Ja jo nu har man slått till igen... Har flashat om en gammal S4 (I9505) och även bytt ut kameralins på den (hade en brorsa som krascha den), och allting har tidigare fungerat frid och fröjd innan jag bytte kameran egentligen. Nu efteråt så vill mobilen inte få någon mottagning, och det står endast "no service". Det märkliga är dock att telefonen känner av simkortet och att det är comviq (rätt operatör), men kan på något sätt alltså inte få koppling till comviq.
Jag har kollat igenom alla inställningar, flashat om samma rom 1 gång och även testa med en annan rom utan resultat. Har öppnat upp telefonen igen för att se ifall det är några fysiska fel men det är det inte såvitt jag kan se... Har även testat olika simkort och även samma simkort i annan telefon men det är bara denna mobil som inte ger någon tjänst...
Vad kan detta bero på? Någon som känner sig väldigt kunnig och som kanske tom har svaret?
Tack på förhand.
Fungerar ej. Ibland (som nu) säger den att den att "ett fel uppstod när vi letade efter nätverk", och ibland när jag väl får upp listan med operatörer och klickar på Tele2 (comviq) så säger den att jag inte kan registrera mig på det nätverket...
Har nu testat att installera TW stock rom utan resultat. Verkar ha råkat komma åt något rent fysiskt i mobilen när jag bytte kamera känns det som... Funkade innan men nu funkar det ju inte alls...
Har nu testat att installera TW stock rom utan resultat. Verkar ha råkat komma åt något rent fysiskt i mobilen när jag bytte kamera känns det som... Funkade innan men nu funkar det ju inte alls...
Verkar vara något med hårdvaran! Gjorde rent med lite elektronikrengöring på antennerna och la in små aluminium-filtar där antennkontakterna ska få kontakt med externa antennen, och så fort jag startade mobilen så hade jag mottagning, men den försvann lika snabbt igen...