Skapa manual med bilder

Permalänk
Medlem

Skapa manual med bilder

Hej,
Går det att skapa en manual som visar bild som överlappar själva manualen när man klickar på bilden?
T.ex. när man kollar en produkt på en hemsida, så kan man ibland trycka på bilden, den poppar upp i ett mindre fönster som överlappar själva hemsidan.

Testade i powerpoint och .pdf , länkade namnet till en bild men den öppnas upp i vanliga bildvisaren.

Skulle vilja ha en manual som kan läsas offline, utan internet.
Där bilder och videos poppar upp när man klickar på namn osv.

Tack på förhand

Visa signatur

Intel NUC8i5BEH - Iris Plus 655, i5 8259U 2,3GHz
MSI GE620DX-291NE - GT 555M, i5 2410M 2,3GHz
iPad Mini 4 & Macbook early 2011

Permalänk
Entusiast

Om du är lite finurlig så kan du få in allt i en html fil som användaren kan öppna i en webbläsare utan att ha internetuppkoppling.

Bilder kan bäddas in i html eller css med hjälp av data-uri. Här är en websida som kan konvertera bilder åt dig.

Exempel på en sådan bild i html kan du se här: https://jsfiddle.net/hpP45/

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaaaa:

Hej,
Går det att skapa en manual som visar bild som överlappar själva manualen när man klickar på bilden?
T.ex. när man kollar en produkt på en hemsida, så kan man ibland trycka på bilden, den poppar upp i ett mindre fönster som överlappar själva hemsidan.

Testade i powerpoint och .pdf , länkade namnet till en bild men den öppnas upp i vanliga bildvisaren.

Skulle vilja ha en manual som kan läsas offline, utan internet.
Där bilder och videos poppar upp när man klickar på namn osv.

Tack på förhand

Som nämns innan ät nog det bästa att göra den i html, dock är jag själv skeptisk till denna approach, det är bland det värsta jag vet när tillverkare släpper manualer som ska vara "interaktiva", detta gör bara hela manualen oerhört krånglig och onödigt avancerad enligt mig, antingen kör man .pdf (där användaren för övrig bara kan zooma in själv på bilden vid behov) eller inte alls, men det är bara vad jag tycker

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen, får fundera hur jag ska göra.

Visa signatur

Intel NUC8i5BEH - Iris Plus 655, i5 8259U 2,3GHz
MSI GE620DX-291NE - GT 555M, i5 2410M 2,3GHz
iPad Mini 4 & Macbook early 2011