Permalänk
Medlem

Köpa defekt moderkort och gpu

Hej alla på forumet. Jag har letat lite i marknaden efter ett defekt moderkort och gpu men har inte hittat några. Komponenterna behöver inte funka bara vara fysiskt hela eftersom jag ska använda det till att testmontera mitt egenbyggda chassi ( http://www.sweclockers.com/forum/trad/1368230-bygglog-scratch... ) för att kontrollera att jag har fått alla vinklar och mått rätt innan jag ger mig på att måla. Moderkortet får som störst vara e-atx och som minst m-atx det skulle vara smidigt om grafikkortet använde sig av samma gränssnitt som moderkortet. Vet någon vart jag skulle kunna få tag i dessa komponenter?

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noob I am:

Hej alla på forumet. Jag har letat lite i marknaden efter ett defekt moderkort och gpu men har inte hittat några. Komponenterna behöver inte funka bara vara fysiskt hela eftersom jag ska använda det till att testmontera mitt egenbyggda chassi ( http://www.sweclockers.com/forum/trad/1368230-bygglog-scratch... ) för att kontrollera att jag har fått alla vinklar och mått rätt innan jag ger mig på att måla. Moderkortet får som störst vara e-atx och som minst m-atx det skulle vara smidigt om grafikkortet använde sig av samma gränssnitt som moderkortet. Vet någon vart jag skulle kunna få tag i dessa komponenter?

Sätt ut en köpes-annons?

Erik

Permalänk
Skrivet av Noob I am:

kolla med nån dator support firma där du bor om dom har något Moderkort som är dött..

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Måste det vara defekt egentligen, hittar du bara något tillräckligt billigt så duger väl det lika bra.
Annars kolla blocket/e-bay eller liknande

Permalänk
Medlem

Åk till närmaste återvinningscentral och skruva ur ett moderkort ur en skrotad dator. Inte för att jag tror att man får göra så, men du kan ju alltid säga att det var kompisens dator du skrotade och hade missat att han ville ha kvar moderkortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

kolla med nån dator support firma där du bor om dom har något Moderkort som är dött..

Bra idé då kanske jag slipper frakt, har två stycken i lilla Tranås.

Skrivet av Erik:

Sätt ut en köpes-annons?

Får bli det om inte ovan stående alternativ löser mina problem 15kr är inte så mycket.

Erik

Skrivet av loefet:

Måste det vara defekt egentligen, hittar du bara något tillräckligt billigt så duger väl det lika bra.
Annars kolla blocket/e-bay eller liknande

Tycker det är synd att slösa på fungerande saker men det är ett alternativ.

Tack för era svar, får se vad jag kan hitta.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@bleu: Det var en riktigt snålännings lösning haha men jag tror att de flesta datorer som hamnar där är datorer som inte följer atx standaren.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Som sagt, min återvinning tycker att det är lika bra att plocka skrot om det är något man behöver. Beroende på vem som jobbar kanske du får smuggla ner en liten penning i bröstfickan ^^
Vore jag dig skulle jag berättat till vad du vill he delarna till, kanske t.o.m. visa dem chassit

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ge mig en kaka till kaffet.