Trådlösa Hörlurar för allmän användning och resa

Permalänk
Medlem

Trådlösa Hörlurar för allmän användning och resa

Hejsan

Jag håller på och letar runt efter ett par trådlösa Hörlurar som jag tänker använda när jag är ute och går men även när jag åker till USA i början av nästa år,dom kommer användas med min telefon(Iphone 6S) kanske datorn?

Jag använder idag till telefonen Iphones medföljande lurar sen ett par Urbanista San Francisco.

Jag har även ett par lurar som heter Sennheiser HD 515 som jag använder till datorn, är extremt nöjd med dessa och skulle vilja ha nått liknande fast trådlösa.

Dom jag har kollat på lite snabbt är:

Sennheiser Momentum Wireless

Men även

Plantronics BackBeat Pro

Vad skulle ni kunna rekommendera ? behöver inte nödvändigt vara precis dom, jag tar gärna förslag.

Pris:något mellan dom 2 jag har kollat på

tack på förhand

Permalänk
Medlem

Har personligen ett par A38 och är toknöjd, använder varje dag och gillar brusreduceringen. Har använt dom på flyg, bil, tåg, på stan osv. När brusreduceringen körs hör man detta (om allt är tyst). Fördelen är att man kan ha mycket, mycket lägre volym istället och det låter ändå bra.

Sennheiser lurarna är rolls roycen och har fått väldigt väldigt bra omdömme. Brusreduceringen är adaptiv och om jag minns rätt, avstäningsbar. En stor fördel för den som är petig. Men, dom kostar. Har du möjligheten, sätt dom på skallen och testa med telefonen.

Fick jag välja om idag hade jag tagit just dom lurarna.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Jag har Sennheiser Momentum Wireless och är mycket nöjd. De är bekväma, dock passar Boses lurar mitt huvud lite bättre så för mig att de snäppet bekvämare.

Överlag är jag mycket nöjd med mina som införskaffades på black friday förra året. Bra batteritid och bra brusreducering men som tyvärr inte går att stänga av. Inget som påverkar mig särskilt mycket då jag främst använder mina på buss/tunnelbana.

Folk hör mig dock ganska dåligt när jag pratar i dem, verkar snappa upp lite för mycket omgivningsljud plus att micen sitter en bit ifrån munnen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurk:

Har personligen ett par A38 och är toknöjd, använder varje dag och gillar brusreduceringen. Har använt dom på flyg, bil, tåg, på stan osv. När brusreduceringen körs hör man detta (om allt är tyst). Fördelen är att man kan ha mycket, mycket lägre volym istället och det låter ändå bra.

Sennheiser lurarna är rolls roycen och har fått väldigt väldigt bra omdömme. Brusreduceringen är adaptiv och om jag minns rätt, avstäningsbar. En stor fördel för den som är petig. Men, dom kostar. Har du möjligheten, sätt dom på skallen och testa med telefonen.

Fick jag välja om idag hade jag tagit just dom lurarna.

Skrivet av Thex:

Jag har Sennheiser Momentum Wireless och är mycket nöjd. De är bekväma, dock passar Boses lurar mitt huvud lite bättre så för mig att de snäppet bekvämare.

Överlag är jag mycket nöjd med mina som införskaffades på black friday förra året. Bra batteritid och bra brusreducering men som tyvärr inte går att stänga av. Inget som påverkar mig särskilt mycket då jag främst använder mina på buss/tunnelbana.

Folk hör mig dock ganska dåligt när jag pratar i dem, verkar snappa upp lite för mycket omgivningsljud plus att micen sitter en bit ifrån munnen.

Problemet med mig är att jag tycker Apples medföljande lurar låter bra, för min smak så jag är väl ganska neutral i vad ljudkvalité heter.
har aldrig haft en DAC eller liknande,har alltid kört genom moderkortet/högtalarna.

sen vill jag gärna ha ett par lurar som är over ear då jag tycker det är skönt (förutom med mina apple lurar då)

testa lurar blir svårt för mig om dom inte finns på Elgiganten som är min närmaste butik.

om jag ska kolla på märken vad skulle ni säga är bra ? Sony,koss.philips ?

Permalänk
Medlem

Letar efter något liknande. Trådlösa, over/around-ear och ett maxpris på 3k är mina krav.

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk

Har själv ett par Sennheiser MM 550-X travel som jag alltid har med mig när jag är ute och reser, riktigt sköna och bra brusreducering när man sitter på flyget

Permalänk
Medlem
Skrivet av vompen:

Letar efter något liknande. Trådlösa, over/around-ear och ett maxpris på 3k är mina krav.

Momentum Wireless ligger på 3k numera (låg på 4,3k tills i somras typ).
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2964478

Du får sannolikt inte bättre lurar för de pengarna, inte om du vill ha trådlöst och brusreducering åtminstone.

Permalänk
Medlem

Har själv ett par Momentum Wireless, som jag dock ska sälja..

Säljer dom dock inte för att jag inte varit nöjd med dom, utan har köpt mig ett par HD700 istället.
Kan bara ge positiva tankar och erfarenheter kring alldaglig användning, mikrofonen är som sagt lite svag när man inte sitter i en helt tyst omgivning, men ljudmässigt är det inga som helst konstigheter.