The Elder Scrolls V: Skyrim

Permalänk
Medlem

Det kan du - men om du vill lira spelet istället så rekommenderar jag att du laddar hem Deadly Dragons. I moddens MCM meny finns alternativet att omvandla dragon souls till perk point.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MsSmith:

Det kan du - men om du vill lira spelet istället så rekommenderar jag att du laddar hem Deadly Dragons. I moddens MCM meny finns alternativet att omvandla dragon souls till perk point.

One With Nature har jag kom jag på där du kan ställa in precis som du själv vill typ om du kommer för nära så attackerar björnar m.m. Du kan ställa in så att du kan gå förbi vargflockar eller ha vargar utan att bli attackerad, eller till och med så att dom flyr när du kommer typ hjortarna gör i spelet

EDIT:
Ser att jag skrev i fel Skyrim tråd. Det var i den andra mod tråden jag skulle skrivit i

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Hmm jag hade den modden installerad redan men tydligen var det en konflikt med USLEEP - uppdaterade nu och då dök MCM menyn upp också så nu är det springa för livet när mamma kommer!

Permalänk

Bara 13 timmar kvar tills release av Special Edition. Jag såg just att det dykt upp
i mitt spelbibliotek i Steam. Det ska bli kul att testa det imorgon bitti även om
grafikkort är lite väl klent.

Visa signatur

Il Drago Ruggente

| OS: Windows 10 64bit Pro | CPU: Amd Ryzen 5800X | GPU: Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC
| MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 2x16GB |
PSU: Corsair RM750X | Chassi: Fractal Design 7 | Boot SSD: Kingston A2000 M2 1 TB | CPU-Kylare: Noctua D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThunderboltDrgn:

Bara 13 timmar kvar tills release av Special Edition. Jag såg just att det dykt upp
i mitt spelbibliotek i Steam. Det ska bli kul att testa det imorgon bitti även om
grafikkort är lite väl klent.

Frågan är om man kan ha både den äldre och den nyare installerat samtidigt? Jag vill helst inte skriva över när t ex SKSE inte funkar i nya versionen (än i alla fall). Har sett videos Special versionen på youtube för PS4 där grafiken ser ut som skit. Hoppas att det inte är så på PC

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Skrivet av AMD-FX:

Frågan är om man kan ha både den äldre och den nyare installerat samtidigt? Jag vill helst inte skriva över när t ex SKSE inte funkar i nya versionen (än i alla fall). Har sett videos Special versionen på youtube för PS4 där grafiken ser ut som skit. Hoppas att det inte är så på PC

Det är en separat installation och är helt fristående från originalet, så det är ingen fara.

Jag tänkte i övrigt starta en ny tråd med info och dylikt när jag hinner senare ikväll för Special Edition, iom att det kommer bli en egen värld av moddar och regler.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Det är en separat installation och är helt fristående från originalet, så det är ingen fara.

Jag tänkte i övrigt starta en ny tråd med info och dylikt när jag hinner senare ikväll för Special Edition, iom att det kommer bli en egen värld av moddar och regler.

Ok, låter bra det. Har ingen lust att sabba min nuvarande installation

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk

Hur blir den hör uppdateringen jämfört med de tidigare moddarna?

Visa signatur

Asus Gog Gl702 VM 16 gb ram, 500 gb 960 pro evo ssd, 1060 g gb

Permalänk
Medlem

Kul att dom släpper en uppdaterad version. Önskar blizzard kunde hänga på nintendo och bethesda med att släppa gamla spel igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legacy_wow_jon:

Kul att dom släpper en uppdaterad version. Önskar blizzard kunde hänga på nintendo och bethesda med att släppa gamla spel igen.

För att vara rättvis så uppdaterar Blizzard fortfarande äldre spel, exempelvis Diablo 2 fick sin senaste uppdatering i juni. Iofs mestadels misc grejer och bug fixar men fortfarande.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Laddar ner (förladdar) Special Edition nu, men var sparas filerna? kan inte hitta någon mapp med filerna

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Skrivet av AMD-FX:

Laddar ner (förladdar) Special Edition nu, men var sparas filerna? kan inte hitta någon mapp med filerna

Det ligger packat i en cache-mapp tills det släpps. Allt kommer på plats när klockan slår kalle

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Det ligger packat i en cache-mapp tills det släpps. Allt kommer på plats när klockan slår kalle

Ok, kanske därför jag inte hittar några filer

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Jag hoppar över SSE för nu. Har lirat i tre veckor utan en enda krasch och det är ju så vansinnigt skönt när det bara funkar. 524 moddar och utrymme för en sista esp. Enda buggen jag har är att tomater inte dyker upp

Permalänk
Medlem

Verkar stabilt. Vill också låta SSE vila ett tag tills de flesta moddarna jag kör med är konverterade (för moddar som kräver det dvs). Trots att jag bara hade 30 fps utomhus på vissa ställen så flöt det mjukt och fint om man jämför med Legendary Edition. Återstår att se hur bra det med en massa tunga mods också

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Jag hörde att om man redan köpt alla tre expansionerna, så kan man ladda ner den nya utan att det kostar mer. Stämmer det?
Någon som hört nått?

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Medlem

Ja det stämmer, den läggs till automatiskt i ditt bibliotek.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi, Ryzen 7 9800X3D, Hellhound 7900 XTX, 64GB Kingston Fury, SoundBlaster Z, Corsair HX1200i

Permalänk
Medlem

@Kilrah: Tackar, köpte den sista, där man kan bygga hus o grejer. Har aldrig sett den som värd nått för mej, men nu, för tre euro har jag alla paket, får se om man får SE nu då

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilrah:

Ja det stämmer, den läggs till automatiskt i ditt bibliotek.

Ser den inte i biblioteket, men det kanske tar ett tag?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbonisse:

Ser den inte i biblioteket, men det kanske tar ett tag?

Har du alla tre DLC till Skyrim? Skyrim, Dawnguard, Dragonborn och Heartfires. Kanske du måste starta om Steam (bara en gissning)

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Köpte du den sista efter att de släppt special edition? Då funkar det inte, så måste haft alla tre senast dagen innan eller vad det stod.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi, Ryzen 7 9800X3D, Hellhound 7900 XTX, 64GB Kingston Fury, SoundBlaster Z, Corsair HX1200i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilrah:

Köpte du den sista efter att de släppt special edition? Då funkar det inte, så måste haft alla tre senast dagen innan eller vad det stod.

Skickades från m.sweclockers.com

Lurad på 30 spänn!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vad tråkigt att jag såg om SE försent. Skilnad på 400kr, bara för att man inte var snabb nog.
Dragonborn och Dawnguard köpte jag när de släptes, såg dock ingen behålning av att bygga en egen koja, så den sista köpte jag aldrig.

Visa signatur

Permalänk

Alltså vad är skillnaden? Har spelat någon timme nu och det är ju absolut ingen märkbar skillnad över huvud taget. Vet att de gjort en 64bit konvertering och uppdaterat till DX11 men det märks ju inte? Lika dålig prestanda som vanligt tycker jag!

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Jag har inte spelat Skyrim sedan 14 aug 2014. Men jag var inne som hastigast i spelet igår, fick liksom ett nytt sug.
Om jag skiter i att lägga pengar på den nya (Jag har redan nått taket för den kommande månaden, med online köp) så kanske man kan snygga till original spelet lite?
163 sidor i tråden. Det är mycket att läsa igenom. Någon som orkar förbarma sig och ge den korta versionen vilka addons man skall lägga på för att få max grafik och effekter.
Så får jag köpa SE närmare jul.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbonisse:

Lurad på 30 spänn!

Fan vad surt! Du får väl vara glad över att det bara var 30 spänn men ändå.

Lirade lite igår och visst, lite skillnad är det väl men inte direkt så man trillar av stolen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbonisse:

Jag har inte spelat Skyrim sedan 14 aug 2014. Men jag var inne som hastigast i spelet igår, fick liksom ett nytt sug.
Om jag skiter i att lägga pengar på den nya (Jag har redan nått taket för den kommande månaden, med online köp) så kanske man kan snygga till original spelet lite?
163 sidor i tråden. Det är mycket att läsa igenom. Någon som orkar förbarma sig och ge den korta versionen vilka addons man skall lägga på för att få max grafik och effekter.
Så får jag köpa SE närmare jul.

Tamriel Reloaded, Enhanced Landscapes, Northfires Photoreal Mountains, SMIM, Purewaters, Skyrim Flora Overhaul och allt från Renthal 311 så har du en fin start. Renthal311 stora grafikmod verkar komma och gå, den väger in på ett par gigabyte om jag minns rätt men är så bra.

Sedan tycker jag du ska titta på Populated Skyrim, The People of Skyrim, Expanded Towns and Cities, JKs Skyrim, Skyrim Bridges (gör mycket för broarna!), Interesting NPCs, Inconsequential NPCs och så valfri ENB så har du en fin grund att stå på.

Lägg till Crash Fixes för SKSE och tillhörande mod så att vissa saker kan laddas innan Skyrim istället för tvärtom så har du ett tokstabilt Skyrim. Kom också ihåg att Skyrim är ett DX9 spel vilket innebär vissa begränsningar om du kör Windows 8 eller Windows 10, du kan helt enkelt inte använda mer än 4gb ram om du så vill. I Windows 7 kan man använda mer och ENBoost kan köra flera instanser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MsSmith:

Tamriel Reloaded, Enhanced Landscapes, Northfires Photoreal Mountains, SMIM, Purewaters, Skyrim Flora Overhaul och allt från Renthal 311 så har du en fin start. Renthal311 stora grafikmod verkar komma och gå, den väger in på ett par gigabyte om jag minns rätt men är så bra.

Sedan tycker jag du ska titta på Populated Skyrim, The People of Skyrim, Expanded Towns and Cities, JKs Skyrim, Skyrim Bridges (gör mycket för broarna!), Interesting NPCs, Inconsequential NPCs och så valfri ENB så har du en fin grund att stå på.

Lägg till Crash Fixes för SKSE och tillhörande mod så att vissa saker kan laddas innan Skyrim istället för tvärtom så har du ett tokstabilt Skyrim. Kom också ihåg att Skyrim är ett DX9 spel vilket innebär vissa begränsningar om du kör Windows 8 eller Windows 10, du kan helt enkelt inte använda mer än 4gb ram om du så vill. I Windows 7 kan man använda mer och ENBoost kan köra flera instanser.

Tackar och bockar, skall ut o promenera i solen en stund, men resten av kvällen får nog bli en skyrim afton.
Jag kör WinX, hoppas det inte stör för mycket då. Senast jag laddade spelet, var i W7.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Alltså vad är skillnaden? Har spelat någon timme nu och det är ju absolut ingen märkbar skillnad över huvud taget. Vet att de gjort en 64bit konvertering och uppdaterat till DX11 men det märks ju inte? Lika dålig prestanda som vanligt tycker jag!

Håller med. Tycker vanliga vanilla är snyggare i mångt o mycket.
Jag förväntade mig mig mer faktiskt.
Ser ingen anledning att köpa detta om en redan har Skyrim.

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Då kan du inte ha spelat Skyrim speciellt ofta. Skillnad är det. Jag kände ett bättre flyt (mjukheten när man gick), dimman och ljuset (rays tror jag det kallas) fanns inte där förut och klart mer växter och gräs.

Skrivet av SCORPIUS:

Håller med. Tycker vanliga vanilla är snyggare i mångt o mycket.
Jag förväntade mig mig mer faktiskt.
Ser ingen anledning att köpa detta om en redan har Skyrim.

Köpa? det är ju helt gratis om det inte är konsol versionen du kör eller hade ofullständig Skyrim version innan denna släpptes

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare