Permalänk
Medlem
Skrivet av Aene:

***bort/mod***

Johan verkar dock ha ett postorderföretag på adressen http://www.allabolag.se/831011KJJC/verksamhet

Ja deras organisationsnummer är hans personnummer under vilket det ligger ett bolag med passande näringsområde, så den delen är on the up and up så länge det är han, dock skapades bolaget i Juni i år.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gyhlen:

Stabilt och bra pris där! https://300games.se/index.ehtml/products/gigabyte-geforce-gtx... ringer inga varningsklockor alls!

BILLIGT!!! Köper ett direkt!

Permalänk
Medlem

Har skrivit till Prisjakt.nu och krävt att de nu plockar bort hans listning så ingen blir lurad.

Permalänk
Medlem

Rapporterat butiken till prisjakt?

Permalänk
Medlem

Men OM man köper något från ett företag som är registrerat i Sverige är inte dem skyldiga att leverera det man köpt? Eller åtminstone återbetala pengarna om de inte kan leverera?

edit: Eller det är kanske svårt att bevisa vad man köpt eftersom man inte får något riktigt kvitto? Dock verkar det ju som att man får ett mail som bekräftar vad man köpt. Men man "måste betala för att de ska skicka".

Visa signatur

AMD Barton Xp 2400+ Mobile @ 2680 mhz!Sapphire Radeon 9800 pro @ orginal, TwinMos Winbond 2x256, 250 Gb WD S-ata, 120 gb Maxtor, Seagate 200 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nudel:

Men OM man köper något från ett företag som är registrerat i Sverige är inte dem skyldiga att leverera det man köpt? Eller åtminstone återbetala pengarna om de inte kan leverera?

Självklart. Men det finns också en ytterst uppenbar risk att den här personen drar in lite pengar under en månad eller så och sedan flyr landet. Det andas ju inget annat än bedrägeri. Om han faktiskt är seriös är han den enskilt sämsta företagare jag sett. Hittills har han ju bara ljugit, och fortsätter så göra med sina bilder på VISA, Mastercard och Amex.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nudel:

edit: Eller det är kanske svårt att bevisa vad man köpt eftersom man inte får något riktigt kvitto? Dock verkar det ju som att man får ett mail som bekräftar vad man köpt. Men man "måste betala för att de ska skicka".

OM man tror att företag måste leverera och att det aldrig förkommer bedrägerier får man se upp och tänka om.

Permalänk
Medlem

Vi bör nog kontakta Swedbank också.

EDIT: Då är han rapporterad till Swedbank med.

Permalänk
Medlem

la en recension på prisjakt som förhoppningsvis avskräcker potensiella köpare från den affärenn

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svantesson666:

Vi bör nog kontakta Swedbank också.

EDIT: Då är han rapporterad till Swedbank med.

Bra, men sannolikt kommer inte banken göra nåt utan begäran från polis,
och de kommer inte ske utan en drös med anmälningar om bedrägeri.

Permalänk
Avstängd

Såna här trådar gillar jag! Bra att ni sweclockare håller koll

Permalänk
Medlem

Vad hände med deras smått aggressiva svar på jersephs inlägg igår ? Mod som rensat eller insåg dem hur illa det såg ut ?

Permalänk
Medlem

@Nudel:

Har för mig att det är svårt att få tillbaka pengar, även inom Sverige, om man betalat direkt till ett bankkonto. Det är nog den huvudsakliga anledningen till att butiken inte godkänner någon annan betalningsmetod.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tehlamah:

Vad hände med deras smått aggressiva svar på jersephs inlägg igår ? Mod som rensat eller insåg dem hur illa det såg ut ?

Jag hann aldrig se det. 300Games svarade alltså i den här tråden?

Ser att dom har ett konto på Sweclockers (AVSTÄNGD) http://www.sweclockers.com/medlem/300games

Lite nya inlägg på (en av) deras Facebook. Av någon anledning har dom ju två Facebook-sidor.

Citat:

Vi vill bekräfta att ny sida är uppe inom kort, bråka inte så mycket med oss vi försöker göra vårt bästa. Vi lovar att se till att alltid hålla låga priser det vi inte kan just nu kan vi när den nya sidan är gjord,Vi vill samtidigt ändå tacka er att ni säger vad ni Tycker, vi kan lova er att ni får era produkter och att vi inte är ett skam företag det ni köper av oss kommer vi givetvis leverera, så det är inte snack om saken vi levererar alltid. Det ni köper från oss kommer självklart leveras så tveka inte att beställa, jag kan hålla med er alla om att sidan har mycket som måste ordnas till och jag jobbar på en lösning på detta, vår sida är enbart i alfa version ännu så länge, så det är inget snack om saken att den har många prblem med sig, då jag kontunerligt jobbar på att lösa detta, vi kommer få upp en ny sida inom kort men så länge måste vi hålla oss med sidans innehåll.

Citat:

Vi önskar trevlig kväll, sov gott.

Sen ett inlägg från 7:e Juni som jag gillar.

Citat:

Marcelo Cortez
den 7 juni kl 14:38

vad har ni för företagsform? Vad är erat organisationsnummer? Jag jobbar på polis och är också intresserad över hur ni skatteplanerar också.

--------------------------------

Hallå där konstapel Macelo Cortez vi har inte sålt eller satt i gång vår verksamhet ännu vi bekräftar att f-skatt sedel är inskickad'

Haha, "hallå där konstapel"..

Citat:

300Games
den 7 juni ·
Vi bekräftar till myndigheten att f-skatt sedel är inskickad vi har inte sålt något ännu och har alltså satt slut sålt av varor och 0 varor i lager eftersom vi ej tänker sälja något innan f-skatt är inskickad

Okej?

Permalänk
Medlem

Sluta nu gubbar, man får ju värsta kapet! En H81M-plus med 4460 och 8 GB RAM! Köp ba köp!!! https://300games.se/index.ehtml/products/asus-intel-core-i5-4...

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77X-UP7 | i7 3770K 3.5 GHz | Crucial Ballistix Elite DDR3 1600 MHz 4x4 GB | Crucial M500 240GB SSD | Seagate Desktop 3TB 7200rpm 64MB | Corsair H80i | Gigabyte GTX 970 Windforce G1 Gaming 4GB SLI | BitFenix Ronin | Be-Quiet Dark Power Pro 10 750 W | Asus Xonar Essence STX
Inet Fraktfritt

Permalänk
Avstängd

Jag har precis mailat prisjakt, förhoppningsvis så blir dom snart borttagen från deras listor.

Vad mer kan man göra för att förhindra att nån stackare blir blåst av dom?

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svantesson666:

Självklart. Men det finns också en ytterst uppenbar risk att den här personen drar in lite pengar under en månad eller så och sedan flyr landet. Det andas ju inget annat än bedrägeri. Om han faktiskt är seriös är han den enskilt sämsta företagare jag sett. Hittills har han ju bara ljugit, och fortsätter så göra med sina bilder på VISA, Mastercard och Amex.

Tänkte inte på aspekten att man faktiskt kan lämna landet. Vi har ju konstaterat att åtminstone en av dem inte bor i Sverige redan, så det kan väl vara ett sätt att tjäna några tusenlappar och sen sticka.

Skrivet av SUMITOMO:

OM man tror att företag måste leverera och att det aldrig förkommer bedrägerier får man se upp och tänka om.

Som företag har du en hel del skyldigheter det var detta jag syftade till. Känns lite som att du syftar till att jag inte förstår att detta sannolikt inte är något annat än ett försök till att lura människor, så är inte fallet. Jag var endast intresserad av att veta de juridiska aspekterna med att starta ett blufföretag och vad som händer när man inte levererar det man faktiskt sålt. Svaret nedan förklarar ju ytterligare problematik.

Skrivet av tantom:

@Nydell:

Har för mig att det är svårt att få tillbaka pengar, även inom Sverige, om man betalat direkt till ett bankkonto. Det är nog den huvudsakliga anledningen till att butiken inte godkänner någon annan betalningsmetod.

Tack för ett bra svar = )

Visa signatur

AMD Barton Xp 2400+ Mobile @ 2680 mhz!Sapphire Radeon 9800 pro @ orginal, TwinMos Winbond 2x256, 250 Gb WD S-ata, 120 gb Maxtor, Seagate 200 gb

Permalänk
Medlem

"Hej!

Vi utreder just nu butiken.

Tack för att du hörde av dig!

Ha en fin kväll!
--
Vänliga hälsningar / Best regards
Support

Prisjakt Sverige AB / PriceSpy"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

Rapporterat butiken till prisjakt?

Kunde inte låta bli att anmäla de felaktiga betalningsformerna i alla fall. Ser ut som de ändrat det nu.

Är det bara jag som tycker det är udda att börja (nästan)varje inlägg på facebook med "Vi bekräftar"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tehlamah:

Svarade han på mitt första inlägg? Haha för guds skull minns någon ungefär vad som stod? Blir sjukt nyfiken!

Visa signatur

Nostalgidator: Intel Core i7 3820 @ 4.3 ghz | 2 x XFX 7970 Black Editon OC | MSI X79A-GD45 | Corsair HX 850W | Corsair Cooling Hydro H80 | Corsair Force 3 SSD | Corsair Vengeance RAM 16 GB | Fractal Design Arc Miditower |

Permalänk
Skrivet av jerseph:

Svarade han på mitt första inlägg? Haha för guds skull minns någon ungefär vad som stod? Blir sjukt nyfiken!

Såg deras inlägg, men det var bara uppe en kort stund
Var nått om att sluta retas för att deras sida var ful, och att han inte har någon diagnos..

Tagit bort upprepning av otrevligt inlägg /screamin-daemon, moderator
Permalänk
Medlem

Bad dom att komma in på denna tråden och försvara sig, får väl se hur det går

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | Arctic Liquid Freezer III 360 A-RGB Vit
32 GB Kingston DDR5 6000MHz CL30 | MSI B850 GAMING PLUS WIFI
MSI GeForce RTX 4080 Super 16G VENTUS 3X OC| Kioxia Exceria G4 NVMe SSD 1TB |
HAVN HS 420 Vit | Corsair RM 750
AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"

Permalänk
Hedersmedlem

***Uppmaning***

Givetvis får man kritisera företag, men vänligen håll diskussionen på en saklig nivå och undvik att attackera andra.

Citat:

Regler: Konsumenträtt

§ 1 Personuppgifter
Det är inte tillåtet att publicera personuppgifter (namn, adress, telefonnummer, personnummer etc.) i forumet. Kom ihåg att förtalsparagrafen i brottsbalken gäller oavsett sanningshalten i påståendet.

§ 2 Varning för ...
All kritik ska vara saklig. Personangrepp, påhopp eller andra otrevligheter får inte förekomma.
Från Regler: Konsumenträtt

Gällande företagskonton:

Citat:

§10.2 Representanter från företag i IT-branschen har fritt tillträde till forumet, men måste kontakta oss för att registrera ett officiellt användarkonto.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aene:

Kunde inte låta bli att anmäla de felaktiga betalningsformerna i alla fall. Ser ut som de ändrat det nu.

Är det bara jag som tycker det är udda att börja (nästan)varje inlägg på facebook med "Vi bekräftar"?

Jag bekräftar att det är väldigt udda.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Avstängd

Jag skrev och frågade om fraktsätt, eller om man kunde hämta upp på "lagret". Inget svar.
När jag skrev att jag hade gjort en banköverföring svarade han dock.

http://imgur.com/0mW1qkC
http://imgur.com/hqZ1UFX

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Inte alltid det juridiska namnet är det samma som namnet mot marknaden.

Spelar ingen roll i detta fallet, men bra att veta.

Dom har ju lagt upp ett org-nummer nu på sin hemsida, detta nummer finns också på allabolag.

http://imgur.com/a/WKPYk

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av loddee:

Dom har ju lagt upp ett org-nummer nu på sin hemsida

Det är ju positivt eftersom det är ett lagkrav.
Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler
Men jag är fortfarande skeptisk, det verkar inte som om de har så bra koll på vilka regler som gäller så de missar kanske andra regler som att leverera varor, bokföra och betala skatter.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det är ju positivt eftersom det är ett lagkrav.
Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler
Men jag är fortfarande skeptisk, det verkar inte som om de har så bra koll på vilka regler som gäller så de missar kanske andra regler som att leverera varor, bokföra och betala skatter.

Om det inte skulle vara bluffmakare så är de så pass inkompetenta att man ändå bör undvika att handla från dem.

Permalänk

"Vi är inte några kriminella vi är hederliga små företagare som försöker sköta en verksamhet, utan några som helst konstigheter vi har inte gjort något mer än gått den hederliga vägen, vi har häller och tänker häller aldrig göra något kriminellt överhuvudtaget, det har ni vårt ord på så bara beställ på ni, vi kommer häller inte lämna landet för den del häller då skulle vi förlora kunder och verksamheten läggas ner och varför skulle vi göra det, vi har ett jobb att sköta."

Från 300games Facebooksida https://www.facebook.com/www.300games.se/

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Medlem

Är väl bara be att få hämta varan på plats?