Permalänk
Inaktiv

Farming Simulator 17

Såg detta idag! 27 Oktober 2016 släpps FS17

https://www.farming-simulator.com/buy-now.php?lang=en&country...

En detalj jag reagerar på är att traktorn på omslaget ändras beroende på vilket land du har. USA har en Challenger, Sverige har en Valtra, Storbritannien har en Massey Ferguson och Schweiz har en Fendt.

Jag hoppas att dessa märken kommer finnas representerade i spelet, då jag saknat AGCO!

Permalänk
Medlem

några här som förbokat?

Visa signatur

Fractal Design R4 | Ryzen 5 2600 | Arctic Freezer 34 eSports DUO | HyperX Savage 16GB 2400Mhz | MSI Tomahawk B450 max | AMD Radeon RX 6700XT | Evga SuperNova 750w | Samsung SSD 840 EVO 250GB | Kingston SSD 960GB | Logitech G27 Steering Wheel

Permalänk
Medlem

Nu ska jag bli hobby bonde på riktigt!

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Inaktiv

Har hunnit släppas några videor nu från Giants. Tycker spelet ser ut att vara ofantligt likt FS15...

Men jaja, några skoj nyheter är det ju. Frakta djur ex.

Release är nu 25 Oktober

Permalänk

Längtar som fan tills spelet kommer!!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RiverSide:

Längtar som fan tills spelet kommer!!

+1

Vet inte hur jag ska orka vänta!

Permalänk
Medlem

Kan inte påstå spelet ser ut som FS15....ja kanske men grafiken är helt annan,
verkligen verklighetstroget....såg idag senast en video där det regnade....blev vattenpölar
ute på fältet och som sen torkade upp efteråt.

Jag var på väg att köpa från typ Discshop men jag slog till på Steam varianten, betalat och klart,
tror ni den laddas ner per automatik efter 12 på natten in på det datumet den kommer ut?
Tyckte det stod 25 på bl.a. steam men kan ha fel......Min födelsedagspresent till mig själv.

Fick återfall på FS15 också för några dar sen, körde 2-3 dar ganska många timmar per dag.
Ser fram emot att se många nyheter i FS17 och att kanske köra MP med nån så man får lära sig allt från början.

i FS15 har jag i princip bara haft ullproduktion, sen varit i skogen, odlade raps men det är nästan en + - 0 verksamhet.
Lite annat i FS11 där man tjänar storkovan på raps och 16 st hired workers.

Hör gärna av er om ni vill köra lite MP på 17

Permalänk
Avstängd

Jag testade en del på FS15 tror jag det var men blev bara helstressad när man skulle kolla till kossor, fixa hönsen och däremellan hinna med att så, skörda och harva och allt vad det nu heter.
Var nära på att få hjärtinfarkt fast man hade ett gäng inhyrda, som tyvärr var dummare än tåget allihopa. Så fort något kom i vägen så stod de bara på samma ställe och tuggade.

Fast lite sugen är man på FS17, kanske blir ett senare köp.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Jag kommer spela en hel del. kommer även slänga upp en dedikerad server i samma veva!
Letar efter glada farmers att spela med

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anders75:

Jag kommer spela en hel del. kommer även slänga upp en dedikerad server i samma veva!
Letar efter glada farmers att spela med

Jag är på om folk spelar seriöst! ☺️

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 7900 | 64 GB | RTX 4070 FE | Phanteks Evolv Shift XT

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tsint:

Jag är på om folk spelar seriöst! ☺️

Skickades från m.sweclockers.com

Även jag kan tänka mig vara med om folk spelar seriöst!

Nu längtar man allt! Imorn gäller det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon258054:

Även jag kan tänka mig vara med om folk spelar seriöst!

Nu längtar man allt! Imorn gäller det!

Jag joinar gärna också!

Visa signatur

Fractal Design R4 | Ryzen 5 2600 | Arctic Freezer 34 eSports DUO | HyperX Savage 16GB 2400Mhz | MSI Tomahawk B450 max | AMD Radeon RX 6700XT | Evga SuperNova 750w | Samsung SSD 840 EVO 250GB | Kingston SSD 960GB | Logitech G27 Steering Wheel

Permalänk
Medlem
Skrivet av tsint:

Jag är på om folk spelar seriöst! ☺️

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av anon258054:

Även jag kan tänka mig vara med om folk spelar seriöst!

Nu längtar man allt! Imorn gäller det!

Skrivet av Aazor:

Jag joinar gärna också!

Skriver in Server Namnet och password så fort jag får upp servern.

Permalänk
Medlem

Någon som har hittat vilken tid den 25e det släpps? Har rotat runt en del men inte lyckats finna det.
Hoppas på nu i natt när klockan slår tolv!

Skrivet av Anders75:

Jag kommer spela en hel del. kommer även slänga upp en dedikerad server i samma veva!
Letar efter glada farmers att spela med

Jag är på!

Visa signatur

i7 4790K @ 4,691Ghz : ASUS STRIX GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Server : SweFarm (europe)
Password : dagis

Chat : http://discord.zand3rs.tv
Admins : Frostulf (Ulf i spelet), Zand3rs (Zanders i spelet)

Alla seriösa är välkomna att spela och tjöta.

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Avstängd

Lite sugen på detta. Vilka åldrar är det på er som spelar? Själv hör jag till det äldre gardet.

Spelade lite 15 själv och blev hyperstressad att hinna med allt som skulle göras.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

@Stefflo: Jag är 32. Vi kör inte med att grödorna ruttnar, så du kommer inte behöva stressa ihjäl dig på servern

Visa signatur

i7 4790K @ 4,691Ghz : ASUS STRIX GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Sa till min sambo att detta spel skulle släppas. Då säger hon dom underbara orden: "Jag vill också spela det med dig!". - Shes a keeper!

Visa signatur

Gaming :Define R5 | X370-PRO | Ryzen 2600 | RTX2080 | 16GB DDR4 3200MHz 14CL | SSD: 960 EVO M.2 500GB & 850 PRO 500GB
Media: Node 304 | B350m | Ryzen 2700X | 16GB DDR4 | 24TB HDD | 870 EVO NvME 500GB

Permalänk
Medlem

Provade lite imorse, grymt beroendeframkallande! Blir till att flexa ut lite i eftermiddag så jag iaf får några timmar med det

Visa signatur

AMD Ryzen 7900 | 64 GB | RTX 4070 FE | Phanteks Evolv Shift XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Lite sugen på detta. Vilka åldrar är det på er som spelar? Själv hör jag till det äldre gardet.

Spelade lite 15 själv och blev hyperstressad att hinna med allt som skulle göras.

Jag är 42 och har 3 barn så du lär inte känna dig som en relik

Permalänk
Skrivet av Anders75:

Jag är 42 och har 3 barn så du lär inte känna dig som en relik

Själv är jag 35 och har 2 barn. Så det låter ju som om det är några äldre som spelar iallafall. Kanske får starta upp en +35 server 😊

Jag köpte hem det igår och men han bara spela ca 30min men jag tyckte det var mycket nytt att lära sig.

Så något youtube klipp att man nu kan ha på gödning på gräsåkern? Stämmer det??

Någon som kanske vill spela MP ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Sjukt kul spel, har lirat dom gamla i hundra tals timmar.

Skulle dock vilja att man kan stänga av TAB funktionen det vill säga SWITCH så man teleporteras mellan olika fordon, går det eller finns det någon mod?

Tips till er som köpt FS17 Giant har släppt 17 egna mods till spelet var utav en gör så att det man sått förstörs om man åker på det riktigt trevlig mod som lägger till realism.

Skrivet av Anders75:

Server : SweFarm (europe)
Password : dagis

Chat : http://discord.zand3rs.tv
Admins : Frostulf (Ulf i spelet), Zand3rs (Zanders i spelet)

Alla seriösa är välkomna att spela och tjöta.

En liten fråga, vad kör ni för settings etc? time scale,svårighets grad osv

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hade varit skitroligt om man kunde ställa in servrar så att alla får ett eget startkit, egen mark, eget hus och egen ekonomi. Så ifall man vill dela kan man det men ifall man vill köra solo så går det bra också. På såndant sätt så är det som I IRL. Man har sitt eget bruk men man träffar på andra också på vägarna och ser dom jobba på sina fält. Hade varit otroligt häftigt!

Visa signatur

Gaming :Define R5 | X370-PRO | Ryzen 2600 | RTX2080 | 16GB DDR4 3200MHz 14CL | SSD: 960 EVO M.2 500GB & 850 PRO 500GB
Media: Node 304 | B350m | Ryzen 2700X | 16GB DDR4 | 24TB HDD | 870 EVO NvME 500GB

Permalänk
Medlem

Är det någon mening att spela det i single player eller måste man vara flera som hjälps åt?
Spelar datorspel alldeles för sporadiskt för att kunna hänga med i något multiplayer, men gillar långsamma, strategiska spel.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Skrivet av Pepsin:

Är det någon mening att spela det i single player eller måste man vara flera som hjälps åt?
Spelar datorspel alldeles för sporadiskt för att kunna hänga med i något multiplayer, men gillar långsamma, strategiska spel.

Nejdå, singleplayer är väl vad det handlat om från början, personligen tycker jag dock MP är roligare.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Fa-n spelet innehåller en massa Massey Fergussons och jag som inte ville köpa något nytt spel nu igen...

Permalänk
Medlem

Säger bara... Simpson förutspår framtiden. De hade yard-simulator för typ 10 år sedan som en komisk sak... Bart och Millhouse vägrar jobba i trädgården, men leka i en simulator med att göra exakt samma sak var tydligen kul.

Tycker det hela är tramsigt, men å andra sidan kan även de mest tramsiga spel vara roliga... så jag hoppas alla har kul iaf. Får ni riktigt pli på det så kan ni ju sommarjobba hos en bonde och göra samma sak och faktiskt tjäna pengar

Permalänk
Medlem

Grejen med simulatorspel är väl att de tar bort de tråkiga bitarna och förenklar så att det ska bli roligt. Det kan mer liknas vid att "leka bondgård" med leksakstraktorer, fast i datorn. Principen är inte så annorlunda från att leka med racerbilar eller "leka krig" i datorn...

Att jämföra Farming Sim med att vara bonde på riktigt känns lite som att jämföra SimCity med att jobba på Stadsbyggnadskontoret...

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ohdear:

Sa till min sambo att detta spel skulle släppas. Då säger hon dom underbara orden: "Jag vill också spela det med dig!". - Shes a keeper!

Visade ditt meddelande för min sambo och hon bara skrattade och sa att hon inte tänkte leka bonde med mig. Ska jag kasta ut kärringen då?

Förresten så har jag nu också lagt till en avatarbild också.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10