Letar efter nätagg till Dell optiplex.

Permalänk
Medlem

Letar efter nätagg till Dell optiplex.

Hej! Letar efter ett nytt aggregat till en Dell Optiplex workstation dator jag hittade på jobbet som endast slängdes för ett icke fungerande nätagg. Någon som vet vart man kan få tag i dessa.

Modell nr:L240AS-00

Mått: längd 240, bredd 70, höjd 60

Effekt 240 watt, 2 st sata, 1 st 24 pin mobo, 1st 12V 4pin, och en mindre typ sata ström svart/röd små kablar.

Permalänk
Medlem

Eller ska man ge sig på att laga den. vad är det som brukar gå sönder kondingarna kanske?

Permalänk
Skrivet av lwiseby:

Eller ska man ge sig på att laga den. vad är det som brukar gå sönder kondingarna kanske?

öppna inte nätagg om du inte vet exakt vad du gör..

det kan fortfarande finnas kvar tillräckligt med ström så du får dig en ordentlig kyss.
du kan använda ett vanligt ATX nätagg som du kopplar in men inte sätter in i datorn..

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av lwiseby:

Hej! Letar efter ett nytt aggregat till en Dell Optiplex workstation dator jag hittade på jobbet som endast slängdes för ett icke fungerande nätagg. Någon som vet vart man kan få tag i dessa.

Modell nr:L240AS-00

Mått: längd 240, bredd 70, höjd 60

Effekt 240 watt, 2 st sata, 1 st 24 pin mobo, 1st 12V 4pin, och en mindre typ sata ström svart/röd små kablar.

Frågan är om det är någon skillnad på det nätaggregatet och de som sitter i Precision-datorerna. Har en bunt såna datorer på jobbet som jag säkert kan dumpa till bättre behövande! Jag kan kika på vilken modell som sitter i de burkarna i dagsläget

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kolla eBay, där köpte jag ett nätaggregat till en Dell burk

Visa signatur

Ny Data NZXT H440--I7 6700K/Kraken x61--Asus Hero Viii--Suprim X 3080--Corsair 2x8Gb--EVGA 1300W 80+gold--Samsung 980 Pro--Asus 27" G-synch
Data 2 MBP13"-15 TBD27" Data 3 HP Z-Book Server HP Micro 8 FreeNAS-11.3

Permalänk
Medlem

Vore ju kanon:)

Nätaggen från ebay är ju så förbaskat dyra!!

Permalänk
Medlem

Inge som vet om man kan hitta ettermarknads agg med rätt dimension?

Funderar på att såga hål i sidoplåten så man får plats med ett vanligt ATX, men då är den inte lika liten och smidig längre.

Permalänk
Medlem

Gör ett lyft i tråden.

Hade tobberman någon på jobbet?

Permalänk

är inte de måtten typ itx agg? när jag googlar bilder på modellen ser det väldigt likt ut iaf vad jag minns.

möjligen är det ett custom just för dell så inget annat passar men kolla om du inte hittar ett itx agg med liknande mått osäker på exakt vad de har för mått men borde vara åt hållena.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Tjo.
Jag har haft flera strömavbrott idag, och givetvis så gick nätagget av någon anledning.
Jag har en DELL Optiplex 745 Tower (BTX, INTE ATX).
Jag vet att det är samma nätagg som till ett 740, 755, 760 och 780
Nätagget startar men det verkar inte som om det orkar att driva datorn. Kan det vara en enkel fix så som en säkring?
Tacksam för svar.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 5500 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: MSI B-550 Gaming Plus | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 16 GB TridentZ 3200MHz DDR4 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz

Permalänk
Skrivet av Hasseman84:

Tjo.
Jag har haft flera strömavbrott idag, och givetvis så gick nätagget av någon anledning.
Jag har en DELL Optiplex 745 Tower (BTX, INTE ATX).
Jag vet att det är samma nätagg som till ett 740, 755, 760 och 780
Nätagget startar men det verkar inte som om det orkar att driva datorn. Kan det vara en enkel fix så som en säkring?
Tacksam för svar.

det vet du om du testar med ett annat nätagg..

det behöver inte sitta eller skruvas fast i datorn för att testköras, 24pin, 4pin, & molex satakablar är det ända som behövs.
även ett defekt nätagg kan "starta" då fläkten inte ger nån info om det är okej eller inte..

kan du låna något fungerande agg ?

BTX har med moderkortet & chassit att göra kablarna är den samma.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

Jag fick mycket riktigt in ett "standard nätagg" i datorn, efter att Dr. Dremel fick arbeta lite
Dremel. Bästa inköp jag någonsin gjort.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 5500 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: MSI B-550 Gaming Plus | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 16 GB TridentZ 3200MHz DDR4 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz