Har total förstört mina drivrutiner, skärm fungerar inte längre

Permalänk

Har total förstört mina drivrutiner, skärm fungerar inte längre

Hej!

Skulle idag koppla in min tredje skärm för att provspela med triple monitors, detta fungerade inte, hittade inga drivrutiner då det är en riktigt gammal skärm.Det är en Samsung SyncMaster 225bw. Jag tänkte byta kablar med min andra skärm, så jag installerade drivrutiner för min andra skärm, det stog att dom blev installerade men ingenting hände. Till slut gav jag upp och nöjde mig med 2 skärmar, startade nvidia kontrollpanel och började spela stretchat mellan skärmarna, funkade bra. Sen stängde jag av och bytte till vanligt läge. Då blev min andra skärm helt plötsligt kolsvart. Den funkar bra, men fick ingen input från datorn. Jag provade då att installera drivrutiner, jag har provat analogt och digitalt, men inget funkar. Jag använder DVI för den här skärmen och det har funkat felfritt tills jag lekte runt med drivrutinerna. Och för att göra situationen värre, varje gång jag kopplar in min andra skärm, så startas stretched mode. Så självklart blir Nvidia kontrollpanelen flyttad till den andra skärmen som inte jag kan se någonting på. Jag kan inte stänga av Surrond grejen medans den andra skärmen är urkopplad... Snälla hjälp mig! Jag gissar på att jag måste installera drivrutinerna på rätt sätt, men jag vet inte hur... Den andra skärmen är en Samsung S23C650D. All hjälp uppskattas!

Permalänk

@RasmusMuuu: En bra knappkombo är windowsknappen+ piltangenterna. Då kan du iaf flytta det markerade fönstret mellan skärmarna även om du inte ser nått.

Permalänk

@AssarKrigsman: Tack så mycket! Nu kunde jag komma åt dom inställningarna jag behövde! Problemet löst

Permalänk
Skrivet av RasmusMuuu:

@Tairy Hesticles: Tack så mycket! Nu kunde jag komma åt dom inställningarna jag behövde! Problemet löst

Angenämt. Glad att jag kunde hjälpa.