Lenovo Ideapad 500S Random svart skärm.

Permalänk
Medlem

Lenovo Ideapad 500S Random svart skärm.

Hej,

Införskaffade nyligen denna dator https://www.dustinhome.se/product/5010913768/500s-silver och det funkade till en början bra tills problemet med att skärmen blir svart helt random.

Man kan sitta och skriva i Word eller sitta och surfa och helt plötsligt så blir skärmen helt svart och man kan inget göra förutom att starta om datorn genom att hålla ner power-knappen.

(Skärmen är på då man kan se back light bleeding från skärmen)

Jag har sett via Lenovos hemsida att det är många fler som har detta problem och att en ny drivrutin är släppt för att lösa detta problem och ja jag har installerat dessa men det blir inte bättre.

Är det bara att returnera datorn till Dustin och ta en annan eller finns detta problem på fler laptops. Om någon har en lösning/aning om vad som är fel så vore det såklart kanon.

Visa signatur

<(.__.<)

Permalänk
Skrivet av NeZo:

Hej,

Införskaffade nyligen denna dator https://www.dustinhome.se/product/5010913768/500s-silver och det funkade till en början bra tills problemet med att skärmen blir svart helt random.

Man kan sitta och skriva i Word eller sitta och surfa och helt plötsligt så blir skärmen helt svart och man kan inget göra förutom att starta om datorn genom att hålla ner power-knappen.

(Skärmen är på då man kan se back light bleeding från skärmen)

Jag har sett via Lenovos hemsida att det är många fler som har detta problem och att en ny drivrutin är släppt för att lösa detta problem och ja jag har installerat dessa men det blir inte bättre.

Är det bara att returnera datorn till Dustin och ta en annan eller finns detta problem på fler laptops. Om någon har en lösning/aning om vad som är fel så vore det såklart kanon.

problemet som jag ser är att Dustin skickar dator vidare till någon serviceverkstad där startar dom datorn ser att den "fungerar" och skickar tillbaka den till kund.. sen får du betala felsökningsavgift på datorn..

kolla med @Dustin Home: vad du ska göra.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Köpte mig 13" modellen igår... Hoppas att jag inte råkar utför samma sak.

Klart garantiärende isf?

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Klart garantiärende isf?

har samma som TS fast köpt på Webhallen och har inte samma problem

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

problemet som jag ser är att Dustin skickar dator vidare till någon serviceverkstad där startar dom datorn ser att den "fungerar" och skickar tillbaka den till kund.. sen får du betala felsökningsavgift på datorn..

kolla med @Dustin Home: vad du ska göra.

Datorn är inhandla för cirkus två veckor sedan så är inom "ånger-tiden" så kan ju returnera maskinen men behåller den ju gärna om detta går att lösa. Som tidigare nämnt så står det rätt mycket om detta problem på Lenonovs forum. Men uppdateringarna där hjälper ej.

Skrivet av tcntad:

Klart garantiärende isf?

Jag tycker detta är ett solklart garantiärende eller att man får returnera produkten.

Skrivet av Grönahunden:

har samma som TS fast köpt på Webhallen och har inte samma problem

Mysko, jag hoppas detta går att lösa i alla fall.

Visa signatur

<(.__.<)

Permalänk
Medlem

Efter en del försök att lösa detta så gav jag upp. Har ånger-tid kvar så fick returnera datorn för Dustin och får pengar åter. Nu är frågan vad man ska ta istället

Visa signatur

<(.__.<)

Permalänk
Skrivet av NeZo:

Efter en del försök att lösa detta så gav jag upp. Har ånger-tid kvar så fick returnera datorn för Dustin och får pengar åter. Nu är frågan vad man ska ta istället

samma från Webhallen ja tycker den e super!

Visa signatur