mITX/Mini-ITX extrem build Fractal Design Node 202 Svart

Permalänk
Medlem

mITX/Mini-ITX extrem build Fractal Design Node 202 Svart

Hej

Jag har funderat ett tag på att ge min nuvarande(den ni ser nedan) rigg till Sambon. Så att hon kan spela och vi har en plattform att jobba med i framtiden.

Så jag sitter och leker lite med Mini-ITX koncept, Jag brukar dra på LAN ibland bra för jag saknar att sitta ett gäng grabbar med en bira och smasha lite alliance skum! Sen vill jag ha datorn som en konsol när jag kan köpa ett par Xbox kontroller så man kan ta med datorn till polaren eller dyrligt.

Det här är min lista en så länge men den kan förändras.

Så mina frågor lyder.
- Vad tror ni går det att få ut nå ok klock på det här? med kylarna jag la till?
- Jag funderar på att byta ut SSD mot en M2 i ställer för att sätta på undersidan på moderkortet.
- Grafikkort har jag inte valt men jag funderar på GTX 1080. Men jag funderar på ett referens kort för att lyften ska blåsa ut bakåt. Vad tror ni om det? eller kan det va värt att ta ett kort med special kylare? Om jag gör de tror jag att jag måste hitta två låga fläktar att installera i sido panelen. För det blir jävligt tajt i det här chassit.

Överlag känns det som att det kan bli ett bra bygge det är värmen jag är lite fundersam över. Vad tror ni?

Permalänk
Medlem

@Dooxy
Kikade lite fort här, jag kan ha fel och missat nåt.
Tror även du behöver ett pcie riser om du ska få plats med ett gtx 1080 i det chassit.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

@bärplockaren: Vet du vad jag trodde att ve följde med chassit! jag har set flera som har byggt det på youtube. Ingen nämner något om att man måste köpa extra. De brukar ju oftast va ett minus folk tar upp. Man kanske ska höra med tillverkare om inte annat.

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Dooxy:

Hej

Jag har funderat ett tag på att ge min nuvarande(den ni ser nedan) rigg till Sambon. Så att hon kan spela och vi har en plattform att jobba med i framtiden.

Så jag sitter och leker lite med Mini-ITX koncept, Jag brukar dra på LAN ibland bra för jag saknar att sitta ett gäng grabbar med en bira och smasha lite alliance skum! Sen vill jag ha datorn som en konsol när jag kan köpa ett par Xbox kontroller så man kan ta med datorn till polaren eller dyrligt.

Det här är min lista en så länge men den kan förändras.
https://www.inet.se/kundvagn/bild/9802544/

Så mina frågor lyder.
- Vad tror ni går det att få ut nå ok klock på det här? med kylarna jag la till?
- Jag funderar på att byta ut SSD mot en M2 i ställer för att sätta på undersidan på moderkortet.
- Grafikkort har jag inte valt men jag funderar på GTX 1080. Men jag funderar på ett referens kort för att lyften ska blåsa ut bakåt. Vad tror ni om det? eller kan det va värt att ta ett kort med special kylare? Om jag gör de tror jag att jag måste hitta två låga fläktar att installera i sido panelen. För det blir jävligt tajt i det här chassit.

Överlag känns det som att det kan bli ett bra bygge det är värmen jag är lite fundersam över. Vad tror ni?

Helt fel kylare för detta bygget. Du är inte ensam om att försöka köra denna kylaren med en K-processor. Överklockning kan du helt glömma.

Från Noctuas hemsida:

Citat:

Caution: The NH-L9i is a highly-compact low-profile quiet cooler designed for use in small form factor cases and HTPC environments. While it provides first rate performance in its class, it is not suitable for overclocking and should be used with care on CPUs with more than 65W TDP (Thermal Design Power). Please consult our TDP guidelines to find out whether the NH-L9i is recommended for your CPU.

Och du har riktigt kasst luftflöde i Node202.

Kolla på Cryorig C7 istället som du kanske kan komma upp i 4-4.2GHz om du har tur med.

Skrivet av bärplockaren:

@Dooxy
Kikade lite fort här, jag kan ha fel och missat nåt.
Tror även du behöver ett pcie riser om du ska få plats med ett gtx 1080 i det chassit.

Riser medföljer.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

@DavidtheDoom:

Väldigt bra feedback! ja Cryorig C7 såg jag någon jenkare köra med. Precis som du sa kasst lyft flöde lite därför jag fundera på ett referens kort som blåser skiten utåt. För att minska att det sprids i chassit. Eller så är det bara jag som övertänkt det hela.

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo

@Dooxy: Nej, jag hade letat efter en FE modell helst. Men radialfläkt fungerar med.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin