Permalänk
Skrivet av Christley:

sånt man stackar dvd skivor på heter dock spindel, så där har dom faktiskt rätt

oj...trodde det hette spindle....

Visa signatur

Corsair Carbide Clear 400C White || Phoenix gtx 1070 (GS) || i7 6700k (med en corsair h45)|| 16gb (2x8gb) ddr4 @ 2666mhz ||MSI Z170A GAMING PRO CARBON || Crucial® MX300 525GB|| EVGA Supernova P2 750W Platinum || Acer XB270HU ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av gustavwester:

oj...trodde det hette spindle....

Jo men om du översätter det blir det spindel, och det menas alltså inte en spindel som i spider på engelska utan en spindel som i spindelled.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

https://i.imgur.com/mOvonrG.png

Kan någon förklara detta för mig? Samt att 300Games gillar sin egen post där.

"Chef" för 300games, roligt att han måste sätta högsta betyg för sitt eget företag för att dra upp snittet.

Eller menar du kommentaren "haha sopa?"? För den har jag inget bra svar på

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

http://puu.sh/qomA3/17aa2b5749.jpg

"Chef" för 300games, roligt att han måste sätta högsta betyg för sitt eget företag för att dra upp snittet.

Eller menar du kommentaren "haha sopa?"? För den har jag inget bra svar på

Jo det vet jag. Men varför han för lämnar betyg för att sedan skriva "Haha sopa?" till sig själv. o.O

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Skall man scamma folk så gör man det ett par månader innan jul när folk har pengar och är mer stressade till impulsköp, och inte i slutet av semestern när pengarna börjar tryta.

Permalänk

Tycker båda personerna ser kriminella ut. Seriöst, hur fan tänkte dom när dom valde att ladda up dom?

Permalänk
Medlem

Haha, "konkorunterna" är nog uppskakade av denna uppstickare.....

http://www.foretagande.se/anslagstavlan/51606-hej-mitt-foreta...

Visa signatur

Studio Datorn: INTEL NUC I7 SKULL CANYON | M.2 SAMSUNG 960 EVO 500 GB|32GB DDR4 KINGSTON HYPER X | SAMSUNG 28" U28E590D 4
Speldatorn: NODE 304 | Ryzen 5 3600 | Asus ROG STRIX B550-1 Gaming ITX | 16 GB DDR4 | 0 Graffe :( | CORSAIR H70 / COOLER MASTER M2 650W SILENT PSU |MSI Optix MAG322CQR Curved QHD 165 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cr0wl3y:

Konkurera med Fyndiq? Hehe, kul.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Kan det vara så att någon annan har skrivit en kommentar som har raderats efter det att Johan svarade denne? Klassiskt Facebook-trollande

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Christley:

flera som sagt att personerna inte är reggade på den vägen. hur ser ni det? enligt upplysning bor båda personerna på den adressen och dom får ju sina adresser ifrån bisnode som uppdaterar adresser 1 gång i veckan

Enligt Hitta.se så är det andra namn registrerade på de adresserna.

Skrivet av Cr0wl3y:

Den där kommentaren gav mig seriöst en tumör..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Min teori är att han skulle skriva kommentaren på någon annan recension, men råkade göra det på sin egen. Komiskt oavsett!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av twk:

Min teori är att han skulle skriva kommentaren på någon annan recension, men råkade göra det på sin egen. Komiskt oavsett!

Om det nu inte är "Leveransansvarige" (Eller vilken titel hon nu givit sig) som varit framme?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Om det nu inte är "Leveransansvarige" (Eller vilken titel hon nu givit sig) som varit framme?

Eller någon av nissarna på "lagret"

Permalänk

***bort/moderator***

Irrelevant information/inblandning av tredje part /screamin-daemon, moderator
Permalänk
Medlem

En snabb koll av tråden så verkar det som att någon har försökt att dra igång ett företag? Eller är det bekräftad scam?

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

alla omdömmen lagda på prisjakt blir nu borttagna. mitt omdömme vart borttaget för att jag länkade bevis till imgur och för att det inte hänvisar till ett personligt köp, utan är allmänt om företaget.
tråkigt att man inte får varna folk, speciellt när det gäller bevis om momsbedragning och e-handels bedrägeri

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

alla omdömmen lagda på prisjakt blir nu borttagna. mitt omdömme vart borttaget för att jag länkade bevis till imgur och för att det inte hänvisar till ett personligt köp, utan är allmänt om företaget.
tråkigt att man inte får varna folk, speciellt när det gäller bevis om momsbedragning och e-handels bedrägeri

http://i.imgur.com/6jepW30.png

Surt om de tar bort alla omdömen. Vilket ansvar tar Prisjakt om de länkar/gör reklam för ett företag som sedan till exempel blåser kunder, inte betalar moms och inte följer gällande konsumentlagstiftning? Cash is king - även för Prisjakt, antar jag!

Permalänk

@tantom: Hur hittade du ens det här "företaget" ?

Visa signatur

Corsair Carbide Clear 400C White || Phoenix gtx 1070 (GS) || i7 6700k (med en corsair h45)|| 16gb (2x8gb) ddr4 @ 2666mhz ||MSI Z170A GAMING PRO CARBON || Crucial® MX300 525GB|| EVGA Supernova P2 750W Platinum || Acer XB270HU ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av gustavwester:

@tantom: Hur hittade du ens det här "företaget" ?

Säkert via prisjakt. Sökte man efter nyare grafikkort typ 1080 så hade företaget bäst pris av alla listade. Såg det själv av en slump när jag sökte för att kolla lagerstatus på grafikkort.

Rättade ord.
Permalänk
Medlem

@gustavwester:

Precis som Myllerman skrev så hittade jag företaget via prisjakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Surt om de tar bort alla omdömen. Vilket ansvar tar Prisjakt om de länkar/gör reklam för ett företag som sedan till exempel blåser kunder, inte betalar moms och inte följer gällande konsumentlagstiftning? Cash is king - även för Prisjakt, antar jag!

Jag håller med.

Måste säga att jag tappat en hel del respekt för prisjakt. Självfallet så kan de inte ta något juridiskt ansvar för butikers förehavanden, men jag tycker ändå att de borde ställa vissa grundläggande krav för at få bli listad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Man borde kanske anmäla sidan till Visa, Mastercard och Amex då de använder deras logotyper utan att vara ansluta till dem, som i fallet med Trygg E-handel.

är inte det olagligt?

Permalänk
Medlem

@Silcan: jo, det kallas varumärkesintrång.

Permalänk
Medlem

Där sjönk Prisjakt ett par pinnhål.
Skall Prisjakt framstå som serösa så måste de åtminstone se till att anslutna företag
följer de lagar och regler som finns.

Har inte företag med nåt så basic som köpvillkor och företagsuppgifter som organisationsnummer så
borde de inte finnas listade.

Men tydligen verkar de bry sig mer om pengar.

Permalänk

Jag är sugen på att gå dit och knacka på, finns det någon annan som är sugen på att följa med?
Om det är någon som har lust att hänga med dit så får de gärna skicka ett meddelande till mig.
Jag tänker mig att jag och en polare eller två + andra intresserade ska dit imorgon. Vi bor på Mårtens Fälad och tänkte cykla dit, så vi kan ju hämta upp någon alternativt mötas någon stans.

Jag har tillgång till en actionkamera som jag med nöjde tar med.

Skriv i tråden eller skicka ett meddelande.

Tar så klart även emot önskemål om vad vi ska säga när vi är där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wille1504:

Jag är sugen på att gå dit och knacka på, finns det någon annan som är sugen på att följa med?
Om det är någon som har lust att hänga med dit så får de gärna skicka ett meddelande till mig.
Jag tänker mig att jag och en polare eller två + andra intresserade ska dit imorgon. Vi bor på Mårtens Fälad och tänkte cykla dit, så vi kan ju hämta upp någon alternativt mötas någon stans.

Jag har tillgång till en actionkamera som jag med nöjde tar med.

Skriv i tråden eller skicka ett meddelande.

Tar så klart även emot önskemål om vad vi ska säga när vi är där.

Skrivet av K3PaZe:

Någon som vill knacka dörr med mig på deras adress? ^^

ni två kan göra en utflykt

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Där sjönk Prisjakt ett par pinnhål.
Skall Prisjakt framstå som serösa så måste de åtminstone se till att anslutna företag
följer de lagar och regler som finns.

Har inte företag med nåt så basic som köpvillkor och företagsuppgifter som organisationsnummer så
borde de inte finnas listade.

Men tydligen verkar de bry sig mer om pengar.

brukar alltid solla bort halva listan när jag kollar prisjakt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av twk:

Eller någon av nissarna på "lagret"

Japp. Tomten är väl boss på "lagret".

Skrivet av downup:

brukar alltid solla bort halva listan när jag kollar prisjakt

Gör jag också. Skit som Pixmania och Proshop försvinner ganska fort.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tumnus:

Japp. Tomten är väl boss på "lagret".

Gör jag också. Skit som Pixmania och Proshop försvinner ganska fort.

Ursäkta men vad är det för fel på Proshop?

Permalänk
Medlem

Trodde först det var ett företag som faktiskt försökte... eller?
Finns inte en chans i ***** att dessa personer kommer få detta företag att lyckas efter all denna "kritik" som getts

Dröjer nog inte länge innan det inte finns ett spår kvar av 300Games.se, jag menar... varför ens försöka? Det ligger så sjukt långt ner i listan så t.o.m. computerstocklots ligger högre... och då är det illa.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz