Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

@Jonssown (m.fl): Hur tror ni ASUS kortet står sig mot det ca 200 kr dyrare Palit GeForce GTX 1070 JetStream? Är ute efter ett så tystlåtet 1070 som möjligt för en rimlig summa.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av roast:

@Jonssown (m.fl): Hur tror ni ASUS kortet står sig mot det ca 200 kr dyrare Palit GeForce GTX 1070 JetStream? Är ute efter ett så tystlåtet 1070 som möjligt för en rimlig summa.

Har för mig att Jetstream från Palit tar upp 3 slot, medans Asus budgetvariant som länkats tidigare endast tar upp 2.
Palits kort borde kyla bättre, men till ett pris av storlek.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av roast:

Skrivet av Jonssown:

Har för mig att Jetstream från Palit tar upp 3 slot, medans Asus budgetvariant som länkats tidigare endast tar upp 2.
Palits kort borde kyla bättre, men till ett pris av storlek.

Vet inte själv om det stämmer, men enligt recensioner på prisjakt verkar Asus GTX1060 Dual-kort ta upp 2,1 platser, lite underligt, och att det inte är semi-passivt, nerbantad kylare och låter en del. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=3853855
Kanske även gäller GTX1070 då det är likadan kylare.

Visa signatur

|| Ryzen 7800X3D || Sapphire RX 7900XT Pulse Gaming OC || Gigabyte B650M Gaming X AX || 2x16 GB Corsair Vengeance RGB EXPO DDR5 6000MHz CL30 || Goodram PX600 2TB || WD Blue SN550 1TB & Samsung 870 QVO 4TB & Samsung 840 Pro 512GB & Crucial MX300 525GB & WD Black 3TB || Corsair RM850x || Corsair iCUE H100i Elite LCD XT || Lian Li O11D EVO RGB || 2x Samsung Odyssey OLED G6 G60SD 27" ||

Permalänk

jag slog till på dual 1070 igår när jag hade druckit ett par glas (alltid en bra idé, eller hur?) men undrar jag om man skulle lagt ett par hundra till på en med bättre kylning......

hur bra är netonnet på returer när det gäller pot. coil whine?

här står det att den tar upp 2 slottar.
http://thepcenthusiast.com/geforce-gtx-1070-compared-asus-evg...

Visa signatur

Asus Gog Gl702 VM 16 gb ram, 500 gb 960 pro evo ssd, 1060 g gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av timpaatkins:

jag slog till på dual 1070 igår när jag hade druckit ett par glas (alltid en bra idé, eller hur?) men undrar jag om man skulle lagt ett par hundra till på en med bättre kylning......

hur bra är netonnet på returer när det gäller pot. coil whine?

här står det att den tar upp 2 slottar.
http://thepcenthusiast.com/geforce-gtx-1070-compared-asus-evg...

Haha klassiker. Men jag tror du kommer bli nöjd. Som jag har förstått det så är skillnaden mellan de olika modeller inte gigantisk.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem

Lite osäker på om detta är ett fynd. Men man får väldigt mycket prestande för pengarna om man inte orkar sätta ihop nåt själv.

http://www.siba.se/datorer/stationara-datorer/speldator/asus-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndyX:

Lite osäker på om detta är ett fynd. Men man får väldigt mycket prestande för pengarna om man inte orkar sätta ihop nåt själv.

http://www.siba.se/datorer/stationara-datorer/speldator/asus-...

Det är tyvärr inget fynd med 980ti i burken. Elgiganten hade nyligen ett erbjudande på en dator med liknande specs och pris fast 1080 istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Skulle hämta ut Astro A38 lurarna från elgiganten vid mitt vanliga utlämningsställe tidigare idag, men där fanns inget paket. Paketet hamnade långt bort i en no-go zone som jag vägrar gå till. Elgiganten använder sig tydligen av Bring vid leveranser som bara har två utlämningsställen i den här stan.
Hoppas dom flyttar paketet till det andra utlämningsstället annars får det vara

Mina kom också till ett annat ställe. Fick hämta på preem. Är det ett farligt ställe att gå till eller varför är det no-go zone?

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Pny 4070ti Super @ Bykski vatten | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x360 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | Seasonic 1300w Gold | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Philips 49" 8900L | DELL 2713HM | Keychron Q2 Max | Logitech G502 2016.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bl4ckIce:

Passa på nu pris (NetOnNet),
Asus GTX 1070 DUAL (Nyhet) (Bäst prestanda per $$$) 4190:- inkl. Gears of War 4 ($59.99)
https://www.netonnet.se/art/komponenter/justnu/nvidia-gearsof...

Och PLUS på detta...
Så släpps vBios för DUAL nästa vecka så det blir semi-passiv kylning, (så som STRIX korten har).

Har du någon länk med information om detta?

Detta skriver de om GoW också:
"Köp ett utvalt grafikkort - få spelet Gears of War utan extra kostnad

Köp ett av de utvalda Nvidia GTX1070- eller GTX1080-grafikkorten och få spelet Gears of War utan extra kostnad.

För att ta del av erbjudandet behöver du maila: spelpakopet@netonnet.se där du skriver ditt namn, adress, ordernummer och produktens artikelnummer.

När du inom ca fem arbetsdagar mottagit din kod, går du in på https://redeem.nvidia.com/ för att göra anspråk på spelet. Kampanjen gäller köp gjorda från 2016-09-15 15.00 till och med 2016-10-30." - https://www.netonnet.se/art/komponenter/justnu/nvidia-gearsof...

Permalänk
Digital fyndjägare
Skrivet av dole_95:

Har du någon länk med information om detta?

Detta skriver de om GoW också:
"Köp ett utvalt grafikkort - få spelet Gears of War utan extra kostnad

Köp ett av de utvalda Nvidia GTX1070- eller GTX1080-grafikkorten och få spelet Gears of War utan extra kostnad.

För att ta del av erbjudandet behöver du maila: spelpakopet@netonnet.se där du skriver ditt namn, adress, ordernummer och produktens artikelnummer.

När du inom ca fem arbetsdagar mottagit din kod, går du in på https://redeem.nvidia.com/ för att göra anspråk på spelet. Kampanjen gäller köp gjorda från 2016-09-15 15.00 till och med 2016-10-30." - https://www.netonnet.se/art/komponenter/justnu/nvidia-gearsof...

Japp, @Kinc på Asus skriver även detta på denna tråd, (se nedan länk)...
Goda nyheter! Vi kommer att släppa nya vBIOS för Dual-korten nästa vecka som har semipassiv kylning.

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bl4ckIce:

Passa på nu pris (NetOnNet),
Asus GTX 1070 DUAL (Nyhet) (Bäst prestanda per $$$) 4190:- inkl. Gears of War 4 ($59.99)

Och PLUS på detta...
Så släpps vBios för DUAL nästa vecka så det blir semi-passiv kylning, (så som STRIX korten har).

Edit:
Instruktioner om kampanjkoden för GoW4 (NetOnNet)

Vet inte varför, men jag blir skeptisk till att det inte finns så många recensioner på kortet...? Och i mitt fall, är det värt att byta upp sig från ett MSI 970 till detta isf?

Permalänk
Medlem

Elgiganten skickade också mitt paket till en annan ort... I alla fall, har provat lurarna en stund nu... de är definitivt inte värda ordinarie priset. För 400kr är de väl "OK" med tanke på att det finns NC.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

Delar med mig om mitt "Dagens Fynd" Var inne och tittade i en av våra "3 större elektronik butiker" Då jag tänkte byta ut min gamla 1080p @60hz skärm. Där hade dom en Asus PG278Q som visningsex där priset var satt till 4699kr Billigt tänkte jag! Då den ligger på 6999kr som billigast. Gick å frågade en säljare om jag kunde får köpa visnings ex:et som stod där och för priset dom satt ut? Detta var den sista dom hade kvar så det gick bra sa han Fick ytterligare rabatt då det var ett "visnings ex" fast i nyskick givetvis:) Så priset blev 4449kr
Så nu sitter jag här å njuter av denna underbara PG287Q skärm i 144hz å g-synk !

Troligen trodde dom att det var en PB287Q jag köpte men ikke!

Visa signatur

|| Aorus B650 Elite AX ICE || Ryzen 7800X3D || RTX 4090 Arous Master || DDR5 64GB 6000Mhz || MSI MAG 1000W || 1TB Kingston KC2500 M.2 || 48" LG C2 Oled ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av vompen:

Vet inte varför, men jag blir skeptisk till att det inte finns så många recensioner på kortet...? Och i mitt fall, är det värt att byta upp sig från ett MSI 970 till detta isf?

Dom kan ju omöjligt recensera varje enskilt kort eftersom det finns ett antal olika konfigurationer där bara småsaker skiljer.

Byta från ett 970 till 1070 är inte värt pengarna även om 1070 är snabbare, så länge ditt 970 orkar med det du gör så sitt kvar på det och köp nytt först när det inte orkar med längre.

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur länge Asus 1070-kortet kommer kosta 4190 :- på NetOnNet?

Permalänk
Skrivet av Xizten:

Det har varit så en nån vecka nu, innan dess låg det på 4490 och innan dess 4290. skriv och fråga dem!

Visa signatur

Asus Gog Gl702 VM 16 gb ram, 500 gb 960 pro evo ssd, 1060 g gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xizten:

Förmodligen Netonnet?
Prata med deras support vetja.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xizten:

Höjd till 4590:- nu.

Permalänk
Medlem

Fick mail från Asedo att dom makulerat min order på Cherry Compact-tangentbordet pga "sålt slut hos distributör". Någon som faktiskt fick sitt tangentbord (eller verkar som att det är på väg)?

Permalänk
Medlem

Gällande CHERRY G84-4100 tangentborden som fanns hos Asedo.
Fick precis ett mail från Asedo om att varorna inte går att få tag på hos leverantören och att min order har makulerats.

La min order strax efter att tipset kom upp i fynd-tråden så det lär väl sluta med samma resultat för alla andra som beställt.

Edit. Fick precis en förklaring av Asedo att de första beställningarna gick igenom men sedan tog lagret slut. Var tydligen rätt många som fick ett sug efter 10st mini-tangentbord

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av vracer:

Delar med mig om mitt "Dagens Fynd" Var inne och tittade i en av våra "3 större elektronik butiker" Då jag tänkte byta ut min gamla 1080p @60hz skärm. Där hade dom en Asus PG278Q som visningsex där priset var satt till 4699kr Billigt tänkte jag! Då den ligger på 6999kr som billigast. Gick å frågade en säljare om jag kunde får köpa visnings ex:et som stod där och för priset dom satt ut? Detta var den sista dom hade kvar så det gick bra sa han Fick ytterligare rabatt då det var ett "visnings ex" fast i nyskick givetvis:) Så priset blev 4449kr
Så nu sitter jag här å njuter av denna underbara PG287Q skärm i 144hz å g-synk !

Troligen trodde dom att det var en PB287Q jag köpte men ikke!

Det är inte så konstigt. Det är en utgående modell och man kan få Acers med samma panel för runt 5000 ny. Köpte min på någon CDON rea för 4500. Men asusen är ju snyggare

Permalänk
Medlem
Skrivet av MBMB:

Fick mail från Asedo att dom makulerat min order på Cherry Compact-tangentbordet pga "sålt slut hos distributör". Någon som faktiskt fick sitt tangentbord (eller verkar som att det är på väg)?

Skrivet av gire:

Fick precis ett mail från Asedo om att varorna inte går att få tag på hos leverantören och att min order har makulerats.

La min order strax efter att tipset kom upp i fynd-tråden så det lär väl sluta med samma resultat för alla andra som beställt.

Besvarar båda inläggen, i tråden för mekaniska tangentbord kan man se ett par användare som köpt på sig större mängder av tangentborden

Permalänk
Medlem

@willeykk: Vilken tråd syftar du på? Kollat 3 potentiella trådar men inte hittat något om detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MBMB:

@willeykk: Vilken tråd syftar du på? Kollat 3 potentiella trådar men inte hittat något om detta.

Mekaniska tangentbord och tillbehör, allmän diskussion och frågor.
Länken går till V.V.S. inlägg, hans edit tolkar jag som att han fått hem och testat sedan han skrev fyndet.

Permalänk
Skrivet av gire:

Edit. Fick precis en förklaring av Asedo att de första beställningarna gick igenom men sedan tog lagret slut. Var tydligen rätt många som fick ett sug efter 10st mini-tangentbord

Samma här, gjorde en beställning nästan direkt efter att tipset kom upp. Beställningen gick igenom och fick en bekräftelse. I dag fick jag ett mail att ordern makulerats och pengarna var tillbaka på kontot. Det var för bra för att vara sant förstås.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gire:

Pinsamt vilket skämt Asedos lagersaldo är. Tror detta är 4'e gånger i år som de makulerar saker som kunder beställt här i dagens fynd tråden, hänt mig flertalet gånger, även på mindre "fynd" varor. Aldrig fått någon kompensation, inte ens ett beklagande. Känns inte ett dugg seriöst, oklart hur de kan ha ett så pass högt betyg på prisjakt (de flesta kommer iosf från "kund" från deras butik)...Suck.

Permalänk
Medlem

https://www.dustinhome.se/product/5010978209/600p-series-512g...
Har gått i tankarna att byta ut min ~6 år gamla WD Green 1TB hårddisk, använder inte all utrymme så tror ni att det är värt att köpa den här eller gå för en vanlig 500GB SSD för runt 1000kr?

Visa signatur

R5 7600 | RTX 2060

Permalänk
Skrivet av guos89:

Pinsamt vilket skämt Asedos lagersaldo är. Tror detta är 4'e gånger i år som de makulerar saker som kunder beställt här i dagens fynd tråden, hänt mig flertalet gånger, även på mindre "fynd" varor. Aldrig fått någon kompensation, inte ens ett beklagande. Känns inte ett dugg seriöst, oklart hur de kan ha ett så pass högt betyg på prisjakt (de flesta kommer iosf från "kund" från deras butik)...Suck.

Jag kände lite att, hur svårt skall det egentligen vara att ha ett fungerande lagersaldo i en webbutik 2016?

Permalänk

Zotac GTX980 TI AMP! Omega 6144MB,PCI-E,DVI,HDMI,3xDP för 3548 kr måste ju vara ett bra kort om man redan har ett 980 TI? Så man får 2 st 980 TI sli? Måste ju bara bra prestanda för pengarna?!

Visa signatur

i7 4770k @ 4.3Mhz
Z87-G45 Gaming
16 Gb DDR3
Gigabyte 980 Ti G1 @ 1500Mhz
Acer XB270HU 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av rockjet:

Via denna länk kan man köpa samma SSD (Intel 600P Series 512GB) för 1299 kr: https://www.dustinhome.se/product/5010978209/600p-series-512g...

NVMe för 2.54 kr/GB.

Hur kommer det sig..? Två priser hos samma företag...

Var så billigt i länken du angav, så jag slog till fast jag inte behövde en för tillfället..

Inlägg flyttat. // MOD
Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD