Permalänk
Medlem

går inte logga in nu för mig dog dom igen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

går inte logga in nu för mig dog dom igen?

Jag kommer inte in nu. Finns också http://www.mmoserverstatus.com/pokemon_go som visar serverstatus

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Frugan lurade mig att installera skiten
Får erkänna att det var roligare än vad det verkade

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX3060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Nu verkar ALLA servrar ligga nere. Poodle corp som är i farten igen?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Skrivet av trickeh2k:

Nu verkar ALLA servrar ligga nere. Poodle corp som är i farten igen?

Amerikanare som vaknar och loggar in?

Brukar väl alltid krascha vid kvällen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frejoh466:

Amerikanare som vaknar och loggar in?

Brukar väl alltid krascha vid kvällen.

Kollar du serversidan så ser du att alla har egna servrar nu för varje land. De ligger nere world wide, så knappast något med USA att göra.

Visa signatur

Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Ok, det här var fan dagens xD

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fick en pokemon idag som jag tror är ganska rare Pinsir som inte går att evolva tydligen och han är inte evolved heller...
Stark verkar han dock...
Kom precis in i spelet nu men det laggar som tusan och jag ser inga pokemons nerby heller.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Blir inte klok på gym battles! Försökte tricket med att ducka efter att skärmen blinkar, men blir typ träffad innan också, eller om den jag slåss mot bara står still så verkar jag ta stryk lite random.

Antagligen lagg eller något annat, men sjukt irriterande.

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Inaktiv

Minidokumentär om Pokemon GO, känns som fler är att vänta med tanke på vilket fenomen det ändå har blivit.

Denna artikel kan vara värd att läsa då det verkar ta stopp vid högre levels: http://arstechnica.com/gaming/2016/07/how-pokemon-go-starts-p...

Själv har jag nått level 10 och har börjat stöta på pokemons som kräver rätt många pokeballs för att få. Även provat med den där frukten som ska öka chanserna att fånga fanskapet.

Permalänk
Medlem

Jag är helt ny på detta och har två frågor.

När det är löv som prasslar på kartan, är det nån pokemon som gömmer sig där eller är det bara att ignorera?

Jag kan få fram en lista på pokemons i närheten, kan man spåra dom eller ska man bara irra runt tills den hoppar fram?

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Jag är helt ny på detta och har två frågor.

När det är löv som prasslar på kartan, är det nån pokemon som gömmer sig där eller är det bara att ignorera?

Jag kan få fram en lista på pokemons i närheten, kan man spåra dom eller ska man bara irra runt tills den hoppar fram?

Löv innebär att det är ett område där pokemons spawnar ofta. Finns ingen garanti att det dyker upp en när du är där, men det är dessa områden du ska söka efter. "Nearby-funktionen" är buggad. Som det är nu visar den alltid tre fotsteg vilket är det längsta avståndet från dig och den aktuella Pokemonen.

Däremot så är den Pokemonen som syns längs upp till vänster den som är närmast dig och den som är längst ned till höger den som befinner sig längst ifrån dig just nu. Den uppdateras och verkar stämma för det mesta, men säger ju inte så mycket när man inte vet vart man ska gå för att hitta den.

När den fungerar är det tänkt att du kan ha den uppe när du går för att se om fotstegen minskar och den pokemonen du helst vill fånga bumpas upp för att komma närmre dig.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av trickeh2k:

"Nearby-funktionen" är buggad. Som det är nu visar den alltid tre fotsteg vilket är det längsta avståndet från dig och den aktuella Pokemonen.

Är inte problemet främst att tre steg nu snarare betyder "fler än två" (och att listan aldrig rensas)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Är inte problemet främst att tre steg nu snarare betyder "fler än två" (och att listan aldrig rensas)?

För mig har listan alltid uppdaterats med nya pokemon när jag rör mig. Förstår dock inte vad du menar när du säger att "tre steg betyder fler än två". Ja? Vad skulle det annars vara?

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av trickeh2k:

För mig har listan alltid uppdaterats med nya pokemon när jag rör mig. Förstår dock inte vad du menar när du säger att "tre steg betyder fler än två". Ja? Vad skulle det annars vara?

"Inom 200-300 meter" vill jag minnas att någon trodde i början, men nu betyder det väl snarare i så fall "200 m - oändligheten". Tre steg är därför inte särskilt användbart då avståndet ofta är så stort att man kan röra sig väldigt långt åt olika håll utan att något händer.

Permalänk
Medlem

Kan ju tipsa om att ibland i spelet även om det mesta ser ut att fungera så registrerar spelet ibland inte distans som du gått. Vilket är lite sugit då mycket i spelet bygger på att du ska gå runt långa sträckor.
Gick två mil idag, fick typ 6km i spelet.

Permalänk
Medlem

Idag har man spelat hela dagen... Utan en enda pokemon... De kommer upp som vita ringar på kartan, men, när man sedan står dessa ringar händer ingenting... Kameran borde startas, men icke... Vad gör jag för fel? :/

Permalänk
Medlem

@vrmlnd: klicka på dem för att initiera striden

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av VinterX:

Kan ju tipsa om att ibland i spelet även om det mesta ser ut att fungera så registrerar spelet ibland inte distans som du gått. Vilket är lite sugit då mycket i spelet bygger på att du ska gå runt långa sträckor.
Gick två mil idag, fick typ 6km i spelet.

Och du hade telefonen igång och pokemon go aktivt hela tiden? Viss sträcka brukar försvinna, men det där låter mycket.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av vrmlnd:

Idag har man spelat hela dagen... Utan en enda pokemon... De kommer upp som vita ringar på kartan, men, när man sedan står dessa ringar händer ingenting... Kameran borde startas, men icke... Vad gör jag för fel? :/

Har varit grovt med problem idag med servrarna. Jag och polare var ute och gick idag, hitta max 10 pokemons, som knappt gick att fånga. En slinga på 8km. + Att äggen inte räknades in på kilometrarna.
Igår gick vi samma slinga utan problem, vi gick totalt 2.5mil under dagen , fånga hur mycket pokemons som helst =/

Bara hoppas att det blir bättre imorgon!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Medlem

@Elgot: Ja dubbelkollade, loggade in karaktären och gick hela tiden, mätaren rörde sig inte. Höll på och kollade det under de timmar jag var ute. Snopet. Hoppade igång ibland, men som sagt små irriterande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

"Inom 200-300 meter" vill jag minnas att någon trodde i början, men nu betyder det väl snarare i så fall "200 m - oändligheten". Tre steg är därför inte särskilt användbart då avståndet ofta är så stort att man kan röra sig väldigt långt åt olika håll utan att något händer.

Nja, tror knappast den söker utanför 300m. Verkar ju som rätt meningslöst slöseri med serverresurser att söka på pokemons oändligt långt från spelaren? Allt som ploppar upp bör vara 300m i en cirkel från dig, verkar dock som om den uppdaterar någorlunda korrekt i vilken ordning de ligger beroende på hur nära eller långt bort du befinner dig från pokemonen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Servrarna verkar vara uppe nu igen btw. Kommer själv in och saker verkar ladda som de ska.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Efter att bara loggat in och låtit telefonen ligga vid datorn.

Och ja, det är hyfsat öde där jag bor :/

Visa signatur

Permalänk

I grunden verkar det ett bra spel med stora fördelar, hittills har flera vittnat om både sociala som fysiska fördelar. Men för mig buggar mest spelet hela tiden, som nu men det har ju påverkat alla (att servrarna varit nere). Men andra problem jag stött på är:
- Failed to get player information from server
- Failed to log in
- Spelet fryser efter att man fångat pokemonen (pokebollen fryser öppen, bollen ligger på marken, osv..)
- Spelet laddar inte in Pokemonen efter att man påbörjat fångsten (allt ser ut som det ska förutom att Pokemonen inte ses på skärmen, därefter dyker heller inga fler pokemons upp)
- Spelet laddar inte in Pokemonen trots att indikationscirkeln för att det finns en pokemon där syns
- Distans färdad läses inte in

Antar att mycket av detta går att härleda till extremt tryck på deras servrar och andra serverproblem. Flertalet av dessa hände idag men några hände även igår.. Det är så sjukt enerverande när ett spel inte fungerar korrekt. Förhoppningsvis löser Niantic problemen som uppstår (spelet har ju blivit lite mer populärt än va de väntade sig vad jag erfar).

Visa signatur

[Fractal Design Define S] [Asus Z170-A] [i5-6600K] [ASUS 970 Strix] [4x4GB Corsair Vengeance LPX 2400mhz] [Samsung EVO 250GB x2] [Cooler Master Hyper 212 Evo] [2TB Western Digital WD20EARS] [2TB Western Digital WD20EARX] [750GB Samsung Spinpoint F1 HD753LJ] [Logitech G5] [Qpad MK-85 Pro] [Logitech x230] [ASUS MG279Q 27"]

[Bärbar: MSI GE60: i5-3210, GT 650m]

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Wizardkitten:

I grunden verkar det ett bra spel med stora fördelar, hittills har flera vittnat om både sociala som fysiska fördelar. Men för mig buggar mest spelet hela tiden, som nu men det har ju påverkat alla (att servrarna varit nere). Men andra problem jag stött på är:
- Failed to get player information from server
- Failed to log in
- Spelet fryser efter att man fångat pokemonen (pokebollen fryser öppen, bollen ligger på marken, osv..)
- Spelet laddar inte in Pokemonen efter att man påbörjat fångsten (allt ser ut som det ska förutom att Pokemonen inte ses på skärmen, därefter dyker heller inga fler pokemons upp)
- Spelet laddar inte in Pokemonen trots att indikationscirkeln för att det finns en pokemon där syns
- Distans färdad läses inte in

Antar att mycket av detta går att härleda till extremt tryck på deras servrar och andra serverproblem. Flertalet av dessa hände idag men några hände även igår.. Det är så sjukt enerverande när ett spel inte fungerar korrekt. Förhoppningsvis löser Niantic problemen som uppstår (spelet har ju blivit lite mer populärt än va de väntade sig vad jag erfar).

I alla fall de tre första punkterna känns väl servertrycksrelaterade då de sällan inträffar tidigt på dagen för att sedan bli vanligare tills spelet slutar fungera helt på kvällen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

I alla fall de tre första punkterna känns väl servertrycksrelaterade då de sällan inträffar tidigt på dagen för att sedan bli vanligare tills spelet slutar fungera helt på kvällen?

Snarare alla punkterna.

Visa signatur

Permalänk
Visa signatur

R5 | i5 12600K | RTX 3060 | Z690 | 16 GB RAM | 1 TB M.2 SSD | 3xNH-A14 | NH-D15S | 750 W PSU

Permalänk
Medlem

Oh snap! Tur att de verkar fixa det hela snarast.

Bör sluta spela det här på kvällarna, lika frustrerande varje gång servern går ner