Dokumentär: Det svenska dataundret

Permalänk
Medlem

Dokumentär: Det svenska dataundret

Såg just dokumentären Det svenska dataundret på SVT Play och tyckte den var väldigt bra och givande och förklarade sådant jag aldrig tidigare hade hört.

Dokumentären börjar redan innan "datorn" fans och tar sig hela vägen genom svensk dator historia till i dag. Från krig och atombomber till spel och internet.

Skriv gärna skälva vad ni tyckte efter ni sätt den Men ni får skynda er! Den är bara tillgänglig till och med ons 14 sep

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Avstängd

Skälv så har jag inte sett den än. Men tack för tipset.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tyckte den var bra, om än lite spretigt klippt. Någon som har koll på vad det är för musik som är med? I eftertexterna står det bara "Epidemic sound", hittar inget på det..

Permalänk
Medlem

Kul dokumentär, men usch vad den försöker berätta allt utan att klara av det.

Det känns som att det finns minst 10 fullängdsdokumentärer som detta skulle kunna vara trailern för.

Permalänk
Medlem

Klippningen var hemsk och ologisk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limpanax:

Kul dokumentär, men usch vad den försöker berätta allt utan att klara av det.

Det känns som att det finns minst 10 fullängdsdokumentärer som detta skulle kunna vara trailern för.

Skrivet av Bozzeta:

Klippningen var hemsk och ologisk.

Nu tycker jag allt ni är rätt orättvisa. Såg den själv igår och med tanke på vilken tid de hade på sig (en timme?) så tyckte jag de gjorde att bra jobb. Klippningen var kanske ologisk men knappast hemsk och innehållet var relevant. Klart att det hade varit bättre med tio avsnitt men vem fasen ska finansiera det? Notch som inte ens svarade på filmarnas mail?

Jag var inte besviken alls efter min spenderade timme och tyckte det hela var intressant. Nämn gärna någon annan svensk dokumentär som behandlar detta ämne ur ett svenskt perspektiv som är bättre.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Innehållet var det väl inget större fel på, däremot förväntar jag mig att man presenterar innehållet logiskt i dokumentärer utan att dela upp det som om det ska visas i reklamfinansierad amerikansk tv med reklam var 5:e min och därför lägger in teasers inför varje segment för att dra ut på allt.

Permalänk
Medlem

Kul att det finns några mer än bara jag som gillade den
Vist finns det saker som kunde varit bättre gjorda, men det finns det i allt! Inget är helt perfekt för alla
Och som nämnt tidigare så har jag inte häller sätt många dokumentärer som tar upp just detta ämnet.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Permalänk
Medlem

För er som kanske missade dokumentären när den gick på SVT så kommer här en ny chans
http://www.mediabruket.se/det-svenska-dataundret/

Kan inte säja hur länge dom väljer att ha den uppe, men hoppas på ett bra tag i alla fall

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.