Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ostbiten:

Blir galen snart, lyckas inte hitta något jobb, känns som jag kastat tre år på högskolan i sjön...

Har tagit en kandidatexamen förra året i ekonomi, men har absolut noll erfarenhet, vilket jag hela tiden verkar falla på. Vet inte hur jag ska lyckas få erfarenhet om jag inte får ett jobb...

Sök random jobb som iaf har något att göra med din utbildning. Satt i samma sits när jag pluggat klart och med samma panik. Fick ta ett jobb långt borta o "sabba " sommaren men ett jobb är ett jobb och det leder oftast vidare. Så även i mitt fall, och troligen ditt :). Dvs ta vilket jobb som helst..Bara du kommer igång typ..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fick reda på att jag fått godkänt på min databas tenta idag. Underbart!

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Posten kastade bort mina skor som jag beställt från UK... väntar på andra paret som skickats.
Lönen verkar ha blivit något galet med, då jag har en korrigering som inte stämmer överens med de tider jag arbetat...

Fästmöns projektanställning är slut lagom till semester... och nästa verkar inte bli förns efter augusti. Suck.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Proxmox: JMCD-12S4 \ 96GB RAM \ i5 12500 \ 25TB
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Fick reda på att jag fått godkänt på min databas tenta idag. Underbart!

Skrev du inte i fel tråd nu? Eller blev du ledsen när du klarade tentan?

Permalänk
Medlem

Galen.
Sjukskriven 3 månader efter en operation.
Har klättrat på väggarna i 6 veckor, så det blir mycket Swec, Netflix och HBO.
Börjar dock bli mer mobil så kan ta mig ut om jag får lust.

Permalänk
Medlem

@Eldritzh: Lider med dig, är också sur på posten just nu.

Såg fram emot att få bygga ihop min nya dator i eftermiddag men tydligen så har de sölat/dränkt ner ett av paketen (med olja..) så det gick i retur. Får se om jag har tur nog att få ett imorgon eller om det dröjer till nästa vecka..

Permalänk
Medlem
Skrivet av PuMaH:

@Ostbiten: Lösningen för mig var att ta ett "skitjobb" (inget som hade med utbildningen att göra).

Efter några månader på detta jobb, samtidigt som jag sökte annat, fick jag ett jobb som jag är nöjd med. Det är alltid lättare när man har erfarenhet, även om den inte är särskilt relevant...

Skrivet av anon4992:

Sök random jobb som iaf har något att göra med din utbildning. Satt i samma sits när jag pluggat klart och med samma panik. Fick ta ett jobb långt borta o "sabba " sommaren men ett jobb är ett jobb och det leder oftast vidare. Så även i mitt fall, och troligen ditt :). Dvs ta vilket jobb som helst..Bara du kommer igång typ..

Tack för tipsen, får nog börja söka ''random'' jobb så att säga, bara jag som fastnat i tänket om att utbildningen är en färskvara och nu har paniken uppstått när jag inte fått något jobb inom ekonomi, men kan väl inte vara helt värdelöst med utbildning, även om det skulle ta 2-3 år att få ett ekonomijobb?

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk

Ännu ett bakslag för min gamla bil. Åtminstone stötdämparna fram är helt slut märkte jag när jag testade idag. På den positiva sidan har servostyrningen börjat fungera igen utan att ha åtgärdats. Tror jag far och testar att besiktiga den i höst innan jag gör något åt bilen så får jag se om det är ytterligare saker som måste fixas för att få den godkänd.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

Världens sämsta midsommar... Bråkat med föräldrarna, fått morsan alldeles för ledsen och förtvivlad, på vår kommande utlandsresa blev jag och min bror avbokad ifrån, och fick avbryta midsommarfirandet i Smögen, blivit kallad VÄRLDENS SÄMSTA son av farsan. Allt detta under 24 timmar, hur fan mycket värre kan det bli?

Visa signatur

ASUS STRIX B450-F, AMD Ryzen 5 2600, Asus Radeon RX Vega 56 Strix, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000Mhz, Corsair RM750x, Fractal Design Meshify C

Permalänk
Medlem

Glad midsommaren är över, var 30h av rent helvete med sitta fast på tåg i 30 gradig värme, tråkigt firande, illamående, värme, knottbett över hela kroppen och vänta på tåg hem i flera timmar då allt var inställt.

Skulle struntat i midsommar som jag tänkte först, oh well.
Nu längtar jag till vintern.

Permalänk
Medlem

@Jonathan0101: Haha, när du läser det här om några år kommer du kunna se humorn i det hela.

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ostbiten:

Tack för tipsen, får nog börja söka ''random'' jobb så att säga, bara jag som fastnat i tänket om att utbildningen är en färskvara och nu har paniken uppstått när jag inte fått något jobb inom ekonomi, men kan väl inte vara helt värdelöst med utbildning, även om det skulle ta 2-3 år att få ett ekonomijobb?

Visst är det lite färskvara men kan inte tänka mig att det är så jättebråttom. Isåfall skulle ingen tjäna på att plugga om det blev inaktuellt inom ett år eller två. Det viktigaste är nog att hålla igång. Finns ju jobb som kan nudda ditt område lite, eller där du kan använda delar av din kunskap. Iaf något att krydda ditt cv med.

Är väl inte alla som får sitt drömjobb direkt heller. Du har troligen pluggat så mycket blandade kurser att en del kommer att vara värdelöst, och en del användbart. Men lugn, tror det löser sig. Glöm inte att det alltid finns en massa andra som varken pluggar, söker jobb eller ens oroar sig för det. Använd din panik till att söka jobb, det gjorde jag. Även om det kändes skit såklart. Aja bara mina tankar nu när jag i efterhand funderar på hur jobbigt det faktiskt kan vara att söka o inte veta.

Permalänk
Medlem

Skönt att bli behandlad som skräp av mitt livs bästa "vän" och resten av vårt gäng. Fan också, jag som har så svårt för att skaffa nya vänner... Får la börja dricka istället, kanske blir enklare att sitta ensam resten av livet då.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Sitter med gammellaptopen på en camping och tänkte lira Quake 2 efter ungarna lagt sig. Glömde musen suck. Provade spela FPS med mousepad.... Ingen hit.

Skrivet av Ostbiten:

Det är alltid lättare att söka jobb om du redan har jobb. Lite bakvänt, men så är det.

Permalänk
Medlem

Är lite besviken på mig själv. Mina kompisar har Lätt-mc och jag sitter vid min dator istället. Jag fick välja mellan datorn jag har nu eller en moped vid 15 års ålder (17 nu). Känner nu att mopeden hade kanske varit det rätta valet, dock så skulle jag inte ha haft denna hobby eller verkligen hittat något jag kan säga jag är bra på. Men det kanske jag hade blivit av mopeden också.

Tycker bara att det är lite tråkigt att inte ha ett fordon, även om den bara får gå i 45kmh, buss är väldigt B. känner att mitt kompis gäng håller på att gå isär på grund av detta. Så är lite små ledsen över det men på samma gång väldigt glad över att ha hittat en hobby och nu går i gymnasie för att fortsätta.

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Sitter med gammellaptopen på en camping och tänkte lira Quake 2 efter ungarna lagt sig. Glömde musen suck. Provade spela FPS med mousepad.... Ingen hit.

Byter man skjutknappen till E är det inte så farligt enligt mig.
Visserligen var det AssaultCube, men jag var bättre än flera av mina kompisar fastän de hade möss.

-------------------------

Fick inget sommarjobb i år heller och pappa fick gå från företaget jag skulle vilja jobba på då jag är klar med studierna

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem

@ArcticFire: Skicka privat pm till mig om du önskar dig några nya spel som inte ekonomin tillåter. Ska försöka göra sommaren lite bättre för dig. Vad du heter på steam och vilka spel du vill ha. Ordnar det efter jobbet imorgon ca 16:00.

Visa signatur

- 13600K | ASUS 3080 | 32GB DDR5 | Gigabyte 32" OLED 4K 240 Hz -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbiten:

Blir galen snart, lyckas inte hitta något jobb, känns som jag kastat tre år på högskolan i sjön...

Har tagit en kandidatexamen förra året i ekonomi, men har absolut noll erfarenhet, vilket jag hela tiden verkar falla på. Vet inte hur jag ska lyckas få erfarenhet om jag inte får ett jobb...

En polare med höga ambitioner var i samma sits, 8 års studier uppdelat i 3 kontinenter och är färdigutbildad.

Får ingenting, inte ett skit. Han är så överkvalificerad att inte ens mindre jobben inom nationell ekonomi nappar, för då hade han för hög lön. Jobben som passar honom kräver redan arbetserfarenhet, men han får inget så ingen erfarenhet fanns att tillgå - en ond cirkel.

Just nu försöker han starta eget med en annan, får se hur det går.

Lite varför jag inte vågade studera i större benämning, ju högre man klättrar desto hårdare faller du.

Själv så har jag ingen aning om vad mor eller styvfar gjorde under midsommar, firade troligtvis. Har bara legat i sängen mesta under den dagen, inte direkt så mor sa "Glad midsommar" eller nåt. Sen ignorerat mesta av mina SMS i de senaste veckorna, syrran likaså men har svarat mer än morsan.

Trodde först strul mellan våra mobilleverantörer, men nope. Skriver till henne på FB om lite hjälp med att skruva in en sak i väggen (vilket jag gjorde någon månad tillbaka i SMS) då jag inte är så värst händig, ser några timmar senare hon har läst men likförbannat svarar hon inte.

Frågar en polare, ser att han läst men svarar inte.

Edit:

Skrivet av Flygman:

Skönt att bli behandlad som skräp av mitt livs bästa "vän" och resten av vårt gäng. Fan också, jag som har så svårt för att skaffa nya vänner... Får la börja dricka istället, kanske blir enklare att sitta ensam resten av livet då.

Låter inte mycket som en vän längre om han behandlar dig som skräp.

Skaffa ett nytt calling card i livet, som att argumentera på internet - ett hedersfullt mål!

Det eller skaffa en innekatt, och dömma folk nedanför fönstret.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk

Blir så trött. Vi skulle ha nya takrännor och ville även byta brädorna man hänger upp dem på eftersom de gamla delvis börjar bli ruttna. Och vad händer? Montörerna köper för smala brädor (som endast är grundmålade) så de fäster dem utanpå de gamla brädorna. Idag regnade det och vi märkte att det delvis läcker vatten mellan takrännorna och de nya brädorna eftersom takrännorna på grund av brädorna kommit lite långt från takkanten. Så nu har vi reklamerat. Hur tänker man då man köper för smala brädor och inte genast åker ock köper nya brädor med rätt bredd utan spikar fast de för smala brädorna utanpå de gamla delvis ruttna brädorna?

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

Har länge lekt med tanken om att köra cross, men utöver att det är så dyrt, så är jag rädd för att skada mig. Läser på forum att det är vanligare än vad man tror så listar folk alla sina skador genom sin tid på hojarna... Men en dag kanske jag inte ens har kropp att kunna köra, kommer jag ångra mig då...

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Blir så trött. Vi skulle ha nya takrännor och ville även byta brädorna man hänger upp dem på eftersom de gamla delvis börjar bli ruttna. Och vad händer? Montörerna köper för smala brädor (som endast är grundmålade) så de fäster dem utanpå de gamla brädorna. Idag regnade det och vi märkte att det delvis läcker vatten mellan takrännorna och de nya brädorna eftersom takrännorna på grund av brädorna kommit lite långt från takkanten. Så nu har vi reklamerat. Hur tänker man då man köper för smala brädor och inte genast åker ock köper nya brädor med rätt bredd utan spikar fast de för smala brädorna utanpå de gamla delvis ruttna brädorna?

De hoppades säkert på att det inte skulle bli något problem förrän efter ett tag och att garanti på jobbet skulle gått ut. Säkert många småfusk hantverkare kommer undan med.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daark:

Är lite besviken på mig själv. Mina kompisar har Lätt-mc och jag sitter vid min dator istället. Jag fick välja mellan datorn jag har nu eller en moped vid 15 års ålder (17 nu). Känner nu att mopeden hade kanske varit det rätta valet, dock så skulle jag inte ha haft denna hobby eller verkligen hittat något jag kan säga jag är bra på. Men det kanske jag hade blivit av mopeden också.

Tycker bara att det är lite tråkigt att inte ha ett fordon, även om den bara får gå i 45kmh, buss är väldigt B. känner att mitt kompis gäng håller på att gå isär på grund av detta. Så är lite små ledsen över det men på samma gång väldigt glad över att ha hittat en hobby och nu går i gymnasie för att fortsätta.

Jag var i exakt samma situation som dig när jag var ~15. Jag sommarjobbade och kunde för pengarna antingen skaffa moppekort som polarna eller en dator. Det blev datorn. Och den lilla maskinen blev början till kanske det största i mitt liv; en otroligt rolig hobby för livet, en gymnasieutbildning inom ämnet på den bästa skolan som finns, och ett antal Microsoft- och Cisco-certifikat som hänger på väggen. Visst kände jag mig utanför och jag var inte alls lycklig under högstadiet och var faktiskt riktigt deprimerad, och den där mopeden hade helt klart gjort ändring på det. Men om jag hade valt moppen så hade jag förmodligen inte uppnått ett skit i mitt liv.

Nu har jag dessutom tagit bilkörkort, och man kan ju inte bry sig mindre om mopeder, haha!

Skrivet av lassefrasse:

Har länge lekt med tanken om att köra cross, men utöver att det är så dyrt, så är jag rädd för att skada mig. Läser på forum att det är vanligare än vad man tror så listar folk alla sina skador genom sin tid på hojarna... Men en dag kanske jag inte ens har kropp att kunna köra, kommer jag ångra mig då...

Kör på det! Är ju knappast roligt om man ska behöva ångra sig resten av livet

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Jag var i exakt samma situation som dig när jag var ~15. Jag sommarjobbade och kunde för pengarna antingen skaffa moppekort som polarna eller en dator. Det blev datorn. Och den lilla maskinen blev början till kanske det största i mitt liv; en otroligt rolig hobby för livet, en gymnasieutbildning inom ämnet på den bästa skolan som finns, och ett antal Microsoft- och Cisco-certifikat som hänger på väggen. Visst kände jag mig utanför och jag var inte alls lycklig under högstadiet och var faktiskt riktigt deprimerad, och den där mopeden hade helt klart gjort ändring på det. Men om jag hade valt moppen så hade jag förmodligen inte uppnått ett skit i mitt liv.

Nu har jag dessutom tagit bilkörkort, och man kan ju inte bry sig mindre om mopeder, haha!

Jag håller på att ta körkort men att ha en bil i stan är både dyrt och lite onödigt, ska flytta ut på landet så all parkering är gratis och sånt när jag har ekonomin för det.

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daark:

Jag håller på att ta körkort men att ha en bil i stan är både dyrt och lite onödigt, ska flytta ut på landet så all parkering är gratis och sånt när jag har ekonomin för det.

Det finns fler möjligheter med B-kort än att bara köra bil. Många jobb idag är pigga på att kräva körkort.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Det finns fler möjligheter med B-kort än att bara köra bil. Många jobb idag är pigga på att kräva körkort.

Jo, det är också en anledning varför jag fixar det

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem

Vart hos den umpteen läkaren idag, mer läkare i år än tidigare totalt.
Snart dags att kascha in slutbiljetten. Express elevator down.
Klagar inte jag har levt väl och gjort mina val.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Galen.
Sjukskriven 3 månader efter en operation.
Har klättrat på väggarna i 6 veckor, så det blir mycket Swec, Netflix och HBO.
Börjar dock bli mer mobil så kan ta mig ut om jag får lust.

Gör det bums Sumi, om du kan.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Inaktiv

@Bogey: usch, beklagar. Hoppas du får mer tid på något sätt.

Permalänk
Mattecoach
Skrivet av Bogey:

Vart hos den umpteen läkaren idag, mer läkare i år än tidigare totalt.
Snart dags att kascha in slutbiljetten. Express elevator down.
Klagar inte jag har levt väl och gjort mina val.

Vad är "fel" på dig? Beklagar ivf!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SexMachine:

Drar till Japan nästa vecka och yenen blir bara dyrare och dyrare

yay!
jag som chansat på att tokyo-börsen ska gå bra i år
å andra sidan har jag gått hur mycket back som helst på svenska marknaden...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"