Dörrupslag i bil, skulle ni sagt till?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manaflask:

hahaha samma här får alltid höra ''parkera nu inte så långt du kan från entren och lite senare ett suck när jag står så långt bort det går hahahah.

Samma här

Men det är det enda sättet att slippa få repor och bucklor på bilen. Att gå den där extra biten tar inte mer tid än att leta en lediga ficka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Som sagt, de har parkerat nära ja, men aldrig över linjen vilket markerar deras ruta. Så länge de inte går över halva linjen så har de full rätt att ställa sig där. Och står man själv i mitten av rutan och de står precis på linjen, ja då är det inga problem att komma in i bilen. Du menar alltså att folk ställer sig bredvid dig inne i din ruta? Låter högst osannolikt att du stött på flera sådana personer.

TEXT

@Aktsu:
Du kör inte så mycket bil du va? Det finns idioter i trafiken överallt. Bara ta vilken dag som helst, vilken tid på dygnet som helst, och bege sig till närmaste köpcenter/större ica affär så ser du dem.
Och vi ska inte tala om hur det ser ut i Norge...

Generellt:
F ö ställer mig också längst bort och går gärna 5-10sekunder längre. Är man så rädd om sina bilar så att man inte ens kan lägga sin egen bildörr mot andras för att ta ut något, eller lägga handen i mellan för att någon är rädd för fingeravtryck så ska man nog inte vara ute å köra med den bilen, för man är rädd att få fettmärken av handen.
Då du garanterat får mera skador varje dag på bilen du är ute å kör när det är vinter/höst och sommar för den delen. Det är bättre att "luta" sin egen dörr emot bilen bredvid än att öppna lite mindre och riskera att den blåser upp eller att man kommer åt den av misstag så den smäller upp på bilen bredvid. Är man lite smidig så kan jag garantera att du kommer inte se några skador på bilen bredvid om man gör det rätt. Om man nu måste prompt parkera så nära någon annans bil dvs. Problemet är ju att puckot som parkerar bredvid mig tvingar mig att göra ovanstående. Om folk kunde tänka lite så hade man sluppit.
Jag är extremt rädd om mina saker och andras saker. Bilar med plastlist i mitten av dörren är väldigt praktiskt.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Jag brukar alltid parkera längst bort på parkeringen eller parkera bredvid en finare/andra tyska bilar när tillfälle ges. Och sen ålar man sig ut försiktigt med näven längs dörren. Har inte fått något dörruppslag än.

Däremot bara väntar jag på NÄR jag får ett dörruppslag på skolan. Ungjävlar som nyss tagit körkort parkerar som miffon i föräldrarnas bilar. Parkerar med 2 cm till godo mellan sidospeglarna, parkerar långt utanför sin ruta, kör inte in ordentligt så bakvagnen sticker ut 1.5 meter bakom alla andra bilar osv osv..

En gång hade någon idiot sneparkerat sin bakvagn så jag omöjligen kunde komma ut utan att klippa mina egna sidospeglar. Trött som jag var efter en lång byggdag så blev jag så otroligt förbannad. Jag slog upp regnumret på bilen och fick fram ett nummer till dennes förälder. Ringde och skällde ut fadern hur fan han kunde låta sitt oduglige barn låna bilen. Strax därefter kom en kille ut med svansen mellan benen och flyttade bilen.

Ursäkta mina våldsamma ord, men jag blir bara så arg när det är så få som är rädda om sin eller andras bilar och faktiskt lärt sig parkera.

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk
Medlem
Skrivet av alatan:

Jag brukar alltid parkera längst bort på parkeringen eller parkera bredvid en finare/andra tyska bilar när tillfälle ges. Och sen ålar man sig ut försiktigt med näven längs dörren. Har inte fått något dörruppslag än.

Däremot bara väntar jag på NÄR jag får ett dörruppslag på skolan. Ungjävlar som nyss tagit körkort parkerar som miffon i föräldrarnas bilar. Parkerar med 2 cm till godo mellan sidospeglarna, parkerar långt utanför sin ruta, kör inte in ordentligt så bakvagnen sticker ut 1.5 meter bakom alla andra bilar osv osv..

En gång hade någon idiot sneparkerat sin bakvagn så jag omöjligen kunde komma ut utan att klippa mina egna sidospeglar. Trött som jag var efter en lång byggdag så blev jag så otroligt förbannad. Jag slog upp regnumret på bilen och fick fram ett nummer till dennes förälder. Ringde och skällde ut fadern hur fan han kunde låta sitt oduglige barn låna bilen. Strax därefter kom en kille ut med svansen mellan benen och flyttade bilen.

Ursäkta mina våldsamma ord, men jag blir bara så arg när det är så få som är rädda om sin eller andras bilar och faktiskt lärt sig parkera.

Man kan inte förvänta sig så mycket av barn som precis fått körkort. Ringa deras päron e nog något som kan ge något positivt. Ibland kan man undra hur folk fått körkort. Man kan tycka att det kanske borde funnits någon gräns på hur många uppkörningar man får göra innan man får vänta par år innan man får försöka igen. Känner till par stycken som gjort om det 4-6 ggr. Får en känsla av att de riskerar att orsaka problem ute i trafiken. Samt gamlingar över 60+. Borde vara tätare kontroller på deras förmåga att köra bil när de börjar närma sig pensionsåldern. Det e väl var 5:e år oavsett ålder? Hade gärna sett läkarundersökningskrav efter 70 år, varje år. Inkl syn/hörseltest.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Nu har jag själv inte den nyaste bilen och absolut inte den finaste heller för den delen. Men ett annat knep är ju att ställa sig bredvid så nya och fina bilar som möjligt. Knappast att någon meden ny och fin bil vill slå upp dörren på en annan bil, man lär ju vara mer försiktig om man har en ny bil.

Men på andra sidan, man ska nog inte ställa sig bredvid någon alls.

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • RTX 3060 •

Permalänk
Skrivet av Blofeld:

Ertappade en person en gång som hade sin bildörr öppen mot min bil, sa ett par valda ord till honom så förhoppningsvis gör han inte om det.

Att inte respektera andras egendom gör mig helt galen.

Skickades från m.sweclockers.com

Hur menar du "öppen mot min bil", hade personen i fråga öppnat dörren och lagt den dikt an mot din bil?
Personligen kan jag tycka att det är det föredragna sättet att lösa en ilastning i vissa fall när dörrens egna nivåer av delstopp ligger taskigt till. I sådana fall riskerar ju dörren att vid minsta putt från sitt läge att fara iväg och trycka till grannbilen. Har man redan försiktigt lagt dörren så att den vidrör den andra bilen, kan det ju inte uppstå någon skada på någon av bilarna och att det snarare handlar om att visa omtanke och gott omdöme - så länge man såklart lägger sin egna dörr försiktigt mot grannen. Eller har jag fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broder Truck:

Hur menar du "öppen mot min bil", hade personen i fråga öppnat dörren och lagt den dikt an mot din bil?
Personligen kan jag tycka att det är det föredragna sättet att lösa en ilastning i vissa fall när dörrens egna nivåer av delstopp ligger taskigt till. I sådana fall riskerar ju dörren att vid minsta putt från sitt läge att fara iväg och trycka till grannbilen. Har man redan försiktigt lagt dörren så att den vidrör den andra bilen, kan det ju inte uppstå någon skada på någon av bilarna och att det snarare handlar om att visa omtanke och gott omdöme - så länge man såklart lägger sin egna dörr försiktigt mot grannen. Eller har jag fel?

Ganska mycket fel, då din bil åker upp och ner vid i och urlastning eller om någon sätter sig i bilen t.ex..
Din dörr kommer då att repa den andra bilen, vilket inte är så värst snällt.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Skrivet av Svaniis:

Dra igång kameran och ta ett foto går så fort, så ja det gör jag.

Men räcker det verkligen som bevis dock? Det måste vara svårt att visa när olyckan skett och att det var samma bil som stod kvar vid det tillfället? Det kan ju trotts allt ha varit så att bilen du har bild på åkt iväg, och en ny kommit, och att denne slog i dörren, eller att en ny kommit, och lämnat, efter att bilen du har bild på har åkt.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Men räcker det verkligen som bevis dock? Det måste vara svårt att visa när olyckan skett och att det var samma bil som stod kvar vid det tillfället? Det kan ju trotts allt ha varit så att bilen du har bild på åkt iväg, och en ny kommit, och att denne slog i dörren, eller att en ny kommit, och lämnat, efter att bilen du har bild på har åkt.

I de märken och jack jag har fått genom åren, så har det nästan alltid funnits skav av färg från den andra bilen. Så då vet man ju rätt snabbt vilken färg den andra bilen har iaf..
Fick fast en smitare i ett parkeringsgarage på den vägen.. Stog en bil längre bort, som hade färg från min bil och tog reda på vart ägaren bodde. Ringde på och förklarade mitt ärende. Personen erkände direkt, så det löste sig..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av doerman:

Jag råkade göra ett dörruppslag på en bil när jag var på Ica för några veckor sedan, vinden tog tag i dörren.
Jag skrev en lapp med mitt namn och telefonnummer.

Vi har nu skrivit en skadeanmälan tillsammans och mitt samvete är rent

Du är ett undantag. Har haft grova repor över baklucka. Färgsläpp med breda repor längs långsidan från Hornbachs kundvagnar, krossade backspeglar, buckla på taket (!) och såklart otaliga dörruppslag och aldrig sett en lapp...

Jag saknar en fråga till i enkäten som garanterat 99.99% av dem som svarade JA skulle välja om den fanns; Jag skulle egentligen vilja sätta lapp men låtsades glömma det.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Skrivet av DaBone:

Ganska mycket fel, då din bil åker upp och ner vid i och urlastning eller om någon sätter sig i bilen t.ex..
Din dörr kommer då att repa den andra bilen, vilket inte är så värst snällt.

Haha, ja, lastar man en 40-50 20kg säckar med jord eller liknande förstår jag ditt resonemang, alternativt har universums mest toktrötta stötdämpare, men annars... Nja, det är väl att vara lite väl känslig? Det räcker ju att möta ett annat fordon i 50km/h+ och få ett mindre stenskott eller damm uppvirvlande så har man ju fått betydligt mer åverkan på sin bil än det där. Alla är vi olika.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Eftersom jag inte själv är bilförare så visste jag inte att det fanns folk som parkerade långt bort o undvek att parkera nära bilar med barn i.
Hade ingen aning att dörren som smälls in i andra bilars dörrar gav skador som behövde repareras. Själv hade jag inte velat stanna o bli ersättningsskyldig (jag är ärligheten själv i andra sammanhang dock).

Har ett kul minne angående detta dock. Var när jag var 16-18 nån gång. Var nåra kompisar som va ute o körde med Mattias (som hade farsans bil) o när vi parkerade så sa han: "Jerry öppna nu dörren försiktigt så du inte smäller in i bilen bredvid". Jag: "Jaja *öppnar dörren* *Bonk!* (slår i bilen bredvid). Mattias: "JERRRYYYYYYYYY!!!" Jäklar vilken reaktion Garvar än idag åt det ^^

Skrivet av Tomas_88:

2 bucklor inom loppet av en vecka? Kan det vara så att du är en av dom förare som parkerar så nära andra bilar som det bara är möjligt- bara så att sidospegeln precis får plats? Minns alla gånger som jag blev tvungen att klättra över passagerarsättet för att någon stängde in mig med 30 cm mellanrum.... Det är då man får lust att starta motorn, öppna dörren så att det smäller och snabbt åka iväg = )

Eller hur! Såna jävlar ska ha på måttet alltså!

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Nej det är inte "inte PK" det är brott och allmänt korkat, att du sitter på forumet och skryter om hur du brukar gör är ju bara barnsligt. Att du har barn gör det bara mer skrämmande. Men visst, lär dem att det är okej och begå skadegörelse så länge man gör det för att "markera".

Ja de är brott, men de är de att ta livet av tex hagamannen också men jag tror många skulle göra de om dom såg han i sitt område. Inte du såklart för de är inte pk.

Jag skryter inte. Tråden handlade om vad var och en skulle göra och ja la upp ett scenario som kan inträffa. Men du verkar ju inte ha varit me om nått så återkom när du har lite livserfarenhet.

Är de mindre skrämmande att lämna små barn ensamma på en trafikerad parkering? Tänk till lite. Antar att du ej har barn men om du får de kommer du resonera annorlunda hoppas jag.

I de allra flesta fall så kommer man in i bilen utan problem kan ja tillägga😉

Permalänk

Hela parkeringssytsemet borde ritas om. Man kan inte längre bara använda en linje mellan två rutor. Det blir ju nästan alltid för trångt åt något håll. Bättre är det med de få intelligenta parkeringar där man ritat två linjer mellan varje p-plats. Står man innanför linjerna då så har man alltid möjlighet att öppna dörren.

Jag kan även slå ett slag för småbarnsföräldrar då jag själv tillhör den klassen. Jag backar oftast ut bilen innan barnen får hoppa in och sätta sig.

Permalänk
Medlem

Själv har köpt doordefenders som jag sätter på bilen varje gång jag parkerar. Nu slipper jag ha en klump i magen då det är mer eller mindre omöjligt för någon att slå upp dörren i min bil.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jernis:

Själv har köpt doordefenders som jag sätter på bilen varje gång jag parkerar. Nu slipper jag ha en klump i magen då det är mer eller mindre omöjligt för någon att slå upp dörren i min bil.

Det var som tusan....

http://www.doordefender.eu/en/home/

Eftersom vi har en gradvis pågående fördumning mot apstadiet igen så kanske det är ett måste?

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Medlem

@Jernis: snyggt! Och när det ändå skiter sig så finns väl baltico inkasso

Permalänk
Skrivet av kenny88g:

Beror på hur nära bilen jämte parkerat. Om man som jag ska knöla in två barn i bilen och man parkerar så nära att jag knappt kan öppna dörrarna så bryr jag mig inte och smäller gärna upp dörren en gång extra i bilen jämte.

Trist att man bor i samma län som dig

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenny88g:

Ja de är brott, men de är de att ta livet av tex hagamannen också men jag tror många skulle göra de om dom såg han i sitt område. Inte du såklart för de är inte pk.

Konstigt att han inte är död ännu i så fall då han varit frisläppt över ett år. Och nej, jag skulle inte gå fram och mörda någon som "är i mitt område" oavsett hur hemska saker han/hon gjorde för flera år sidan (och redan avtjänat ett straff för). Är nog inte många friska människor som skulle göra så faktiskt.

Skrivet av kenny88g:

Jag skryter inte. Tråden handlade om vad var och en skulle göra och ja la upp ett scenario som kan inträffa. Men du verkar ju inte ha varit me om nått så återkom när du har lite livserfarenhet.

Är de mindre skrämmande att lämna små barn ensamma på en trafikerad parkering? Tänk till lite. Antar att du ej har barn men om du får de kommer du resonera annorlunda hoppas jag.

I de allra flesta fall så kommer man in i bilen utan problem kan ja tillägga😉

Så lät det inte i ditt första inlägg, då skulle du slå upp dörren en gång extra bara för att. Men om du nu är vuxen nog att inse att bara för andra gjort fel behöver man inte förstöra deras egendom med flit är det ju jättebra. Jag gör mitt yttersta för att inte förstöra deras bil även om de nu skulle parkerat nära. Sur kan man bli över det såklart men varför med flit förstöra något?

Angående barnen var mer en påminnelse om att hur du löser dina problem är din ensak. Att motivera din medvetna förstörelse av andra bilar med att "jag måste ju få in barnen" är inget vettigt argument. Jag hade även här gjort mitt yttersta för att inte skada den andra bilen (och min egen) om jag behövde få in barnen, kanske lagt något av tyg mellan eller så.

Permalänk
Medlem

"Skulle ni sagt till." Ja, om skadan är synlig på något vis. Men nu är jag försiktig när jag kliver ur och slänger inte upp min bildörr. Likaså är dottern tillräckligt informerad att ej göra det heller. Uppfostran och sånt är ju inte något för alla dock. Sett skräckexempel där barn slänger upp dörren och verkligen inte bryr sig, eller föräldern, sen bara går.

Provade ställa min förrförra bil så långt bort som möjligt från övriga, eftersom den var nylackad. Jag hade främre och bakre raden helt fri, samt sidorna, dvs kanske en 20 rutor helt tomma. När jag kom ut så stod en bil brevid mig, och hade ett dörruppslag i min högra bakdörr. Blev verkligen skogstokig! Lämnade då allt en lapp men hörde inte ett dugg från personen. Tog bilder osv. Försäkringsbolaget ville ha 3000 för riktning/premie. Kändes inte direkt överenskommligt. Bulan fick vara kvar. Upptäckte att det blev fler och fler bulor på kort tid. Kortfattat, många saknar total respekt för andras egendom. Så för att citera ur iron man 2, "Don't get too attached to things, learn to let go."

Permalänk
Medlem

Människor respekterar inte andra innan dom drabbas själv, och i vissa fall inte ens då. Sannolikheten är alltså att det är en svensson som får dörruppslaget, tidigare hade jag absolut gjort rätt för mig men i dagsläget vet ej, det finns ju en väldigt liten chans att det är fel person som drabbas så dagsformen/samvetet hade nog avgjort , skulle det hända så är det en väldigt stor chans att bilägaren förtjänar lite extra rispor med bilnyckeln så att han/hon kanske visar respekt till någon annan (att visa respekt själv har ju visat sig inte hjälpa). Nu smäller jag ju inte upp bildörrar höger och vänster heller men har drabbats själv

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte hur folk tänker när de öppnar dörrarna? Okej om det några snorungar som inte fått den uppfostran än. Men själv har jag lärt mig sen jag var tre år att man alltid lägger en hand i kanten av dörren, och öppnar extremt långsamt och lämnar några centimeter över minst och har handen som försäkring för att inte toucha bilen bredvid.

Hur svårt kan det vara? Och är man klumpig så får man pröjsa och lämna lapp.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClosetPerv:

Hela parkeringssytsemet borde ritas om. Man kan inte längre bara använda en linje mellan två rutor. Det blir ju nästan alltid för trångt åt något håll. Bättre är det med de få intelligenta parkeringar där man ritat två linjer mellan varje p-plats. Står man innanför linjerna då så har man alltid möjlighet att öppna dörren.

Jag kan även slå ett slag för småbarnsföräldrar då jag själv tillhör den klassen. Jag backar oftast ut bilen innan barnen får hoppa in och sätta sig.

Sett parkeringar som har just det (dubbla vita linjer per ruta), men tror helt enkelt tajta parkeringar är att få plats med mer på mindre yta.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av -=Mr_B=-:

Jag bor inte i ett av de finare områdena här i Helsingborg, så det där med att folk skulle vara rädda om sina, eller andras ägodelar, över lag, och bilar speciellt, är inte aktuellt. Vid flera tillfällen har jag haft sönderkörd sidospegel, där färgen från fordonet som körde av spegeln varit klart framträdande, och motsvarande skada har funnits på deras fordon, hörnor på kjolpaketet som varit intryckt, avskavt, eller helt enkelt krossat, och lämnat på marken, även där med helt uppenbara märken på det andra fordonet, som skulle gått att känna igen flera månader senare... Och eftersom det enda folk lär sig av, är tillrättavisningar, så har jag helt sonika plockat av motsvarande del från deras bil. Jag är en fena på att bygga om sidospeglarna på Mercedes C-klass (w202) och har lärt mig att plocka av plastkåpan, samt armaturen, eller hela spegelhuset, på rätt många av fordonen som är, säg 10 år gamla, eller äldre, i den svenska maskinparken.
Men sedan jag bytta bil tar jag inte ens risken. Jag parkerar i en av två rutor som inte ens har rutor sidan om sig. Skulle de inte vara lediga tror jag att jag parkerar bilen på gatan, för på parkeringen ska den inte stå...

Däremot har jag aldrig fått "bubblor" av dörruppslag. Lackmärken, visst. När det varit uppenbart vilken bil det kommit från har jag satt en lapp på rutan, hör de inte av sig, så lämnar jag ett fotavtryck på deras dörr... Så har ni fått ett fotavtryck storlek 45 på er dörr vet ni varför. Jag kvittar glatt den lackskadan mot min.
B!

Jag känner väldigt få från Helsingborg men de jag känner är av det tuffa slaget. Du heter inte Gentz lr Rickard månne?

Jag gillar din stil iaf

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Jag har själv aldrig orsakat en skada men jag tror att jag skulle vara ärlig.

Har dock 2 ggr sett smitningar och ena gången gick jag fram och stoppade personen som försökte åka iväg (ställde mig framför hennes bil). Hon hade inte ens märkt att hon körde in i bilen bredvid och gjort en 15cm lång repa. Hon skrev sina uppgifter på en lapp som jag gav henne och jag fyllde i hennes regnummer också efteråt då jag såg att hon inte gjorde det (Ifall hon skrev fejkuppgifter).

Andra gången så hann jag inte stoppa men skrev upp personen som smets regnummer och la en lapp på rutan på den drabbade bilen.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garvey:

Förstår dig. Jag gör samma. Även jag är Västeråsare, är uppväxt i mora och har tidigare bott i gävle, halmstad, falkenberg och på mallorca. Är det bara jag eller är folk helt talangbefriade i den här kommunen när det kommer till bilkörning? Folk kör som idioter, parkerar som stolpskott och uppför sig allmänt dräggigt så fort de sitter bakom ratten. Såklart inte alla, men rent generellt.

Bor här också, folk är helt jävla dumma i huvudet i trafiken. Blir galen varje gång jag kör bil.
Kan inte blinka, håller inga avstånd, kör för fort, kan inte trafikregler, kan inte parkera osv osv osv.

Jag kör även motorcykel, ibland undrar man hur fan man kom levande hem efter senaste turen...

Är inflyttad sedan fem år, blivit värre sen dess tycker jag i alla fall.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
PC - Potatis

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av SunQ:

Jag har själv aldrig orsakat en skada men jag tror att jag skulle vara ärlig.

Har dock 2 ggr sett smitningar och ena gången gick jag fram och stoppade personen som försökte åka iväg (ställde mig framför hennes bil). Hon hade inte ens märkt att hon körde in i bilen bredvid och gjort en 15cm lång repa. Hon skrev sina uppgifter på en lapp som jag gav henne och jag fyllde i hennes regnummer också efteråt då jag såg att hon inte gjorde det (Ifall hon skrev fejkuppgifter).

Andra gången så hann jag inte stoppa men skrev upp personen som smets regnummer och la en lapp på rutan på den drabbade bilen.

Du verkar vara ett skolboksexempel på civilkurage. Du är modig. Fast fortsätter du så misstänker jag att du kommer få på huvet snart :/

Skrivet av daskedennis:

Bor här också, folk är helt jävla dumma i huvudet i trafiken. Blir galen varje gång jag kör bil.
Kan inte blinka, håller inga avstånd, kör för fort, kan inte trafikregler, kan inte parkera osv osv osv.

Jag kör även motorcykel, ibland undrar man hur fan man kom levande hem efter senaste turen...

Är inflyttad sedan fem år, blivit värre sen dess tycker jag i alla fall.

Vad är det för typ av folk som inte kör som folk däruppe?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

De 81% som har röstat att de skulle säga till här inne. återspeglar inte min verklighet.
I mitt arbete anlitar vi ganska ofta (flera ggr per månad) PDR specialister (paintless dent removal)
De kunder som detta utförs till har aldrig eller sällan någon aning om vem som slagit upp dörren i deras bil.

Nu har jag inga exakta siffror, men om jag gissar att de senaste 10 åren så har jag stött på kanske 4-5 kunder som vetat om vem som skapat bulan i deras dörr, genom att denna meddelat detta till dem på något sätt.
Klart de finns, men de är lika sällsynta som den gulfjädrade tjäderliknande hackspetten.

Dock verkar det som om ett stort bo finns här inne,,,

Visa signatur

One of the sheep, and part of the herd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Campaigner:

Jag känner väldigt få från Helsingborg men de jag känner är av det tuffa slaget. Du heter inte Gentz lr Rickard månne?

Nej.

Skrivet av Campaigner:

Jag gillar din stil iaf

Tack. Tror jag.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Konstigt att han inte är död ännu i så fall då han varit frisläppt över ett år. Och nej, jag skulle inte gå fram och mörda någon som "är i mitt område" oavsett hur hemska saker han/hon gjorde för flera år sidan (och redan avtjänat ett straff för). Är nog inte många friska människor som skulle göra så faktiskt.

Så lät det inte i ditt första inlägg, då skulle du slå upp dörren en gång extra bara för att. Men om du nu är vuxen nog att inse att bara för andra gjort fel behöver man inte förstöra deras egendom med flit är det ju jättebra. Jag gör mitt yttersta för att inte förstöra deras bil även om de nu skulle parkerat nära. Sur kan man bli över det såklart men varför med flit förstöra något?

Angående barnen var mer en påminnelse om att hur du löser dina problem är din ensak. Att motivera din medvetna förstörelse av andra bilar med att "jag måste ju få in barnen" är inget vettigt argument. Jag hade även här gjort mitt yttersta för att inte skada den andra bilen (och min egen) om jag behövde få in barnen, kanske lagt något av tyg mellan eller så.

Hagamannen om vi ska ta han som exempel kommer aldrig ha avtjänat sitt straff mer än juridiskt sett. Han har förstört för många människors liv så bara för att han är en fri man så är han långt ifrån fri. Men att du tycker att han förtjänar att leva gör att vi skiljer oss mot varandra och vi är långt ifrån topic nu.

Vi kommer inte längre här oavsett.