Bakdörr i kopieringsskyddet Denuvo täpps till

Permalänk
Skrivet av RazerBlader:

Jag tycker de som använder DRM ska göra om det Ubisoft gjorde vid ett tillfälle:
De skapade en DRM som gjorde att många lagliga upplagor av spelet slutade fungera. Och hur de än försökte kunde dom tydligen inte fixa detta själva, de lånade en no-cd patch från gcw som officiell fix

Jag tycker det är synd att man kastar så mycket pengar i sjön på DRM för många titlar. Men mycket saknas i DRM fri variant så att gå den vägen funkar dåligt för mig

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dr.Mabuse:

Oöverkomliga hinder brukar ha den effekten...

Den var bra. Oöverkomliga hinder är icke existerande eftersom det skulle innebära att skyddet är perfekt..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av codeinjection:

Ändå kom de in i Apple TV 4...

Äpplen och päron...

Skrivet av pre-dator:

Att något inte är knäckt är naturligtvis inte ett bevis för att det är oknäckbart. Men det tror jag du förstår.

Det är sant tills motsatsen är bevisad.

Skrivet av Friterad:

Snälla hur många utanför målgruppen "average joe" äger egentligen en Apple TV? En hög med överprisat skräp.

Är det relevant?

Skrivet av Tumnus:

Den var bra. Oöverkomliga hinder är icke existerande eftersom det skulle innebära att skyddet är perfekt..

I relation till den intellektuella förmågan måste skyddet ändå anses som perfekt.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Är det relevant?

Självklart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Självklart.

Okey, intresseklubben antecknar. Faktum kvarstår, ATV3 saknar JB.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Okey, intresseklubben antecknar. Faktum kvarstår, ATV3 saknar JB.

Ja.. Och? Alla här borde väl ändå veta att bara för att musen inte har gått in i fällan ännu så har den inte blivit Einstein. Apple har möjligtvis bra skydd, men hade Apple TV 3 haft i närheten av den användarbas (både storlek och typ) som en utav deras iOS produkter så hade det sett annorlunda ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RazerBlader:

Allting som är kodat/programmerat går att omprogrammera/omkoda/manipulera

Men att det är tacksamt mot dessa DRMs som bara sölar ner spel som man KÖPT, minns inte vad det DRMet som jag tänker på heter, men det som skrev hela tiden till HDDn var ju förjävligt, visst, är väl nice att de ligger och checkar mot server hela tiden men den FPS-drop det bjöd på i kombination med att slita på mina pengar/HDDs när de skrev över "check-filen" känns bara förjäkligt :/

Köpte inte sådana spel med det DRMet p g a att det inte är ett DRM jag vill stödja, skriver hellre och klagar och säger att jag glatt kan betala bara de tar bort sitt jäkla DRM, för är man en köpare ska man inte få skit för att man vill stödja samt äga ett spel legalt, det är bara sinnessjukt och total dumhet, flera HDD/SSD-aktörer jublar nog och hejar på däremot i det dolda då de ger, i mina ögon, onödigt slitage på mina HDDs :/

Men att dagens DRMs är förjäkliga överlag vad det verkar, minns bara Microsoft med deras XBOX One med vad de gick ut med i krav-väg, vilket då var internetuppkoppling som de sedan tog bort vilket jag är glad över att de valde att ta bort bland andra saker

Kan det vara StarForce du tänker på? Det var ju dåtidens Denuvo, fast typ, värre. Strulade en massa även för kunder som köpt, tog ett bra tag innan det knäcktes.

Är väl egentligen en fråga som ingen har svar på. Om det är lönsammare att släppa DRM-fritt alá CD Project Red eller om det är värt att spendera pengar på DRM.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gahu:

Kan det vara StarForce du tänker på? Det var ju dåtidens Denuvo, fast typ, värre. Strulade en massa även för kunder som köpt, tog ett bra tag innan det knäcktes.

Är väl egentligen en fråga som ingen har svar på. Om det är lönsammare att släppa DRM-fritt alá CD Project Red eller om det är värt att spendera pengar på DRM.

Du.. Det kan det

Är bara glad de knäcktes till slut :/

Och jag tror det är värt att släppa fritt, tack vare ovan nämnda DRM så fick de ju inte många köpare kan jag tänka mig bland de pålästa

Själv köper jag alltid spel annars, bortsett från dessa DRM som gör mer skada än nytta då.

Köpte Witcher 3 + expansioner själv så, bara för att jag vill se den spelserien bl a och studion och så leva vidare

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 1700, kylare: Noctua NH-L12, Mammabräda: Gigabyte AX370 Gaming-K3, RAM: Corsair LPX 3200Mhz @ 3066Mhz vid 1,35V stabilt, GPU: MSI 1080 Ti Gaming X, PSU: Corsair SF600, Lagring: 2xWD Red 3TB speglat, 1x Samsung Evo 960 256GB, Chassi: Inbyggt i skrivbordet, sörjer för sval lägenhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Ja.. Och? Alla här borde väl ändå veta att bara för att musen inte har gått in i fällan ännu så har den inte blivit Einstein. Apple har möjligtvis bra skydd, men hade Apple TV 3 haft i närheten av den användarbas (både storlek och typ) som en utav deras iOS produkter så hade det sett annorlunda ut.

Du filosoferar och spekulerar. Det ändrar inte sakers tillstånd hur du än vrider och vänder på det.

Förvisso helt subjektivt men 20 miljoner enheter är inte så illa pinkat.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Ingen har ännu knäckt skyddet i Apple TV 3....

Nej, och konstigt nog gavs den inte alls samma uppmärksamhet som de övriga modellerna heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMDDDDD:

Finns flera dekrypterade dumps av Denuvo på privata forum, även crack till FIFA 15 såg jag för länge sen men blev aldrig släppt publikt.

Fifa 15 var löst i slutet av Januari 2015 men inte innan Mars det var "felfritt".
----
Tillbaka till ämnet, hade DRM vart smärtfritt för konsumenterna så hade det vart mer försåtligt men tycker fortfarande att det är överflödigt, det är illa när man skall behöva cracka legitima versioner av ett spel för att slippa strul som man inte bett om.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Skrivet av Dr.Mabuse:

Oöverkomliga hinder brukar ha den effekten...

Grejen är ju att man inte har något intresse av de, och det är en relativt ointressant produkt som inte erbjuder något nytt för någon som redan har en dator.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Skrivet av hultron:

Tror det handlade om "skydd" som inte gick att knäcka. Vet faktiskt inte... svarade bara på en fråga

ATV4 är faktiskt en grym utmanare till en "riktig" HTPC, men håller med om att ATV3 är skit! (Men ATV3 skulle kunnat bli bra om någon hade "jailbreakat" den.)

På vilket sätt är den en grym utmanare? Ser den snarare som en dyrare och sämre alternativ.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Skrivet av pre-dator:

Att något inte är knäckt är naturligtvis inte ett bevis för att det är oknäckbart. Men det tror jag du förstår.

Särskilt inte om produkten i fråga är marknadsförd till en grupp individer som aldrig ens skulle vilja fippla med deras kära Apple-produkter.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Skrivet av Dr.Mabuse:

Äpplen och päron...

Det är sant tills motsatsen är bevisad.

Är det relevant?

I relation till den intellektuella förmågan måste skyddet ändå anses som perfekt.

Självklart är det relevant. Om jag kastar in en rubriks kub till ett gäng apor och de inte löser de, betyder inte att det är ett olösbart problem. Finns inget intresse att låsa upp ett sådant system för det är helt ointressant för de som har möjlighet att låsa upp det.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

Nej, och konstigt nog gavs den inte alls samma uppmärksamhet som de övriga modellerna heller.

Vilket redovisade skäl var en av anledningarna till.

Skrivet av Bloodstainer:

Grejen är ju att man inte har något intresse av de, och det är en relativt ointressant produkt som inte erbjuder något nytt för någon som redan har en dator.

Idag, ja. Men 2007....

Skrivet av Bloodstainer:

Självklart är det relevant. Om jag kastar in en rubriks kub till ett gäng apor och de inte löser de, betyder inte att det är ett olösbart problem. Finns inget intresse att låsa upp ett sådant system för det är helt ointressant för de som har möjlighet att låsa upp det.

Vi har nog olika uppfattningar om hur värdet av spekulativa antaganden står sig i relation till saklighet. Argument som "överprisat skräp" är inte saklighet lika lite som sannolikhet är fakta.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodstainer:

På vilket sätt är den en grym utmanare? Ser den snarare som en dyrare och sämre alternativ.

På vilket sätt är den ett dyrare och sämre alternativ?

Fördelar jag ser:
Bra appar för Netflix, HBO, Viaplay, KODI, Infuse
Bluetooth-fjärrkontroll
Ljudlös
Strömsnål
Snabb

Allt för ca ~1500kr med 64GB lagring.
Och allt funkar direkt ur lådan.

Hur mycket HTPC får man för dom pengarna? Bara en fjärrkontroll med mottagare går på 400-500kr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

På vilket sätt är den ett dyrare och sämre alternativ?

Fördelar jag ser:
Bra appar för Netflix, HBO, Viaplay, KODI, Infuse
Bluetooth-fjärrkontroll
Ljudlös
Strömsnål
Snabb

Allt för ca ~1500kr med 64GB lagring.
Och allt funkar direkt ur lådan.

Hur mycket HTPC får man för dom pengarna? Bara en fjärrkontroll med mottagare går på 400-500kr?

Vad kan en Apple tv som en chromecast inte kan?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Vad kan en Apple tv som en chromecast inte kan?

Skickades från m.sweclockers.com

Känns som att du borde veta skillnaden på chromecast och en ATV4... exempelvis:

En chromecast är beroende av en dator/smartphone/surfplatta, vilket alla inte har. (t.ex. barnen)
Gränssnittet i apparna på ATV4 ger en översikt för alla som sitter framför TV'n.

Är det inte som att jämföra en dator med en steam link?

Permalänk
Skrivet av hultron:

På vilket sätt är den ett dyrare och sämre alternativ?

Fördelar jag ser:
Bra appar för Netflix, HBO, Viaplay, KODI, Infuse
Bluetooth-fjärrkontroll
Ljudlös
Strömsnål
Snabb

Allt för ca ~1500kr med 64GB lagring.
Och allt funkar direkt ur lådan.

Hur mycket HTPC får man för dom pengarna? Bara en fjärrkontroll med mottagare går på 400-500kr?

Om du tycker 2000kr är värt att betala för 64GB lagring när din dator redan kan göra allt det där så visst. Går att streama allting från en stationär dator. Att köpa en Apple TV är slöseri med pengar om man redan har en dator i hemmet, TV är ett döende koncept överhuvudtaget.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Skrivet av Dr.Mabuse:

Vilket redovisade skäl var en av anledningarna till.

Idag, ja. Men 2007....

Vi har nog olika uppfattningar om hur värdet av spekulativa antaganden står sig i relation till saklighet. Argument som "överprisat skräp" är inte saklighet lika lite som sannolikhet är fakta.

Om intresset bland kunniga hackers fanns att bryta säkerheten på produkten hade de gjort de också. En Apple TV fyllde ännu en funktion som redan fanns på marknaden men som de vanliga Apple fan:et inte hade en aning om fanns. Den senaste bra produkten Apple släppte var deras Extended Keyboard

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Du filosoferar och spekulerar. Det ändrar inte sakers tillstånd hur du än vrider och vänder på det.

Förvisso helt subjektivt men 20 miljoner enheter är inte så illa pinkat.

20 miljoner average joe ungefär då. Fanns intresset så skulle jailbreak finnas till ATV3 troligen då ATV4 har jailbreak och varför skulle en senare produkt av Apple själva ha sämre skydd?

Skrivet av Dr.Mabuse:

Vi har nog olika uppfattningar om hur värdet av spekulativa antaganden står sig i relation till saklighet. Argument som "överprisat skräp" är inte saklighet lika lite som sannolikhet är fakta.

Nu var dock "överprisat skräp" inte något argument i sig utan min åsikt.

Permalänk
Skrivet av hultron:

Facepalm. Ok.

Ja, en Apple TV är ett jättebra alternativ om du sitter i en TV-lös, dator-lös, wifi-lös grotta någonstans, men vem som helst med den lägsta nivån av digital kompetens kan hitta ett bättre, billigare och smartare alternativ.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodstainer:

Om intresset bland kunniga hackers fanns att bryta säkerheten på produkten hade de gjort de också...

Skrivet av Friterad:

20 miljoner average joe ungefär då. Fanns intresset så skulle jailbreak finnas till ATV3 ...

Grabbar, att upprepa sig för inte diskussionen vidare. Jag förstår vad ni vill ha sagt men mycket av det ni anför har faktiskt väldigt lite med mitt ursprungliga inlägg att göra. Jag har redan bemött era argument (åsikter) ur ett sakligt perspektiv och kan bara konstaterade att ATV3 inte blev knäckt. Varför, står skriver i stjärnorna.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Grabbar, att upprepa sig för inte diskussionen vidare. Jag förstår vad ni vill ha sagt men mycket av det ni anför har faktiskt väldigt lite med mitt ursprungliga inlägg att göra. Jag har redan bemött era argument (åsikter) ur ett sakligt perspektiv och kan bara konstaterade att ATV3 inte blev knäckt. Varför, står skriver i stjärnorna.

Nej då det du påstod var att det är oöverkomligt, att det inte är knäckt är det ingen som reagerat på och hur du får den slutsatsen är märkligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

Känns som att du borde veta skillnaden på chromecast och en ATV4... exempelvis:

En chromecast är beroende av en dator/smartphone/surfplatta, vilket alla inte har. (t.ex. barnen)
Gränssnittet i apparna på ATV4 ger en översikt för alla som sitter framför TV'n.

Är det inte som att jämföra en dator med en steam link?

Nog är jag medveten om skillnaden, men jag ställde frågan "vad kan en ATV4 som en Chromecast inte kan?"

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Nog är jag medveten om skillnaden, men jag ställde frågan "vad kan en ATV4 som en Chromecast inte kan?"

Är du seriös?

Det är ju som att fråga vad en PC kan göra som inte en Steam Link kan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

Är du seriös?

Det är ju som att fråga vad en PC kan göra som inte en Steam Link kan.

Inte ens i närheten av samma sak, du påstår att en atv4 är ett helt öppet system som kan göra i princip vad du vill? Det är väl helt styrt av appar, precis som en chromecast.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem

Oj oj oj, det var värst vad många alternativ det kom fram som var så mycket bättre än att köpa en ATV.
Det som de flesta inte verkar förstå, är att det finns många gånger ett behov av någonting som en ATV, oavsett om man kan "lika gärna använda datorn".

Även om många av er är så duktiga på allting som har med datorer att göra, så finns det som tidigare sagts i tråden, mindre kunniga också. I dessa lägen vill man ha någonting som bara funkar utan att blanda in datorer, surfplattor eller anndra manicker.
ATV är en utmärkt produkt för det den är designad för. Vill man hacka, konfa och så vidare, då faller man inte in i den kategorin av användare och stämmer behovet heller inte överens med produkten i fråga.... sicken tur att det finns datorer och annat då

Hur som helst, så tyckte jag mest att det var intressant att hatet mot produkter från Apple, så lätt kunde ta över tråden om ett system för att förhindra piratkopiering av datorspel. Mig veterligen så använder inte Apple sig utan Denuvo.

Visa signatur

- none -