Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Razer lanserar uppdaterad version av OSVR – konkurrerar med Oculus Rift och HTC Vive

Permalänk
Inaktiv

Grymt! Gillar att dom pushar för öppenhet och priser i konsumentklassen!

Permalänk
Medlem

Jag vill mig minnas att OR en gång i tiden skulle kosta 2500kr, likt devkitten. Det sprang iväg lite i pris va?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Skrivet av Granter:

hahaha, sanningen.

Köpte razer diamond för typ 12år sedan eller nå liknande och den var då ingen höjdare.

Efter ett årtionde med amd så bytte jag till razer igen, efter knappt 8månader så har musen börjat flippa ur och sluta fungera, de här problemet har jag aldrig haft med logitech. Är mer att mössen slits ut med tiden. Kommer aldrig handla deras värdelösa produkter igen. De här börjar dem bara sälja för att VR är extrem hype just nu. Och efter att ha spelat oculus över en helg så kan jag verkligen förstå varför.

Med tanke på hur många VR headset som kommer ut så lär de ju bli ett jävla krig de kommande åren, kul!

Vad har Amd med saken att göra?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patrik356b:

Vad har Amd med saken att göra?

Skickades från m.sweclockers.com

Verkar som han fick en liten kortslutning. Tror han menade Logitech.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Oavsett märke är det ju oftast upplösningen som begränsar mest.

Rift/Vive och nu OSVR på EXAKT samma upplösning. Nu väntar vi med spänning på Star VR..

Permalänk

@dblade: 6400 dpi på Arrogant Bastard Vortex från Kjell & Co funkar fint

Permalänk
Medlem
Skrivet av dblade:

SteamVR är egentligen lite dåligt namnval.

https://github.com/ValveSoftware/openvr

Laddar du ner t.ex. Live For Speed som finns som demo så använder dom detta API och jag har för mig man inte behöver köra igång steam alls.

Klart Steam tjänar pengar på att supporta allt, men även konsumenterna uppskattar detta alternativet.

Men är det inte så att HTC/valve inte tillåter att Vive använder sig av Oculus mjukvara? Skulle HTC/Valve tillåta detta så kan Vive användarna använda sig av Oculus Store och därav kunna spela dessa "låsta" spel?

Däremot så skulle inte Valve tjäna $$$ på att tillåta detta då Steam helt plötsligt inte blir plattformen för "alla" spel.

Men det är väl också Oculus fel, eller?

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fade:

Men är det inte så att HTC/valve inte tillåter att Vive använder sig av Oculus mjukvara? Skulle HTC/Valve tillåta detta så kan Vive användarna använda sig av Oculus Store och därav kunna spela dessa "låsta" spel?

Däremot så skulle inte Valve tjäna $$$ på att tillåta detta då Steam helt plötsligt inte blir plattformen för "alla" spel.

Men det är väl också Oculus fel, eller?

Det är säkert mycket politik från båda sidor.

Tack vare mjukvaran Revive som kapslar Oculus SDK:et så var det ju lite intressant att installera Oculus-butiken och för att sedan få igång en del titlar på Viven. Detta gjorde ju att dom lade in en kontroll på att man hade en Rift ansluten. Då löste killen bakom Revive det genom att knäcka systemet, och det fungerar än idag väldigt bra. Till och med så bra att man kan starta igång t.ex. Farlands, Oculus Video, Lucky's tale direkt i steam. Det är nu upp till Oculus att utveckla nya spärrar. Detta kunde dom ju istället använt till att få bättre spridning på sin butik. Jag skulle då inte vilja plöja ner en massa pengar där för att sedan bli "utlåst".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oyes:

Denna är inte menad för konsumenter och konkurerar inte med Rift och Vive som artikeln hävdar. Användarupplevelsen är oslipad och menad för utvecklare.

Vet inte hur oslipad HTC Vive Developer Edition var jämfört med release versionen, men enligt mig så var det nästintill ingen skillnad på hur bra det fungerade mellan Developer Edition och Release, så det kan mycket väl vara en bra kvalitét på dessa som folk kan använda bara för att leka med.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sisyfos:

@cavange: Ptja, det här är ju en av flera ganska bra anledningar att hata Oculus som företag... http://uploadvr.com/serious-sam-oculus-offered-shitton-money-...

Låter väldigt likt nvidia av någon anledning

Permalänk
Medlem
Skrivet av dblade:

Det är säkert mycket politik från båda sidor.

Tack vare mjukvaran Revive som kapslar Oculus SDK:et så var det ju lite intressant att installera Oculus-butiken och för att sedan få igång en del titlar på Viven. Detta gjorde ju att dom lade in en kontroll på att man hade en Rift ansluten. Då löste killen bakom Revive det genom att knäcka systemet, och det fungerar än idag väldigt bra. Till och med så bra att man kan starta igång t.ex. Farlands, Oculus Video, Lucky's tale direkt i steam. Det är nu upp till Oculus att utveckla nya spärrar. Detta kunde dom ju istället använt till att få bättre spridning på sin butik. Jag skulle då inte vilja plöja ner en massa pengar där för att sedan bli "utlåst".

Visst är det så.

Tycker det är rätt självklart att de spärrar revive (även om det är tråkigt ur användarsynpunkt). Handlar om att HTC/Valve ska göra rätt för sig och implementera möjligheten att använda Oculus SDK. Det skulle ge Vive användarna möjligheten att använda Oculus Store, på samma sätt som Oculus användarna kan använda Steam (men då kan Valve tappa inkomster då köpen inte görs i Steam).

HTC/Valve har på något vis lyckats hålla detta under ytan och alla beskyller Oculus för dittan och dattan. Tror de är lika goda kålsupare båda två (tre) och att det är mycket som händer bakom "skynket".

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Fade:

HTC/Valve har på något vis lyckats hålla detta under ytan och alla beskyller Oculus för dittan och dattan. Tror de är lika goda kålsupare båda två (tre) och att det är mycket som händer bakom "skynket".

Finns det några belägg för att det faktiskt är så alls då? Det kanske inte är så?

Det enda jag känner till är att Oculus försöker låsa ute hårdvara från andra tillverkare från sin mjukvaruplattform.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Finns det några belägg för att det faktiskt är så alls då? Det kanske inte är så?

Det enda jag känner till är att Oculus försöker låsa ute hårdvara från andra tillverkare från sin mjukvaruplattform.

Ja det finns några artiklar här och där. Googla.

Kan också ställa frågan på detta sätt, finns det några belägg att det inte är så?

Sen kan du ju alltid läsa: http://uploadvr.com/oculus-denies-seeking-exclusivity-serious...

Där både Oculus och Croteam säger att det handlade om en "Timelimited exclusive". Vilket är väldigt vanligt när något bolag skjuter till pengar till utveckling.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Fade:

Ja det finns några artiklar här och där. Googla.

Kan också ställa frågan på detta sätt, finns det några belägg att det inte är så?

Nu blev det väl lite tokigt ändå ;).
All form av kunskap bygger på att kunna bevisa närvaro. Du formulerar frågan så att den som påstår något inte behöver ha belägg för det för det finns inget bevis åt andra hållet. Det går ju inte såklart ;).
Exempel: "Det finns bevisligen liv på alla planeter och månar i solsystemet för att inget har bevisat att det inte finns."
Det är såklart inte en rimlig slutsats.
Den som kommer med ett påstående har också bevisbördan.

Skrivet av Fade:

Sen kan du ju alltid läsa: http://uploadvr.com/oculus-denies-seeking-exclusivity-serious...

Där både Oculus och Croteam säger att det handlade om en "Timelimited exclusive". Vilket är väldigt vanligt när något bolag skjuter till pengar till utveckling.

Det där styrker inte heller att HTC/Vive aktivt förhindrar att deras egen hårdvara ska fungera på annans mjukvaruplattform som tidigare påstods.
Däremot är det såklart ett intressant svar på ståhejet kring serious sam-exklusiviteten.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Nu blev det väl lite tokigt ändå ;).
All form av kunskap bygger på att kunna bevisa närvaro. Du formulerar frågan så att den som påstår något inte behöver ha belägg för det för det finns inget bevis åt andra hållet. Det går ju inte såklart ;).
Exempel: "Det finns bevisligen liv på alla planeter och månar i solsystemet för att inget har bevisat att det inte finns."
Det är såklart inte en rimlig slutsats.
Den som kommer med ett påstående har också bevisbördan.

Det där styrker inte heller att HTC/Vive aktivt förhindrar att deras egen hårdvara ska fungera på annans mjukvaruplattform som tidigare påstods.
Däremot är det såklart ett intressant svar på ståhejet kring serious sam-exklusiviteten.

Det var ett dumt försök att vara lite ironisk om att du faktiskt kan söka efter informationen. Var ett tag sedan jag läste det och hade inte tid att börja leta efter källan. Glömde helt bort att vissa tar saker och ting ordagrant.

Men här har du lite om det:

https://www.reddit.com/r/oculus/comments/47dd51/dear_valvehtc...

https://m.reddit.com/r/Vive/comments/4ncffp/valves_fault_that...

Gällande länken, så trodde jag att det var uppenbart att det var ett svar på din kommentar "Det enda jag känner till är att Oculus försöker låsa ute hårdvara från andra tillverkare från sin mjukvaruplattform.".

Att själv äga och sköta sin egen SDK kan innebära fördelar som att snabbare få till ändringar som rättningar och optimiseringar, att inte bli förhindrad av andras begränsningar osv.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Fade:

Det var ett dumt försök att vara lite ironisk om att du faktiskt kan söka efter informationen.

Näe. Jag var seriös. Ingen ironi. Det var inte rimligt att vända på frågeställningen som du gjorde. Möjligt att mitt exempel lät förlöjligande vilket jag i så fall ber om ursäkt för. Det var inte tanken utan jag använde ett tydligt exempel (vilket möjligen var övertydligt).

Skrivet av Fade:

Var ett tag sedan jag läste det och hade inte tid att börja leta efter källan. Glömde helt bort att vissa tar saker och ting ordagrant.

Men här har du lite om det:

https://www.reddit.com/r/oculus/comments/47dd51/dear_valvehtc...

https://m.reddit.com/r/Vive/comments/4ncffp/valves_fault_that...

Det där är väl inte heller källor till att HTCvive aktivt förhindrar sin hårdvara att köra på facebooks mjukvauplattform? Det är okända forummedlemmar som antar olika hypoteser. Eller?

Skrivet av Fade:

Gällande länken, så trodde jag att det var uppenbart att det var ett svar på din kommentar "Det enda jag känner till är att Oculus försöker låsa ute hårdvara från andra tillverkare från sin mjukvaruplattform.".

Att själv äga och sköta sin egen SDK kan innebära fördelar som att snabbare få till ändringar som rättningar och optimiseringar optimeringar, att inte bli förhindrad av andras begränsningar osv.

Angående mitt påstående... så vet vi att revive som gör att man kan komma åt facebooks mjukvaruplattform med hårdvaran HTC/Vive inte gillades av facebook och facebook skulle förhindra detta framöver. Det har facebook gått ut med själva.
Det är vad jag förstått det enda sättet att överhuvud taget köra något spel på oculusplattform om man har HTC/Vive som VRheadset.

Motsvarigheten åt andra hållet då?
Ja där verkar det faktiskt gå att köra en hel del titlar med oculus rift på steams mjukvaruplattform.

Aja. Vi får väl se hur det går och vem som vinner formatkriget. I vinter bör det börja synas vartåt det lutar.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Näe. Jag var seriös. Ingen ironi. Det var inte rimligt att vända på frågeställningen som du gjorde. Möjligt att mitt exempel lät förlöjligande vilket jag i så fall ber om ursäkt för. Det var inte tanken utan jag använde ett tydligt exempel (vilket möjligen var övertydligt).

Var jag som var ironisk.

Skrivet av Söderbäck:

Det där är väl inte heller källor till att HTCvive aktivt förhindrar sin hårdvara att köra på facebooks mjukvauplattform? Det är okända forummedlemmar som antar olika hypoteser. Eller?

Uttalanden av Palmer Luckey.

Skrivet av Söderbäck:

Angående mitt påstående... så vet vi att revive som gör att man kan komma åt facebooks mjukvaruplattform med hårdvaran HTC/Vive inte gillades av facebook och facebook skulle förhindra detta framöver. Det har facebook gått ut med själva.
Det är vad jag förstått det enda sättet att överhuvud taget köra något spel på oculusplattform om man har HTC/Vive som VRheadset.

Problemet är att om någon köper något i Oculus Store som körs med Oculus SDK och använder en wrapper för att spela det och sedan så slutar 3e parts wrappern fungera av någon anledning. Vilka tror du får stå till svars gällande detta (oavsett orsak)?

Skrivet av Söderbäck:

Motsvarigheten åt andra hållet då?
Ja där verkar det faktiskt gå att köra en hel del titlar med oculus rift på steams mjukvaruplattform.

Aja. Vi får väl se hur det går och vem som vinner formatkriget. I vinter bör det börja synas vartåt det lutar.

Om HTC/Vive inför support för Oculus SDK så kan Vive spela spel som bygger på Oculus SDK utan wrapper. Men de har ingen vinning i att göra detta. De vill att man helst köper spel i Steam (även om det inte är tvingande) och inte i Oculus store. Vilket är rätt självklart.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Fade:

Uttalanden av Palmer Luckey.

Jag ser fortfarande inte riktigt kopplingen att HTC/Steam aktivt skulle förhindra sin hårdvara att fungera på facebooks mjukvaruplattform. Att Palmer säger att de överväger att i framtiden lägga till stöd för annan hårdvara när de har tid och inte är lika fokuserade på sin egen produkt är inte riktigt samma sak ;).

Skrivet av Fade:

Problemet är att om någon köper något i Oculus Store som körs med Oculus SDK och använder en wrapper för att spela det och sedan så slutar 3e parts wrappern fungera av någon anledning. Vilka tror du får stå till svars gällande detta (oavsett orsak)?

Jaaa du. Det kan man undra men det är fortfarande så att ena mjukvaruplattformen stöder den andres hårdvara men inte tvärt om. Så det fungerar på något sätt i nuläget för ena parten.
Det finns helt enkelt en del irritation när mjukvarutillverkare låser ute hårdvara på PCplattformen vilket jag förstår.

Skrivet av Fade:

Om HTC/Vive inför support för Oculus SDK så kan Vive spela spel som bygger på Oculus SDK utan wrapper. Men de har ingen vinning i att göra detta. De vill att man helst köper spel i Steam (även om det inte är tvingande) och inte i Oculus store. Vilket är rätt självklart.

Det där tror jag inte fungerar riktigt. Oculus spelplattform accepterar inte åtkomst någon annan SDK än den de själva byggt, right? Och Facebokos SDK har väl inte något API så att man kan koppla på sina egna extensions?
SDKn i det här fallet är mjukvaran som standardiserar och därmed förenklar kommunikationen mellan headsetets specifika hårdvara (skärm, sensorer, hörlurar and such) och spelmotorer/grafikkort/OS.

Det låter inte riktigt logiskt att HTC/Vive ska lägga till stöd för Oculus SDK i sin egen SDK (eller jo, som en wrapper möjligtvis. Mer nedan).
De här två alternativen kan HTC/Vive däremot göra:

Antingen bygger man en wrapper för detta där in/utsignaler till och från HTC/Vives headset tolkas om så att datorn tror att det är ett oculusheadset (samt justeringar för skillnaderna för sensorer och liknande givetvis). En sådan wrapper kan HTC göra om de vill men det är väl precis vad mjukvaran revive redan är och revive har ju facebook sagt nej och fy till.

Det andra alternativet som jag ser det är att facebook lägger till stöd för annan hårdvara till Oculus SDK så att större variation av hårdvara stöds än bara Oculus rift och gear VR. Men det har inte HTC/Vive någon möjlighet att påverka utan det är upp till Facebook.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Jag ser fortfarande inte riktigt kopplingen att HTC/Steam aktivt skulle förhindra sin hårdvara att fungera på facebooks mjukvaruplattform. Att Palmer säger att de överväger att i framtiden lägga till stöd för annan hårdvara när de har tid och inte är lika fokuserade på sin egen produkt är inte riktigt samma sak ;).

Står mer än så, du kanske missade det då det inte står helt i klartext. Han ger ett par hintar om orsaken att det ser ut som det gör just nu.

Skrivet av Söderbäck:

Jaaa du. Det kan man undra men det är fortfarande så att ena mjukvaruplattformen stöder den andres hårdvara men inte tvärt om. Så det fungerar på något sätt i nuläget för ena parten.
Det finns helt enkelt en del irritation när mjukvarutillverkare låser ute hårdvara på PCplattformen vilket jag förstår.

Tycker också det är tråkigt att det inte är helt öppet och förstår att det är irriterande. Jag tror dock inte att de flesta ser hela bilden. Oculus vill självklart att folk använder Oculus store, och Valve vill att folk använder Steam. Valves bästa strategi för att få folk att inte använda Oculus store är att vara helt passiva i detta och inte låta Vive stöda Oculus SDK. Sen att Oculus skjuter sig själva i foten med att banna 3e parts wrappern är en annan sak. Men det har nog mer att göra med att ingen supportar den och kan ta ansvar vid eventuella problem vid köp i deras affär i framtiden. Dock så skulle de kunna ta på sig att underhålla den själva. Finns en del goodwill att tjäna där.

Skrivet av Söderbäck:

Det där tror jag inte fungerar riktigt. Oculus spelplattform accepterar inte åtkomst någon annan SDK än den de själva byggt, right? Och Facebokos SDK har väl inte något API så att man kan koppla på sina egna extensions?
SDKn i det här fallet är mjukvaran som standardiserar och därmed förenklar kommunikationen mellan headsetets specifika hårdvara (skärm, sensorer, hörlurar and such) och spelmotorer/grafikkort/OS.

Det låter inte riktigt logiskt att HTC/Vive ska lägga till stöd för Oculus SDK i sin egen SDK (eller jo, som en wrapper möjligtvis. Mer nedan).
De här två alternativen kan HTC/Vive däremot göra:

Antingen bygger man en wrapper för detta där in/utsignaler till och från HTC/Vives headset tolkas om så att datorn tror att det är ett oculusheadset (samt justeringar för skillnaderna för sensorer och liknande givetvis). En sådan wrapper kan HTC göra om de vill men det är väl precis vad mjukvaran revive redan är och revive har ju facebook sagt nej och fy till.

Det andra alternativet som jag ser det är att facebook lägger till stöd för annan hårdvara till Oculus SDK så att större variation av hårdvara stöds än bara Oculus rift och gear VR. Men det har inte HTC/Vive någon möjlighet att påverka utan det är upp till Facebook.

Vi får se vad som händer när fler headsets kommer ut på marknaden helt enkelt. Som jag ser det så bannades wrappern för att ingen supportar den. Vad händer om någon köper ett spel, wrappern strular, vem tar ansvaret? Där jag kan tycka att Oculus kunde gå in och ta denna bit.

Däremot så tror jag att det är så mkt lobbyism bakom detta som ingen av oss användare är medvetna om. Det är något som alltid sker, men på något vis folk inte förstår. Man brukar säga att det sällan är endast den ena personens fel att två bråkar. Tror knappast detta är något undantag.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Fade:

Står mer än så, du kanske missade det då det inte står helt i klartext. Han ger ett par hintar om orsaken att det ser ut som det gör just nu.

Ja jag missar det fortfarande. Kan man få lite mer guidning?

Skrivet av Fade:

. Valves bästa strategi för att få folk att inte använda Oculus store är att vara helt passiva i detta och inte låta Vive stöda Oculus SDK.

Näe, det är tvärt om. Det är SDKn som möjliggör att det går att använda hårdvaran. Ska Vivebrillorna funka i facebooks mjukvaruplattform så måste det finnas stöd från facebook för detta i nuläget. Men det går inte för facebook har ju låst sin mjukvaruplattform. Det går inte att gå runt utan en wrapper.
Så ska det fungera så behöver Facebook göra första draget. Annars går det inte.

Skrivet av Fade:

Däremot så tror jag att det är så mkt lobbyism bakom detta som ingen av oss användare är medvetna om. Det är något som alltid sker, men på något vis folk inte förstår. Man brukar säga att det sällan är endast den ena personens fel att två bråkar. Tror knappast detta är något undantag.

Jag är inte missnöjd över att företagen kivas.
Det är begränsningen för konsumenterna jag tycker är trist. Surt att ett företag begränsar hårdvara till datorn helt enkelt.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Ja jag missar det fortfarande. Kan man få lite mer guidning?

Näe, det är tvärt om. Det är SDKn som möjliggör att det går att använda hårdvaran. Ska Vivebrillorna funka i facebooks mjukvaruplattform så måste det finnas stöd från facebook för detta i nuläget. Men det går inte för facebook har ju låst sin mjukvaruplattform. Det går inte att gå runt utan en wrapper.
Så ska det fungera så behöver Facebook göra första draget. Annars går det inte.

Jag är inte missnöjd över att företagen kivas.
Det är begränsningen för konsumenterna jag tycker är trist. Surt att ett företag begränsar hårdvara till datorn helt enkelt.

Tror inte det går att guida dig mer. Är säkert svårt att se om man inte kan se det med neutrala ögon och det verkar som att du har någon konstig relation till Facebook.

Som jag sa, vi får se hur detta utspelar sig i framtiden, tror iaf att det kommer sluta med att allt blir tillgängligt till båda plattformarna.

Have a gr8 day!

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Fade:

Tror inte det går att guida dig mer. Är säkert svårt att se om man inte kan se det med neutrala ögon och det verkar som att du har någon konstig relation till Facebook.

Näe men jag lyssnar gärna på trovärdiga källor. Exempelvis att steam själva uttryckt detta i pressmeddelande, eller att något spelföretag har kommit på dem och outat dem med insikt i internt arbete eller någon känd utvecklare som hittat det här i steams kod.
Men jag ser inte mer än ett åsiktsforum i angivna länkar. Det är andra som har spekulerat om motiv och teorier. En del info stämmer säkert och andra saker stämmer kanske inte riktigt i de två trådarna. Det är en väsentlig skillnad på åsikter om hur det kan vara och någon form av bevis på hur det ligger till. Spekulationerna är intressanta, men det är inte faktakällor för det som påståtts vad jag kan se. Men jag kan ha missat inlägg med belägg i tråden. Det är därför jag undrar eftersom du anser att det är en källa till fakta.

Tror du drar lite långtgående slutsatser om min inställning till facebook i den här frågan. Inläggen jag skrivit kring VRbrillor har varit ifrågasättande men av båda parter när man påstått både det ena och det andra som kanske inte riktigt stämde.
Var exempelvis rätt aktiv i den här trådan om facebooks VRbrillor där jag ifrågasatte källorna kring nyheten och därmed tog ställning för facebook (där ifrågasatte jag indirekt hela nyheten till tråden också eftersom det inte verkade finnas nå vidare belägg för nyheten heller). Men jag var såklart lika jobbig med källkritiken, haha.

Skrivet av Fade:

Som jag sa, vi får se hur detta utspelar sig i framtiden, tror iaf att det kommer sluta med att allt blir tillgängligt till båda plattformarna.

Have a gr8 day!

Ja det det hoppas vi på ;).
Stor eloge för lugn och trevlig ton från ditt håll dessutom! Ser att jag inte varit lika bra på det utan mest låtit purken. Vill därför tillägga att du har flera bra poänger. Lobbyismen kring hela det här är som du säger svårgenomtränglig och det kan finnas en hel del bakom kulisserna.
Men det blir säkert bra till slut.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

OT. Panelerna i OSVR är inte tillverkade av Samsung!

Det betyder också att det är RGB paneler och inte någon sunkig Pentilematris som Samsung kör stenhårt med överallt för att få bättre specifikationer på pappret.

Det är alltså 7,8 miljoner subpixlar perfekt mappade till pixlarna som grafikkortet skickar ut, till skillnad från pentile matriserna som hamnar på 5,1 miljoner subpixlar.

Men det kan ju vara andra saker som gör att allt blir kasst ändå. Det återstår att se..