Spela Fifa (PC) med playstation kontroll, hur?

Permalänk

Spela Fifa (PC) med playstation kontroll, hur?

Tjenare allihopa!

Jag hade tänkt att köpa fifa 17 till datorn när det släpps, och självklart vill jag köra med en kontroll till det. Men inte Xbox då jag inte gillar det alls!

Så jag undrar om man kan köra med ps3/ps4 kontroll, och hur isånnafall? Är det bara att köpa vilken kontroll som helst och koppla in den i datorn?? Om det är annan kontroll, länka gärna vart man kan köpa den.

Tacksam för svar! Mvh Sebastian.

Permalänk
Medlem

Hej

Jag kör Fifa 16 på PC och har en PS4-kontroll kopplad via USB till datorn (min bluetooth vill inte riktigt fungera som den ska). Använder mig av DS4 för att få den att fungera som den ska i Windows (http://ds4windows.com/)

Det fungerar bra att köra med kabel, dock får jag en del fördröjning när jag försökt köra via bluetooth i Windows och det har sedan slutat fungera när jag väl startat Fifa av oklar anledning.

Visa signatur

"Give and you shall recieve"

Permalänk

@DajmN: jaha okej men tackar så mycket då!

Permalänk
Medlem

PS4 kontroller funkar både via usb sladd och Bluetooth om du har de. Jag kör 2 trådade xbox kontroller och 2 ps4 kontroller trådlöst. De är awesome i spel som toybox turbo på 4 pers.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk

@TaunyTiger: Har ingenting just nu! Väntar ju febrilt på att Fifa 17 ska släppas så att jag då kan köpa ps4 kontroll Vill egentligen köpa 16 nu så jag kan spela det sålänge, men känns ovärt när det bara är 2 ½ mån kvar:(

Men så man kan köpa vilken ps3/ps4 kontroll som helst? Det är ingen speciell som bara funkar till PC eller?

Permalänk
Medlem

DS3 + Windows XP ?

Hur är stödet för PS3-kontrollen (DS3/DualShock 3) ? Har en hel hög sådana kontroller jag gärna använder till PC, helst till WinXP

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

@nuggetzyo:
Trådad Xbox kontroll funkar ju direkt. Då de är Microsoft.
Men föredrar du PS4 kontrollen så funkar den också ihop med programmet som tidigare länkades här i tråden. De programmet använder jag nämnligen.

Jag köpte denna bluetooth sändaren som jag skulle ha till andra ändamål. Men sen upptäckte jag att den funkade så jag kunde driva mina ps4 kontroller trådlöst till datorn. Så nu används den främst till de.
https://www.inet.se/produkt/5404542/asus-bluetooth-4-0-adapte...

FIFA 16 kan du få per månad om du köper The vault på origin. FIFA 16 och flertal andra spel ingår i de, och de kostar 40:50kr/mån. Min polare funderade själv på att skaffa de bara för Battlefield 4, vilket också ingår.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av GilbertG:

Hur är stödet för PS3-kontrollen (DS3/DualShock 3) ? Har en hel hög sådana kontroller jag gärna använder till PC, helst till WinXP

De står ju inget om att PS3 kontrollen ska funka. Men de är ju gratis och testa!
Jag äger ju en PS4 så använder Dual Shock 4 kontroller till datorn. Inte Dual Shock 3.

Visa signatur

Permalänk

@TaunyTiger: Åhfan! Låter ju jävligt värt att ha det tills det nya fifa släpps så man kan spela 16 sålänge istället för att köpa spelet helt:)

Tror det blir så för min del:)