Permalänk
Skrivet av anon5930:

Fick tag i mitt första 10km ägg imorse. 2,2km är avverkad, ska bli spännande att se vad det blir.

Hoppas inte för mycket. Fick en Weedle eller nåt skit

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Alligatorn:

På ett 10km ägg? Det var... generöst.

Hitills har jag bara kläckt två, 2km-ägget gav en Geodude och 5km ägget som kläcktes imorse gav en Eekans (eller vad den där lila ormen nu heter). Har ett till 5km ägg på gång samt 10km-ägget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alligatorn:

Det går inte ens få en Weedle ur ett 10km-ägg, så betvivlar detta starkt.

Edit: Här har ni bild på vad de olika äggen kan kläckas till ~

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Alligatorn:

Inte i ett 10km ägg väl? Då måste du ha rejält med oflyt!

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Har ni gjort några köp kära tränare? Bag upgrade blir nästa för mig.

Klart man kan betala med riktiga pengar, det är trots allt småpengar men känns inte riktigt rätt.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbiten:

Jo. I 10km-ägg kan du få allt som du även kan få i 5 och 2. Och i 5 kan du även få de som finns i 2.

Skrivet av Dunder:

Du är inte garanterad något bra i ett 10-ägg. Bara chans till bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Var nere på stan ikväll, för första gången sedan Pokemon Go släpptes. Helt galet vad mycket folk det var i farten. Kul att se så många ungdomar som är ute och jagar pokemon.

Är en fröjd att vara på stan! Var nere på stan i 2 timmar och fångade ca 30 st, går jag hemma i en timme hittar jag kanske 5... Så ännu en rolig anledning att besöka tätbefolkade områden

Till er som vill kläcka ägg, sätt er på cykeln... Testade igår då jag hade 9/9 ägg, går snabbt att kläcka 2 och 5 km ägg då.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av pre-dator:

Det skrev jag väl inte heller

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rocklets:

Är en fröjd att vara på stan! Var nere på stan i 2 timmar och fångade ca 30 st, går jag hemma i en timme hittar jag kanske 5... Så ännu en rolig anledning att besöka tätbefolkade områden

Till er som vill kläcka ägg, sätt er på cykeln... Testade igår då jag hade 9/9 ägg, går snabbt att kläcka 2 och 5 km ägg då.

Man får inte cykla snabbare än ca 15 km/h dock, annars slutar den räkna på ägget.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

Man får inte cykla snabbare än ca 15 km/h dock, annars slutar den räkna på ägget.

Extremt drygt, för mig gäller inte 15 km/h, när jag joggar/springer 5 km får jag typ 3 km tillgodoräknat (jag springer inte snabbare än 15 km/h, men kanske nära förvisso). Cyklar jag _riktigt_ sakta får jag kanske 3 km per 5 km också (då pratar vi strax över gångfart). Hoppas man kan köpa en cykel ingame för att kunna kläcka ägg även på cykel (kanske med 50 % effektivitet upp till 30 km/h?.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nesvop:

Extremt drygt, för mig gäller inte 15 km/h, när jag joggar/springer 5 km får jag typ 3 km tillgodoräknat (jag springer inte snabbare än 15 km/h, men kanske nära förvisso). Cyklar jag _riktigt_ sakta får jag kanske 3 km per 5 km också (då pratar vi strax över gångfart). Hoppas man kan köpa en cykel ingame för att kunna kläcka ägg även på cykel (kanske med 50 % effektivitet upp till 30 km/h?.

Ja avståndsmätningen suger, troligen för att den synkar av med servern och när det är segt så blir hoppen för stora = det räknas inte, samtidigt pga dålig gps har min gubbe hoppat runt typ ett par hundra meter totalt hemma när telefonen bara legat som räknats. Systemet är inte direkt prefekt

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nesvop:

Hur bra fungerar GPSen i spelet? För mig fungerar bara High performance alternativet bra utomhus för mig (GPS via mobilt internet, wifi och mobilens inbyggda GPS) annars blir mina rörelser allt annat än exakta och färre steg räknas. Kan hända att det fungerar enbart med inbyggd GPS med, har inte provat ännu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Aha, okej, men fortfarande så borde man rimligtvis kunna nå pokémon utifrån. Jag har hittills inte stött på någon byggnad jag blivit tvingad att gå in i för att kunna fånga dem.

Nej jag har inte heller stött på någon byggnad som tvingat mig gå in iaf..

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Intel i7 6700k | GTX 1070 MSI Gaming X | Asus Z170-A | EVGA Supernova G2 750W | Corsair Vengeance LPX16gb 3000mhz |

Permalänk
Medlem

Satt ute vid havet på västkusten mellan två pokestop och dubbla lure idag på förmiddagen. Några polare, lite picknicklunch, och såklart strålande solsken. Det var riktigt mysigt.

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Skrivet av anon5930:

På ett 10km ägg? Det var... generöst.

Hitills har jag bara kläckt två, 2km-ägget gav en Geodude och 5km ägget som kläcktes imorse gav en Eekans (eller vad den där lila ormen nu heter). Har ett till 5km ägg på gång samt 10km-ägget.

Skrivet av Ostbiten:

https://www.primagames.com/media/files/Pokemon-Go-eggs.jpg/PRIMAP/resize/1200x/quality/80

Skrivet av Dunder:

Haha det kanske inte va det ägget då, va nog den där rosa med ägget på 10km kanske, men bara fått skit på typ 3-4 ägg Snart ploppas nästa tia!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Det skrev jag väl inte heller

Nej, men i följd av Ostbitens felaktiga info tolkade jag ditt "rejält med oflyt" som "osannolikt". Sorry

Skrivet av Alligatorn:

Haha det kanske inte va det ägget då

Vad Ostbiten skrev var felaktigt

Permalänk
Medlem

Något jag vill veta vad det är med alla som säger att de måste gå in hos folk eller hittar pokemons i gränder och sånt. Man behöver ju inte leta upp vart den är exakt, den kommer ju fram om man är i närheten. Har själv aldrig gått av vägen för en pokemon.

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daark:

Något jag vill veta vad det är med alla som säger att de måste gå in hos folk eller hittar pokemons i gränder och sånt. Man behöver ju inte leta upp vart den är exakt, den kommer ju fram om man är i närheten. Har själv aldrig gått av vägen för en pokemon.

Jag tror att folk inte förstått att de bara kan peta på Pokémonen för att fånga den, de verkar tro att de måste vara minst lika nära som med Pokéstops. Även Pokéstops når man oftast från andra sidan vägen, så det där irrandet fram och tillbaks är helt onödigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Jag tror att folk inte förstått att de bara kan peta på Pokémonen för att fånga den, de verkar tro att de måste vara minst lika nära som med Pokéstops. Även Pokéstops når man oftast från andra sidan vägen, så det där irrandet fram och tillbaks är helt onödigt.

Jo verkar var det. Läst en del youtubers som säger "Found a snorlax behind a dumpster", tycker det är ganska otroligt att folk inte förstår att man bara kan trycka på dem.

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nesvop:

Vad var det i ägget då?
*Nyfiken :-)*

Fick den här idag, på eevee evolve

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

@Hagge Radien för att upptäcka pokémon och kunna interagera med dem är ungefär 30 meter... så om din butik inte är gigantisk borde man rimligtvis kunna nå dem utifrån också.

Det funkar inte hela tiden. GPSen trackern i spelet är ju så dålig det bara går..
Vännen hittar en pokemon flera meter bort, jag måste gå ovanpå stället han hitta den för att den ska dyka upp .. Vart stunder då det vart tvärtom. Hittar pokemons en bra bit utanför cirkeln, men vännerna hittar inget när dem står på punkten..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hagge:

Det funkar inte hela tiden. GPSen trackern i spelet är ju så dålig det bara går..
Vännen hittar en pokemon flera meter bort, jag måste gå ovanpå stället han hitta den för att den ska dyka upp .. Vart stunder då det vart tvärtom. Hittar pokemons en bra bit utanför cirkeln, men vännerna hittar inget när dem står på punkten..

Se över vad du ställt in GPS på i mobilen. Bör finnas flera olika lägen och vissa är riktigt precisa, andra kan visa fler på ett flertal meter.

Permalänk
Medlem

Min kompis med någon äldre Sony xperia har galet dålig gps. Han måste iprincip ha wifi-stöd för att ens spela. Kan bero på mobil till mobil.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Torchia:

@Dunder: Ja då fick du ju glänsa toppen ☺

Samlar du inlägg? Lägg ner. Du lyckas skriva 3 inlägg om en extern app utan att nämna vad den heter. @Dunder har all rätt att fylla i, utan att "glänsa". (Sen går det väl utmärkt att skänka pengar utan att koppla det till ens steg). Åter till PoGo

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Har varit grovt med problem idag med servrarna. Jag och polare var ute och gick idag, hitta max 10 pokemons, som knappt gick att fånga. En slinga på 8km. + Att äggen inte räknades in på kilometrarna.
Igår gick vi samma slinga utan problem, vi gick totalt 2.5mil under dagen , fånga hur mycket pokemons som helst =/

Bara hoppas att det blir bättre imorgon!

Ok- tack för svar!

Edit: Finns det något sätt att kolla var det finns pokémonstopp? Är ALLA platser från Ingress med i Pokemon GO?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av vrmlnd:

Är ALLA platser från Ingress med i Pokemon GO?

Nej, men främst verkar de ha gallrat lite där ingress-portaler står väldigt tätt.

Permalänk

Kan inte heller se den på Play Store. Länken som länkades här funkade dock men det stod ej kompatibel med din enhet. Det är därför den inte syns på mitt konto.

Men det är bara trams. Har spelat i en vecka nu! Laddade hem apk filen från apkmirror. Har en Samsung Galaxy S3 med CyanogenMod 11.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av PaleRider:

Kan inte heller se den på Play Store. Länken som länkades här funkade dock men det stod ej kompatibel med din enhet. Det är därför den inte syns på mitt konto.

Jag tror att det officiella kravet är 2 GB ram, men det verkar som sagt i praktiken fungera även med mindre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pre-dator:

Jo. I 10km-ägg kan du få allt som du även kan få i 5 och 2. Och i 5 kan du även få de som finns i 2.

Aldrig hört att det ska vara så, såfall måste det vara VÄLDIGT låg chans att få något sämre än de i listan, som jag länkade.

Jag har kläckt 4st 10km ägg, sen har jag 7 andra vänner jag alltid spelar med, vilka i snitt har kläckt 2-5st ägg var, och ALLA våra 10km-ägg har blivit någon av de Pokémon som listas i 10km-listan. Ändra har du fel, eller så har vi haft ENORM tur, eller så är chansen att få något sämre MINIMAL.

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Hur bra fungerar GPSen i spelet? För mig fungerar bara High performance alternativet bra utomhus för mig (GPS via mobilt internet, wifi och mobilens inbyggda GPS) annars blir mina rörelser allt annat än exakta och färre steg räknas. Kan hända att det fungerar enbart med inbyggd GPS med, har inte provat ännu.

Min GPS fungerar klockrent skulle jag säga (både i runkeeper och pokemon GO) förutom just till trackingen av hur långt jag kommer. Så detm är lite synd, jag får helt enkelt jobba lite hårdare än er andra ;-).