Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Hur ljuger jag om att det går bra för Sverige?
Ökad sysselsättning och minskad arbetslöshet = bra. Att SD tror att allt går åt helvete pga invandrare vet vi. Hur har det stämt överens än så länge? Historiskt sätt?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag vet inte vad SD tror, jag röstar inte på SD.

Jag har precis sagt att vi är inne på väldigt många år av högkonjuktur, det vore konstigt om vi inte hade ökad sysselsättning.
Det är du som säger att Sverige går åt helvete pga. invandrare, jag säger att Sverige går åt helvete pga. asylpolitiken, att vi erbjuder ersättningar långt över existensminimum som svenskar för nöja sig med om dom tvingas söka socialbidrag. Att särbehandla på det viset skapar hat och motsättningar, som inte visar sig förrän det går dåligt för landet igen. Men du bortser än en gång från att vi lånar pengar mitt under högkonjuktur så jag antar att ekonomi inte är din starka sida.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av scienta:

Och alla som är för massinvandring och flyktingar och hej och hå är på samma sätt skyldiga till de brott som begås av dessa människor, eller?

Givetvis inte. Skillnad på rasistpartier och enskilda individer.
Tackat du dom riktiga partierna för de människor som kommer hit o sköter sig? (Majoriteten alltså). Här har vi tillfälle att lära av historien, eller vara rädd och låta den upprepas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Givetvis inte. Skillnad på rasistpartier och enskilda individer.
Tackat du dom riktiga partierna för de människor som kommer hit o sköter sig? (Majoriteten alltså). Här har vi tillfälle att lära av historien, eller vara rädd och låta den upprepas.

Ska man behöva tacka för att folk sköter sig? Jag trodde sådant var en självklarhet.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Du låtsas som att du inte vet om alla skandaler, förstår jag dig rätt? Tänker inte posta en massa länkar till uttalanden o annan skit som ändå bemöts med förnekelse från dig. Frågan var inte till dig som förnekar, utan till andra om varför.

Jag förnekar inte en enda skandal eller uttalande, jag är väl medveten om "skandalerna" som media blåst upp ordentligt. I vissa fall befogat, i många fall obefogat. Det dom har gemensamt är att det alltid är deras privata skandaler man pekar på medans man undviker att bemöta deras argument.

Jag önskar att SD inte behövdes, jag önskar att vi hade partier som la fram sanningen och debatterade enligt fakta, men så är det inte. Därför har vi extrema motpoler i riksdagen, det unika är att "7klövern" i brist på bättre namn, är så rörande överens om de känsliga bitarna i asylpolitiken, därför att ingen vågar debattera den.

Permalänk
Hedersmedlem

*** raderade inlägg ***

Jag har raderat ytterligare några inlägg som mer hade chattkaraktär eller kommenterade saker som inte direkt har med trådens ämne att göra.

Jag noterade en kommentar om att det hade smygraderats, till vilket jag kan ge denna enkla kommentar: vi moderatorer hjälper till på frivillig basis och i det här fallet hade jag inte tid att sitta uppe och följa den här diskussionen igår kväll/natt, utan valde att på morgonen (idag) följa upp och skriva en kommentar.

/KimTjik
Moderator

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SueCia:

Jag vet inte vad SD tror, jag röstar inte på SD.

Jag har precis sagt att vi är inne på väldigt många år av högkonjuktur, det vore konstigt om vi inte hade ökad sysselsättning.
Det är du som säger att Sverige går åt helvete pga. invandrare, jag säger att Sverige går åt helvete pga. asylpolitiken, att vi erbjuder ersättningar långt över existensminimum som svenskar för nöja sig med om dom tvingas söka socialbidrag. Att särbehandla på det viset skapar hat och motsättningar, som inte visar sig förrän det går dåligt för landet igen. Men du bortser än en gång från att vi lånar pengar mitt under högkonjuktur så jag antar att ekonomi inte är din starka sida.

Men du försvarar dom ändå? Jag tror inte på dig.

Särbehandling gillar jag inte. Men har för mig att den diskussionen redan är avslutad. Det handlar om asylsökande som under en begränsad period fått mer pengar än soc. och därför går folk bananas. Synd att man hatar för att någon annan får kan jag tycka.

Lånar själv pengar under högkonjunktur för att få igång lite snabbare tillväxt. Lånade pengar är inte lika med dålig pengar. Investering kallas det. Men tack för förolämpningen

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av scienta:

Ska man behöva tacka för att folk sköter sig? Jag trodde sådant var en självklarhet.

Nej det behöver man inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Nej det behöver man inte.

Vad var då poängen med ditt uttalande?

Att majoriteten "sköter" sig, kan du absolut inte säga utan statistik och den statistiken är ingenting du har tillgång till, för det anses diskriminerande.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SueCia:

Jag förnekar inte en enda skandal eller uttalande, jag är väl medveten om "skandalerna" som media blåst upp ordentligt. I vissa fall befogat, i många fall obefogat. Det dom har gemensamt är att det alltid är deras privata skandaler man pekar på medans man undviker att bemöta deras argument.

Nu gör du just det, förnekar vad som hänt med citattecken. Privata skandaler? Nej så är det inte.
Menar du att det som skrivs efter arbetstid är privat och det andra är jobb? För en politiker? Nej en politiker är sitt jobb 24/7. Men fritid = skriv vilken skit som helst, det är ditt "privata" jag helt skilt från jobbet. Ingen tror

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Men du försvarar dom ändå? Jag tror inte på dig.

Särbehandling gillar jag inte. Men har för mig att den diskussionen redan är avslutad. Det handlar om asylsökande som under en begränsad period fått mer pengar än soc. och därför går folk bananas. Synd att man hatar för att någon annan får kan jag tycka.

Lånar själv pengar under högkonjunktur för att få igång lite snabbare tillväxt. Lånade pengar är inte lika med dålig pengar. Investering kallas det. Men tack för förolämpningen

Du får tro vad du vill, jag har ingen anledning att ljuga. Jag försvarar inte heller SD. Jag ifrågasätter grundlösa uttalanden likt dina, skulle gjort samma sak om du påstod att alla i socialdemokraterna var tjuvar bara för att Sahlin köper toblerone för skattepengar.

Eller om du kallade alla socialdemokrater pedofiler bara för att socialdemokraterna ville kvotera in män på dagis t.ex.

Jag har varit socialdemokrat, sen slutade socialdemokraterna vara socialdemokrater själva så då rösta jag på moderaterna istället i senaste valet. 2018 överväger jag att inte rösta alls, eventuellt rösta på KD.

Du tycker alltså att särbehandling är OK så länge det bara är över "viss tid" som sträcker sig över ett par år? Varför inte bara säga att du är för särbehandling då isåfall?

Det var inte menat som en förolämpning, jag konstaterade bara att du kanske inte var tillräckligt kunnig på ekonomi för att förstå vilken katastrof det är att låna pengar för att finansiera bidrag mitt i högkonjuktur.

Permalänk
Medlem

Ett ljus i mörkret, en av de få som säger sanningen.
http://www.gp.se/ledare/teodorescu-kafka-dal%C3%AD-och-fredri...

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SueCia:

Du får tro vad du vill, jag har ingen anledning att ljuga. Jag försvarar inte heller SD. Jag ifrågasätter grundlösa uttalanden likt dina, skulle gjort samma sak om du påstod att alla i socialdemokraterna var tjuvar bara för att Sahlin köper toblerone för skattepengar.

Eller om du kallade alla socialdemokrater pedofiler bara för att socialdemokraterna ville kvotera in män på dagis t.ex.

Jag har varit socialdemokrat, sen slutade socialdemokraterna vara socialdemokrater själva så då rösta jag på moderaterna istället i senaste valet. 2018 överväger jag att inte rösta alls, eventuellt rösta på KD.

Du tycker alltså att särbehandling är OK så länge det bara är över "viss tid" som sträcker sig över ett par år? Varför inte bara säga att du är för särbehandling då isåfall?

Det var inte menat som en förolämpning, jag konstaterade bara att du kanske inte var tillräckligt kunnig på ekonomi för att förstå vilken katastrof det är att låna pengar för att finansiera bidrag mitt i högkonjuktur.

Du undviker att svara på det jag frågar dig med en wall of text.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon4992:

Hur ljuger jag om att det går bra för Sverige?
Ökad sysselsättning och minskad arbetslöshet = bra. Att SD tror att allt går åt helvete pga invandrare vet vi. Hur har det stämt överens än så länge? Historiskt sätt?

Du har rätt att det går bra för Sverige och att arbetslösheten minskar.

Det är därför som skatterna kommer sänkas nästa år, nu när det är fler som arbetar i Sverige så delar fler på kostnaderna.

Någon som vet exakt vilket datum som inkomstskatterna kommer sänkas?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Nu gör du just det, förnekar vad som hänt med citattecken. Privata skandaler? Nej så är det inte.
Menar du att det som skrivs efter arbetstid är privat och det andra är jobb? För en politiker? Nej en politiker är sitt jobb 24/7. Men fritid = skriv vilken skit som helst, det är ditt "privata" jag helt skilt från jobbet. Ingen tror

Det är inte skandaler som påverkar partiets politik, om vi säger så då. Jag tycker givetvis det är lika fel som du att politiker viftar med järnrör eller hänger ut barn i sociala medier. Problemet uppstår ju i när man debatterar och "motståndarna" inte kan bemöta SDs politik utan allt som oftast bara lyfter fram deras skandaler. Lite som du gör nu.

Jag lyfter fram fakta om att pensionärer inte har råd med tandvård, asylsökande får gratis. Personer som beviljats PUT har mer inkomst än genomsnitts pensionären.

Detta är inte kritik mot asylsökande, det är kritik mot systemet. Du väljer dock att skita i allt detta och fokusera på SDs privata skandaler. Det är såna som du som får partier likt SD att växa, då folk får uppfattningen att man inte kan bemöta deras argument och måste fokusera på smutskastning istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Du undviker att svara på det jag frågar dig med en wall of text.

Nej jag svarade, läs igen

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cappe97:

Jo håller helt med. Men man måste ju diskutera med rasister för att få dom ska ändra sig. Om en rasist bara umgås och diskuterar med andra rasister kommer ju hen inte ändra sig

Jasså, det är rasisterna som har fel? Inte de som förnekar bevisade rasliga skillnader? Från både vetenskapliga och empiriska studier.

Fråga 1: Hur kommer det sig att de enda raser som har byggt upp i-länder även har hög IQ, ett utbildningsväsen och värdesätter sanning.

Fråga 2: Vad kom först, samhället byggt på sanningar eller folkets tillit till varandra? Med andra ord, är det västs magiska jord som gjort oss världsledande eller det västerländska folket?

Fråga 3: Står människan över evolutionen? Oavsett var vi är och hur länge vi varit separerade så är vi alla exakt likadana? Vilket är helt unikt i världens historia som vi känner den ska tilläggas.

Visa signatur

Define R3 | i5 4690k | ASUS Z97-A | 16GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | GTX 780 + 660 PhysX | Dell U2311 & 2st Eizo FS2331 Surround

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

Allas lika värde , Utom SD sympatisörer då dom blir särbehandlade pga sin politiska syn när det gäller att hyra lokaler, eller få sparken från sitt jobb (kommuner) osv osv osv.

Det kallar vi Allas lika värde

Bara pga det får SD min röst. Bara pga det.

Ja, tjena. "Alla lika värde". Med tanke på den horribla mängd vedervärdiga uttalande sd-politiker har gjort genom så är man jävligt snett ute när man ska diskutera "allas lika värde".

Gör om, gör rätt.

Skrivet av Bemushroomed:

Rasister i partiet? Vilka då? Sen "rastistiska" ok, jämfört med vad/vem/vilka?

Jag får anta att du ej tänkt på att alla andra partier som existerar också har rasister och människor jag skulle vilja påstå to.m är psyiskt sjuka eller iaf instabila. Skillnaden är att de inte är utsatta för en häxjakt så folk missar det, knappast så att Aftonbladet skulle ta upp det.

Ett axplock (S och MP framförallt.. vad gäller Vänsterpartiet så kommer det ju dödshot och dumheter från deras Twitterkonton i stort sett varje månad, jag har tappat räkningen, jag ser dom som rena clowner, inte politiker.)

"1. "Jag ska skära av dig dina bröst och steka dem i smör. Du ska dö din hora"

- Socialdemokratiske val- och kampanjarbetaren Marcus Arnesson, dömd för flera fall av olaga hot och sexuellt ofredande 2012. Bland annat mot politiska motståndare.

2. "Judesvin!"

Den socialdemokratiske kommunfullmäktigeledamoten i Filipstad, Omar Omeriat, uttryckte sig 2014 såhär om israeler på facebook.

3. "En ihjälskjuten invandrare är bästa julklappen (...) Jag vill flytta ifrån Blattekrona"

- Den miljöpartistiske kommunpolitikern i Landskrona, Joakim Andersen, gav 2015 uttryck för sina innersta tankar på Flashback.

4. ”När Afrikaner säger att Svenska tjejer får skylla sig själva om de blir våldtagna, för att dom är så lättklädda. Är det ok att köra över en neger om det är mörkt ute?”.

-Fredrik Norén, socialdemokratisk kommunpolitiker i Nora i facebookinlägg 2013.

5. "Jävla blatte!"

- Den socialdemokratiske kommunpolitikern Hans-Erik Palmqvist åtalades 2013 för att skrikit dessa ord till en invandrad busschaufför.

6. "Ska fan döda SDU när de kommer till Växjö (...) Skjut en snut rakt i fejjjjan"

- Den socialdemokratiske kommunfullmäktigekandidaten i Alvesta, Jonatan Bengtsson, åtalades 2014 för sin tvivelaktiga syn på våld, demokrati , polispersonal och oliktänkande.

7. "funderar på om jag ska göra honom till valack först innan skottet kommer."

- Det socialdemokratiska landstingsrådet i Västmanland, Denise Nordström, hotade 2013 att kastrera och skjuta Fredrik Reinfeldt.

8."Ja, ett riktigt pack är vad det är (...) Skicka dem med bananbåt dit de kom ifrån"

- Den socialdemokratiske kommunpolitikern i Tingsryd, Rickard Almqvist, gav 2015 sin syn på EU-migranter på facebook

9. "Precis som Sovjetunionens kommunistiska parti stärktes under Josef Stalin, precis som Kinas kommunistiska parti stärktes under Mao Zedong, kommer vår rörelse att stärkas under den kampvilliga distriktsstyrelsen."

- SSU Södra Älvsborg lyfter 2013 fram två av världshistoriens värsta massmördare som positiva exempel att följa och låta sig inspireras av.

10. "Världsamfundet sväljer propagandan eftersom judarna är så inflytelserika inom storföretagen och den amerikanska administrationen"

- Birgitta Hansen, kommunpolitiker för Miljöpartiet i Stockholm lägger ut texten kring sina idéer om en judisk världskonspiration"

Vill du rösta på ett parti som inte har rasister eller idioter, så ptja, lycka till med det säger jag! Du kan ju tipsa oss andra om du hittar ett sådant parti

Grattis. Du hittade några illa uttalanden. Ska vi göra en lista fast med bara sd-politiker? Eller du kanske såg Filip och Fredriks show där man mätte listor?

Skrivet av solomon:

Jag är inte insatt i politik tillräckligt för att kunna lägga mig i den diskussionen till 100% men från min egna erfarenhet är dagens samhälle och regering helt åt helvete.

Blev senast tidigare i veckan kallad rasist för att jag inte ville skjutsa 3 främlingar(invandrare alltså) från Horndal till Gävle när jag var på väg hem från jobbet i Avesta.. Säger man nej blir man automatiskt rasist.

De som kommer hit och verkligen vill göra sitt liv bättre tycker jag inget illa om, däremot de som kommer hit och ställer krav att de t.ex inte är nöjda vilket ställe de blev placerade på tycker jag kan dra åt helvete. Jag läste nån artikel för ett tag sedan där det var en familj som hade kommit hit och blivit placerade uppåt i landet men nu strejkade pga de inte ville bo där.

Det är så in åt helvete respektlöst.
Min morsa arbetade på en förskola ett tag och en dag hade de en sån där, "Vad vill du bli när du blir stor"-dag och alla ungarna satt och ritade förutom en grabb. Morsan gick dit och frågade vad han ville bli när han blir stor och varför han inte ritade och ungjäveln säger "Jag tänker inte jobba när jag blir stor. Jag ska gå på soc".

Liksom, detta beteende har han ju inte fått fram själv utan detta är ju från sina föräldrar. De är så medvetna om att vår regering bara böjer sig över bordet och låts bli knullade i röven.

Det är så jag känner i alla fall.

Har väldigt svårt med sanningshalten i denna story. Så du menar att dagisbarn säger: "jag ska gå på soc"? Tvivlar starkt på att kids i den ålder säger så. Vidare så har jag väldigt svårt att föreställa mig att föräldrar säger till sina barn: "du ska inte jobba, du ska gå på soc!"
I call bullshit.

Jag har ett gäng personliga anekdoter också men undviker sånt för då blir debatten alldeles för personlig. Sakfrågan är viktigare.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 Nätagg: Cooler Master v700
Processor: AMD Ryzen 5700X3D Moderkort: Gigabyte B550M DS3H
Kylare: Cooler Master Hyper 212 Black Edition Gpu: Sapphire 7800XT
Ram: HyperX 16GB DDR4 3600MHz CL17
SSD: Kingston M2 512GB Skärm: Gigabyte M27Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av burner1:

Du har rätt att det går bra för Sverige och att arbetslösheten minskar.

Det är därför som skatterna kommer sänkas nästa år, nu när det är fler som arbetar i Sverige så delar fler på kostnaderna.

Någon som vet exakt vilket datum som inkomstskatterna kommer sänkas?

Varför skulle skatterna sänkas när de inte ökat i linje med de dåliga tiderna? Vi har fortfarande ett rejält jobbskatteavdrag för de flesta. Dessutom har välfärden holkats ur en hel del, vilket skedde även innan flyktingkrisen, så vi ligger definitivt inte i bra fas där.

Så berätta gärna vad som gör det troligt att skatterna skulle sänkas i scenariot?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Evil Peter:

Så berätta gärna vad som gör det troligt att skatterna skulle sänkas i scenariot?

Om fler delar på kostnaderna då arbetslösheten minskar så är det väl rimligt att skatterna sänks som det står i ekonomiböckerna.

Sedan när färre delar på kostnaderna för välfärden så höjs skatterna.

Missförstå mig rätt, jag tycker det är coolt att betala skatt. En av de stora drivkrafterna jag hade när jag studerade och tog CSN lån var just att jag i framtiden skulle betala mer skatt när jag skulle komma ut i arbetslivet.

Hade jag fått bestämma så hade ALLA pengar gått till staten. Att spara till bilar, hus och cyklar hör inte hemma hos fotfolket.

Skrivet av Evil Peter:

Dessutom har välfärden holkats ur en hel del, vilket skedde även innan flyktingkrisen

Det var väldigt rasistiskt skrivet!

Med flyktingkrisen så kommer det forskare, läkare och ingenjörer som nu är med och bygger upp landet. Jag har hört på SVT att Sverige skulle gå under utan flyktingkrisen. Nu när vi är hundratusentals fler människor är det andra länder som lånar pengar från Sverige!

Du kan själv se prognoserna på Sveriges skulder till övriga länder, innan nästa val har vänsterregeringen betalt av alla lån och svenskarna är helt skuldfria. Så bra går det för Sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Sedan ID-kontroller infördes, detta året, har den i stort sett avstannat.

94000, hur har invandringen avstannat om den är lika hög som vanligt?
Hela det här året har det varit id kontroller, så hur kan det då vara "normal"(sedan 2006) invandring?
Om det nu flyttar in legalt och icke legalt på samma nivå som före 2016 så ser då inte jag någon sanning i vad herr Löfven sa förra året, jag ser bara ytterligare en floskel från en politiker, sen har vi dessa 80.000 utvisningar som: "vilket beräknas ta omkring tre år att verkställa" bara för förra årets nysvenskar.

Borde man inte ligga under det som var före 2006 eller liknande om man pratar om ett stopp?

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pusher:

Filip och Fredriks show

Oooooch där var ribban lagd alltså. Vi använder 2 TVprofiler som har ALLT att vinna på att kritisera SD, och som dessutom inte är det minsta insatta i politik, som källhänvisning när vi kommer med olika påståenden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

De som tycker den omvända särbehandlingen är fel då, o inte har nåt annat sätt att visa sitt missnöje?

Familjerna som blev uppsagda ur sina hyresrätter för att göra plats för asylboende. Eller pensionären som tycker det är fel att han får mindre i månaden än en asylsökande som beviljats put, o dessutom har gratis tandvård, som många pensionärer behöver men inte har råd med.

Du är bra jävla rasist om du inte tycker att detta är fel.

Så att företagare som gör om sina boenden till asylsökande och tjänar grova pengar på asylsökande.. tänk efter vems fel det är..

Att en människa flytt ett krigshärjade land och med att allt bakom sig jämför du med hur mycket pengar du har i fickan?

Vad jag tycker är fel är hur staten betalar ut pengar till dessa företag och individer. Inte att människor som kommer hit som flyktingar får hjälp.

Det finns många fel.. ingen säger emot dig. Men finns det underlag att försäkringskassan skär ner på assistanstimmar för att bekosta flyktingars leverne? Som ett exempel.

Har du en åsikt stå för den och säg rakt ut vad du tycker.

Visa signatur

NZXT 810 Switch, Corsair AX860i, Maximus V Formula, I7 3770K ,Asus GTX 680, Corsair vengance 1866Mhz 32gb Ram, Samsung 850 Pro 256Gb, Samsung 840 basic 500Gb, WD 2Tb Caviar Green,120GB, Komplett vattenkylning

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pusher:

Ja, tjena. "Alla lika värde". Med tanke på den horribla mängd vedervärdiga uttalande sd-politiker har gjort genom så är man jävligt snett ute när man ska diskutera "allas lika värde".

Gör om, gör rätt.

Sååå, allas lika värde gäller bara för folk du tycker om?

Visa signatur

Define R3 | i5 4690k | ASUS Z97-A | 16GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | GTX 780 + 660 PhysX | Dell U2311 & 2st Eizo FS2331 Surround

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akarr:

Så att företagare som gör om sina boenden till asylsökande och tjänar grova pengar på asylsökande.. tänk efter vems fel det är..

Att en människa flytt ett krigshärjade land och med att allt bakom sig jämför du med hur mycket pengar du har i fickan?

Vad jag tycker är fel är hur staten betalar ut pengar till dessa företag och individer. Inte att människor som kommer hit som flyktingar får hjälp.

Det finns många fel.. ingen säger emot dig. Men finns det underlag att försäkringskassan skär ner på assistanstimmar för att bekosta flyktingars leverne? Som ett exempel.

Har du en åsikt stå för den och säg rakt ut vad du tycker.

***bort/mod*** Du gör skillnad på folk beroende på vart de kommer ifrån.

Jag har inte sagt att det är fel att hjälpa folk som flyr krig, det är det du som sa, än en gång fullständigt idiotiskt och omänskligt.
Det jag säger är att det är fel att migrationsverket betalar så ofantligt stora summor för dessa människor att de konkurerar ut svenskarna som sen ska betala skatt och försörja dessa människor. Du håller ju med om att det är orimligt stora summor per person eller hur? Varför står du inte för det då?

§1.1 /screamin-daemon, moderator
Permalänk
Medlem

Jag håller med. Det är klart att man vill hjälpa utsatta folkgrupper som måste fly från sina länder. Men vi kan ju inte ta in hur mycket folk som helst i landet, andra länder måste också hjälpa till.

Jag föredrar kvalité framför kvantitet. Hjälp de som finns här NU, jobb, bostäder, utbildning. När förorten kommit på fötter, DÅ kan vi ta in fler.

Detta är en mycket viktig fråga för mig. Men jag tror inte jag kommer rösta på SD. Snarare piratpartiet då de står för vårat livs största fråga just nu. Sossar och moderater och allt där emellan är ena riktiga tomtar som man ändå inte kan ta seriöst något av dom.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SueCia:

Det är inte skandaler som påverkar partiets politik, om vi säger så då. Jag tycker givetvis det är lika fel som du att politiker viftar med järnrör eller hänger ut barn i sociala medier. Problemet uppstår ju i när man debatterar och "motståndarna" inte kan bemöta SDs politik utan allt som oftast bara lyfter fram deras skandaler. Lite som du gör nu.

Jag lyfter fram fakta om att pensionärer inte har råd med tandvård, asylsökande får gratis. Personer som beviljats PUT har mer inkomst än genomsnitts pensionären.

Detta är inte kritik mot asylsökande, det är kritik mot systemet. Du väljer dock att skita i allt detta och fokusera på SDs privata skandaler. Det är såna som du som får partier likt SD att växa, då folk får uppfattningen att man inte kan bemöta deras argument och måste fokusera på smutskastning istället.

Tror du blandar ihop mig med någon annan, vi har inte diskuterat pensioner osv. Du kommenterade på min fråga gällande varför SDs anhängare förnekar med mer förnekelser och förringande av "skandaler" som du så fint kallar det. Antingen åter till huvudfrågan (men här är du fel person att fråga, handlar mer om dig än till dig) eller så får du fortsäta sidospåret med någon annan. Men kan slänga in en bonus: kolla hur SDs hållning gentemot pensionärerna har förändrats. (tips: budgetförslag)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punnisher:

94000, hur har invandringen avstannat om den är lika hög som vanligt?
Hela det här året har det varit id kontroller, så hur kan det då vara "normal"(sedan 2006) invandring?
Om det nu flyttar in legalt och icke legalt på samma nivå som före 2016 så ser då inte jag någon sanning i vad herr Löfven sa förra året, jag ser bara ytterligare en floskel från en politiker, sen har vi dessa 80.000 utvisningar som: "vilket beräknas ta omkring tre år att verkställa" bara för förra årets nysvenskar.

Borde man inte ligga under det som var före 2006 eller liknande om man pratar om ett stopp?
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1Z3VBC8cMs39we74aOoH4laLb7eqn19WX-7yzphL8l6s/pubchart?oid=5&format=image

Du glömde dom ca: 317000 anhöriga som beräknas komma till 2019

Permalänk
Skrivet av anon4992:

Titta på dom andra partierna, dom har också rasister därför är SD inte rasister? Jag köper inte ditt argument. Det är SD och sina politiker som dagligen hetsar mot invandrare och liknande men SD fanboysen ignorerar det som vanligt. Se senast med Ekans uthängning av "skäggbarn", motionen om judar i media osv. Klart att det finns idioter i alla partier, men dina argument tryter. Är alla partier som MP för att varenda parti har människor som bryr sig om miljön?

Katastrofalt, att folk röstar på SD när vi vet så mycket om dom. Allt som görs förnekas eller vrids, även om det finns i klartext på deras egna twitterkonton, filmat och i ljudupptagningar.

"Vi visste inte" säger man efteråt, tro fan att ni gör!

Fast jag sa inte att dom som säger rasistiska saker inte är rasister, det är dom, inkl om det funnits någon i SD (säkerligen) som sagt olämpliga saker. Det jag sa är att inget parti är perfekt.

"Skäggbarn" är ju en benämning på vuxna som påstår att dom är barn. Jag vet inte om jag tycker det ligger så mycket rasism i det direkt? Det har inte med ras att göra ens. Hon som gjorde uttalandet om Bonnier blev utesluten.

Katastrofalt att folk röstar på te.x S eller M som gapat om "rasism" när SD lagt fram ett vettigt förslag, och sen kopierat det rakt av några månader eller ibland veckor senare och låtsas som att det regnar. Haha.. Nä ärligt talat alltså, jag förstår inte hur ni tänker alls. Säga vad man vill om vissa klantarslen som finns eller funnits i SD, men några kappvändare är dom inte, de står för sin sak, det gör inte de andra partierna. SD skulle ju kunna dra upp sossarnas nazistiska förflutna med bl.a Erlander (som var chef för koncentrationsläger i sverige), tvångssterilisering ända in på 70 talet och till viss del på 2000-talet också men då var det transsexuella och inte människor av fel "ras".. Löfvens morfar som var nasse och allt vad det är.. Åkesson skulle ju kunna hålla på precis som Löfven, men istället beter han sig värdigt, som en statsminister, han tar upp aktuella saker och törs ta debatten utan att kasta epitet omkring sig som en barnunge.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Tror du blandar ihop mig med någon annan, vi har inte diskuterat pensioner osv. Du kommenterade på min fråga gällande varför SDs anhängare förnekar med mer förnekelser och förringande av "skandaler" som du så fint kallar det. Antingen åter till huvudfrågan (men här är du fel person att fråga, handlar mer om dig än till dig) eller så får du fortsäta sidospåret med någon annan. Men kan slänga in en bonus: kolla hur SDs hållning gentemot pensionärerna har förändrats. (tips: budgetförslag)

Håller med dig om att många SDare förringar och förnekar skandaler, givetvis har det skett många skandaler, det som är grejen är att jag inte tycker att dessa skandaler hör hemma i debattsammanhang. Att bemöta argument med pajkastning om diverse skandaler gör bara att man får uppfattningen att man inte klarar bemöta SDs argument.

Angående bonusen.
Vet inte varför du säger det till mig, jag överväger inte ens att rösta på SD, man kan såga nuvarande invandringspolitik utan att tycka att SD är rätt parti att leda landet.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bemushroomed:

Fast jag sa inte att dom som säger rasistiska saker inte är rasister, det är dom, inkl om det funnits någon i SD (säkerligen) som sagt olämpliga saker. "Skäggbarn" är ju en benämning på vuxna som påstår att dom är barn. Jag vet inte om jag tycker det ligger så mycket rasism i det direkt? Det har inte med ras att göra ens. Hon som gjorde uttalandet om Bonnier blev utesluten.

Katastrofalt att folk röstar på te.x S eller M som gapat om "rasism" när SD lagt fram ett vettigt förslag, och sen kopierat det rakt av några månader eller ibland veckor senare och låtsas som att det regnar. Haha.. Nä ärligt talat alltså, jag förstår inte hur ni tänker alls. Säga vad man vill om vissa klantarslen som finns eller funnits i SD, men några kappvändare är dom inte, de står för sin sak, det gör inte de andra partierna. SD skulle ju kunna dra upp sossarnas nazistiska förflutna med bl.a Erlander (som var chef för koncentrationsläger i sverige), tvångssterilisering ända in på 70 talet och till viss del på 2000-talet också men då var det transsexuella och inte människor av fel "ras".. Löfvens morfar som var nasse och allt vad det är.. Åkesson skulle ju kunna hålla på precis som Löfven, men istället beter han sig värdigt, som en statsminister.

Intressant att SD anhängare drar upp sossarnas gamla misstag som exempel på hur fel dom har haft och fördömmer detta. Samtidigt ser vi hur _dagens_ SD har precis deras åsikter. Dom är för tvångssterilisering exempelvis.(2013, 3 år sedan, inte 70år sedan). Att peka finger på sossarna för skit dom gjort o sen göra samma sak själv det är SD i ett nötskal. Vi andra har lärt av misstagen och gått vidare, dom andra vill göra det igen.

Kan någon ge svaret på min förnekelsefråga? För jag möts bara av det gamla vanliga förnekelsetugget hos de gamla klassiska forumiterna o det är tjatigt.