Permalänk

Köpråd Nexus 6p?

Tjena! Har just nu min LG G4 på lagning för fjärde gången pga olika fel så nu antar jag att jag kommer få pengarna tillbaka (marknadsvärde just nu, typ 3000)eller få en ny LG G4. Jag lutar mest åt att ta pengarna och köpa en Nexus 6p. Tänkte höra om ni tycker att det låter som ett rationellt val och vad folk har för erfarenhet med Nexus 6p? Gillade LG men supporten var ett stort minus och egentligen var kameran lite overkill för mig, fotar inte så mycket. Tar hellre bättre batteritid/snabbare telefon vilken Nexus verkar vara?

Tacksam för svar!

Mvh Johanna

Permalänk
Medlem

Ha lite is i magen, vänta tills 4:e oktober när de kör unveil på Pixel.

Permalänk
Medlem

Nexus 6P är en riktigt bra mobil, finns just nu på Webhallen för 3390 kr:

http://www.webhallen.com/se-sv/mobilt/229838-huawei_nexus_6p_...

http://www.webhallen.com/se-sv/mobilt/229837-huawei_nexus_6p_...

Väldigt mycket mobil för pengarna! Här finns en bra review om denna:

https://www.youtube.com/watch?v=Xc5fFvp8le4

Liksom @Poptart skriver så kommer Google visa upp sina nya Pixel telefoner (som blir nya Nexus) 4:e oktober, men enligt rykten så kommer basmodellen att kosta ca 7000 kr vid lansering. Nexus 6P är därmed otroligt mer prisvärt i dagsläget, speciellt då hårdvaran är top-notch.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk

Tack hörni! Såg också webhallens pris. Väldigt lockande! Var mest ute efter någonting som i princip kostar lika mycket som jag kommer få ut för min LG. Inte så intresserad av att lägga runt 7k. Ska läsa lite mer om det men det lutar nog åt 6p!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johannaje:

Tack hörni! Såg också webhallens pris. Väldigt lockande! Var mest ute efter någonting som i princip kostar lika mycket som jag kommer få ut för min LG. Inte så intresserad av att lägga runt 7k. Ska läsa lite mer om det men det lutar nog åt 6p!

Har en och är sjukt nöjd, en gång Nexus, alltid Nexus

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem

Sitter själv i valet och kvalet mellan en 6P och Oneplus3..Ni som har en 6P, hur känner ni kring storleken? Har för närvarande en LGG2 (5,2"), så är lite orolig att 6P blir för stor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cloude:

Sitter själv i valet och kvalet mellan en 6P och Oneplus3..Ni som har en 6P, hur känner ni kring storleken? Har för närvarande en LGG2 (5,2"), så är lite orolig att 6P blir för stor.

Jag spontanköpte min 6P för dryga månaden sedan (nexus 5 innan som pajade) och fick en chock över storleken när jag öppnade förpackningen . Jag hade missat att den var så pass stor och jag har alltid varit lite anti stora mobiler men nu skulle jag aldrig kunna gå tillbaka. Efter att ha vant mig så älskar jag storleken.

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem

Gillar min 6p mobilen men tror jag fick ett måndagsexemplar. Till och från så har folk stora problem med min mikrofon vid samtal. Kollade runt lite och såg att fler råkat ut för samma sak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johannaje:

Tjena! Har just nu min LG G4 på lagning för fjärde gången pga olika fel så nu antar jag att jag kommer få pengarna tillbaka (marknadsvärde just nu, typ 3000)eller få en ny LG G4. Jag lutar mest åt att ta pengarna och köpa en Nexus 6p. Tänkte höra om ni tycker att det låter som ett rationellt val och vad folk har för erfarenhet med Nexus 6p? Gillade LG men supporten var ett stort minus och egentligen var kameran lite overkill för mig, fotar inte så mycket. Tar hellre bättre batteritid/snabbare telefon vilken Nexus verkar vara?

Tacksam för svar!

Mvh Johanna

Hej!
Är det möjligtvis Elgiganten du har lämnat in den på? Med tanke på det jag fetmarkerat.
Jag lämnade in min LG G4 för en månad sen och de kunde inte laga den och de hade inte heller några på lager. De erbjöd mig därför en likvärdig eller få ett presentkort motsvarande marknadsvärdet. Jag var stressad och hade en tågtid att passa, så jag accepterade presentkortet.

Detta va dock helt fel. Jag gick tillbaka och de lyckades ge mig en ny LG G4.

Om de inte kan laga den så har du rätt till att få DINA pengar tillbaka, så mycket som du betalade för telefonen - inte marknadsvärdet. Så acceptera inte 3000:-

Visa signatur

Asus Z87-A | Intel Core i5 4670k | Gigabyte GTX 770 OC | Corsair Vengeance 2x4GB | Samsung Evo 250GB | WD Blue 1TB | Corsair RM650 | Fractal Design R4 | Dell P2414H | Fujitsu P23T-6 Thor | SteelSeries Rival |
Microsoft Sidewinder X4 | QPAD FX 90 Mousepad | Creative Sound Blaster X-Fi | Sony 2x100W | Technics SB-CS6

Permalänk
Skrivet av Fltoig:

Hej!
Är det möjligtvis Elgiganten du har lämnat in den på? Med tanke på det jag fetmarkerat.
Jag lämnade in min LG G4 för en månad sen och de kunde inte laga den och de hade inte heller några på lager. De erbjöd mig därför en likvärdig eller få ett presentkort motsvarande marknadsvärdet. Jag var stressad och hade en tågtid att passa, så jag accepterade presentkortet.

Detta va dock helt fel. Jag gick tillbaka och de lyckades ge mig en ny LG G4.

Om de inte kan laga den så har du rätt till att få DINA pengar tillbaka, så mycket som du betalade för telefonen - inte marknadsvärdet. Så acceptera inte 3000:-

Jag lämnade in den på tele2, köpte telefonen där för ca ett år sen. Priset var då 6500 men jag betala endast 3000 då jag lyckades kombinera ihop några erbjudanden. Han i butik sade dock att jag endast får tillbaka dagens marknadsvärde. I mitt fall antar jag att det inte spelar någon större roll då det jag gav stämmer ganska bra in på dagens värde?

Permalänk
Skrivet av cloude:

Sitter själv i valet och kvalet mellan en 6P och Oneplus3..Ni som har en 6P, hur känner ni kring storleken? Har för närvarande en LGG2 (5,2"), så är lite orolig att 6P blir för stor.

Skrivet av Grumie:

Jag spontanköpte min 6P för dryga månaden sedan (nexus 5 innan som pajade) och fick en chock över storleken när jag öppnade förpackningen . Jag hade missat att den var så pass stor och jag har alltid varit lite anti stora mobiler men nu skulle jag aldrig kunna gå tillbaka. Efter att ha vant mig så älskar jag storleken.

Är också lite skrämd över storleken. Men när jag köpte LG telefonen hade jag en pytteskärm innan det. Så tänker att från 5.2 till 5.7 kommer skillnaden inte vara enorm. Och när man väl har vant sig vid en stor skärm så är det väldigt najs funderade också på One plus 3 men inget vettigt ställe verkar sälja den?

Permalänk
Medlem

Felet är känt hos Huawei och har du inte själv smutsat ner mikrofoningången så kommer du få mikrofonen bytt om du lämnar in den. @Therin: