Permalänk
Medlem

Sista koll innan köp av Laptop

Hej, jag har nyligen bestämt mig för att köpa en ny laptop för universitets studier och diverse film/serie tittande. Datorn jag har fastnat mest för är HP ENVY 13-d005no för 9 990 kr tack vare studentrabbater.

Jag undrar bara om ni tycker att mitt val ser bra ut såhär innan sista klicket för köpet, min budget ligger mellan 11000 kr. (Lite osäker på HP:s byggkvalitet osv.)

//Daniel

Permalänk
Medlem

Ser bra ut. Känns ju spännade att de kör en intel 6e gen med ddr3 ram men visst

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77X-UP7 | i7 3770K 3.5 GHz | Crucial Ballistix Elite DDR3 1600 MHz 4x4 GB | Crucial M500 240GB SSD | Seagate Desktop 3TB 7200rpm 64MB | Corsair H80i | Gigabyte GTX 970 Windforce G1 Gaming 4GB SLI | BitFenix Ronin | Be-Quiet Dark Power Pro 10 750 W | Asus Xonar Essence STX
Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Captain_Spock:

Ser bra ut. Känns ju spännade att de kör en intel 6e gen med ddr3 ram men visst

Det är förvånandsvärt många laptoptillverkare som tycker det är en bra idé att para ihop Skylake med DDR3. Oerhört korkat imo.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cesimba:

Hej, jag har nyligen bestämt mig för att köpa en ny laptop för universitets studier och diverse film/serie tittande. Datorn jag har fastnat mest för är HP ENVY 13-d005no för 9 990 kr tack vare studentrabbater.

Jag undrar bara om ni tycker att mitt val ser bra ut såhär innan sista klicket för köpet, min budget ligger mellan 11000 kr. (Lite osäker på HP:s byggkvalitet osv.)

//Daniel

Satt i samma situation som dig förra hösten, och köpte en Dell xps 13 just till att ha för universitetsstudier. Så om du vill ha ett tips, så kan jag verkligen tipsa om en sådan då skärmen infinityskärmen + vikten + batteritiden är fantastisk. . Hamnar på cirka 10 000 med studentrabatt, http://www.dell.com/se/p/xps-13-9350-laptop/pd .

Edit: Pratar alltså om 8GB-ram versionen

Iallafall, on topic. Jag har inte vidare koll på just din dator, men ser att skärmen är väldigt högupplöst. Är det något du behöver just för studierna? Tänker på att batteritiden lär dras ner, och som student kan det vara skönt att slippa ha med laddare hela tiden

Visa signatur

Qnix 2560x1440p @ 120hz - MSI GTX 980 Gaming - Intel i7-2600K @ 4.4GHZ
Fractal Design Define R3 - MSI Z68A-GD65 - Sennheiser 598 + Modmic

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB - Intel SSD 330 180gb - 5TB HDD - Noctua NH-U14S - Corsair TX 850W

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tesked:

Satt i samma situation som dig förra hösten, och köpte en Dell xps 13 just till att ha för universitetsstudier. Så om du vill ha ett tips, så kan jag verkligen tipsa om en sådan då skärmen infinityskärmen + vikten + batteritiden är fantastisk. . Hamnar på cirka 10 000 med studentrabatt, http://www.dell.com/se/p/xps-13-9350-laptop/pd .

Edit: Pratar alltså om 8GB-ram versionen

Iallafall, on topic. Jag har inte vidare koll på just din dator, men ser att skärmen är väldigt högupplöst. Är det något du behöver just för studierna? Tänker på att batteritiden lär dras ner, och som student kan det vara skönt att slippa ha med laddare hela tiden

Hmm intressent, jag håller med att XPS 13 ser rätt imponerande ut, men jag hittar inte någon studentrabatt för datorn. Kan det ha varit något tidsbegränsat erbjudande kanske?

Permalänk
Medlem

Den ser sjukt bra ut för studier och film etc. Riktigt bra arbetsdator. Du lär inte bli missnöjd

Permalänk
Medlem

Även jag är intresserad av att få veta hur man får studentrabatten?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cesimba:

Hmm intressent, jag håller med att XPS 13 ser rätt imponerande ut, men jag hittar inte någon studentrabatt för datorn. Kan det ha varit något tidsbegränsat erbjudande kanske?

Skrivet av guineapig:

Kontakta Dellcare här på sweclockers så får ni 10%.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cesimba:

Skrivet av guineapig:

Precis som Noyce säger här över, kontakta Dellcare på sweclockers så får ni en rabattkod som gäller för studenter Bara skicka pm alternativt skriv i xps 13 tråden!

Visa signatur

Qnix 2560x1440p @ 120hz - MSI GTX 980 Gaming - Intel i7-2600K @ 4.4GHZ
Fractal Design Define R3 - MSI Z68A-GD65 - Sennheiser 598 + Modmic

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB - Intel SSD 330 180gb - 5TB HDD - Noctua NH-U14S - Corsair TX 850W

Citera för svar!