Ett klick ifrån köp - vad tycks?

Permalänk
Medlem

Ett klick ifrån köp - vad tycks?

Hej!

Byggde ihop denna datorn till en vän. Han har inte så jättehöga krav på att alla komponenter måste vara av högsta kvalité så jag ville hitta något prisvärt men bra.

Vad tycks? Kommer allt funka ihop?

Permalänk
Medlem

Ser att det endast är 2x 4GB Ram i det paketet. Det borde väl gå att slänga in 2st till 4GB minnen så det blir totalt 16?

Permalänk
Medlem
Skrivet av XGI93:

Ser att det endast är 2x 4GB Ram i det paketet. Det borde väl gå att slänga in 2st till 4GB minnen så det blir totalt 16?

Jo det stämmer, men varför inte köra på två 8gb istället,samt nätaggregatet, lägg en hundring eller två extra på ett evga supernova g2:-)

Edit:
Läste inte ordentligt hehe. Kör på två 4gb stickor om det är det paketet du är ute efter

Permalänk
Medlem

Paketet du valt är inte särskilt bra, kylaren är usel, det är många som klagat på den, priset på i5 själv idag ligger på 2k och du kan köpa asus pro gaming för 1300 typ. Ska han inte ha någon optisk enhet så kanske define s är ett bättre chassi att köra på.

Visa signatur

Intel i5 13600K- RTX 3060 - 32 GB Corsair Vengeance 3000 MHz DDR4

Permalänk
Medlem

@morotis: Det är mig trådskaparen skriver åt. Skulle du vilja länka vad du anser är ett bättre alternativ?

Permalänk
Medlem

Ska du klocka något?

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om detta? Vad ska jag välja för kylare till processorn?

Nej klocka är inget jag har planerat i nuläget iaf.

Edit: Så nu fick jag till det
Permalänk
Medlem
Skrivet av zidoka:

http://i.imgur.com/HxMb4KS.png

Vad tror ni om detta? Vad ska jag välja för kylare till processorn?

Nej klocka är inget jag har planerat i nuläget iaf.

Förhoppningsvis har du inte beställt än
Köper du i5 6600k ingår ingen fläkt, har du inte tänkt klocka den kan du gå på typ coolermaster evo 212, ska du ha något ordentlig som även är lite tystare kanske en noctua dh14 är värd att titta på.

Fractal design s påminner om R4, men har inte "hyllan" för optiska enheter och så. Chassit blir mycket rimligare inifrån, finns både med och utan lucka, men det där är en smaksak.

Alla delar du valt nu är av riktigt bra kvalitet, förutom nätaggregatet som inte är det bästa.

Evga g2, corsair RM, corsair SF är alla jättebra serier som finns kring tusenlappen, de är alla relativt tysta och har hög verkningsgrad, 450 W räcker gott och bäl då systemet är rätt snålt, SF450 har bara uttag för ett grafikkort, annars kanske det är värt att köra på den då den är sjukt tyst och fått väldigt bra omdömen, vill du ha mer spelrum så kan du köra på de evga g2 eller nåt.

Visa signatur

Intel i5 13600K- RTX 3060 - 32 GB Corsair Vengeance 3000 MHz DDR4