Permalänk
Inaktivt företagskonto

Spec-Edge

Hej Sweclockers!

Här är nu mitt senaste bygge, denna gång är de första gången jag ger mig på ett riktigt tema-bygge, tanken var att det skulle vara färdigt till lanseringen av Mirrors Edge Catalyst men bygget blev tyvärr försenat, nu är dock allting färdigt.

Hårdvaran som sitter i denna dator är:

CASE: Corsair Carbide Spec-Alpha
MOBO: Gigabyte Z170X Gaming 7
CPU: Intel Core i5 6600K
GPU: Zotac GeForce GTX 980
RAM: Corsair Vengeance LED 4x8GB DDR4
SSD: Corsair Neutron XTi 240GB
PSU: Corsair RM650i
COOLER: Corsair H100i v2
FANS: Corsair ML120 PRO LED
MISC: Corsair Commander Mini

Motivlackeringen är gjord av DMFinearts samt sleevingen är gjord av ModGuru. Stort tack till båda dom!

Har ni några frågor så är det bara att ställa i kommentarerna.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Besök galleriet här

Permalänk
Medlem

@Corsair Johan:

Riktigt nice! Om man får vara lov att vara petig så passar nätagget inte riktigt in, borde varit vitt. Men med locket på så var den kanon!

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem

@C4B12: Oj, jag hade helt missat att du och @Corsair Johan är samma person!

Då kan man kanske se fram mot en uppdatering när nätagget kommer.

EDIT: Nu blev det förvirrat...
EDIT II: Nu klarnade det!

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Henrik-W:

@Corsair Johan:

Riktigt nice! Om man får vara lov att vara petig så passar nätagget inte riktigt in, borde varit vitt. Men med locket på så var den kanon!

Man tackar! Tanken var att det skulle vara ett vitt RMi nätagg ja, men det blev också försenat.

(råkade svara från min privata användare)

Permalänk
Medlem

Mycket snyggt Johan!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Proffsmoddare

Trevligt!

Kan tänka mig att detta bygge är en våt dröm för inbitna Mirror's Edge-spelare

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Adnerhill:

Mycket snyggt Johan!

Skrivet av timpelay:

Trevligt!

Kan tänka mig att detta bygge är en våt dröm för inbitna Mirror's Edge-spelare

Tack och bock!

Permalänk
Medlem

snyggt

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

Snyggt bygge. lacken är ju något utöver det vanliga.

Gillar de chassit. Hade gärna haft ett M-Atx chassi i samma design.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Såg jäkligt fint ut!

Dock hade jag satt dit en till sdd för symmetrin.

Annars väldigt vackert bygge <3

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt byggt! Mycket stilrent. Vart har du fått tag på matchande kablar?

Mvh Peettzon

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Peettzon:

Riktigt snyggt byggt! Mycket stilrent. Vart har du fått tag på matchande kablar?

Mvh Peettzon

Skickades från m.sweclockers.com

Probably sleeved them himself.. Seems that nobody knows or remembers that modders can make their own, and that everything now comes from CableMod, haha

Nice work Johan. Who did the airbrushing?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MetallicAcid:

Probably sleeved them himself.. Seems that nobody knows or remembers that modders can make their own, and that everything now comes from CableMod, haha

Nice work Johan. Who did the airbrushing?

Yeah I've noticed that it was sleeved after I write my comment. I'm very new in this computer-build-world. Now I've learned that you could sleeve cables like this

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Peettzon:

Yeah I've noticed that it was sleeved after I write my comment. I'm very new in this computer-build-world. Now I've learned that you could sleeve cables like this

Skickades från m.sweclockers.com

Hehe I guess I am "old school" haha

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av PierreB:

Tack och bock!

Skrivet av Ant3:

Snyggt bygge. lacken är ju något utöver det vanliga.

Gillar de chassit. Hade gärna haft ett M-Atx chassi i samma design.

Lacken är grymt gjord ja, all cred till DMFinearts.

Skrivet av Extremaz:

Såg jäkligt fint ut!

Dock hade jag satt dit en till sdd för symmetrin.

Annars väldigt vackert bygge <3

Tack! En till SSD ska förhoppningsvis dit ja.

Skrivet av Peettzon:

Riktigt snyggt byggt! Mycket stilrent. Vart har du fått tag på matchande kablar?

Mvh Peettzon

Kablarna är custom-sleevade av Modguru.

Skrivet av MetallicAcid:

Probably sleeved them himself.. Seems that nobody knows or remembers that modders can make their own, and that everything now comes from CableMod, haha

Nice work Johan. Who did the airbrushing?

Skrivet av MetallicAcid:

Hehe I guess I am "old school" haha

Motivlackeringen är gjord av DMFinearts, riktigt grym.

Och Justin, old school är att inte sleeva alls...

Permalänk

Mycket snyggt gjort
Hur lång tid tog bygget från att du bestämde dig och det blev klart?

Visa signatur

CPU: Intel 11700K @ 3.6Ghz (Boost 5Ghz)
MEM: 32Gb DDR4 XMS3 @ 3600Mhz
PSU: Asus 1000W
GPU: RTX 3060 12 GB