Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

Jag sätter min högra på att zeppelinaren kommer gå på räls.

Såg inte ut så. De sa att den kan krascha vart som helst på banan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 93Clocker:

Jag sätter min högra på att zeppelinaren kommer gå på räls.

De bekräftade precis att zeppelinaren är spelar-styrd, men lite seg att svänga runt med så inga rälser här inte

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Operativsystem: Windows 11
Moderkort: ASUS PRIME Z390-A
System: i5-9600K 3.7GHz, 16GB DDR4, ASUS RTX 2060 6GB, Corsair RM750X V2
Lagring: Samsung 850 EVO 1TB SSD
Chassi: Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

Ingen blev väl förvånad när den enda kartan som visades också var en av seriens minsta någonsin. För varje ny del tappar Battlefield ytterligare bitar av vad som gjorde serien unik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fille044:

Jag tycker Battlefield 1916 hade varit ett passande namn, med lite titel-anknytning till 1942.

Fanns en BF 1942 mod som hette battlefield 1918
http://www.moddb.com/mods/battlefield-1918

Permalänk
Medlem

Tycker det ser bra ut! Väldigt brutalt, vilket var just vad jag hoppades på från ett ww1 Battlefield.

Permalänk
Medlem

Lite gameplay från Jackfrags. Fan vad nice det ser ut!

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

@RaZman:
Om jag minns rätt ska bf1 ha några av de största banorna i serien också. De valde nog en liten bana medvetet så att det skulle vara mycket action

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZman:

Ingen blev väl förvånad när den enda kartan som visades också var en av seriens minsta någonsin. För varje ny del tappar Battlefield ytterligare bitar av vad som gjorde serien unik.

+1

Hade gärna sett en Forgotten Hope mod eller liknande på Battlefield 1
Men utan det så forsätter jag nog och kör Squad

Permalänk
Avstängd

värdig ersättare till BF2 kanske.
spelmässigt såg det riktigt bra ut

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Såg ut som ens gubbe kunde röra sig snabbare åt olika riktningar än vad man tidigare kunnat.
Aningen mer fast phased än BF4.

Nu väntar jag bara på hur många kartor det blir från start utan DLC.
(classic mode från start med plx)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Det enda jag stör mig på är cortana rösten som meddelar oss om förändringar i spelet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddiebox:

Det enda jag stör mig på är cortana rösten som meddelar oss om förändringar i spelet.

och att "markers" när man "spottar" fienden syns ovanför dem... nåja, förmodar att det kommer finnas ett hardcore-läge

Permalänk
Medlem

Nån här som har mycket kunskap i historia ? Man får ju se men med hästar och svärd i öknen vilket kanske är samma ställe som början av Valkyria filmen med tom cruise . Så frågan är får vi se några desert maps i Sahara i BF1 tror ni? Är man i nordafrika blir det nog ett köp

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Inaktiv

Ser riktigt bra ut, än mer sugen än innan.

Lite störande med rap-tramset i klippet. Reveal-trailern hade klart bättre och passande musikval IMHO.

Skrivet av Lexius:

Nån här som har mycket kunskap i historia ? Man får ju se men med hästar och svärd i öknen vilket kanske är samma ställe som början av Valkyria filmen med tom cruise . Så frågan är får vi se några desert maps i Sahara i BF1 tror ni? Är man i nordafrika blir det nog ett köp

Det var ett världskrig med konflikter på varenda bebodd världsdel. Mest i Europa förstås men var väldigt mycket som hände där det fanns europeiska kolonier med. Mellanöstern, norra och södra Afrika.

"This is modern war", som Indy Neidell brukar säga: https://www.youtube.com/user/TheGreatWar

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddiebox:

Om det är det enda, då tror i alla fall jag att du kommer bli nöjd. Jag tror att det endast är en placeholder för den build som spelades.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Eldarion: Får hoppas det.

Visa signatur

Permalänk

Håller tummarna för detta

Permalänk
Medlem

Man får lite BF1942 känsla, grymt! Längtar!

Gillar små grafiska förbättringar som oundvikligen dyker upp då det var 3 år sedan BF4 släpptes.. Även fast en del i "pre alpha" verkar definitivt inte vara riktigt polerat än, spelarmodeller, vapen och sånt som ser low-res ut.

https://gfycat.com/CheerfulDirectAbyssiniancat

Dynamic weather är också grym detalj som kommer göra spelet så mycket snyggare.

Permalänk
Medlem

Tycker det såg väldigt(!) bra ut. Ser verkligen fram emot det.
Vilket iofs är negativt. Bättre med låga förväntningar...

Permalänk
Medlem

Gillar starkt att man kan se att gubbarna gå in och ut genom fordonen som på riktigt. Inte bara ploppar fram eller bort plus att detaljerna på fordon/vapen är något brutalt

Pansar och flyg mums !

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Myllerman:

Gillar starkt att man kan se att gubbarna gå in och ut genom fordonen som på riktigt. Inte bara ploppar fram eller bort plus att detaljerna på fordon/vapen är något brutalt

Pansar och flyg mums !

https://www.youtube.com/watch?v=dNb9I9vy_gE

https://www.youtube.com/watch?v=Uc3zZyEUKxA

https://www.youtube.com/watch?v=x-HWKnjugDo

Detta kan mycket väl vara årets spel för mig.

Permalänk
Medlem

Tyckte det såg ganska mediokert ut.
Men det känns ändå bra att man inte är så hyped för då kanske man blir positivt överraskad som omväxling

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emtek:

Tyckte det såg ganska mediokert ut.
Men det känns ändå bra att man inte är så hyped för då kanske man blir positivt överraskad som omväxling

Woot jag är chockad, menar du gameplay eller grafik ? :0
Är själv inte lättimpad men tycker Dice har lyckats riktigt bra. Detaljerna och ljudet är så sjukt bra.

Permalänk
Medlem

Cool trailer, helt fantastisk grafik som vanligt, ger mig dock oerhört många Battlefront-vibbar. Jag skippade Battlefront för jag såg i Betan att det spelet kommer att hålla ens intresse i ett par dagar som bäst. Med tanke på hur deras senaste BF spel har varit så finns ju risken att historien upprepar sig.

Så inget hype på den här fronten, inte det minsta. Vill ha mer än ett reskinned Frostbite-spel, återstår att se om BF1 erbjuder detta eller ej.

Visa signatur

"Rock's longest, strangest trip, the Grateful Dead."

Permalänk
Medlem

Allt ser bra ut, ser fram emot spelet skarpt! Dock... så har de REINTRODUCERAT SNIPER-SCOPE GLARE!!!! >:(

https://forums.battlefield.com/en-us/discussion/1733/sniper-s...

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Allt ser bra ut, ser fram emot spelet skarpt! Dock... så har de REINTRODUCERAT SNIPER-SCOPE GLARE!!!! >:(

https://forums.battlefield.com/en-us/discussion/1733/sniper-s...

Behövs nog dessvärre för att slippa campare
Fult helt klart men hellre det än att nån ligger på andra sidan banan varje match och plockar allt utan att nån kan skjuta tillbaks då han inte syns. Kan dom komma på en bättre lösning är det bra dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Behövs nog dessvärre för att slippa campare
Fult helt klart men hellre det än att nån ligger på andra sidan banan varje match och plockar allt utan att nån kan skjuta tillbaks då han inte syns. Kan dom komma på en bättre lösning är det bra dock.

Jo förstår det, men det tog musten ur det roliga som sniping annars var i Battlefield 4. Glare mitt på natten på en åker där det annars fanns inget ljus..

Nej, en bättre lösning vore ju t.ex. att göra sniper rifles svårare att använda (t.ex. låta kulan vara påverkad av luftmotstånd/vind på olika sätt, markera snipers på kartorna lite extra när de väl skjuter ett skott eller liknande IMHO. Glare gjorde det närainpå omöjligt att snipa andra och de gånger jag spelat som sniper i BF4 var det ungefär 80% av tiden för att skjuta andra snipers på andra sidan kartan (eller så riskerade man att bli skjuten av dem).

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddiebox:

Det är bara placeholder. Det kommer inte finnas senare när spelet är släppt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: Mac Mini M4 500gb Display: Dell 34" Alienware AW3423DW
Spelkonsol: Nintendo Switch 2