Permalänk
Avstängd

fps csgo

Hej jag har en i5 6400 och ett gtx 1070 och har bara 100-200 fps på csgo. Har allt på low men jag vill ha över 200fps. Kan någon säga problemt tack?

Permalänk
Medlem

har du på multicore rendering? Funkar grafikkortet bra i andra spel?

Visa signatur

<3

Permalänk
Avstängd

@Cappe97: Har på multicore rendering i cs. Har bara kört rocket league och cs och rocket funkar fint

Permalänk
Avstängd

Vad mer kan det vara?

Permalänk
Medlem

Kan det vara pågrund av Xbox inspelningensgrejen de har lagt in ?

Permalänk
Medlem

Kolla så att Xbox-DVR är av.

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 6700k | Moderkort: Asus Z170I Pro Gaming | Grafikkort: MSI GTX 1070 Gaming X | Ram: Kingston HyperX 16GB DDR4 (2133MHz) | PSU: Fractal Design Edison 550W | Chassi: Fractal Design Define Nano S.

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Avstängd

Vad mer?

Permalänk

Något jag märkte som gjorde enorm skillnad på FPS nu efter alla jävla uppdateringar var hastighet på RAM.
Vad har du där?

Permalänk
Medlem

Har du testat att skriva "Fps_max 0" i Console?

Permalänk
Medlem

Kollat temperaturer? Är energialternativ i Windows satta på ''max prestanda''? Laptop mode i cs är avaktiverat? Multicore i cs aktiverat?

Testa sätt -high och -threads 4 i cs startalternativ.

Permalänk
Medlem

Börja med och kolla upp vad andra som har samma processor har för fps, då vet du vad du kan förvänta dig. Att du har ett 1070 spelar ingen roll då det är din processor som alltid kommer flaska dig i CS GO.

Visa signatur

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700k@4.6Ghz@H115i | ASUS RTX 3080 TUF OC | Corsair Dominator 16GB | Corsair AX860

Permalänk

@Slap:

Nja kanske inte helt sant?
Du med 6700k (som jag) kmr flaska ditt 670 innan processorn ifall du skruvar upp kvalitén lite.

en 6400 som har stock på under 3 ifall jag minns fel lär slita ihjäl sig i ett spel som CS dock.

Prova dra igång och kolla loads på CPU, GPU, Mem osv så ser du ofta snabbt vilket som flaskar.

Sen är det ingen hemlighet att CSGO har blivit dåligt optimerat, istället lägger Valve energi på att få diverse vapen att låta så illa som möjligt.

Permalänk

Kopiera dessa inställningar. Jag köpte nytt GTX1060 och fick 100-150 i fps när jag installerade det. Hade tidigare ett GTX750ti med 250+ utan problem. Sen ändrade jag lite i nvidia och då blev det bra.

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem
Skrivet av joel.wedberg:

@Slap:

Nja kanske inte helt sant?
Du med 6700k (som jag) kmr flaska ditt 670 innan processorn ifall du skruvar upp kvalitén lite.

en 6400 som har stock på under 3 ifall jag minns fel lär slita ihjäl sig i ett spel som CS dock.

Prova dra igång och kolla loads på CPU, GPU, Mem osv så ser du ofta snabbt vilket som flaskar.

Sen är det ingen hemlighet att CSGO har blivit dåligt optimerat, istället lägger Valve energi på att få diverse vapen att låta så illa som möjligt.

Jag pratar ju inte om mig utan om TS, 1070 kommer inte ha några problem att spotta ut FPS oavsett inställningar så det är garanterat inte hans GPU som är problemet här.

Visa signatur

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700k@4.6Ghz@H115i | ASUS RTX 3080 TUF OC | Corsair Dominator 16GB | Corsair AX860

Permalänk

@Axel22:

Vågar nästan garantera du använder största delen utav dessa 8gb när du spelar.
Och vilket mhz är det? Det är det som varit stora boven för mig

Permalänk
Avstängd

@joel.wedberg: RAM - Hastighet (MHz)
2 133

Permalänk
Medlem

CS GO är ett pissigt optimerat spel, min fps är inte heller "bra/hyffsat stabil" oavsett vad jag gör.

Permalänk
Medlem

Fps_max 0 i console. Fpsen kan vara begränsad ibland.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DozeN:

Kollat temperaturer? Är energialternativ i Windows satta på ''max prestanda''? Laptop mode i cs är avaktiverat? Multicore i cs aktiverat?

Testa sätt -high och -threads 4 i cs startalternativ.

TS, har du testat/kollat detta än? Det sistnämnda brukar vara lösningen för de flesta som klagar på sin fps.

Din hårdvara är det inget fel på, tro mig.

Permalänk

Har du -threads 8 i startalternative? Det kan hjälpa.

Visa signatur

-=SPECS & GEAR=-

-Intel Core i7 9700K 4.6/4.9 GHz- -GTX 1080 Gaming X- -Corsair Hydro H100i- -Corsair 16GB DDR4 2666Mhz VENGEANCE LPX- -SSD Pro 840-Series- -Asus Prime Z390-P- -Corsair Gaming K65 RAPIDFIRE RGB Cherry MX Speed- -Corsair Glaive RGB Gaming Mouse- -QcK Prism Cloth RGB Gaming Mousepad XXL- -Sennheiser GSP 370 Wireless Gaming Headset-

Permalänk

@Odla_Bever:

Intressant du vill han kör 8 trådar när CPUn stödjer bara 4? ingen HT på den.

Permalänk
Avstängd

Jag droppar ner till 20 fps ibland nu och det har blivit mycket segare. Kan det vara navida inställningarna som han tipsa mig om?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axel22:

Jag droppar ner till 20 fps ibland nu och det har blivit mycket segare. Kan det vara navida inställningarna som han tipsa mig om?

Ladda ner HWMonitor och låt programmet logga dina temperaturer medan du spelar. Det låter som att det blir värre och värre vilket kan förklaras i högre temps. Damm i burken?

Visa signatur

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700k@4.6Ghz@H115i | ASUS RTX 3080 TUF OC | Corsair Dominator 16GB | Corsair AX860

Permalänk

@Axel22:

Ladda hem afterburner, slå igång OSD och kolla load för CPU, GPU osv så ser du snabbt vem som är boven

Permalänk
Medlem

Har en 6400 och ett R7 370, låst min på 200fps och droppar inte under det.

Formaterade dock om datorn då jag droppade till 80-100 i smokes. Men nu funkar det klockrent

Permalänk
Avstängd

Jag har Mwmonitor men var ser jag värmen när jag spelar?