Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av HazZarD:

nja men som sagt rattatas eller pidgeys är ju fan otroligt att common skit ska vara så svårt ibland redan för mig som lvl 19, går jag tillbaka när jag var lvl 10 så räckte att kasta bollen en gång, nu kan som sagt ibland bara 1 försök göra att den flyr eller oftast du kastar lätt 6-7 gånger och den jäveln hoppar ur oavsett hur bra du prickar så man blir straffad lite ju högre lvl man blir och då är nåt väldigt fel..

Nu säger jag inte att deras nuvarande system är perfekt (eller ens bra) men själv tycker jag att det är bra att man inte kan bara sitta och konstant farma pidgeys och powerlevla hur lätt som helst. Jag ser inget större problem med att en Pidgey på CP 10 är svår att fånga, den är ju inte värd mindre än en Pidgeot på CP 700 ändå, så som spelet ser ut just nu.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Nu säger jag inte att deras nuvarande system är perfekt (eller ens bra) men själv tycker jag att det är bra att man inte kan bara sitta och konstant farma pidgeys och powerlevla hur lätt som helst. Jag ser inget större problem med att en Pidgey på CP 10 är svår att fånga, den är ju inte värd mindre än en Pidgeot på CP 700 ändå, så som spelet ser ut just nu.

Skulle dock säga att Pidgeyn är värd mer, den går iaf att evolva

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av BergEr:

Skulle dock säga att Pidgeyn är värd mer, den går iaf att evolva

Ja, det är sant

Det om något är väl vad som är fel med spelets logik just nu. Allt handlar endast om att mala ner de små för att kunna evolve:a de stora.

EDIT: Vad jag minns från när jag spelade de "riktiga" spelen (endast Blue & Silver) så var det tvärt om bättre att hitta så svaga som möjligt och träna dem, istället för att fånga en så stark som möjligt.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

hm jag evolva några monster nyss och blev lvl 20. ska man inte få nån bonus vid det eller? har inte ens fått nån info som man brukar få vid lvl up ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

hm jag evolva några monster nyss och blev lvl 20. ska man inte få nån bonus vid det eller? har inte ens fått nån info som man brukar få vid lvl up ?

Jag har märkt att lvl ups är buggat, iaf för mig. Det dröjer nån minut innan pop-up kommer upp, ibland kan jag till och med behöva få starta om spelet för det ens ska märkas.

Någon annan som upplevt samma som jag?

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av oTiuZ:

Jag har märkt att lvl ups är buggat, iaf för mig. Det dröjer nån minut innan pop-up kommer upp, ibland kan jag till och med behöva få starta om spelet för det ens ska märkas.

Aldrig behövt starta om. Dock kan det dröja några minuter innan det syns.

Visa signatur

- Intel i7 8700K | Z370 AORUS Gaming 5 | MSI 1080TI | 16GB DDR4 |
- Asus ROG G20AJ | Intel i7 4790K | GTX 970 | 16GB DDR3

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av oTiuZ:

Ibland känns det som att man behöver göra något (till exemepel snurra ett pokestop) för att det skall inträffa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oTiuZ:

Händer mig väldigt ofta. Levels kommer inte, gps fuckar ur eller något annat konstigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Keeper of Traditions

Jag har problemet att spelet fryser sig efter att man kommer tillbaks från strömsparläget där man hållt telefonen upp och ner... Karaktären rör sig på kartan och man får fortfarande aviseringarna att något hittats, men det går inte att trycka på någonting, varken menyn eller på pokestops.
Måste starta om hur ofta som helst på grund av detta

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Samma här angående levels.. Brukar ta ett par minuter för att spelet ska "märka" av det.. Jag är nästan lvl 12 men har fortfarande inte fått mina rewards för level 7

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Jag har problemet att spelet fryser sig efter att man kommer tillbaks från strömsparläget där man hållt telefonen upp och ner... Karaktären rör sig på kartan och man får fortfarande aviseringarna att något hittats, men det går inte att trycka på någonting, varken menyn eller på pokestops.

Det är pga Battery saver läget på inställningar, instämmer att det är väääldigt irriterande.

Smidigast imo är att ställa in så att skärmen inte låser sig vid inaktivitet på ca 5-10min sen ha att skärmen slår över på lägre styrka snabbt när man inte rör den.

Då slipper man att skärmen låser sig och Gpsen hoppas ur, samt att det sparar "lite" på batteriet.

Visa signatur

Chassi: Define R5 | Cpu: i7 6700K @ 4.0GHz (Stock)
Kylare: Corsair H100i V2 | Moderkort: MSI Z170A GAMING M5
Ram: Corsair Vengeance LPX 2400MHz 2x8Gb | Gpu: MSI GTX 1070
SSD: Kingston SSD 240Gb | Hårddisk: Seagate 1TB + 2TB
Nätagg: EVGA 750W G2 | Skärm: ACER 27" 1440p 144hz G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Ja strömsparläget är buggat, har precis samma problem. När jag sorterar mina appar efter "mest använda" kommer pokemongo högt upp bara för att jag får starta om det hela tiden.

Någon annan som har problem med curve balls? När jag kastar curve balls verkar jag inte ha bättre chans att fånga något utan kanske snarare sämre? Dessutom får jag inte +10 exp från curve ball heller, även om bollen spinner och kastas i en båge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tauc:

Ja strömsparläget är buggat, har precis samma problem. När jag sorterar mina appar efter "mest använda" kommer pokemongo högt upp bara för att jag får starta om det hela tiden.

Någon annan som har problem med curve balls? När jag kastar curve balls verkar jag inte ha bättre chans att fånga något utan kanske snarare sämre? Dessutom får jag inte +10 exp från curve ball heller, även om bollen spinner och kastas i en båge.

Upplever samma sak, bollen glittrar och går i en båge, men ingen bonusexp.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Elgot:

Berätta gärna hur det går. Det finns nog fler som är intresserade.

Det verkar svårt eftersom jag inte har fått något svar ännu.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mikron:

Tyvärr kan man nog räkna med rätt lång handläggningstid även om de går med på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikron:

Sägs jobba 30~ pers på företaget, de har nog lite kaos atm.

Visa signatur

Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av BergEr:

Sägs jobba 30~ pers på företaget, de har nog lite kaos atm.

Det var lite, jag hörde att ett namnbyte tog endast 4 h från skickad förfrågan till genomfört.

Permalänk
Medlem

Dags att använda mitt andra lucky egg nu under helgen. Har samlat på mig Pidgey, Weedle och Rattata i överflöd samt har några Pokémon jag aldrig evolvat förut heller. Så det känns bra! Level 14 nu... hoppas på minst 16.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Fast spel brukar väl bli svårare ju längre in man kommer, eller..?

Sant, men här är nog svårare fel ordval. Det är vettigare att beskriva det som att det blir mer tidskrävande att fånga dem, snarare än att det blir svårare, och det blir bara mer och mer frustrerande att gå upp i level än det varit tidigare, inte mer utmanade, inte svårare. Tråkigt är ett bra ord.

Så ja, deras typ av svårighet är mer typen som får en att känna "börjar bli dags att lägga av snart, för när ett spel utan gameplay också sakta men säkert förlorar sin progression finns det inte mycket kvar att spela för".

När man redan behöver extremt mycket mer XP efter lvl 20 (då det stegrar rejält) känns det inte så vettigt att göra det mer och mer frustrerande att få den också.

Dold text
Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lasergurka:

När man redan behöver extremt mycket mer XP efter lvl 20 (då det stegrar rejält) känns det inte så vettigt att göra det mer och mer frustrerande att få den också.

Samtidigt går det väl lite väl snabbt att gå upp i nivå i början? Vill man inte att det skall bli svårare ganska fort (att fortsätta gå upp i nivå i ungefär samma takt är väl snarare lite meningslöst)? Ingress har en ännu brantare kurva:
(totalpoäng)

Edit:
diablo2 som jämförelse

Permalänk
Skrivet av Elgot:

Samtidigt går det väl lite väl snabbt att gå upp i nivå i början? Vill man inte att det skall bli svårare ganska fort (att fortsätta gå upp i nivå i ungefär samma takt är väl snarare lite meningslöst)? Ingress har en ännu brantare kurva:
(totalpoäng)
http://i.imgur.com/JGHgCcf.png
Edit:
diablo2 som jämförelse
http://vignette1.wikia.nocookie.net/diablo/images/3/3c/D2_Level_Diagramm.jpg/revision/latest?cb=20100823122257

Att jämföra med andra spel är helt meningslöst såvida det inte är exakt samma gameplay med samma XP från samma saker, men okej, tack för de andra kurvorna, även om den från D2 dessutom är omöjlig att läsa av, och där ökar även mängden XP man får drastiskt, så blir ändå inte samma sak.

Jag vet faktiskt inte varför man skulle vilja nej, när det enda gameplay man har handlar om progression är det inte en superbra idé att snabbt göra kurvan så mycket brantare. Då blir det bara de som är hardcore fans som stannar länge. Men det handlar ju såklart inte enbart om XP-kurvan, utan mer om att det inte finns något gameplay att tala om, men de båda jobbar tillsammans mot spelets hållbarthet i längden tror jag.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lasergurka:

Att jämföra med andra spel är helt meningslöst såvida det inte är exakt samma gameplay med samma XP från samma saker, men okej, tack för de andra kurvorna, även om den från D2 dessutom är omöjlig att läsa av, och där ökar även mängden XP man får drastiskt, så blir ändå inte samma sak.

Precis lika blir det naturligtvis inte, men kurvorna ser väl typiskt ut ungefär sådär. Det tar vanligtvis betydligt längre tid att komma från nivå 19 till 20 än från 9 till 10. Ibland får man som sagt mer poäng vid högre nivå, men det brukar bara mildra effekten en smula.

Permalänk
Medlem

adjö till nearby pokemons då undrar hur dom tänkte..

Changelog below:

Avatars can now be re-customized from the Trainer profile screen
Adjusted battle move damage values for some Pokémon
Refined certain Gym animations
Improved memory issues
Removed footprints of nearby Pokémon
Modified battle damage calculation
Various bug fixes during wild Pokémon encounter
Updated Pokémon details screen
Updated achievement medal images
Fixed issues with displaying certain map features
Minor text fixes

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av HazZarD:

adjö till nearby pokemons då undrar hur dom tänkte..

Det är väl bara spåren (som ändå var trasiga) som försvinner? Kanske fixar de bättre senare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Det är väl bara spåren (som ändå var trasiga) som försvinner? Kanske fixar de bättre senare?

Så tolkar jag också det, och med tanke på att fotspåren ändå inte fungerar, kan de lika gärna tas bort till förmån av något bättre.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Elgot:

Precis lika blir det naturligtvis inte, men kurvorna ser väl typiskt ut ungefär sådär. Det tar vanligtvis betydligt längre tid att komma från nivå 19 till 20 än från 9 till 10. Ibland får man som sagt mer poäng vid högre nivå, men det brukar bara mildra effekten en smula.

Well, i de flesta spel får man avsevärt mer XP med att man levlar upp, kommer inte på något spel där det en bit in i spelet ändras tiden det tar att gå upp i level så dratiskt. I de flesta RPGs händer detta gradvis, och i och med att man även får mer XP för quests/mobs så ökar inte tiden att levela så drastiskt för än man närmar sig level capen.

Jo, det brukar ta längre tid, men brukar det ta 10 gånger längre tid att ta sig från 22 till 23 än från 12 till 13? Jag tror i alla fall att folk kommer tröttna på det, förutsatt att inte något drastiskt gameplay mässigt läggs till, då ser man nog förbi det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kläckt alla mina ägg nu, högsta blev en 410 cp snorlax. Fem st var under 100cp, två kring 150, två 300~ och snorlaxen.
Låglevel ägg på lvl22 verkar suga.

Kollade just min Lapras jag fick från ett 10km ägg, 100% stamina, 97% attack, 97% def. Overall 98%.
Frost Breath och Blizzard.
Thats a keeper.

Visa signatur

Permalänk

@Lasergurka: Måste hålla med Lasergurka.

Min bakgrund är Wow och alla spel blizzard gjort förutom overwtch&diablo.
I WoW får du ju mer XP då du slaktar starkare mobs så där går det bara marginellt långsammare. I Pokemon Go får du däremot inte mer xp per fångad pokemon, även om den är mer svårfångad (i alla fall inte vad jag märkt än så länge vid lvl 21), chansen att hitta en svårfångad pokemon och få 500xp för en ny art minskar till och med så din chans att få XP är snarare ännu mindre! Det mest effektiva sättet jag hittat för att levla är att hitta 7-8 level gym, ju högre desto bättre och sedan spöa skiten ur det, skit i de gym med din färg, då rasar XP in!

Lite off topic har jag en fundering. Tyvärr bor man själv ute på Värmdö så man måste åka in till stan för att spela -.- efter 4 dagar har jag nu tröttnat. Tycker det är riktigt klantigt att man måste åka ifrån grönskan in till betången för att hitta "djur". Vet någon poängen med att locka in alla till stan istället för ut i den rena luften? Kan bara tänka på att det är för att gynna affärer :/ Besviken på systemet....

Visa signatur

| MB: ASRock Extreme 9 | CPU: i7-4790K | CPU-Kylare: Coolermaser Nepton 240M | GPU: SLI Gigabyte GTX 970 G1 Gaming 3,5GB | PSU: Corsair RM1000 80+ Gold Certified | RAM: Corsair Vengeance 16GB 2x8GB 1600MHz | Lagring: Samsung 850 EVO 500GB | Chassi: BitFenix Colossus Window Blue | Skärmar: 3st VG248QE (144Hz), Samsung 42 Tum LED | Mus: Corsair RGB M65 | Tanjentbord: Corsair RGB K70 |

Permalänk

@Ostbiten: Spara inte äggen! Styrkan på din pokemon från ägg baseras på den nivån du var när du fick ägget.

Visa signatur

| MB: ASRock Extreme 9 | CPU: i7-4790K | CPU-Kylare: Coolermaser Nepton 240M | GPU: SLI Gigabyte GTX 970 G1 Gaming 3,5GB | PSU: Corsair RM1000 80+ Gold Certified | RAM: Corsair Vengeance 16GB 2x8GB 1600MHz | Lagring: Samsung 850 EVO 500GB | Chassi: BitFenix Colossus Window Blue | Skärmar: 3st VG248QE (144Hz), Samsung 42 Tum LED | Mus: Corsair RGB M65 | Tanjentbord: Corsair RGB K70 |

Permalänk
Medlem

Äggen är ändå cappade vid lvl 20 så spelar ingen roll om du öppnar senare ändå.