Lanseringsdatum för Windows 10 Anniversary Update är avslöjat

Permalänk
Medlem

När kommer Cortana på svenska?

Permalänk

@ackwell: Vad jag förstått så kommer det bara fungera på kompatibla enheter (troligen pekskärmar)

Permalänk
Medlem
Skrivet av jasoncoxz:

@ackwell: Vad jag förstått så kommer det bara fungera på kompatibla enheter (troligen pekskärmar)

Ja, det var det jag tänkte men blev lite förvirrad i och med att Windows 10 används på väldigt många enheter som inte är kompatibla med sånt. Varför så stort fokus på det? Knepigt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ackwell:

Ja, det var det jag tänkte men blev lite förvirrad i och med att Windows 10 används på väldigt många enheter som inte är kompatibla med sånt. Varför så stort fokus på det? Knepigt.

Touch är ju framtiden liksom, inte på desktops kanske men på laptops och surfplattor och det är där merparten av all datoranvändning sker nu. (inte för mig förstås då mina datorer är för jobb och spel mestadels men för många)

Sen vet jag inte om det är så stort fokus på det, snarare har fokuset flyttat från touch till mer traditionell användning i och med tian. Men tian tappade ju en del funktionalitet för touch-användare så det är ju bra att de jobbar på att förbättra det igen.

Permalänk
Medlem

Stora nyheten är ink etc...?

Skulle nog vilja säga att stora nyheten är inbyggt ubuntu (förutom vissa grafiska delar)

Win + R
cmd
bash

Boom, ubuntu.
sudo apt-get update
sudo apt-get install emacs24
sudo add-apt-repository ppa:fkrull/deadsnakes-python2.7
sudo apt-get update
sudo apt-get install python2.7

Honey Im home..

Permalänk
Moderator
Moderator

*Tråd rensad.*

Citat:

§ 1.5 Att uttala sig provocerande endast för att reta upp andra (så kallat trollande) är inte tillåtet.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

Har helt stängt av uppdateringar i W10, och helt ärligt så verkar nästan allt av vad som beskrevs i artikeln fruktansvärt ointressant för hemanvändaren. *Möjligen* ansiktsigenkänning om man är lite fascinerad av det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Finns det ens något vettigt i denna uppdatering för en normal desktop användare.
Allt som listades i posten var typ för laptops.

Jag använder inga windowsd apps eller något av deras skräp. Är det ens lönt att installera denna uppdatering sen? Känns mest som det tillkommer en massa bloatware.

Hade blivit sjukt mer hypad om dom snackat om en windows 10 lite version med bara bare minimum, det hade varit så jäkla gött.
Inget edge, inget cortana, inga värdelösa windows apps etc, bara bort med allt som gör w10 till bloatware os.
Stängt av allt och tagit bort så mycket jag kan som vanligt i w10, men en lite version hade varit så jäkla gött.

Windows 10 LTSB är nog något för dig då.
http://www.windowsblogitalia.com/wp-content/uploads/2015/09/W...

Permalänk
Medlem

Från vad jag sett av insider preview kommer de stora nyheterna bli extensions till Edge, förbättringar i UI;t (låsskärmen, startmenyn och vissa fönster ser annorlunda ut) samt en hel del småfix och en snabbare upplevelse.

Det ser ut att bli en solid uppdatering men inga dramatiska förändringar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av laxan96:

Hm interessant, ser ju rätt nice ut faktiskt. Ska undersöka detta mer Tackar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azacian:

Stora nyheten är ink etc...?

Skulle nog vilja säga att stora nyheten är inbyggt ubuntu (förutom vissa grafiska delar)

Win + R
cmd
bash

Boom, ubuntu.
sudo apt-get update
sudo apt-get install emacs24
sudo add-apt-repository ppa:fkrull/deadsnakes-python2.7
sudo apt-get update
sudo apt-get install python2.7

Honey Im home..

Detta!

Ser verkligen framemot bash!

Permalänk

Ingen direkt hype uppdate precis w10;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Finns det inget nytt för vanliga användare? Pennan kommer inte många använda.

Att Windows Store kommer stödja klassiska Win32-program tycker jag är intressant. Det ska ge bättre installation, avinstallation, enklare uppdatering och mindre risk att skräpprogram kommer in på datorn. Jag hoppas att de flesta mjukvaruutvecklare hakar på detta.

Permalänk
Medlem

Synd att "Messaging everywhere" försvinner. Skype är ingen ersättare, och har tekniskt aldrig fungerat lika bra för textmeddelanden.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/