Vilken mobiltelefon har ni?

Permalänk
Medlem

Om du vill skapa en profileringsdatabas över Sweclockersanvändare är nog att manuellt skapa och läsa sådana här trådar inte det mest effektiva sättet.

Med hjälp av att skrapa användarprofilers posthistorik (du får anpassa sidhämtningar/sekund så du inte bli IP-bannad) och lexikalt uppträna en parser för meningar som indikerar innehavande av produkter ("jag har X", "äger X", etc) bör det vara automatiserbart.

Edit: du hittar medlemslistan här

Visa signatur

Chromebook Pixel 2015 w/ Arch
Taggad inför frame.work!

Permalänk
Avstängd

galaxy s7 edge <3

byter till galaxy note 7 nu i augusti när den släpps

Permalänk
Medlem

sitter på en gamal htc one m7 (CM 12.1). Är överlag väldigt nöjd med telefonen och hade kameran fortfarande fungerat hade jag utan problem kunnat använda den ett extra år eller två. Nu lutar det dock åt en htc 10.

Fördelar:

lagom stor
Skön passform,
snyggt metallbygge, känns inte plastig.
fortfarande tillräckligt snabb för mina behov.

Negativt.
kameran, det här är min andra htc one och kameran har gått sönder på båda.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

Z5 compact. Hade en z3 innan en utsvävning till Windows Phone (never again) så fortsätta på samma märke som fungerar

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Använder fortfarande en gammal Sony Xperia Z1.
Rullar på fint!

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Medlem

Oneplus one + Xiaomi redmi note 3

Funderar på att köpa en oneplus 3 inom en snar framtid

Visa signatur

System: i7-4690k, Asus z97-a, 16GB hyperX fury, Gigabyte 970 G1, Nepton 280L, 250GB Intel, 1TB WD Blue, Phanteks Enthoo Pro windowed, EVGA Supernova 850w G2

Permalänk
Medlem

OnePlus X. Helt OK förutom det att jag saknar Quick Charge; speciellt när batteritiden är så usel. 2,5-3h SOT. Kör på officiella CM13, kanske ska prova SultanXDA:s variant.

Skrivet av Choffe:

Xiaomi Redmi 3 Pro! Underbar telefon med 4100 mAh batteri, vilket är den största fördelen, förutom priset: 1600 inkl frakt, moms och tull. Nackdelen är att man måste installera Google Apps själv, att den inte har band 20 ("glesbygds-4G"), har dock alltid 4G mellan Stockholm och Södertälje, och hemma i Värmland. Dock inte i urskogen. Sen är väl kommande uppdateringar rätt oklara. Men för priset och batteritiden är jag otroligt imponerad, skärmen är skarp och har väldigt bra färger. Kommer aldrig köpa flaggskepp igen.

Lät intressant tills det att jag upptäckte 720p på 5". Hur upplever du det?

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem

Använder en Samsung Galaxy S3. Vet inte hur gammal den är men nog 4 år haha.. Blir nog en S7 när de har kommit ner lite i pris.

Har någon annan tips på bra telefon?

Visa signatur

Båtbyggare med mera.

Permalänk
Medlem

Lumia 640 LTE
Har haft iphones sen dom kom ut! men denna täcker behoven väl.
mkt bra synk med pc:n, gör allt väldigt enkelt men bra.
ingen tonårsmob direkt (65k appar typ).

Visa signatur

Burk1 4770k+ asus970 Burk2 4770k-asus 780ti

Permalänk
Medlem

Galaxy S5 rootad med custom rom, fungerar fläckfritt, det enda jag skulle önska är mer ram. Note 6 eller Nexus 2016 Edition kanske kan visa sig locka, vi får se.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk

LG G2

Positivt:
Fortfarande relativt rapp med Snapdragon 800.
Stabil kamera
5,2" är en skön storlek
Väl utvecklat community (gott om custom roms!)
Mycket bra batteri, bland det bästa på marknaden när det kom och utmärkt idag också
Laddar faktiskt mycket snabbare nu än för ett år. Vet ej varför. Har originalladdare.
Aldrig haft några bekymmer. Tveklöst den bästa smartphone jag ägt.

Negativt:
Tre år gammal så man kan glömma OS-uppdateringar

Visa signatur

Nuvarande system 2016-:
Intel i5-4570S | ASUS H97M-E | Corsair RM550X | 16 GB DDR3 Ballistix Sport | BeQuiet Pure Rock | Samsung EVO 850 250 GB | Temjin TJ08-E | Samsung Writemaster DVD-RW | Dell S2216 21,5" @1920x1080 | Windows 7

Gamla system: https://anotepad.com/notes/kt55k5

Permalänk
Entusiast

IPhone 6.

Gått mellan Android -> iOS -> Windows Phone och måste säga att alla har sina fördelar.
iOS känns dock överlägset stabilt och optimerat, vilket kan vara förståeligt med tanke på den icke varierande kombinationen av hårdvara. Vi får se om iOS stängda erfarenhet får mig att byta till Android igen, WP är inget jag vill använda igen. IPhone 6'an känns i övrigt väldigt rapp.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Nuvarande telefon Samsung Galaxy Note 4, kommer gå till en Note 7 när den kommer.

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem

Z5 Compact Svart.
Har en fullt fungerande Z2 Svart i byrålådan. Lite som en reservtelefon.
3 hade ju en bra deal på Z5 Compact, så sänkte min månadskostnad och fick 3x mer surf.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Hej Vänner,

Bytte från en "Iphone 5" till en "Samsung S6 edge PLUS" för ca ett år sedan och det är bland det bästa jag gjort i telefon väg. Inte alls för att jag tycker illa om Iphone utan endast för att min Samsung fungerat felfritt, den är ursnygg (tycker jag), Amoled skärm i 1440p som är mycket skarp samt en bra kamera och en imponerande batteritid jämfört med mina tidigare Iphones. Jag gillar även möjligheten att kunna optimera utseendet och känslan som jag vill i form utav launcher, ikoner, storlek på ikoner etc.

"Det är som att byta från konsol till PC he he." Min Xbox360 var jättebra men min PC är bättre

Skämt åt sido. Innan jag skulle köpa min telefon så stod jag i butiken och testade olika telefoner i samma prisklass och jag fick snabbt en uppfattning om att de alla kändes likvärdiga i kvalite, specifikationer och känsla att använda. Och det slutade därefter att jag valde den telefon som tilltalade mig mest utseende mässigt, hade en bra kamera, och låg i just den prisklassen. Jag var även sugen på att byta från Iphone då jag haft apple sen Iphone 3. Men hade jag haft andra produkter i apple familjen vilket jag inte har så hade jag stannat kvar med det. Vilket gjorde att det också var ganska enkelt att byta. Det jag menar med det är att köper du en telefon för mellan 8 och 10 tusen kronor så kommer du att få en bra telefon oavsett om du väljer en Z5, Samsung eller en Iphone.

Mvh

Permalänk
Medlem

Nexus 5x. Gillar brukskänslan och de snabba uppdateringarna. Klarar allt jag behöver den till. Kan tänka mig en ny Nexus i höst bara för att det är kul med nytt. Annars tycker jag one plus 3 är den intressantaste telefonen just nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Föredetting

Har en Galaxy S3 4G jag fick oanvänd för två år sedan. Rootad med Hemoroid 5.1.1, och med Zerolemon-batteri på 7Ah, så man faktiskt kan använda den.

Kameran är väl rätt kass, men i övrigt har jag inte mycket att klaga på.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Inaktiv

Galaxy s3 med Samsung original 3000mah batteri och Cyanogenmod 13 (Marshmallow).

Kör helt Google-fri och har en batteritid på ca 4-5 dagar vid lätt användning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nevil:

Innan ja köpte klockan så höll de väl iaf en halv dag, slösurf o spela ca 3 - 4 timmar om dagen..
Efter 6.0.1 och Moto360, slösurf konstant om dagarna o spel kanske 2 - 3 timmar, så måste ja ladda den såpass ofta..

Ingen idé o lämna in, Byter om 5 månader i vilket fall som helst..

Då är det fel på din telefon. Jag slösurfade, lyssnade på musik via BT och grejer i minst 3-4 timmar per dag också. Det hände sällan att jag hade mindre än 30% kvar när jag gick och la mig. Så om det innan klockan bara höll en halv dag (alltså inte ens 12 timmar), så har du ett fel.

Hur kan du tycka att det inte är någon idé att byta eller lämna in den? Om du ska leva med "problemet" i 5 månader till kan du inte tycka att problemet är särskilt viktigt och borde således inte klaga över telefonen här. Sen hoppas jag inte att du planerar att sälja vidare din defekta telefonen till någon annan utan att informera om att det troligtvis är fel på den som du inte orkat åtgärda och du därmed kan ha förlorat din rätt till avhjälpande...

Permalänk
Medlem

iphone 6s dock kört android dom senaste åren

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk

Sitter med en 2 år gammal Z3 själv.. Gillar den överlag, 1080p skärm, utmärkt kamera, bra signal till 4g, GPS, telenätet etc..

Enda jag inte gillar är att skärmen runt USB porten har skiftat färg 2 gånger nu. tydligen ett hyfsat vanligt fel med limmet i panelen. Inget som stör jätte mycket, men det bör sägas..

5" - 5,2" är perfekt storlek för mig. större så känns det för stort och snarare som en liten tablet, mindre så känns det för lite.

Jag är rätt sugen på en z5..

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomman90:

Då är det fel på din telefon. Jag slösurfade, lyssnade på musik via BT och grejer i minst 3-4 timmar per dag också. Det hände sällan att jag hade mindre än 30% kvar när jag gick och la mig. Så om det innan klockan bara höll en halv dag (alltså inte ens 12 timmar), så har du ett fel.

Hur kan du tycka att det inte är någon idé att byta eller lämna in den? Om du ska leva med "problemet" i 5 månader till kan du inte tycka att problemet är särskilt viktigt och borde således inte klaga över telefonen här. Sen hoppas jag inte att du planerar att sälja vidare din defekta telefonen till någon annan utan att informera om att det troligtvis är fel på den som du inte orkat åtgärda och du därmed kan ha förlorat din rätt till avhjälpande...

Då får det vara så.. Alltid haft kass batteritid på alla Androidtelefoner ja haft, Därav att ja återgår till iPhone igen..
Nej, Lite trist är det när man måste ladda på arbetstid m.m, Men så får de va..
Nej, Telenor Change, Bara tiden gått ut så byter ja in den..

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Persikan:

Sony Ericsson 810i (Walkman)
+ Lång batteritid, laddar 1 gång i veckan, max.
+ Extremt tålig
+ Väldigt behaglig & litet format
- Specialkontakt för att koppla in i datorn /boo

9 år på nacken och har varit med om en hel del äventyr

En sådan hade jag också för länge sedan. Utan tvekan en av de bästa mobilerna jag haft. Saknar den ibland.

Minns att jag skaffade en datakabel till den och något program för att kunna ändra volymen, både ringsignal och hörvolym för samtal.

Tycker ärligt talat det är värdelöst att dagens mobiler bara är en "display" i stort sett.

Permalänk
Medlem

Nexus 6 med Nougat ombord. För att det är den mest enastående perfekta (för mig) luren jag hittat.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Jag har en Honor 7 sedan ett halvår tillbaka.

+ Bra batteritid
+ Bra skärm
+ Bra ljud
+ Bra kamera

- Ingen NFC
- Nästan för stor

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem

Samsung Galaxy S6 hade inte planerat att skaffa Samsung men min Nexus 5 gick sönder och jag var i desperat behov av telefon då jag hade brölopp dagen efter och behövde hålla kontakt med massa folk så tog bara den för den som fanns inne. De hade inte Nexus 6 eller LG G4 eller vad den hette.
Gillar kameran, skärmen, fingertrycksavläsare och hyffsat snabb

ogillar att det inte är en Nexus hade Nexus 5 innan och kändes mer clean och effektiv.

I det stora hela är jag klart nöjd och inga planer på att uppgradera varken nu eller när kontraktet går ut nästa år, så länge den håller så lär jag ha den.

Skulle jag köpt en telefon nu skulle jag nog köpt en Oneplus One eller en Oneplus 3 beroende på budget dock inte tvåan då den är sämre än ettan på många punkter.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Samsung S6 Edge Plus.

Då jag hade Samsung S3 innan, är detta en sjuk uppgradering. Mycket bättre batteritid, dock väldigt stor så lite jobbig att hantera ibland.
Vilka problem vissa har va...

Visa signatur

Det är ingen idé att stressa, om man inte hinner

Permalänk

Oneplus One som jag köpte bara några veckor efter att de första invites släpptes. Otroligt nöjd men funderar nu på att uppgradera till Oneplus 3.

Permalänk
Medlem

5S som sjunger på sista versen. Haft sedan dagen den lanserades i Sverige. Skall hålla ihop till 7an kommer i oktober. Egentligen behöver jag inget snabbare då den duger men vill inte ha en 6S då skillnaden är för liten skillnad mellan telefonerna mer än storleken.

Landat i betonggolvet säkert 100 gånger sedan ja köpte den.
Batteri och glas är i behov av byte. Aldrig återställd utan bara FUNGERAR!

Därför blir det en ny Iphone igen!

Permalänk
Medlem

Oneplus X och en Z5 Compact, ska dock sälja Oneplus X snart eftersom jag plockade ut Z5 Compact på abonnemanget och den duger mer än väl för min användning!

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.