Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Varför hittar man inga rare monster för? bor i malmö har varit runt lite överallt men man hittar ju bara mestadels common skit mer eller mindre spawnar inte vissa monster alls beroende på var man bor ? är ju liksom lvl18 och har inte hittat nåt speciellt unikt.. Får antigen råttor, fåglar, fiskar eller nåt annat som är common.

Dom brukar för mig oftast kläckas ur ägg.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Elgot:

Har du varit i olika miljöer (vid vatten, i berg och liknande)? Hur många har du sett?
Reddit klassificerar såhär
http://i.imgur.com/ofD2Be6.jpg
och det stämmer nog hyfsat i alla fall i Linköping. Jag tror dock att så gott som alla (utom de två sista raderna) har observerats i naturen här.

Den stämmer ganska dåligt, utifrån vad jag sett iallafall.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

en till fråga är det normalt att som lvl18 bara få 5km ägg ? fattar inte..

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Helt random. Fick min första 10km @ lvl 9.

Permalänk
Medlem

Pokevision

Hur pass pålitlig är Pokevision sidan angående spawns osv???

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Fick mitt första på första snurren i ett pokestop =D

Hur många pokestops har du varit till?

Skrivet av Kcirtap:

Tar info direkt från spelets API, så den är rätt fast lite fördröjning.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Vad är det här för konstig pokemon som jag hittade på min balkong?

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX3060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som har helt slut på vanliga pokebollar och står nu och överväger att köpa bollar genom ingame butiken? :S

jag bor inte i stockholms innerstad men heller inte på landet.

Visa signatur

Lag röd
7800XT/5600X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kcirtap:

Har kunnat fånga/se alla som pokevision visar. Däremot visar pokevision inte alla pokemon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av smel:

Är det bara jag som har helt slut på vanliga pokebollar och står nu och överväger att köpa bollar genom ingame butiken? :S

Nä har också helt slut, så har lagt spelet halvt på is tills jag antingen är på semester på något bättre ställe eller de lagt till fler pokestops.

Permalänk
Medlem
Skrivet av smel:

Har atm 330~ bollar utan att handla.

Visa signatur

Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av smel:

Har också well over 100 bollar utan att ha handlat något

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk

Börjar bli lite knapert med bollar.
Är lvl 15.

Men inte gått runt/suttit vid stops så mycket nu på ett tag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av smel:

Samma här, är mer eller mindre helt utan... tror jag har ca 40st.
Bor dock på en ort med 5st pokestops totalt, så blir inte direkt många bollar man hämtar :/
Har köpt 100st och är level 15 bör kanske tilläggas

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem

Går det att hitta Farfetch'd i Sverige?

Edit: tydligen ska det gå genom att kläcka ägg.

Visa signatur

R5 7600 | RTX 2060

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av smel:

Blir snabbt slut om det är dåligt med pokestops i närheten. Även om man skulle gå emellan de få som finns eller stå/sitta och vänta tills man kan använda pokestop igen kommer det ju ta timmar.

Kan ju vara värt att göra en liten resa till någon större ort och grinda pokestops där. Vad jag tänkt göra nästa vecka, har ändå lite andra ärenden så tänkte passa på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Z3C0LD:

Samma här, är mer eller mindre helt utan... tror jag har ca 40st.
Bor dock på en ort med 5st pokestops totalt, så blir inte direkt många bollar man hämtar :/
Har köpt 100st och är level 15 bör kanske tilläggas

Finns tre stops här :/

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Finns tre stops här :/

då kan jag ganska snabbt reflektera över att jag skulle känna mig mer eller mindre tvungen att köpa bollar, iaf om man jag fånga det mesta jag ser (vilket man vill, annars levlar man ju aldrig) :/
Hoppas verkligen att "landsbygden" får en redig genomkörare. enligt mig borde det finnas fler pokémon på landet, medans gym finns i städer

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Den stämmer ganska dåligt, utifrån vad jag sett iallafall.

Kan inget än att hålla med. Finns hundratals magneton & voltorbs i Västra hamnen i Malmö (kan omöjligt vara "epic & very rare""), kryllar även av electrobuz i pildamsparken (också såkallad "epic")

Visa signatur

Asus Dark Hero VIII | 5900x | Noctua NH-D15s chromax | Asus strix 4090 OC | Trident Z Neo DDR-3800 c14 32gb | Samsung 980 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Z3C0LD:

då kan jag ganska snabbt reflektera över att jag skulle känna mig mer eller mindre tvungen att köpa bollar, iaf om man jag fånga det mesta jag ser (vilket man vill, annars levlar man ju aldrig) :/
Hoppas verkligen att "landsbygden" får en redig genomkörare. enligt mig borde det finnas fler pokémon på landet, medans gym finns i städer

Bara stå vid några pokestops någon timme om dagen (50+ bollar i timmen om man har två stopp), men ja fler skulle inte skada.
Tre stop och ett gym här. Har skickat förfrågan om fler iaf

Har man ont om bollar fångar man ju verkligen inte allt, Zubat är ju först på listan av skräp man lämnar.
Men ju snabbare man inser att pengar måste läggas på spelet desto bättre.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ladytech:

Hej alla! Liten undran, hur bra funkar GPS trackningen för er? Sitter med Sony Z2 och tycker nog att det kunde vart bättre. Eller om utvecklarna lagt en j****igt dålig karta i spelet. Jag har en gångväg som passerar framför mitt hus, utritad kartan. Sätter jag mig på trappan fram ute så visar spelet att jag i princip är bakom huset nere hos grannen... Rätt bra avvikelse skulle jag vilja påstå.

Kör med en LG G4 och tycker för det mesta att det är spot on. Är bara om jag är inomhus den kan flyta iväg ca 100 meter som mest.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Bara stå vid några pokestops någon timme om dagen (50+ bollar i timmen om man har två stopp), men ja fler skulle inte skada.
Tre stop och ett gym här. Har skickat förfrågan om fler iaf

Har man ont om bollar fångar man ju verkligen inte allt, Zubat är ju först på listan av skräp man lämnar.
Men ju snabbare man inser att pengar måste läggas på spelet desto bättre.

hehe, trodde spelet var menat för att gå? skämt åsido, klart att jag skulle kunna sitta och hamstra bollar på ett stopp, men känns lite motsägelsefullt mot vad spelet är menat för att göra. Dessutom så spawnas det ganska dåligt med pokémon kring våra stopp här i byn, och det gör det hela lite tråkigare tycker jag allt...

Sen att det är min son som oftast spelar och kastar ibland lite sämre bollar så är det antagligen så de flesta försvinner med...

Men jag tycker man skulle ha oändligt med "vanliga" pokebollar och sen fick köpa de bättre, skulle motivera dagslånga promenader även utan pokestops.

EDIT:
Var inne i Örebro på eftermiddagen idag, och där känner man ju hur spelet är "menat att spelas" och man kunde traska runt lite överallt och det fanns pokestops och spawnades pokémons i ganska rask takt... Tycker man borde göra spelet lika "tillgängligt" utanför storstäder, vilket inte borde vara helt omöjligt att fixa.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av DrGuld:

Kan inget än att hålla med. Finns hundratals magneton & voltorbs i Västra hamnen i Malmö (kan omöjligt vara "epic & very rare""), kryllar även av electrobuz i pildamsparken (också såkallad "epic")

Man får nog inte ta beteckningarna så hårt; alla (även "epic") är nog hyfsat vanliga, men ser du inte pokemon från kategorierna högre upp oftare? Olika pokemon gillar ju också att dyka upp på olika ställen, så om man väl hittar en magneton-plats kommer man förmodligen hitta jättemånga magneton (och liknande) där, men sådana platser är förmodligen ovanligare än pidgey-platser...

Skrivet av 1Z3C0LD:

Var inne i Örebro på eftermiddagen idag, och där känner man ju hur spelet är "menat att spelas" och man kunde traska runt lite överallt och det fanns pokestops och spawnades pokémons i ganska rask takt... Tycker man borde göra spelet lika "tillgängligt" utanför storstäder, vilket inte borde vara helt omöjligt att fixa.

Det skulle säkert vara lätt att fixa, men av någon anledning är ju spelet avsett att vara så. I Ingress ser man på kartan var folk använder mobil datatraffik i stor utsträckning, och dessa områden verkar överensstämma väl med var pokemon gillar att dyka upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Z3C0LD:

hehe, trodde spelet var menat för att gå? skämt åsido, klart att jag skulle kunna sitta och hamstra bollar på ett stopp, men känns lite motsägelsefullt mot vad spelet är menat för att göra. Dessutom så spawnas det ganska dåligt med pokémon kring våra stopp här i byn, och det gör det hela lite tråkigare tycker jag allt...

Sen att det är min son som oftast spelar och kastar ibland lite sämre bollar så är det antagligen så de flesta försvinner med...

Men jag tycker man skulle ha oändligt med "vanliga" pokebollar och sen fick köpa de bättre, skulle motivera dagslånga promenader även utan pokestops.

EDIT:

Det är ju därför det finns lures, hitta ställe med flera stops nära och lures.
Jag har gått 900m i spelet, är lvl14 (gjort 0 evolves), tagit 375 pokemons och besökt 552 stops. Har 50~ evolves redo och 9 ägg (två 10km).
Blir att bränna av allt nästa helg med lucky eggs

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Liiite creepy att ni är ute nu i Norrköping.
Iofs så välkomnar jag "normala" människor i buskarna i Ljura.
Sov gott folk, och stäng av mobilen.

Visa signatur

Homer Simpson: "Internet! Is that thing still around?"

Continuously updating

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Det är ju därför det finns lures, hitta ställe med flera stops nära och lures.
Jag har gått 900m i spelet, är lvl14 (gjort 0 evolves), tagit 375 pokemons och besökt 552 stops. Har 50~ evolves redo och 9 ägg (två 10km).
Blir att bränna av allt nästa helg med lucky eggs

Haha, har använt lures kanske 3gånger, senaste gånger spawnades 4 drowzee som finns mängder av här och 2st pidgeys som även den finns mängder utav.... här där jag bor finns inga "nära" utan är som minst 100-200m till nästa, så är svårt att ha 2 lures igång. Men ja, där jag satt i örebro var det 3st pokestops inom radie. så man kunde vara sittandes och det var även lures på alla 3, då regnade det in pokebollar och pokemons.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Z3C0LD:

Haha, har använt lures kanske 3gånger, senaste gånger spawnades 4 drowzee som finns mängder av här och 2st pidgeys som även den finns mängder utav.... här där jag bor finns inga "nära" utan är som minst 100-200m till nästa, så är svårt att ha 2 lures igång. Men ja, där jag satt i örebro var det 3st pokestops inom radie. så man kunde vara sittandes och det var även lures på alla 3, då regnade det in pokebollar och pokemons.

Finns tre stops här, två når man från en punkt (vilket råkar vara en parkering så man kan chilla i bilen

Pidgeys är ju det bästa man kan få atm, så ser inte hur någon kan vara besviken över det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Finns tre stops här, två når man från en punkt (vilket råkar vara en parkering så man kan chilla i bilen

Pidgeys är ju det bästa man kan få atm, så ser inte hur någon kan vara besviken över det.

Chill!
Nej det är ju bra, ger mycket xp om det är det du tänker på.
Men en annan som t.ex. Jag vill fånga alla, och skiter egentligen i att powerlevla. Jag vill njuta av splet och inte optimera det. Därför tycker jag det är lite tråkigt, hur kul är det efter typ 11 Drowzee att fånga den tolfte? Speciellt när alla ligger i samma cp-range :/

Kanske är jag som är kräsen, men ser gym och liknande i andrahand, jag vill fånga pokemons ^^ iaf tills det blir ett riktigt combat system, för som det är nu tycker jag bara är tragiskt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Z3C0LD:

Chill!
Nej det är ju bra, ger mycket xp om det är det du tänker på.
Men en annan som t.ex. Jag vill fånga alla, och skiter egentligen i att powerlevla. Jag vill njuta av splet och inte optimera det. Därför tycker jag det är lite tråkigt, hur kul är det efter typ 11 Drowzee att fånga den tolfte? Speciellt när alla ligger i samma cp-range :/

Kanske är jag som är kräsen, men ser gym och liknande i andrahand, jag vill fånga pokemons ^^ iaf tills det blir ett riktigt combat system, för som det är nu tycker jag bara är tragiskt.

Fånga all skulle vara fint, dock svårt för oss som inte har råd att resa världen runt för att jaga pokemons :/
För nöja mig med att slåss på det lokala gymmet. kanske ta över något när man är på vift.

I det stora hela betyder cp väldigt lite, IV är det viktiga i det långa loppet (iaf som spelet är nu).
Dock enklare att lista ut IVs när de är högre CP verkar det som (om man inte kör MITM då och sniffar datan).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kläckte mitt första 10 km-ägg nu på level 12 och fick en Onix. Visst, cool Pokémon och hade den inte tidigare, men hade gärna fått något mer sällsynt!

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305