Permalänk
Medlem
Skrivet av Belarion:

Så vad tycker alla om Gw2 såhär efter att HoT släppts?

Själv har jag haft uppehåll i princip sedan Gw2 släpptes och började i förrgår igen med en polare, älskar hur spelet blivit!

Har någon testat nya klassen ännu? Hur känns den?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tycker att den är grym, älskar de nya kartorna och fienderna, känns väldigt bra genomfört och roliga events och så. mastery systemet är ju skitsmart och bra utfört de me! Jag har förvisso inte kört så mycket i tangled depths och inte alls i dragon's stand men tar mig dit sakta men säkert iaf!

Det enda som tar emot lite, tycker jag, är slutet på storyn... jag är ju en pve-only spelare så jag vill ha en bra story, men slutet i detta va en riktig anticlimax upplevelse för mig tyvärr :(....

Visa signatur

Dator: ASRock B650i, AMD Ryzen 7600, Corsair Vengeance 32GB DDR5, Corsair H115i Elite, INNO3D RTX 4060Ti 8GB TWINX2, SSUPD Meshlicious, Corsair SF850L skärm: Asus PB238Q, DELL U2211H kringutrustning: Corsair k70 TKL RGB, Logitech 603, SMSL SA 300, Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem

@Belarion:
Tycker det är jäkligt roligt att de byggt vidare lite "PvE end game-bitarna" så finns en del att göra nu förutom living story och sånt som har hänt igenom åren. Den nya Revenant är extremt kul att spela och rekommenderas att testas. Har spelat de senaste 3 åren och blir nog ett par år till! Om du och din kompis letar guild så har jag en internationel PvX guild på 350+ personer.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Noctua NH-U12A | ASUS ROG CROSSHAIR X670E HERO | G.Skill Trident Z5 Neo
DDR5-6000 2x16GB | ROG Strix GeForce RTX 4090 24GB | Samsung 990 PRO 2x2TB | Corsair HX1000i | Fractal Design North | LG 38" 21:9 UltraGear

Permalänk
Medlem

@pjuppi: Jag har inte spelat ut storyn ännu men det känns lite dåligt. Är det att storyn om Modremort inte tar slut riktigt? Hade hoppats på att den nya livining stories skulle leda fram till den 3e draken och expansion.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Noctua NH-U12A | ASUS ROG CROSSHAIR X670E HERO | G.Skill Trident Z5 Neo
DDR5-6000 2x16GB | ROG Strix GeForce RTX 4090 24GB | Samsung 990 PRO 2x2TB | Corsair HX1000i | Fractal Design North | LG 38" 21:9 UltraGear

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRUSSIDULL:

@Belarion:
Tycker det är jäkligt roligt att de byggt vidare lite "PvE end game-bitarna" så finns en del att göra nu förutom living story och sånt som har hänt igenom åren. Den nya Revenant är extremt kul att spela och rekommenderas att testas. Har spelat de senaste 3 åren och blir nog ett par år till! Om du och din kompis letar guild så har jag en internationel PvX guild på 350+ personer.

Tack för svaret!

Jag är grymt intresserad utav att gå med i gillet så man får lite guidning

Hur gör jag för att komma i kontakt med dig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belarion:

Tack för svaret!

Jag är grymt intresserad utav att gå med i gillet så man får lite guidning

Hur gör jag för att komma i kontakt med dig?

Oj kanske skulle skriva det. mitt konto namn är KRUSSIDULL.6845 vilket är lättast att komma ihåg eftersom jag har många karaktärer. Skicka bara ett meddelande så invitar jag dig och din kompis till guilden. Sen har vi ett forum tinyurl.com/gw2hero och finns nu även på facebook.com/gw2hero om man gillar sånt. ^^

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Personligen tycker jag HoT har gjort spelet sämre.

Dessutom spelade jag bort allt mitt hårt förvärvade guld på Ecto gamble SKritt i Lions Arch.

Och som någon påpekat: story är piss poor. Bottenskrap. Har inte ens ids att läsa dialoger i Guild Wars 2, och jag har över ett år playtime på Guild Wars 1.

Hela spelet känns nichat mot folk som älskar Anime och gå i vargdräktar på fritiden.

Ändå kan jag inte sluta. Ack min dubbelmoral.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av lakej:

Personligen tycker jag HoT har gjort spelet sämre.

Har inte skaffat HOT än, men det finns en sak som jag inte gillar och det är iden med "glidare" i områden där du ska spela vertikalt också. Spelade lite Aion förut och tyckte inte om "glidandet" där heller. För mig känns det som fattigmansflygande och tillför inget utan bara irriterar.

Permalänk
Medlem

@KRUSSIDULL: För att inte försöka spoila för mycket för dem som vill köra igenom storyn själv,

På något sätt ja, det känns inte som det är helt slut än, men på ett sätt så är det det ändå... det slutar alldeles för plötsligt på något sätt... Man får inga direkta svar på något känns det som, och "slutfighten" var liksom inget speciellt... Det var inte förrän 5-10 minuter in i fighten som man bara "jaha, den här fienden heter ju Mordremoth, uhm...jaha?"

Nu har jag inte som sagt kört något i Dragon's Stand, men där ska det tydligen vara mer "episkt" har jag hört/läst folk säga
Och det är nog en bra idé att köra igenom de nya kortorna "under tiden" som man kör storyn, istället för som jag gjorde som nästan rusha igenom.

Dold text

För övrigt gör träpotatisen en bra sammanfattning och "review" av story-delen i HoT, och jag får hålla med en hel del i vad han säger i den.
https://www.youtube.com/watch?v=tL-8bSUothk

edit:
@Buio: områdena i HoT är faktiskt inte så himla vertikala i HoT, det är inte som de vanliga standardkartorna med stora öppna områden, utan här är det mer "kompakt" med backar och kullar och sådant, många nivåer som inte går att komma till om man inte har glidaren osv. Glidarna används mycket till terrängen också, t ex. så finns det många områden som är helt omöjliga att komma till om man inte har glidaren, eller dessa "stutssvampar" som även går att levla mastery till.

Visa signatur

Dator: ASRock B650i, AMD Ryzen 7600, Corsair Vengeance 32GB DDR5, Corsair H115i Elite, INNO3D RTX 4060Ti 8GB TWINX2, SSUPD Meshlicious, Corsair SF850L skärm: Asus PB238Q, DELL U2211H kringutrustning: Corsair k70 TKL RGB, Logitech 603, SMSL SA 300, Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem

Hejsan!

Jag har hoppat in i GW2 igen efter ett par år och vad förvånad jag blev det är väldigt många som spelar fortfarande i nybörjare områdena finns det massor av spelare i

iom det så har jag glömt bort allt vad som har med spelet att göra har en 1 lvl 80 Necromancer sen ett par lvl 40 gubbar men vet inte vad nått gör längre eller vad alla saker man har samlat är tillför, så har gjort en ny liten figur en Elementalist ger mig på spelet igen som en total nybörjare igen

Ville bara höra lite är det några här som fortfarande lirar GW2?
Tänkte man kanske kunde hoppa på nån Svensk aktiv guild jag är mest inne för att spela 'väldigt' casual tänkte utforska allt, dungeons etc kommer sen ingen stress men kan ju vara kul att snacka med några trevliga och hjälpsamma spelare.

Vilket Profession rekommenderas nu för Elementalist jag vet att alla professions om det nu heter så har olika ändamål i slutet men ska man gå Artificer/weaponsmith/chef vad är att rekommendera?

Tack på förhand!

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Hejsan!

Jag har hoppat in i GW2 igen efter ett par år och vad förvånad jag blev det är väldigt många som spelar fortfarande i nybörjare områdena finns det massor av spelare i

iom det så har jag glömt bort allt vad som har med spelet att göra har en 1 lvl 80 Necromancer sen ett par lvl 40 gubbar men vet inte vad nått gör längre eller vad alla saker man har samlat är tillför, så har gjort en ny liten figur en Elementalist ger mig på spelet igen som en total nybörjare igen

Tänkte man kanske kunde hoppa på nån Svensk aktiv guild jag är mest inne för att spela 'väldigt' casual tänkte utforska allt, dungeons etc kommer sen ingen stress men kan ju vara kul att snacka med några trevliga och hjälpsamma spelare.

Vilket Profession rekommenderas nu för Elementalist jag vet att alla professions om det nu heter så har olika ändamål i slutet men ska man gå Artificer/weaponsmith/chef vad är att rekommendera?

Tack på förhand!

Jag testade faktiskt också på det i förrgår! Var i ungefär samma sits som du (80 necro och inte vet vad som finns att göra).

Så jag gjorde också en ny som jag fick upp till kanske level 8. Funderar på att kanske börja lite mer igen. Kan höra av mig om jag kommer in igen! ^^

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Hejsan!

Tack på förhand!

Trevligt att du hoppat in igen! Med hjälp av megaserver-teknologi så matchas servrar ihop och alla områden har mycket fler spelare som resultat.
Elementalist är min favoritklass och har kört den sedan start och har inte ägnat särskilt mycket tid på någon annan så jag är väl lite partisk. Jag föreslår att du testar runt med olika vapentyper, det är en rätt stor skillnad mellan att köra exempelvis Dagger / Focus mot att köra Staff. Det finns väldiga mycket att utforska i form av mini dungeons och jumping puzzles ute i den öppna världen som verkligen är riktigt roliga att upptäcka.
Jag spelar fortfarande en hel del. Det finns mycket i expansionen som jag inte kört ännu och det är fortfarande väldigt kul!

Jag kan verkligen rekommendera gillet Friskyttarna(http://friskyttarna.eu). Det är ett riktigt schyst community med gillen i flera olika MMORPG:n.

Crafting är inte så viktigt i lägre nivåer och du har möjlighet att kunna byta mellan olika crafting disciplines mot en liten summa och ha kvar den progress du har i de olika. Själv kör jag Artificer/Tailor på min elementalist.

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk
Medlem

Rekommenderar verkligen Edge of the Mists för snabb levling, borde byggas en spontant mini-"raid" 1-2 ggr/kväll på medium till high servrar.

Genom att logga in varje dag så får du också ibland level tomes som reward; ger dig en level / tome, så du kan snabba upp levlingen mer om du vill. Items som ger bonus XP/wXP etc finns också, och level 20 direkt, så 1-80 bör gå rätt fort.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Monster Battle Station(tm)#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB RAM >-< RTX 4070S >-< Crucial 2TB SSD |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Hejsan!

Tack på förhand!

Jag spelar fortfarande. Är guild leader i en av gw2community.com guilderna dock är vi internationella. Jag rekommenderar att du väljer Tailor som profession för du kommer nog vilja skaffa dig ascended armor (armor med max stats). Chef och Jewel crafting är lite värdelöst för du kan köpa sånt i trading post och ascended trinkets kan du få enbart från att spela spelet (dailes, guild missions etc.) Sen vill du väl skaffa ascended weapons också vilket också är ganska lätt att få (om man har tur) från Fractals, Bossar etc. Vill du ända crafta så ska du nog lärd dig Artificer så kan du göra dig en fin stav till din elementalist.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Finns två saker som kan vara värt att tänka på.
1. Crafting är inte alls lika viktigt i och med att det finns massvis med olika sätt att få tag på all typ av gear du kan vara ute efter. Med undantag av att det är betydligt mycket lättare med just Ascended armor brukar jag inte ägna mig mycket åt crafting längre.

2. Det är mycket dyrare att ägna sig åt det då låg level material numera används i ascended crafting. Detta har drivit upp priset på de flesta tiers av material.

Jag menar inte att man inte ska köra crafting alls men det är inte alls lika viktigt som tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vym:

Trevligt att du hoppat in igen! Med hjälp av megaserver-teknologi så matchas servrar ihop och alla områden har mycket fler spelare som resultat.
Elementalist är min favoritklass och har kört den sedan start och har inte ägnat särskilt mycket tid på någon annan så jag är väl lite partisk. Jag föreslår att du testar runt med olika vapentyper, det är en rätt stor skillnad mellan att köra exempelvis Dagger / Focus mot att köra Staff. Det finns väldiga mycket att utforska i form av mini dungeons och jumping puzzles ute i den öppna världen som verkligen är riktigt roliga att upptäcka.
Jag spelar fortfarande en hel del. Det finns mycket i expansionen som jag inte kört ännu och det är fortfarande väldigt kul!

Jag kan verkligen rekommendera gillet Friskyttarna(http://friskyttarna.eu). Det är ett riktigt schyst community med gillen i flera olika MMORPG:n.

Crafting är inte så viktigt i lägre nivåer och du har möjlighet att kunna byta mellan olika crafting disciplines mot en liten summa och ha kvar den progress du har i de olika. Själv kör jag Artificer/Tailor på min elementalist.

Skrivet av RHWarrior:

Rekommenderar verkligen Edge of the Mists för snabb levling, borde byggas en spontant mini-"raid" 1-2 ggr/kväll på medium till high servrar.

Genom att logga in varje dag så får du också ibland level tomes som reward; ger dig en level / tome, så du kan snabba upp levlingen mer om du vill. Items som ger bonus XP/wXP etc finns också, och level 20 direkt, så 1-80 bör gå rätt fort.

Skrivet av KRUSSIDULL:

Jag spelar fortfarande. Är guild leader i en av gw2community.com guilderna dock är vi internationella. Jag rekommenderar att du väljer Tailor som profession för du kommer nog vilja skaffa dig ascended armor (armor med max stats). Chef och Jewel crafting är lite värdelöst för du kan köpa sånt i trading post och ascended trinkets kan du få enbart från att spela spelet (dailes, guild missions etc.) Sen vill du väl skaffa ascended weapons också vilket också är ganska lätt att få (om man har tur) från Fractals, Bossar etc. Vill du ända crafta så ska du nog lärd dig Artificer så kan du göra dig en fin stav till din elementalist.

Skrivet av AfterShock:

Finns två saker som kan vara värt att tänka på.
1. Crafting är inte alls lika viktigt i och med att det finns massvis med olika sätt att få tag på all typ av gear du kan vara ute efter. Med undantag av att det är betydligt mycket lättare med just Ascended armor brukar jag inte ägna mig mycket åt crafting längre.

2. Det är mycket dyrare att ägna sig åt det då låg level material numera används i ascended crafting. Detta har drivit upp priset på de flesta tiers av material.

Jag menar inte att man inte ska köra crafting alls men det är inte alls lika viktigt som tidigare.

Hejsan allesammans!
Kul att ni svarade jag har testat lite nu spelade en Human Elementalist till LVL 27 sen tröttnade jag på Human har enbart spelat dom förut sen små testat några andra raser.
MEN!
Jag nöjde mig med en sött liten Azura (elementalist)är nu lvl 36 tyckte deras story var intressant sedan påminner denna figur om min katt lite hehe.

Men jag ska kika vidare på Crafting inom Tailoring känns som ett bra val för senare Acended gear just nu är det inge stress för mig jag spelar väldigt casual i MITT tempo inte som sist där det skulle rushas till lvl 80 ''för att ha kul' med Exotic och allt vad den innebar.
känns som man fått helt nytt intresse och perspektiv i spelet det har mognat mer en sist jag spelade och jag gillar det känns som det är vad detta bör ha vart vid release.

Jag spelar på Far Shiverpeaks just nu kan jag joina andra guild fast jag inte är på samma Server/shard? hade vart kul om jag kunde få spela med andra svenskar helst äldre även bara som gäst få en vibe av Guilden bara:)
PM'a om ni har tips och trix eller Guild medlemskap.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Hejsan allesammans!
Kul att ni svarade jag har testat lite nu spelade en Human Elementalist till LVL 27 sen tröttnade jag på Human har enbart spelat dom förut sen små testat några andra raser.
MEN!
Jag nöjde mig med en sött liten Azura (elementalist)är nu lvl 36 tyckte deras story var intressant sedan påminner denna figur om min katt lite hehe.

Men jag ska kika vidare på Crafting inom Tailoring känns som ett bra val för senare Acended gear just nu är det inge stress för mig jag spelar väldigt casual i MITT tempo inte som sist där det skulle rushas till lvl 80 ''för att ha kul' med Exotic och allt vad den innebar.
känns som man fått helt nytt intresse och perspektiv i spelet det har mognat mer en sist jag spelade och jag gillar det känns som det är vad detta bör ha vart vid release.

Jag spelar på Far Shiverpeaks just nu kan jag joina andra guild fast jag inte är på samma Server/shard? hade vart kul om jag kunde få spela med andra svenskar helst äldre även bara som gäst få en vibe av Guilden bara:)
PM'a om ni har tips och trix eller Guild medlemskap.

Hehe bra val!

Ja precis, känn ingen brådska med craftingbiten. Du kan gå med i andra guilds som är på annan server. Server spelar bara roll för WvW

Visa signatur

Permalänk

Vad anser ni att man bör se/göra i gw2 om man inte har ''obegränsat'' med tid att lägga på spelet? Jag tänker då på att undvika grindande och andra mer eller mindra meningslösa aktiviter. Länk till en to-do list? Tack

Visa signatur

ASUS GeForce STRIX GTX 970|i7 4970k 4ghz |Asus Z97A| Corsair16gb CM8GX3M2A1600C9| Crucial_CT480M500SSD3 & OCZ Agility 3 120GB SSD |
Cooler Master G650M|

Macbook Pro Retina 13'' Late 2013.|Playstation 4.| Lenovo Tablet | Samsung s20 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Problematik:

Vad anser ni att man bör se/göra i gw2 om man inte har ''obegränsat'' med tid att lägga på spelet? Jag tänker då på att undvika grindande och andra mer eller mindra meningslösa aktiviter. Länk till en to-do list? Tack

Hej
Det jag har som mål nu är att får 100% World exploration utforska alla Zonerna och göra all Quests sen testar jag lite Jumping Puzzles jag är lvl 54 efter ca 22tim spelandes jag har inte grindat nått specifikt mest bara spelat spelet som ett Single player spel.
Sen får man ju Tome of Knowledge så man kan levla up utan att ''grinda'' xp spela bara spelet i ditt tempo med Questen och Main Story så kommer du nog ha kul

Sen med crafting delen vet jag inte så mycket om har inte rört den ännu har en vän som var snäll nog att crafta full lvl 80 exotic och 18slots bag så har inte behövt fixa och trixa med det ännu men ska ge mig på det snart då man har samlat på sig en hel del material via bara spela som vanligt

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Problematik:

Det finns väldigt mycket olika aktiviteter, här är ett litet urval där du kanske hittar något som du intresserar dig mer av.

World Completion kan vara roligt att göra med en karaktär. Det finns många gömda jumping puzzles och mini dungeons. Det känns verkligen kul att upptäcka allt för första gången.
Testa på sPvP och WvW.
Köra igenom de olika fractals och dungeons som finns.
Uppleva alla olika world bosses, många är lätta, men det finns några som är mer utmanande som Triple Trouble Worm i Bloodtide Coast.
Personal Story, Living Story Season 2 och Heart of Thorns story missions om du är intresserad.
Det finns väldigt många Jumping Puzzles, en del extra kluriga som känns roliga att klara. Föreslår att du inte tittar på några guider om du inte kört fast helt.
Hitta ett schyst guild och kör guild missions, finns många roliga guild rusher och guild challenges.
När vi ändå är inne på guilds så tycker jag att du bör testa på raider om du är intresserad av sånt i andra MMOs. Finns 6 boss encounters uppdelat på 2 wings och den tredje ska släppas relativt snart.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Problematik:

Just det här är varför jag slutade med spelet.
Det är kul om man kan sitta och grinda nonstop men det blir fan ett jobb om man bara spelar och gör dailys och försöker crafta daily materials varje dag.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av lakej:

Just det här är varför jag slutade med spelet.
Det är kul om man kan sitta och grinda nonstop men det blir fan ett jobb om man bara spelar och gör dailys och försöker crafta daily materials varje dag.

Kanske MMO inte är något för dig längre man kan ju spela lite Dungeons/World bosses och sådant verkar inge kul att bara grinda det där tror man ska spela med lite öppet sinne och inte sjunka inför mycket med att vara Uber bäst och ha häftigaste Gear om man inte nu har tid för sånt jag har inte tid för det iaf men det gör inget för mig annars bara uppskatta det som finns och ha kul som det är

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

@_tekken_:

Jag spelar fortfarande GW1... för man behöver inte logga in varje dag för att utföra saker.
De har lagt in så många jävla once a day grejer på GW2 för annars hade folk inte loggat in längre. Det dödade spelet för mig .Tyvärr.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

Hej!

Har funderat på joina någon svensk guild och dom största vad jag vet är Ruthless eller Friskyttarna
Vilken av dom är mest aktivast och trevligaste/hjälpsammaste enligt ert tycke?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Hej!

Har funderat på joina någon svensk guild och dom största vad jag vet är Ruthless eller Friskyttarna
Vilken av dom är mest aktivast och trevligaste/hjälpsammaste enligt ert tycke?

GW2 ger möjlighet att vara del av flera gillen(upp till fem) och man har numer möjlighet att skriva till alla gillen man är med i samtidigt, /g1, /g2 osv. Vissa guilds har regler att man behöver representera gillet till 100% eller nästintill 100%. Friskyttarna har ingen sån regel och om inte Ruthless har det heller så kan du ju vara med i båda?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vym:

GW2 ger möjlighet att vara del av flera gillen(upp till fem) och man har numer möjlighet att skriva till alla gillen man är med i samtidigt, /g1, /g2 osv. Vissa guilds har regler att man behöver representera gillet till 100% eller nästintill 100%. Friskyttarna har ingen sån regel och om inte Ruthless har det heller så kan du ju vara med i båda?

Oj visste inte att man kunde vara med i flera guilds, The more you know! men då är det ju inga problem bara testa sig fram då med andra ord

LVl75 nu springer runt och tar det lugnt i världen och små testat Edge of The Mist det var ganska roligt konstig mix av PVP och Pve men kul att få massa saker man blir som en Skritt hehe.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Oj visste inte att man kunde vara med i flera guilds, The more you know! men då är det ju inga problem bara testa sig fram då med andra ord

LVl75 nu springer runt och tar det lugnt i världen och små testat Edge of The Mist det var ganska roligt konstig mix av PVP och Pve men kul att få massa saker man blir som en Skritt hehe.

Hehe ja det är en klar fördel!

Härligt! Ja Edge of the Mist är ju inte dumt, brukade ge en hel del exp förut också så jag drog upp några alts den vägen. GW2 är ju nästan lite ökänt för att slänga på en för mycket loot med mycket bags, bags i bags, det kan bli mycket klickande. Men allt är glömt och förlåtet när det droppas ascended prylar Jag kör mest fractals just nu, hoppas på att kunna dra ihop ett gäng och köra lite raids under regniga dar också.

Visa signatur

Permalänk

Oki tack för svaren

Visa signatur

ASUS GeForce STRIX GTX 970|i7 4970k 4ghz |Asus Z97A| Corsair16gb CM8GX3M2A1600C9| Crucial_CT480M500SSD3 & OCZ Agility 3 120GB SSD |
Cooler Master G650M|

Macbook Pro Retina 13'' Late 2013.|Playstation 4.| Lenovo Tablet | Samsung s20 |

Permalänk
Medlem

Hallå!
Hur aktivt är GW2?
Sist jag körde GW var väl när första expansionen kom för 1:an, minns inte vad den hette, men det var väldigt många år sedan (asiatiskt tema på expansionen).
Är spelet lätt att komma in i idag? Aktiv spelarbas?
Finns det något som sammanbinder 1:an och 2:an? Hade foe armor om jag inte minns rätt på en warrior (off-spec klass monk/elemental) och diverse andra karaktärer med lite bättre vapen och armors. Skiten är väl värdelös idag, men hade varit kul om något går att koppla till det nya spelet, mest av sentimentala skäl.

Permalänk
Medlem

@Swepulse:

Jag kan tycka att gw2 är aktivt, de införde en funktion för ett par år sen som de kallar mega servers. Betyder I stor utsträckning av att det aldrig blir tomma kartor utan man hamnar oftast där det finns folk. Skulle kartan man är på bli tom, så får man ett val att hoppa in i en mer befolkad karta :). Jag själv kör väl inte överdrivet mycket på de gamla områdena längre iom expansionen, men vid världsbossarna tex är det alltid mängder av folk.( Och då givetvis på HoT kartorna).

gw1 och gw2 är grymt olika spel, typ som att jämföra warcraft 3 med world of warcraft ungefär? Nä inte riktigt men det är stor skillnad...

gw2 utspelar sig i tyria omkring 200 år efter gw1. Där gw1 profecies utspelar sig (första utgåvan av gw1). Det går med andra ord inte dra till cantha där första expansionen var för gw1 , factions, eller som du refererar till, den asiatiska expansionen.

Har du mycket achievement i 1an kan du kanske få lite speciella prylar, kolla här :
https://hom.guildwars2.com/en/ ( du måste förvisso ha eye of the North tillägget för att få tillgång till detta då det var då dem introducera ett ställe att samla sina troféer och speciella saker.)

Skapa konto och kör gratis konto ett tag och testa? Köper du sen heart of thorns expansionen på deras hemsida får du även full tillgång till gw2 core.
http://buy.guildwars2.com/store/gw2/en_IE/html/pbPage.heartof...

Går väl att skriva hur mycket som helst men det får fyllas ut av andra ;).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@pjuppi:
Man tackar för det utförliga svaret. Spelat wow ett par år men har väl tröttnat succesivt, blir kul att prova något annat! Har servers någon betydelse för t.ex. guilds, pvp, raiding?