Permalänk
Inaktiv
Skrivet av FlashTec:

Är inte så insatt i SDs ledning så vore kul att höra några namn på dessa så kallade rasister och andra sorters extremister som påstås sitta i ledningen för partiet och dessutom tydligen är värre än alla andra då det är en anledning till att inte rösta på SD.

Det här med att skrika rasist åt alla med en annan åsikt ter sig ju ännu märkligare för var dag som går då flera partier ser ju att börja anamma en invandringspolitik som SD pratat om i flera år men det är trots det bara SD som är rasister, får inte ihop det där i min hjärna.

Den anledning jag ser till att rösta på SD är att jag ser inget parti i dagens läge som är för både en striktare invandringspolitik och en förstärkning av det svenska försvaret. Fan som det är idag så om ryssen släpper en fis så lär ju halva Sveriges befolkning dött innan dom ens känt lukten.

Använd Google tex, det finns närmast oändligt med exempel. Nu ska man också säga att SD har sparkat ut ganska många av dessa utom deras favoritrasse Ekeroth som får sitta kvar oavsett vad han säger.

Här är 2 exempel.
http://www.svt.se/nyheter/inrikes/akesson-om-sd-topparnas-han...

Det här är ganska tragikomiskt http://www.expressen.se/nyheter/sd-ledamoten-jajaman-jag-ar-r...

Permalänk
Medlem

@Cappe97:
Du kan ju fråga dina kompisar vem som tjänar(pengar) på invandringen, inte är det vi vanliga medborgare utan de som redan är rika, och då på skattepengar.
Eller korrupta tjänstemän från alla håll. Uppdrag granskning Säsong 16 - Avsnitt 10

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cappe97:

Tack så mycket, uppskattas! Är själv bara 16år men ser ändå själv hur mina polare är nästan rädda för att ens prata om invandring och har helt enkelt fått nog. Sa en gång i skolan att jag höll med SD i vissa punkter och då frågade någon: Är du rasist?

Tyvärr så det är nu för tiden i Sverige. Det går inte ens att diskutera frågan förrns det kommer någon och anklagar en för att vara rasist. Går knappt att gå med en svenskfärgad mössa, t-shirt eller dylikt för att bli kallad för rasist.
Ett krav kan jag tycka vid kontrollerna är att om man inte kan identifiera personen 100% så ska man inte släppa in dem oavsett.
Sen att ett litet land jämfört med många andra har inte kapacitet att ta in för mycket invandrare. Kan man inte ta hand om sig själv och sina egna så ska man inte börja med att ta in andra utifrån oavsett. Ökar bara riskerna för att det blir mer å mer katastrof som det känns som det håller på att bli här i Sverige nu. Dagisnivån på partierna gör det ju inte lättare heller.
Och som nämnts, det är lite konstigt att flyktingarna passerar flertalet andra länder för att just komma hit, tycker det är lite konstigt, eller? Sen att de ställer krav på oss här i Sverige att vi ska sluta med att gå till kyrkan (skolavslutningar etc) och vi ska bygga byggnader och ändra skolmaten för deras skull. Tycker att, om man är flykting som flyr från krig å elände så borde man ha lite vilja att anpassa sig till det land man kommer till?

Sen att det kostar hundratalsmiljoner om året gör ju inte saken bättre, då de måste skära ner på saker i vårat befintliga samhälle för att ha råd. Och sen när de vägrar kliva av bussen vid ett boende ute på landet för de vill bo i storstan...gör ju så man blir lite förbannad.
Och vid minsta lilla brott så borde de bli utvisade. Man ska kunna sköta sig som nykomling. Första 5 åren kanske? Eller tills man blivit Svenskmedborgare som ex.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cappe97:

Tack så mycket, uppskattas! Är själv bara 16år men ser ändå själv hur mina polare är nästan rädda för att ens prata om invandring och har helt enkelt fått nog. Sa en gång i skolan att jag höll med SD i vissa punkter och då frågade någon: Är du rasist?

Kul ämne! Moderatorerna fick en riktig "skit macka" att bita i på lördags eftermiddagen. LOL.
Bra att du tar upp frågan. Det är tyvärr så att det du beskriver inte stoppar i skolan, det fortsätter ut i livet efter skolan. Det är för många ett väldigt enkelt sätt att "vinna". De kommer med frågan, eller påhoppet om rasism, och du står där och undrar om du vågar fortsätta? Du vet att du borde, men du vill ju inte få "stämpeln rasist", så väldigt många ger sig i samma stund som rasist kortet spelas ut. Därmed har den andra "vunnit!" (Även om INGEN av oss vinner på det i långa loppet.)
Jag ser "rasist kortet" som en pungspark! (Ett fegspel)

2013 var jag på ett kort jobb, via ett bemanningsföretag, där var en salig blandning människor. Jag pratade med ett par killar jag känner sedan tidigare, vi stod lite för oss själva, men någon hörde vad vi pratade om, de hörde att vi pratade om SD (2% av tiden. (Resten pratade vi om annat) det räckte för att denna någon skulle springa till en stor mörk kille och "skvalra". Innan jag viste ordet av flyger den stora killen på mej, för att "jag är en rasist"? Smockan hängde i luften. Väldigt obehagligt!

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ase:

bedrövligt har själv blivit attackerad av åtminstånde 2 i deras parti med slagträn och batonger då var dom rena nazister så att kalla dom rumsrena för at dom idag har kostym e bara ren bullshit

Jag är bara nyfiken, inte ute efter att attackera eller så.
Vad gjorde du för att trigga igång en sådan attack? Hur visste du att de var från SD?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange75:

Tycker SD är ett parti som har en bra politik i vissa ämnen och mycket sämre i andra.
Tror inte SD kan styra Sverige som ett eget parti , men dom kan säkert hjälpa till i andra partier.
Kul att se att sossarna kör SD invandrings politik rätt upp och ner , det Jimmy har sagt i många år tycker tydligen Löfven är väldigt bra nu när dom tappar väljare till just SD.
Har inget emot vad folk röstar på då jag respekterar människor och deras åsikter.
Men JAG tycker att V och MP borde förbjudas i svensk politik , då deras politik går ut på att sänka detta land.
Mvh / Mange

"Har inget emot vad folk röstar på då jag respekterar människor och deras åsikter.
Men JAG tycker att V och MP borde förbjudas i svensk politik , då deras politik går ut på att sänka detta land. "

Måste vara årets inlägg

Du har alltså inget emot vad folk röstar på och respekterar deras åsikter, så länge det inte är tvärt emot vad du står för?

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

"Har inget emot vad folk röstar på då jag respekterar människor och deras åsikter.
Men JAG tycker att V och MP borde förbjudas i svensk politik , då deras politik går ut på att sänka detta land. "

Måste vara årets inlägg

Du har alltså inget emot vad folk röstar på och respekterar deras åsikter, så länge det inte är tvärt emot vad du står för?

Jag får instämma med Stoff här, det var ett sanslöst korkat inlägg.

"Folk får rösta på vad de vill, men partier jag inte gillar ska förbjudas"

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon999:

Skillnaden är väl bara att representationen av rasister inom SD är storleksordningen 100 ggr större än för vilket annat riksdagsparti som helst.

https://www.facebook.com/BreakingNewsFF/videos/11002328933581...

Så vad vill du säga?
Skall vi andra sluta rösta på SD, så det bara blir rasister kvar? Eller vad?
"Partiet" har ett program, som inte har någonting med några medlemmars rasistiska åsikter att göra.
Om där skulle stå "utrota judarna", skulle i alla fall inte jag röstat på dem. Men det står inte så!
Där finns konkreta planer på hur vi kan styra Sverige. Ingenting om att utvisa invandrare. (Eller så måste jag ha missat stora stycken?)

Fast vi är farligt nära "Facism", "Nazism" och allt det heter. Och det pga de övriga partierna. Skulle jag varit sosse, eller moderat innan, skulle jag skämts som en hund och sagt upp medlemskapet. En stor del av Svenska folket röstar på SD i sann demokratisk anda. Men skitstövlarna i övriga partier vägrar att ha någonting med SD att göra. De senaste åren har varit rena sandlåde-nivån i riksdagen. Vi borde sparka ut hela gänget, de har inte där att göra. De är själva inröstade i demokratiska val, nu när de är inne, vill de inte spela efter den regelboken längre?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbonisse:

Så vad vill du säga?
"Partiet" har ett program, som inte har någonting med några medlemmars rasistiska åsikter att göra.
Om där skulle stå "utrota judarna", skulle i alla fall inte jag röstat på dem. Men det står inte så!
Där finns konkreta planer på hur vi kan styra Sverige. Ingenting om att utvisa invandrare. (Eller så måste jag ha missat stora stycken?)

Fast vi är farligt nära "Facism", "Nazism" och allt det heter. Och det pga de övriga partierna. Skulle jag varit sosse, eller moderat innan, skulle jag skämts som en hund och sagt upp medlemskapet. En stor del av Svenska folket röstar på SD i sann demokratisk anda. Men skitstövlarna i övriga partier vägrar att ha någonting med SD att göra. De senaste åren har varit rena sandlåde-nivån i riksdagen. Vi borde sparka ut hela gänget, de har inte där att göra. De är själva inröstade i demokratiska val, nu när de är inne, vill de inte spela efter den regelboken längre?

Förstår inte riktigt ditt argument här. Jag tycker att det spelar stor roll vilka som representerar ett parti och inte bara vad som står i partiprogrammet. Om det då visar sig att partiet har representanter som gång på gång gör rasistiska uttalanden är det inte särskilt konstigt att vissa väljer att inte stå bakom partiet på grund av det.

Även om partiet på pappret verkar sunt behöver det inte säga någonting om hur det verkligen ser ut. Denna logik gäller självklart inte bara SD utan alla partier har ju medlemmar som klantar sig, men det går nästan aldrig under radarn utan uppmärksammas och påverkar självklart partierna.

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbonisse:

Så vad vill du säga?

Du menar att "vi är farligt nära facism.. pga de övriga partierna", samtidigt som du själv står för ett av de mer fascistiska uttalanden i den här tråden: "De senaste åren har varit rena sandlåde-nivån i riksdagen. Vi borde sparka ut hela gänget, de har inte där att göra."

Låter ganska fascistiskt att vilja sparka ut alla meningsmotståndare trots att de är parlamentariskt och demokratiskt valda.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludzee:

Förstår inte riktigt ditt argument här. Jag tycker att det spelar stor roll vilka som representerar ett parti och inte bara vad som står i partiprogrammet. Om det då visar sig att partiet har representanter som gång på gång gör rasistiska uttalanden är det inte särskilt konstigt att vissa väljer att inte stå bakom partiet på grund av det.

Även om partiet på pappret verkar sunt behöver det inte säga någonting om hur det verkligen ser ut. Denna logik gäller självklart inte bara SD utan alla partier har ju medlemmar som klantar sig, men det går nästan aldrig under radarn utan uppmärksammas och påverkar självklart partierna.

Jag tyckte mitt argument var tämligen klart.
Skall vi andra, som INTE är rasister, men som röstar SD, sluta rösta på SD för att det finns rasister i partiet?
Vad skall vi rösta på istället då?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Du menar att "vi är farligt nära facism.. pga de övriga partierna", samtidigt som du själv står för ett av de mer fascistiska uttalanden i den här tråden: "De senaste åren har varit rena sandlåde-nivån i riksdagen. Vi borde sparka ut hela gänget, de har inte där att göra."

Låter ganska fascistiskt att vilja sparka ut alla meningsmotståndare trots att de är parlamentariskt och demokratiskt valda.

Nu läste du in lite mera än jag sa. Läs igen!

Sparka ut ur riksdagen, det gör vi i val. "Vi borde välja bort dem" kanske varit mera korrekt.

Vad tycker du själv? Om det faktum att about 20% av en demokratiskt framröstad riksdag ständigt blir utfryst?
Tycker du det är demokrati?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbonisse:

Nu läste du in lite mera än jag sa. Läs igen!

Sparka ut ur riksdagen, det gör vi i val. "Vi borde välja bort dem" kanske varit mera korrekt.

Vad tycker du själv? Om det faktum att about 20% av en demokratiskt framröstad riksdag ständigt blir utfryst?
Tycker du det är demokrati?

Det lät bättre

Jag tror ungefär som jag skrev i början av den här tråden. Många har svårt att diskutera med ett parti som fortfarande har väldigt extrema människor kvar. Hade själv inte velat prata med Ekeroth t ex. Sedan finns det såklart extrema människor i andra partier också, men knappast med samma "hatretorik".

Hursomhelst är det upp till varje parti att bestämma vilka man vill prata eller samarbeta med. Är väljarna missnöjda med de val man gör gällande detta får de ju kanske tänka om när de röstar, svårare är det inte.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Ludzee:

Det är en självklar punkt att man borde granska partimedlemmarna i partier som intresserar. Och det har tyvärr fått mig att rösta på partiet med minst muppar istället för min politiska ställning.

Sen en sidnot så är det patetiskt att riksdagsledamöter som gör dumheter får miljonbonusar när de blir sparkade ur partiet. S är mest skyldiga till detta.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 6700 | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem

Hej @Cappe97. Till att börja med, några frågor på ditt första inlägg:

Skrivet av Cappe97:

Tjena! Har intresserat mig mycket inom politik på sistone. Eftersom de hetaste frågorna just nu (enligt mig) är invandringen och SD tänkte jag ställa några frågor och framföra egna åsikter.

Varför är det den hetaste frågan just nu och vad exakt är "frågan"?

Skrivet av Cappe97:

Jag tycker själv inte att SDs politik är rasistisk utan mer logisk eftersom att man kan använda pengarna mer effektivt och på så sätt hjälpa fler. Jag tycker också det är fel att man tar hit en massa folk där de måste riskera sina liv för att ens komma hit. När de väl kommer hit så finns det inte heller tillräckligt med bostäder och de som får bostäder får oftast bo i redan utsatta förorter. En del invandrare som bor i dessa områden hävdar också att det var tryggare i landet de kom ifrån än i förorten i de bor i här.

Pratar du om flyktingar eller invandrare? Du vet kanske inte skillnaden?
Om vi antar att du pratar om flyktingar så kan jag lova dig att allt som innebär ett tak över huvudet, mat och inget krig är bättre än vad dom kom ifrån.

Skrivet av Cappe97:

Skulle dock inte vilja rösta på SD eftersom att det sitter rasister i partiet och dessa vill jag inte ha i riksdagen helt enkelt. Känner dock att det inte finns några andra alternativ när andra partier bara kallar SD för rasister istället för att diskutera frågan. Att partierna kallar SD för rasister känns bara som att de fått slut på argument och det leder inte till någonting. Om man inte vill ha ett rasistiskt parti i riksdagen får man väl lyssna på SDs väljare och inte frysa ut dom?

Vad för bra idéer har SD tagit upp som de andra partierna har rasist-stämplat?

Skrivet av Cappe97:

Vad tycker ni om invandringen och SD? Upplever ni situationen på samma sätt som jag?

Återigen, invandrare eller flyktingar?
Vad är situationen du upplever?

Hade du sagt att finnarna kunde stanna i Finland under andra världskriget?
Eller att någon från Storbritannien som vill testa jobba i Sverige inte får det?
För det hade majoriteten av SD inte gjort.

Dom vill bara hindra människor med ett annat etniskt ursprung än dom själva från att komma till Sverige.
SD är rasister, punkt slut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Största anledningen till att de andra inte vill diskutera med SD tror jag personligen beror mer på vilken typ av människor som finns i det partiet än på deras politik. Lite som du själv säger gällande vad man har för människor i partiet och till och med på ledande poster.

Det är ju inget snack om att frågan måste kunna tas upp och diskuteras och där har vi lite att jobba på här i Sverige, oavsett vilken uppfattning man har om frågan i sig.

Det ligger i människans natur att bilda flockar, och man ökar sin trovärdighet och status inom den egna flocken bland annat genom att racka ned på de som står utanför, och ta de gemensamma värderingarna till det extrema. Vi ser det överallt, det kan vara allt från partitillhörighet, etniskt ursprung och religion, till grejer i mindre skala som att den egna avdelningen på jobbet är den enda som åstadkommer något. Antar exempelvis att många tekniker här på forumet har lagt åtskilliga fikaraster på att avhandla knickedickerna på säljavdelningen?

Kort sagt, det är precis samma synapser som kopplar i Löfvens hjärna när han hatar SD, som i den allra värsta sortens rasists dito när han hatar invandrare. Skillnaden ligger helt i att tidsandan och det allmänna debattklimatet stipulerar att det är kosher att hata det ena, men inte det andra. Rent fysiologiskt är det same shit.

Givetvis drar SD rasister, det säger sig självt. Att offentligt gå ut med att tillhöra det partiet är sammankopplat med ett stigma, som bara den som när ett verkligt hat mot den hittills förda invandringspolitiken och/eller invandrare är beredd att acceptera för att öka sina möjligheter att påverka. För medelsvensson som anser att invandringspolitiken misskötts, men ändå kan tolerera utvecklingen med näven knuten i fickan, är den sociala kostnaden helt enkelt för stor.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Here we go again...

1- "SD är inga rasister! Läs deras partiprogram!"

Svar: Från deras partiprogram. kap 2, s8:

Citat:

”Det finns dock också en nedärvd essens hos varje människa som man inte kan undertrycka i hur hög utsträckning som helst utan att det får konsekvenser. Delar av denna essens är gemensam för de flesta människor och annat är unikt för vissa grupper av människor eller för den enskilde individen.”

Läs gärna stycket. Flera gånger. Tänk till och läs det igen.

2 - "Sossarna kopierar SD's invandringspolitik!"

Svar: Detta har man läst hur många gånger som helst och varje gång får man ett leende på läpparna. För oss insatta så vet man att detta är förbannad lögn. Visst, Socialdemokraternas invandringspolitik är generösare än SD's men den som har hängt med så är det inget nytt att S alltid har stått för reglerad invandring. S värnar nämligen om välfärden (Alliansröstare får ursäkta men det är ni som har under 8 år stått för detta kaos) till skillnad mot högern. Finns en väldigt matnyttig tråd på flashback om detta:

https://www.flashback.org/t2657780

Det mest ironiska är nu att SD vill samarbeta med KD och M....

3 - "Vi fick faktiskt ca 13% i senaste valet! Ni måste lyssna på oss!"

Svar: Nej, det måste "vi" inte. Den genomsnittlige sverigedemokraten har en väldigt skev bild om hur demokrati fungerar.
Sossarna fick 30,66% valet 2010 samt 34,99% valet 2006. Hade dom något att säga till om under dessa 8 år? Så klart dom inte hade, trots att dom var störst båda valen. Det är dags för sd-väljaren att lära sig hur demokrati fungerar.

PS. Var det någon som kom ihåg om S gnällde på samma sätt som SD? Självklart inte. S vet hur demokrati fungerar.

4 - Toppstyrningen i SD

Att det ryker sd-politiker till höger och vänster är inget nytt. Frågan är dock varför den absoluta toppen verkar untouchable? I SD så sticker man gärna polaren i ryggen om det är till en ens gagn. Kent Ekeroth har ett närmast maniskt förhållande till sin mobiltelefon (han spelar in så gott som ALLT. Kom ihåg natten i 08)

Man gjorde processen kort med sitt eget ungdomsparti som inget annat parti har gjort i Sverige. Toppstyrningen i SD är total och på vilket sätt främjar det demokratin?

Det är bara i SD man kan kalla folk för "hora" och "babbe" på stan och komma undan med det. PS. I den sk "järnrörsfilmen" så påstår dom som var med att dom var "fulla". Kolla in klippet och se själv om dom sluddrade eller gick lite ostadigt...(hint: droger)

Finns mer att skriva men lördagskvällen är ung och Polly-påsen ropar svagt på mitt namn.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 Nätagg: Cooler Master v700
Processor: AMD Ryzen 5700X3D Moderkort: Gigabyte B550M DS3H
Kylare: Cooler Master Hyper 212 Black Edition Gpu: Sapphire 7800XT
Ram: HyperX 16GB DDR4 3600MHz CL17
SSD: Kingston M2 512GB Skärm: Gigabyte M27Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

Hade du sagt att finnarna kunde stanna i Finland under andra världskriget?
Eller att någon från Storbritannien som vill testa jobba i Sverige inte får det?
För det hade majoriteten av SD inte gjort.

Det är väldigt vad du har koll på läget. Ungefär som att säga "alla svarta män bär pistol". Båda uttalanden är självklart lika ogrundade.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

Jag får instämma med Stoff här, det var ett sanslöst korkat inlägg.

"Folk får rösta på vad de vill, men partier jag inte gillar ska förbjudas"

Kan bara hålla med , blev lite fel 😀 Va väl trött efter träningen 😉
Skulle formulerat det bättre 👍 kul att det gav nån glädje.
Mvh/Mange

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pusher:

Here we go again...

1- "SD är inga rasister! Läs deras partiprogram!"

Svar: Från deras partiprogram. kap 2, s8:

Läs gärna stycket. Flera gånger. Tänk till och läs det igen.

Rasism definieras i allmänhet som system av föreställningar, tro och förfaranden som baseras på en världsbild eller ideologi där människan anses kunna delas upp i raser.
Nej jag fick inte till rasism från ditt citat, men det är väl så att man ser rasism i det man vill se?

Däremot är det många främlingsfientliga och rasister i SD, ännu värre är dock att de bedriver en politik som är direkt skadlig för landet. De allra värsta rasisterna är för övrigt såna som håller på och avlar katter och hundar, de borde förbjudas!

Skrivet av Pusher:

Definitionsfråga, socialdemokraterna vägrade att ta ansvar och sa saker som i mitt sverige bygger vi inga murrar. Därefter insåg de snart att om man vägrar ta ansvar kommer kaos och nu tvingande de till att vara mer extrema än vad sd hade behövt vara. Hade de tagit ansvar för dag 1 så hade det inte behövt några gränskontroller vid Öresundsbron.

Andel invandrare och flyktingar i nummer är ointressant, kommer alla in i jobb för dag ett så är ju fler bara ju bättre. Problemet är att vi har en arbetsfientlig politik som gör att vissa inte kommer in i marknaden.
*edit, fel i min text*
De 25% av flyktingarna som hade jobb efter 8år hade det utan bidrag.
http://staffandanielsson.blogspot.se/2016/02/rut-rapport-25-a...

Men det är den låga arbetsandelen som enligt mig är det enda problemet. Visst det finns konstiga invandrare men det finns konstiga svennar också. Jag ser inget skillnad på dem. De finns dessutom "svenskar" som flyr landet och vi har problem med kriminella internationella ligor men dessa brukar ej vara flyktingar, hur man ska komma åt dem är en bra fråga, men det är helt seperat från flyktingpolitiken.

Skrivet av Pusher:

3 - "Vi fick faktiskt ca 13% i senaste valet! Ni måste lyssna på oss!"

Halmgubbe, vem säger så? Däremot är många som röstade på annat parti förbannade på att högern gav makten till vänstern.

Skrivet av Pusher:

4 - Toppstyrningen i SD

SD är ett mycket dåligt parti, finns inget försvar. Dock hade högern samma problem, inte många var glada att de gav socialdemokraterna makten

Permalänk
Medlem

Det underbara med dessa diskussioner är att få se hur pass radikala vardagsmänniskor i verkliga fallet är. Själv är jag varken politiskt intresserad eller lagd åt något speciellt håll utan håller mig till mina egna värderingar och röstar på precis vad jag vill. Närmast nu ligger väl en taktikröst på KD för att stärka alliansen, även om vågmästarrollen lär falla till SD med en ny minoritetsregering som resultat.

Nytt sidetrack i tråden; Traditionell media vs. alternativ media?
Go.

Permalänk
Avstängd

SD är rasister utan tvekan.

För alla partier till vänster på skalan så är Malmö är en förebild.

Ett Malmö stort som Sverige är också min dröm och bevisligen med massinvandring i stor skala så har denna utmärkta stad skapats.

Så 2018 kommer min röst gå till Vänsterpartiet, nu bygger vi om Sverige kära medborgare!

Jag hoppas verkligen att hela Sverige blir som Malmö inom några år, då lever vi alla i den multikulturella drömmen

Permalänk
Medlem

Burner: Jag vet faktiskt inte om du är sarkastisk eller inte. Malmö har en del problem rent subjektivt och tänk vad skogsbolagen skulle få ångest om hela Sveriges yta blev en stad.

Har lite problem rent generellt med att lite för många tänker med hjärtat och efter tre riksdagsval där SD gjort bra och bättre ifrån sig så är det fortfarande ett reflex- och känslomässigt "Jaså, han är en sån" (SD-sympatisör), full stop. Oavsett vad man tycker om dom så kan det inte vara vettigt att behandla en stor och ökande del av de rösberättigade som paria och inte nånsin ta i sakfrågor på ett sansat sätt? Eller så kan det det, jag vene, jag har iaf försökt att sansa mig när folk säger att vi har så mycket skog i Sverige. Natur= gäsp, invandring = reflex, tycks vara allerstädes gällande.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Turbonisse:

Så vad vill du säga?

Vad vill jag säga? Exakt det jag skrev. Även om det finns rassar i många partier är dom starkt överrepresenterade inom SD, att låtsas som att det inte skulle vara nån skillnad visar bara att du är blind för det uppenbara. EDIT: Beträffande 'Program' finns här intressant läsning från vad man skrev 2011, läs sidan 8 https://sd.se/wp-content/uploads/2013/08/principprogrammet201... SD slänger ju ut rassarna på löpande band så fort deras åsikter kommer till allmänhetens kännedom. Ska vi tro att dom var helt ovetande om deras ståndpunkter INNAN det kom till allmänhetens kännedom eller att man har 'städat' klart nu? Det är väl ungefär som man som jude 1 år efter 2'a världskrigets slut skulle komma till ett sjukhus och upptäcka att man fått Josef Mengele som läkare och även om han skulle bedyra att han nu hade en helt annan inställning så nog fan skulle man vara misstänksam. SD har alldeles för mycket i sitt bagage för att jag skulle ge dom min röst, så fort går det inte att tvätta bort skiten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon999:

Vad vill jag säga? Exakt det jag skrev. Även om det finns rassar i många partier är dom starkt överrepresenterade inom SD, att låtsas som att det inte skulle vara nån skillnad visar bara att du är blind för det uppenbara.

Visst, men om folk resonerade sakfrågor i maklig takt istället för att brännmärka så kanske det inte skulle finnas nåt SD, bara enstaka högljudda politiska vildar och ett riktigt rasistparti som aldrig någonsin fick ens en procent i riksdagsvalet.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kolsvart Katt:

Burner: Jag vet faktiskt inte om du är sarkastisk eller inte. Malmö har en del problem rent subjektivt och tänk vad skogsbolagen skulle få ångest om hela Sveriges yta blev en stad.

Har lite problem rent generellt med att lite för många tänker med hjärtat och efter tre riksdagsval där SD gjort bra och bättre ifrån sig så är det fortfarande ett reflex- och känslomässigt "Jaså, han är en sån" (SD-sympatisör), full stop. Oavsett vad man tycker om dom så kan det inte vara vettigt att behandla en stor och ökande del av de rösberättigade som paria och inte nånsin ta i sakfrågor på ett sansat sätt? Eller så kan det det, jag vene, jag har iaf försökt att sansa mig när folk säger att vi har så mycket skog i Sverige.

Jag är inte sarkastisk.

Malmö är en förebild, tänk dig själv vad många språk som talas där. Jag delar både Löfvens och Reinfeldts åsikt att Malmö är en förebild.

Att det pratas många språk i Sverige är mycket bra.

Södertälje är också en bra förebild på hur positivt ett område kan bli med många invandrare.
För tex. 25 år sedan var det inte så många som visste vad Södertälje låg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pusher:

Svar: Detta har man läst hur många gånger som helst och varje gång får man ett leende på läpparna. För oss insatta så vet man att detta är förbannad lögn. Visst, Socialdemokraternas invandringspolitik är generösare än SD's men den som har hängt med så är det inget nytt att S alltid har stått för reglerad invandring. S värnar nämligen om välfärden (Alliansröstare får ursäkta men det är ni som har under 8 år stått för detta kaos) till skillnad mot högern. Finns en väldigt matnyttig tråd på flashback om detta:

En bra och viktig poäng. Socialistisk politik kräver praktiken ett visst mått av protektionism. Den är en omöjlighet utan "vi-anda" och sådan infinner sig knappast i ett splittrat samhälle med flera grupper som konkurrerar om resurserna. Som du är inne på, så är öppna gränser och uppmuntrande av mångkultur något som egentligen bara de borgerliga kan använda som styrmedel.

Jag vill dock inte gå så långt som att kalla det en förbannad lögn, då man på grund av tidsandan i dessa frågor i någon mån målat in sig i någon slags ideologiskt hörn. Man kan kort sagt inte utöva den sortens protektionism utan att indirekt ifrågasätta de dogmer om alla människors lika rättigheter och värde man själv idogt marknadsfört, och därmed har man försatt sig i någon slags moment 22, där man egentligen bara kan fortsätta sopa mattan för allianspolitiken, eller få de man tidigare frälst emot sig.

Skrivet av Pusher:

Finns mer att skriva men lördagskvällen är ung och Polly-påsen ropar svagt på mitt namn.

Bara svagt? De säger att Polly skapar ett beroende lika starkt som heroin...

----

En grej jag finner ganska uppseendeväckande är i övrigt hur Löfvén för bara något år sedan yvdes om att Sverige inte skulle bygga några murar. Nu är väl landet på absolut lägsta tillåtna EU-minimum vad det gäller mottagande? Hur i helvete kunde regeringen misslyckas så kapitalt med att förutse så direkta konsekvenser av den tidigare politiken i frågan, att man sedan tvingades panikdra i nödbromsen? Hade jag skött mitt jobb på det sättet vore jag sparkad för längesedan...

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Allas lika värde , Utom SD sympatisörer då dom blir särbehandlade pga sin politiska syn när det gäller att hyra lokaler, eller få sparken från sitt jobb (kommuner) osv osv osv.

Det kallar vi Allas lika värde

Bara pga det får SD min röst. Bara pga det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av burner1:

SD är rasister utan tvekan.

För alla partier till vänster på skalan så är Malmö är en förebild.

Ett Malmö stort som Sverige är också min dröm och bevisligen med massinvandring i stor skala så har denna utmärkta stad skapats.

Så 2018 kommer min röst gå till Vänsterpartiet, nu bygger vi om Sverige kära medborgare!

Jag hoppas verkligen att hela Sverige blir som Malmö inom några år, då lever vi alla i den multikulturella drömmen

Jag vet inte om Du driver med oss eller inte, eftersom där finns vissa i denna tråd som verkligen tänker så som Du skrev.
I torsdags var där ett väldigt stort märke på en cykelbana från allt blod från killen som sköts ihjäl dagen innan på kvällen.

Jag vet inte om resten utav Sverige vill leva sina dagar så som många Malmöbor får uppleva bara för att man i detta land inte har rätt att använda sig utav dödligt våld för att freda sig gentemot våld/hot om våld.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Skrivet av Mange75:

Kan bara hålla med , blev lite fel 😀 Va väl trött efter träningen 😉
Skulle formulerat det bättre 👍 kul att det gav nån glädje.
Mvh/Mange

Skickades från m.sweclockers.com

Nja, tror det beror på hur man läser det.

Jag läste det som att du respekterar människor och deras åsikter även om de röstar på något som en sunt tänkande person helst vill gräva ner.
Och hade folk i allmänhet resonerat så hade vi inte varit i närheten av de problem som uppstår vid politiska diskussioner i dagsläget.