Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sloppix:

Kanske inte riktigt passar här, men klippkungen.se har 50% rabatt på allt i butiken med koden KLIPP50.
tex en platta Monster Energy för 164.50 och frakten är gratis.
Koden bör fungera dagen ut.

Verkar fungera fortfarande. Livsfarligt tips...

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sloppix:

Kanske inte riktigt passar här, men klippkungen.se har 50% rabatt på allt i butiken med koden KLIPP50.
tex en platta Monster Energy för 164.50 och frakten är gratis.
Koden bör fungera dagen ut.

Tycker det var taskigt att lägga ut koden här.. Det är en liten butik som skickade ut koden via mail till ett fåtal personer som handlat under deras uppstartsperiod. Tyvärr är det ofta såna små butiker som inte fixar något skydd för missbruk av koder.. Den här koden var enbart menad för dom som fick emailet. Hoppas verkligen klippkungen inte kommer behöva lägga ner efter det här, för det kommer definitivt bli en extremt stor förlustaffär med den här koden.

(Förhoppningsvis har dom nån restskatt eller något, så dom väljer att få med förlust istället för att betala skatten för att kunna dra av, eller något sånt!)

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansonite:

Tycker det var taskigt att lägga ut koden här.. Det är en liten butik som skickade ut koden via mail till ett fåtal personer som handlat under deras uppstartsperiod. Tyvärr är det ofta såna små butiker som inte fixar något skydd för missbruk av koder.. Den här koden var enbart menad för dom som fick emailet. Hoppas verkligen klippkungen inte kommer behöva lägga ner efter det här, för det kommer definitivt bli en extremt stor förlustaffär med den här koden.

(Förhoppningsvis har dom nån restskatt eller något, så dom väljer att få med förlust istället för att betala skatten för att kunna dra av, eller något sånt!)

Men snälla.. Sluta vara så korrekt. "lägga ner" hur många tror du kommer använda den i denna tråden egentligen? Det kanske är en eller ett par stycken. Sidan får publicitet, kanske hos kunder som inte ens visste sidan fanns.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 64 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: Corsair RM 1000e W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansonite:

Vet du inköpspriset på godis?
Läsken vet jag inte, kanske att dom går med förlust på redbull för 8kr/burk
Men var inne och kollade godispriserna, där går dom fortfarande med vinst.

Tex Marabou 200g som dom säljer för 27kr/st köps in för ca 5-7kr/st beroende på kvantiteter.
---> även vid 50% rabatt går dom med vinst.

Permalänk
Medlem

@Mansonite: Givetvis trodde jag koden skulle gå ut vid midnatt, tanken var väl mer att ge dom lite reklam.
Att dom skulle konka hoppas jag inte, regel 1 som försäljare är väl att inte sälja grejer med förlust?
Och personligen sitter jag inte och kollar upp hur nytt ett företag är eller har vetskap i vad produkter kostar i inköps pris.

Permalänk
Medlem

Jag köpte billiga Redbull hos Klippkungen, och jag kommer definitivt handla där igen, om allt går bra med min order. Så Klippkungen kommer inte gå minus på mig långsiktigt i alla fall.

Permalänk
Medlem

jag köpte 2 kg snickers

Permalänk
Medlem

Beställde även 4 kg ferrari bilar.

Permalänk
Keeper of Traditions

Kul att de skickar ut ens lösenord i klartext när man registrerar sig... Känns väldigt seriöst.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansonite:

Skulle nog inte kalla den för en liten butik. Klippkungen har ca 25 miljoner i omsättning och 6 anställda.

https://www.ratsit.se/5569671893-Klippkungen_Vaxjo_AB

Nu är kampanjen borttagen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dunder:

Kul att de skickar ut ens lösenord i klartext när man registrerar sig... Känns väldigt seriöst.

Haha ja, jag reagerade på det också. Sjukt amatörsmässigt, tur jag i alla fall genererade ett långt lösenord för sidan.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av SeF.Typh00n:

Haha ja, jag reagerade på det också. Sjukt amatörsmässigt, tur jag i alla fall genererade ett långt lösenord för sidan.

Blir att ta bort kontot så fort jag fått varorna, inte sugen på att beställa därifrån igen. Fattar inte att det fortfarande kan finnas hemsidor som kör såna metoder.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krafo:

Skulle nog inte kalla den för en liten butik. Klippkungen har ca 25 miljoner i omsättning och 6 anställda.

https://www.ratsit.se/5569671893-Klippkungen_Vaxjo_AB

Nu är kampanjen borttagen.

Det var enbart en fysisk butik tills för bara 3-4 månader sedan typ. Jag lade order nummer 480 för 2 månader sedan. Ordern jag la för några dagar sedan var order nummer 920, så speciellt länge har den inte varit öppen på nätet. (Jag har frågat och ordernumrena började på 100, och varje order är +1. Frågade inte när dom öppnat dock, var inte intressant för mig at that point)

25 miljoner i omsättning och 33k i vinst :/

Hur som helst så var koden ämnad till några få personer, inte till hela sweclockers och säkert andra forum. Får hoppas dom lär sig att ha kontospecifika rabatter istället i framtiden

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mansonite:

Det säger ju ingenting om hur mycket de betalar ut i löner etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansonite:

Det var enbart en fysisk butik tills för bara 3-4 månader sedan typ. Jag lade order nummer 480 för 2 månader sedan. Ordern jag la för några dagar sedan var order nummer 920, så speciellt länge har den inte varit öppen på nätet. (Jag har frågat och ordernumrena började på 100, och varje order är +1. Frågade inte när dom öppnat dock, var inte intressant för mig at that point)

Hur som helst så var koden ämnad till några få personer, inte till hela sweclockers och säkert andra forum. Får hoppas dom lär sig att ha kontospecifika rabatter istället i framtiden

Enbart vinst är ett dåligt mått på hur mycket ett företag går +
De kanske investerar och expanderar? Har höga löner? Dotterbolag som går med förlust som delar av vinsten går till?
Ett bolag kan gå extremt bra utan vinst

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Varför envisas folk med att lägga upp rabatter motsvarande 5-10%

Permalänk
Hedersmedlem

Varför envisas folk med att gnälla över rabatterna som läggs upp? Gå vidare om du inte gillar/är intresserad av det som visas, det är inte svårare än så.

Permalänk

Vad säger ni om dessa in ear lurar som länkades http://cdon.se/hemelektronik/b-o-beoplay-h3-in-ear-horlurar-m... ? Finns det något bättre man kan köpa för samma pris eller är detta en grym deal?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Varför envisas folk med att gnälla över rabatterna som läggs upp? Gå vidare om du inte gillar/är intresserad av det som visas, det är inte svårare än så.

Fast det ger ju notifikationer.

Finns ju en anledning till att diskussionsdelen är separerad från tipsdelen exempelvis.

Normala prissänkningar och några procent "rabatt" tycker inte jag hör hemma i en tråd som benämns "Dagens fynd".

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av PlogarN97:

Fast det ger ju notifikationer.

Finns ju en anledning till att diskussionsdelen är separerad från tipsdelen exempelvis.

Sluta följ tråden då, jag gör inte det och får inte en enda notifikation om den. Eftersom de flesta erbjudandena som postas där inne är vanliga rabatter i spannet ~10% låter det som att du kan spara en del blodtryck på att bara hålla koll på den själv istället.

Sen är det ju inte precis vi medlemmar som styr vilka rabatter/kampanjer som dyker upp.

Det som erbjuds är det som finns, ät maten eller lämna den. Sluta gnäll över något som varken du eller de du gnäller på kan styra över.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pettson-Findus:

Vad säger ni om dessa in ear lurar som länkades http://cdon.se/hemelektronik/b-o-beoplay-h3-in-ear-horlurar-m... ? Finns det något bättre man kan köpa för samma pris eller är detta en grym deal?

http://www.head-fi.org/t/672260/review-bang-olufsen-beoplay-h...
Verkar inte dåligt. Jag menar, för det priset skall du verkligen köpa dem.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Varför envisas folk med att lägga upp rabatter motsvarande 5-10%

Finns alltid någon (t.ex. jag!) som uppskattar sådana tips! Har man inte mycket pengar (men sparat ihop till exempelvis ett nytt grafikkort) och kan spara 200 kr är det ju välkommet, och det är sjysst av medlemmar att lägga upp sådana tips IMHO. Jag minns bl.a. där jag byggt ihop en dator till en person med väldigt tight budget och tack vare tipstrådens tips om 5-20% rabatt på diverse komponenter så lyckades jag fixa bättre komponenter än vad annars skulle vara möjligt!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av twonkey:

Sony smartwatch 3 (android wear) 799:-
https://www.netonnet.se/art/telefon/smartwatch/sony-smart-wat...

Normal pris 1290:-

Någon som har denna? Den verkar ha fått bra betyg, men är den fortfarande relevant? Har ingen aning om hur uppdateringar och så funkar på smartklockor.
I och med att den har GPS osv så verkar den toppen för att slippa ta med mobilen när man joggar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Blev sugen på 4K skärmen på SwedX. Såg att dess produktnamn är märkt med PP2 viket tydligen betyder PixelPolicy2. Läste på lite och det innebär mest troligt att det finns döda pixlar på skärmen. Kanske någon som lämnat tillbaka tidigare. Värt att tänka på om även ni är intresserade.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

@Dunder: Gillar man stilen så funkar Sony Smartwatch väldigt bra.
Det finns andra snyggare klockor nu och främst för GPS så skulle jag rekommendera en träningsklocka,
men jag har använt den mest för att få feedback vid joggning i kombination med en telefon som sköter gps'en
och den följer med då och då som vanlig klocka. Får du många sms eller facebookar eller vill testa wear och
röstigenkänning så finns det ju lite att leka med.

Permalänk
Skrivet av timpaatkins:

Hur står sig det kortet mot ett 1060 3 gb? Jag har läst mycket på nätet att kortets fläkt låter som fan och att det är många som rapporterar coil whine.

Skrivet av leafbranch:

Köp 1060 3GB.
Inte mycket sämre än vanliga 1060 6GB.

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2016-nvidia-...

Skrivet av Elektron:

Hoppas sweclockers släpper något test på 1060 3GB snart. Det verkar ju vara ett rätt prisvärt kort.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Bogey:

Antar att detta blir som de gamla LE, GS och XT -serierna från förr, dvs du skall oftast ha ett skäl till att köpa detta (kostnad) för få var lika bra som "vanilla" eller bättre (6800GS klockade bättre än vanilla).

Tyckte jag såg en bra rec på Guru3d eller nått sånt på 3 GB varianten?
Nu har väl aldrig MSI varit någon favvo för mig, men... : http://www.guru3d.com/articles-pages/msi-geforce-gtx-1060-gam...

"Conclusion

The 3GB version of the Geforce GTX 1060 is an interesting edition towards the 1060 line-up, it should be good notch cheaper in the stores saving you ~30 bucks. However if you want my advice, please do spend the extra money on a 6GB version. Not only does it offer slightly more rendering performance, with modern games you are going to need that extra memory as 3 GB isn't really going to cut it anymore. Especially if you plan to game in the 2560x1440 resolution. For 1080P (and lower resolutions) things are a little different, but even there that 3 GB is cutting it close with modern titles and upcoming games versus proper quality settings. This 3GB series seen from the previous gen GeForce GTX 960 however is significantly faster, and a card like shown today with it's perf, cool temps, low noise and excellent power consumption at roughly 219 USD. Power consumption wise these cards are great, we maxed out at roughly 135 Watts measured, and that is peachy-perfect my man (or women)."

Jag är också i valet ock kvalet, men har helt plockat bort 3 gb 1060 av den enkla anledningen att när man väl bestämmer sig för att uppgradera om 1-2 år kommer andrahandsmarknaden för 3 gb versionen vara lika med noll. 6 gb versionen kommer däremot fortfarande ha lite resale value. I vilket fall som tror jag att jag sneglar på ett 1070. Men man får fan hjärnblödning av alla olika versioner och tillverkare, och det kan ju skilja 1000 spänn från kort till kort. Inte lätt när man inte har koll på vad allt betyder!

Jag ska iväg och resa men kommer tillbaka första veckan i oktober, kan man räkna med att 1070 priserna gått ner ett par hundra tills dess?

Visa signatur

Asus Gog Gl702 VM 16 gb ram, 500 gb 960 pro evo ssd, 1060 g gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Någon som har denna? Den verkar ha fått bra betyg, men är den fortfarande relevant? Har ingen aning om hur uppdateringar och så funkar på smartklockor.
I och med att den har GPS osv så verkar den toppen för att slippa ta med mobilen när man joggar.

Jag har beställt en, har ingen tidigare erfarenhet av smarta klockor och det är oklart om den får senaste versionen av android wear 2.0 då den lanserades i slutet av 2014, har inte släppts någon uppföljare än (av Sony)

Visa signatur

Desktop: R9 5900X | 32GB RAM | 4 TB SSD | RTX 3080 TI | Define R5
Laptop: Razer Blade 15 Base 2020
Mobil: Iphone 13 Pro
konsol: PS4 slim 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av timpaatkins:

Jag är också i valet ock kvalet, men har helt plockat bort 3 gb 1060 av den enkla anledningen att när man väl bestämmer sig för att uppgradera om 1-2 år kommer andrahandsmarknaden för 3 gb versionen vara lika med noll. 6 gb versionen kommer däremot fortfarande ha lite resale value. I vilket fall som tror jag att jag sneglar på ett 1070. Men man får fan hjärnblödning av alla olika versioner och tillverkare, och det kan ju skilja 1000 spänn från kort till kort. Inte lätt när man inte har koll på vad allt betyder!

Jag ska iväg och resa men kommer tillbaka första veckan i oktober, kan man räkna med att 1070 priserna gått ner ett par hundra tills dess?

Antar du resonerar helt rätt, för dig.
Du väger in dina bevekelsefaktorer, och drar den slutsats som är bäst för dig, helt rätt alltså.

För någon annan kan detta 3Gb kort vara klockrent köp, tror tex inte att marknaden kommer vara noll, detta kort kommer vara ett utmärkt Win/media kort, långt efter det inte kan kallas för spelkort längre, med reservation på minnesmängd/upplösning.
Antingen att sälja av eller behålla det till en icke spel Pc, däremot undrar jag hur det blir med drivers stöd.

Japp det är svårt att välja rätt, hur man än gör så har man en baksida. Idag kan du tex få tag på ett 970GTX för 2000:- att jämnföra med 1070GTX som kostar betydligt mer.

Ang priserna så är det inget jag vet, men det skulle inte förvåna mig om de höjdes snart istället, nu när 9XX serien fasas ut.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zache_:

Blev sugen på 4K skärmen på SwedX. Såg att dess produktnamn är märkt med PP2 viket tydligen betyder PixelPolicy2. Läste på lite och det innebär mest troligt att det finns döda pixlar på skärmen. Kanske någon som lämnat tillbaka tidigare. Värt att tänka på om även ni är intresserade.

Noterade den saken med efter första "jag vill ha köp köp köp! " anfallet lagt sig och man började fundera på hur billigt det var.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Jag har läst på flera håll att GPS:en ballar ur när klockan kommer i kontakt med svett och fukt, vilket gör den till en rätt värdelös träningsklocka. Har annars varit jäkligt sugen på denna då det är den enda klockan som har officiellt stöd för Runkeeper.

Visa signatur

|| Chassi Fractal Design Define R3 || PSU Corsair 650W modular || MOBO MSI Z68A-GD65 (G3)|| CPU Intel® Core™ i7 2600k
|| GPU
Sapphire Nitro R9 390 || Minne 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600MHz || SSD Samsung 830 256GB|| OS Win 10 Pro || Gear Dell U2412M, Samsung 226BW || Logitech G500 || Corsair K70|| ATH-M50x <3 ||