Nvidia Titan X "Pascal" 30 procent snabbare än Geforce GTX 1080

Permalänk
Medlem

Jag bor i Finland så för min del skulle dett bara vara att beställa om man skulle ha pengar till det.

Permalänk
Skrivet av THB:

Spara några löner och beställa ett i höst så man kan spela i 4K utan problem

30% mer än 1080 är väl inte säkert att de klarar 60fps minimum eller över 60 i average i 4k för de. Tyckte SLI 1080 precis klarade av 60fps när de scalade bra.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexi Estada:

Va? Inte sverige men Finland och Danmark...... =/

Tur att det finns finnar här på forumet som kan beställa åt en, för sådär 10% ersättning av priset åt en själv *sarcasm*

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: i7 8700k@4.9Ghz | MSI Z370 Tomahawk | 3080 Tuf oc | Gskill 4X4gb@3Ghz | 1.2 TB med ssd's | Evga 1000 P2

Permalänk
Medlem

Så det gick alltså till Sverige.. 12999:- är lite dyrt men man får det ju i alla fall fraktfritt

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

@ClintBeastwood: Köpte det

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av iben301:

Grattis! Bor du nära Stockholm och vill låna ut det till Sweclockers för några test?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Grattis! Bor du nära Stockholm och vill låna ut det till Sweclockers för några test?

Nej tyvärr. Jkpg, har redan ett titan x maxwell.
Men det roliga är att den enda sidan med .se som funkar på nvidia är för titan x pascal haha.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av iben301:

Nej tyvärr. Jkpg, har redan ett titan x maxwell.
Men det roliga är att den enda sidan med .se som funkar på nvidia är för titan x pascal haha.

Vore grymt om du ville köra lite tester när du får kortet och starta en tråd med resultat här på forumet!

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Känns lite rötet med tanke på att det inte verkar vara den fullfjädrade GP102 GPU'n. Verkar vara lite problem att få fram många hela GPU'r nu i början. Kanske därför vi ser det priset.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

För mig är detta kort fullständigt ointressant.

Jaså?,verkar verkligen inte som det när du lägger tid på att till och med skriva i kommentars-tråden,så lite intressant måste det vara.

Väntar på recensioner....

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem

Vad blir egentligen totalkostanden? Jag är verkligen dålig på sånt här.. 12999 + 25% moms?
för 1200$ som kortet skulle kosta är ju ca 10275.
10275 + 25% = 12843
Är det inräknat? eller är det bara 25% straffavgift för att vara svensk, sen moms utöver det?

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Vad blir egentligen totalkostanden? Jag är verkligen dålig på sånt här.. 12999 + 25% moms?
för 1200$ som kortet skulle kosta är ju ca 10275.
10275 + 25% = 12843
Är det inräknat? eller är det bara 25% straffavgift för att vara svensk, sen moms utöver det?

Beställde ett förut, landade på dryga 13.000kr.

Permalänk
Medlem

@Boozfob: dom drog 12990kr från mitt konto. 2599kr i skatt.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Går att köpa i Sverige av Inet om man köper ett helt datorsystem :
https://www.inet.se/kampanj/3076/nvidia-geforce-gtx-titan-x

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Avvaktar nog ett tag med uppgradering för att se hur det utvecklas med dx12

Hoppas det kommer nåt maffigt från AMD!

Visa signatur
Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av tEan:

Jaså?,verkar verkligen inte som det när du lägger tid på att till och med skriva i kommentars-tråden,så lite intressant måste det vara.

Väntar på recensioner....

Inser nu att mitt inlägg kan ses som provocerande och framförallt onödigt, skall klarifiera lite vad jag menar.
Känns allt för dyrt att betala så mycket för så pass lite extra prestanda, att man dessutom inte kan köpa i vanliga butiker gör det inte bättre, tillgången verkar ovanligt skral.
Nej vill man lägga ut en stor summa känner jag att GTX1080 SLI är ett bättre val.

Att det sedan finns superentusiaster som är beredda att köpa dessa kort kan jag respektera, men de är inget som lockar mig personligen det minsta.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

@Ratatosk: samma sak varje år och vi vet vi kunde köpa ett billigare kort och få sli..

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av iben301:

@Ratatosk: samma sak varje år och vi vet vi kunde köpa ett billigare kort och få sli..

Som sagt jag respekterar ditt köp, även om detta kort inte är något för mig.
Det finns också betydligt dyrare hobbies.
Hoppas att du blir nöjd och återkom gärna med en liten recension.

Bry dig inte om en gammal surkart som jag, spelar inte ens Pokemon.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

@Ratatosk: haha snäll du är
EDIT: skumt man inte kunde skriva sin mail någonstans, när man gjorde köpet

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av captur605:

@iben301: beställer till en pub i köpenhamn sen dit o tar en öl o hämta kortet

Lysande!!

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

@Ratatosk: Är själv ledsen för om jag lät lite bitsk.Är bara så trött på "flamebait" inlägg i synnerhet i Amd,Nvidia trådar. Håller med dej om att priset är för högt.Tyvärr lär vi se priser som dessa så länge som inte konkurens finns.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svantesson666:

Faktiskt en genuint rolig idé!

Skickades från m.sweclockers.com

Jo precis, lite 2 flugor i 1 smäll, om möjligt dvs?

Jag är inte direkt rik måste jag erkänna men om priset för en lott hamnade på säg 100kr/st skulle jag lätt köpa en direkt fast Swec skulle behöva kränga av 129 lotter till i vilket fall haha..

Permalänk
Datavetare

Pascal-korten verkar i praktiken ha en effekt i spel som ligger väldigt nära kortens TDP. Om det även gäller Nvidia Titan X så kommer det bli en repris av 900-serien där den modell med bäst prestanda per Watt blir x80 kretsen.

Hardware Unboxed har en artikel där man bl.a. tittar på hur Nvidias och AMDs kretsar skalar i prestanda med antal CUDA/stream-kärnor. En intressant observation man gör är att effekten av att gå "bredare" verkar droppa av rejält strax över 2k CUDA/stream-kärnor för båda lägren.

Nu finns inga speltester än för Nvidia Titan X, men ska bli intressant att se om detta kort också uppvisar samma beteende. Om så är fallet skulle det vara spännande med en analys kring varför skalningen börjar vika av, grafik är trots allt ett väldigt (data)parallellt problem. Det faktum att skalning från 1080 till Titan X är bättre i högre upplösningar ger ändå kanske en vink om orsaken, högre upplösning betyder att mer tid spenderas i fragment-shaders jämfört med vertex/gemetry/hull-shaders och det finns väldigt många pixels i 4k så högre potentiell data-parallellism än i 1920x1080 för just fragment-shaders.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Nemor:

Går att köpa i Sverige av Inet om man köper ett helt datorsystem :
https://www.inet.se/kampanj/3076/nvidia-geforce-gtx-titan-x

Skickades från m.sweclockers.com

Går också att köpa på komplett om du köper en hel dator.
Sli Titan X för 74999:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Går också att köpa på komplett om du köper en hel dator.
Sli Titan X för 74999:-

Tänka sig, min dator ser exakt likadan ut som en 75 000 kronors dator på utsidan.

I övrigt, lite snålt med Win 10 Home, huhu.

Permalänk
Skrivet av kettu92:

Tur att det finns finnar här på forumet som kan beställa åt en, för sådär 10% ersättning av priset åt en själv *sarcasm*

Skickades från m.sweclockers.com

Vill beställa ett men går ju inte. Vore roligt att vara värst 1 gång iaf.

Visa signatur

nVidia Titan X (Pascal), Intel i9 9900K, 32 GB DDR4@3200 MHZ, Samsung 970 EVO 1TB, Asus Maximus Gene XI.

Acer Predator X34, Logitech G900, G513, G13, G933.
Creative GigaWorks S750 - 7.1 högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexi Estada:

Vill beställa ett men går ju inte. Vore roligt att vara värst 1 gång iaf.

https://www.nvidia.se/graphics-cards/geforce/pascal/titan-x/
Bara att beställa!

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Visa signatur

nVidia Titan X (Pascal), Intel i9 9900K, 32 GB DDR4@3200 MHZ, Samsung 970 EVO 1TB, Asus Maximus Gene XI.

Acer Predator X34, Logitech G900, G513, G13, G933.
Creative GigaWorks S750 - 7.1 högtalare