Permalänk
Medlem

Min vän kysste mitt PS4?

Hej sweclockers!

Jag vet inte faktiskt vad jag ska säga, jag får väl bara förklara helt enkelt hur det gick till och varför jag stör på mig när folk gör så konstiga och onödiga saker.

Jag har annars ett förargligt förflutna med folk som rör mina nya prylar och de har ibland pillat på dem så att de får en skrapa eller två, om inte går sönder totalt.

För en och en halv månad sedan så köpte jag min allra första ps4, bara för att lämna in den ett par dagar senare pågrund av ett oroande högfrekvent ljud i fläkten. Den nya jag fått flyter på ganska bra och finner annars inga oroväckande problem.

Jag hade precis blivit laddad för att spela nya spel efter sommaren som black ops 3 och no mans sky, spänningen gick på tills jag mindes ett litet, irriterande ögonblick då min vän hade nästan kysst mitt älskade ps4 på sony-logon. Jag antog att han bara ville skojas så jag gjorde inget tills han faktiskt kysste den och lite saliv kom runt sony loggan. Ord kan inte beslriva den vreden och alla "varför" tankar som dyker upp när sådant händer mig. När jag annars tar upp ämnet runt han så förstår han inte vad jag menar, men inuti vill jag bara spricka, för att det var så onödigt!

Precis efter vad han gjort bad jag han att ta bort salivet med sin hand, samtidigt som han satt där med en reaktionsförmåga av en sengångare.

Jag förstår att vissa kanske undrar varför jag gör en sådans stor deal av en minimal grej, och det kanske bara är jag som ska vara så överbeskyddande. Men jag kan inte stå emot sådana händelser, så jag har valt att skapa fyra alternativ som ni får hjälpa mig med att välja en eller flera:

1. Rengöra området runt sony loggan (Hjälp om hur jag ska gå till väga uppskattas)
2. Lämna in ps4 och få en ny (kommer troligtvis inte hända, beror på ifall ni tycker att kyssen är en stor deal)
3. Skita i vad som hänt och vad som händer med konsolen (Hjälp om hur jag ska överkomma desperationen skulle uppskattas)
4. Slakta kompisen

Jag brukar oftast inte posta mycket på forum om inte jag verkligen behöver hjälp med något, så om ni har något att komma med eller har gått igenom samma tankeproblem så skulle svar och råd verkligen uppskattas! (OBS, alternativ 4 var på skämt)

Tack på förhand!

Mer beskrivning och ändring av ordval i enstaks meningar
Permalänk
Medlem

Lite sprit på en bommulstuss så ska den bli ren ska du se

Visa signatur

"if you remain a fool, living a life of pain will be your reality"

i5 8600k @ 4,8 Ghz - NZXT kraken x52 - Asus Rog Strix z370-h -Corsair Vengeance Led 2x8gb 3000Mhz -Asus Rog Strix 3070 TI OC - EVGA Supernova G3 750w - Phantek Eclipse P500A - LG 27'' UltraGear 27GL850

Permalänk
Medlem

Troll?

Permalänk
Medlem

Sommarlov much?

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 1070 Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Asus 24" 144hz

Permalänk
Medlem

Sen kan det vara bra med lite terapi för att hjälpa dig komma över sådana här saker och inte reagera på ett så ångestfyllt sätt.

Permalänk
Medlem

Släpp det. Området med "saliv" är med största sannolikhet renare än resten av PS4:at. Saliv ska väl trots allt innehålla en liten dos bakteriedödande medel. Om inte annat är allt bortdunstat vid det här laget. Du smutsar utan snack ner din PS4 mer bara genom att existera i rummet och sprida mer död hud (damm) runt omkring dig.

Däremot tycker jag ju att din kompis är otroligt omogen som inte kan acceptera gränserna du satt upp, då jag förutsätter att han vet hur du tänker kring sådana här saker?

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk

Ja detta kvalar ju in till en av de underligaste trådar jag läst.
Men hej, om du upplever det som ett problem så ska jag inte vara den som är den!

Det handlar såklart om att prata med vännen för att förklara, på ett seriöst sätt, att du stör dig på när folk gör som dom vill med dina grejer av ingen större anledning alls än att dom är just, dina grejer.
Du ska inte gå på för hårt, utan bara lugnt och sansat, helst när ni är ensamma, bara säga att "Hörrö, de där du gjorde med min PS4, jag tycker inte att det var helt ok och jag har lite svårt för att komma över det. Skulle du bara för symbolikens skull kunna torka av PSen så kan vi fortsätta att spela sen."

Så länge du skapar allvarskänslan så kommer vännen förstå att han gjort ett övertramp och såklart rätta sitt misstag, så vitt att han är en vän.
Du ska såklart inte slakta din vän. Det alternativet är högst onödigt att ha med.

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av niclasc:

Så mycket som man vill tro det, nej tyvärr.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

for real? rolig läsning om inte annat

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Grabben du måste njuta lite mer av livet än att hänga upp dig på skit. Det är bara hångla med hans prylar också så kan du jävlas lite men spricka ska du inte göra. Låt det vara

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem

Inget illa menat men detta låter som ett klassiskt fall av Asberger, du kanske bör träffa någon att snacka med.

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem
Skrivet av Choffe:

Släpp det. Området med "saliv" är med största sannolikhet renare än resten av PS4:at. Saliv ska väl trots allt innehålla en liten dos bakteriedödande medel. Om inte annat är allt bortdunstat vid det här laget. Du smutsar utan snack ner din PS4 mer bara genom att existera i rummet och sprida mer död hud (damm) runt omkring dig.

Däremot tycker jag ju att din kompis är otroligt omogen som inte kan acceptera gränserna du satt upp, då jag förutsätter att han vet hur du tänker kring sådana här saker?

Ja kanske borde man låta kompisen rengöra ps4:at en gång i månaden :S Men annars är han lite skum ibland och man borde nog inte släppa han ur siktet, annars tack för svaret, uppmuntrade var det!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Garanterat nummer 4!

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS X HERO | Intel Core i7 8700K @4.8GHz | ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC | 16GB DDR4 G.Skill Trident Z @4133Mhz | Corsair H150i PRO | Corsair Crystal 570X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalasis:

Sen kan det vara bra med lite terapi för att hjälpa dig komma över sådana här saker och inte reagera på ett så ångestfyllt sätt.

Absolut.
http://www.johanydren.se/depression/sjalvhjalp-vid-depression...

Visa signatur

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|MSI GeForce GTX 1080|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patrasket:

Inget illa menat men detta låter som ett klassiskt fall av Asberger, du kanske bör träffa någon och snacka med.

Detaljerat och specifik må jag vara, men bland kriterierna så ska man ha normal till hög intelligensnivå

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

hahaha, vad läste jag precis?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det låter onekligen som att din vän är en smula efterbliven om han kysser ditt PS4.
Nästa gång du hamnar i en liknande "obekväm" situation, säg till på skarpen & meddela att det ej är ok.

Permalänk
Medlem

du bör nog prata med en läkare av nått slag ...

Permalänk
Medlem

Om några år har ni en kul anekdot att dra för varandra, "Kommer du ihåg när..."... Det kommer garanterat att vara värt det.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk

En smula konstig tråd... Gör rent där han kysste den och släpp det?

Visa signatur

MSI z170a SLI-Plus - i7 6700K @ 4,6GHz - RTX 2060 - 32GB HyperX Fury DDR4 2666Mhz - Fractal Design arc midi r2 - Noctua UH-14S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boffster:

du bör nog prata med en läkare av nått slag ...

PS4an kanske har fått herpes

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Skrivet av TedWyl:

Hej sweclockers!

Jag vet inte faktiskt vad jag ska säga, jag får väl bara förklara helt enkelt hur det gick till och varför jag stör på mig när folk gör så konstiga och onödiga saker.

Jag har annars ett förargligt förflutna med folk som rör mina nya prylar och de har ibland pillat på dem så att de får en skrapa eller två, om inte går sönder totalt.

För en och en halv månad sedan så köpte jag min allra första ps4, bara för att lämna in den ett par dagar senare pågrund av ett oroande högfrekvent ljud i fläkten. Den nya jag fått flyter på ganska bra och finner annars inga oroväckande problem.

Jag hade precis blivit laddad för att spela nya spel efter sommaren som black ops 3 och no mans sky, spänningen gick på tills jag mindes ett litet, irriterande ögonblick då min vän hade nästan kysst mitt älskade ps4 på sony-logon. Jag antog att han bara ville skojas så jag gjorde inget tills han faktiskt kysste den och lite saliv kom runt sony loggan. Ord kan inte beslriva den vreden och alla "varför" tankar som dyker upp när sådant händer mig. När jag annars tar upp ämnet runt han så förstår han inte vad jag menar, men inuti vill jag bara spricka, för att det var så onödigt!

Precis efter vad han gjort bad jag han att ta bort salivet med sin hand, samtidigt som han satt där med en reaktionsförmåga av en sengångare.

Jag förstår att vissa kanske undrar varför jag gör en sådans stor deal av en minimal grej, och det kanske bara är jag som ska vara så överbeskyddande. Men jag kan inte stå emot sådana händelser, så jag har valt att skapa fyra alternativ som ni får hjälpa mig med att välja en eller flera:

1. Rengöra området runt sony loggan (Hjälp om hur jag ska gå till väga uppskattas)
2. Lämna in ps4 och få en ny (kommer troligtvis inte hända, beror på ifall ni tycker att kyssen är en stor deal)
3. Skita i vad som hänt och vad som händer med konsolen (Hjälp om hur jag ska överkomma desperationen skulle uppskattas)
4. Slakta kompisen

Jag brukar oftast inte posta mycket på forum om inte jag verkligen behöver hjälp med något, så om ni har något att komma med eller har gått igenom samma tankeproblem så skulle svar och råd verkligen uppskattas! (OBS, alternativ 4 var på skämt)

Tack på förhand!

Jag tycker du ska förklara läget hos butiken där du köpte ditt Ps4 och be om att få göra en reklamation av "defekt" Konsol. :D.(Just kidding*)
Helt seriöst så har nog konsolen mer bakterier på sig innan din kompis pussa den så den enda som borde vara orolig är din kompis.
Som någon annan nämnde så ta och torka av ditt Ps4 och njut av det istället för att vara ledsen över en sån liten grej.
Lycka till! /Mvh

Visa signatur

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 16gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]

Permalänk
Medlem
Skrivet av mortelsson:

En smula konstig tråd... Gör rent där han kysste den och släpp det?

Nej! Ett huvud måste rulla för mördarsaliven på ps4:an! [\kappa]

Håller med, rengör det kanske?

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem

Vem fan kommer på tanken att kyssa en annans tv-spel? Be polaren torka av skiten med en trasa, nasty jävel det där så vem vet var hans mun varit innan.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

Jag är osäker på om det är du eller din kompis som är märkligast i den här anekdoten...
Hur som är det bara att använda sprit för rengöring ifall du är såpass känslig

Permalänk
Medlem

Slappna av! Var glad att han inte ollade din PS4.

Permalänk
Inaktiv

No 3. Din reaktion är enligt mig inte riktigt frisk. Skratta åt sådant och tänk på att din vän står i ut med dina konstiga tvångstankar. Med andra ord så borde du söka hjälp för att komma över dina issues innan du stöter bort alla vänner.

Permalänk

Nu kommer fragbite-trollen till sweclockers, fan va tråkigt.

Permalänk
Medlem

Jag hade nog personligen sökt hjälp inom psykiatrin.
OCD är rätt allvarligt och borde undersökas så du kan få hjälp.

I övrigt, enjoy summer break.

Permalänk
Medlem

OP kanske sa till hans vän att inte kyssa PS4:an men han gjorde det ändå, då kan jag förstå varför han är så upprörd men det känns inte som att det är första gången han kysser ett objekt eftersom OP:s inlägg kan tolkas som att han har fått nog av att han gör sånt. Man brukar liksom inte posta en hel tråd för engångsföreteelser.

Mitt råd till OP är att be honom kyssa riktiga personer istället om han fortsätter..