Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SueCia:

Har jag använt flashback som källa? O nej, Filip o Fredrik duger verkligen inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Varför duger inte Filip o Fredriks lista? Du menar att den inte var på riktigt och dom hittat på allt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Har jag använt flashback som källa? O nej, Filip o Fredrik duger verkligen inte.

Jag försökte peka på att du inte hade några invändningar när en annan användare tog upp vad andra politiker sagt och hänvisade till flashback, men du nappade inte

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bl4ckIce:

Även om många vet och har hört vad SD är och står för så undrar jag ändå...
1. Varför röstar så många på SD och varför röstar du på dem eller tänker göra det?
2. Är det "verkligen" för att väljarna tror på att SD kan lösa "problemen" eller.... ?
3. Varför kan SD som är så "ärliga" inte säga att de är ett mer främlighetsfientligt parti... tror ni?

Jag skulle vilja veta på vilket sätt man anser att SD har en bra politik om vi skalar bort invandringsfrågan. Det är den intressanta delen i det här resonemanget.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Jag skulle vilja veta på vilket sätt man anser att SD har en bra politik om vi skalar bort invandringsfrågan. Det är den intressanta delen i det här resonemanget.

Hjälpa våra pensionärer, bättre stöd till brandkämparna och polisen behålla landsbygden.

Högteknologiska kärnkraftverk, sälja el till grannländerna.

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Jag har aldrig påstått att "det fanns hur mycket plats som helst" och har heller aldrig sagt att jag tycker att något parti är guds gåva till mänskligheten. Så jag vet inte riktigt varför du tar upp vad S eller något annat parti för den delen sagt (utan några som helst källor dock).

Du borde väl vara lycklig nu då, om verkligheten stämmer efter din beskrivning. Varför gnälla?

Värst vad du går till attack då. Lugna ned dig istället.

I vilken mening menar jag på att du har sagt att "det finns hur mycket plats somhelst"?
Vem har sagt att jag gnäller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Värst vad du går till attack då. Lugna ned dig istället.

I vilken mening menar jag på att du har sagt att "det finns hur mycket plats somhelst"?
Vem har sagt att jag gnäller?

Har inte alls gått till attack, försöker föra en vanlig diskussion. Så då har du misstolktat mig Förstod bara inte varför S drogs upp i ansiktet på mig?

Du ger intrycket av att gnälla över att "man stulit SD's politik". Då antog jag att du ville ha den politiken, men inte gillade att man "stulit" den. Antog jag rätt? Om ja, då är du väl nöjd när man tagit beslut som fått mer eller mindre stopp på invandringen?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fisken1986:

Hjälpa våra pensionärer, bättre stöd till brandkämparna och polisen behålla landsbygden.

Rätt mig om jag har fel, men i SD's senaste budget såg det inte speciellt bra ut för pensionärerna. Så hur tänker du där?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Rätt mig om jag har fel, men i SD's senaste budget såg det inte speciellt bra ut för pensionärerna. Så hur tänker du där?

Bättre än vad den är nu ialf.

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Fisken1986:

Källor på att det du säger stämmer? Vet iaf att det blev ett jävla liv när SD inte alls förbättrar, utan faktiskt gör det sämre för pensionärerna. Senaste skuggbudgeten är ett exempel. Googla upp det.

Fan att så många går på SDs propaganda trots motsatsen är bevisad.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Fisken1986:

Nej, snälla sluta tro att allt dom säger är sant utan att ens kolla upp först.

SDs sänkningar
http://polimasaren.se/analys-av-sds-budget-2016/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fisken1986:

Helt fel faktiskt. I deras senaste budget vill man uttöka jobbskatteavdraget hos dem som har lön, inte pensioner. Dvs så ökar skillnaderna på löntagare och pensionärer. Känns inte som att du är riktigt påläst där.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

lösryckta citat.. framställande av fakta utan källa.. och annat skoj..

Kom med med något konkret och sluta vara smygrasister eller sitta och beskydda SD och försvara deras politik..

Är det fel att hjälpa människor i nöd?

Varför ska vi som tycker att det är ok att hjälpa människor i nöd behöva argumentera varför det är rätt eller inte? lägg ner snacket nu..

Det är säkert samma människor som blir arga på andra människor som exempelvis ger en tiggare 5kr..

Visa signatur

NZXT 810 Switch, Corsair AX860i, Maximus V Formula, I7 3770K ,Asus GTX 680, Corsair vengance 1866Mhz 32gb Ram, Samsung 850 Pro 256Gb, Samsung 840 basic 500Gb, WD 2Tb Caviar Green,120GB, Komplett vattenkylning

Permalänk

..och detta ständiga kastande av rasistkortet. Man blir så jäkla less! Ni som tror att ni gör en 'god gärning' när ni slänger upp det numera såååååå sletna och urvattnade kortet; för varje gång ni använder ordet fel så minskar dess värdefulla uppmärksamhet. För varje gång ni vräker ur er 'rasist' bara för att ni inte har bättre argument så minskar uppmärksamheten till de som verkligen lider av det. Invandrare, flykting, migrant, asylsöknade eller 'nysvensk' (jäkla hittepå-ord det med) är inte en ras, etnisk grupp eller för övrigt delar något gemensamt som kan argumenteras i rastermer!!

Islam och andra religioner är inte heller det någon ras och avighet mot dem kan således inte heller benämnas 'rasism'. Det finns en fundamental skillnad på religion och ras; en religion är frivillig och du kan lämna den när du vill. En ras inte. Att då använda och 'tvätta ur' rasistbegreppet gör då inget annat än att förminska uppmärksamheten för de som VERKLIGEN lider av rasism i en situation de har fötts i och inte kan välja bort.

Men detta är inget nytt. Min erfarenhet är att 99% av de jag argumenterat med i dessa termer bara har intresse av att visa sig själva i bättre ljus. Mycket liten kunskap om t.ex. vissa folkslag i Afrika eller Asien som lever under grymma förhållanden helt baserat på just etnicitet eller rastillhörighet. Jävla hycklare den absloluta majoriteten som glatt förbrukar folkets förtroendekapital för dessa folks lidande bara för att få visa sig själva i god dager med hjälp av något 'hitte-på' argument!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Har inte alls gått till attack, försöker föra en vanlig diskussion. Så då har du misstolktat mig Förstod bara inte varför S drogs upp i ansiktet på mig?

Du ger intrycket av att gnälla över att "man stulit SD's politik". Då antog jag att du ville ha den politiken, men inte gillade att man "stulit" den. Antog jag rätt? Om ja, då är du väl nöjd när man tagit beslut som fått mer eller mindre stopp på invandringen?

Tror ja gjorde det isf:)

Jo det är så jag menar. Kanske inte gnäller men visst höjer man ögonbrynen över det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Tror ja gjorde det isf:)

Jo det är så jag menar. Kanske inte gnäller men visst höjer man ögonbrynen över det.

Varför inte i så fall istället säga: "Så bra att man anpassade sig"?

Blir lite sandlåda om man ska fokusera på vem som "stal" vems förslag osv. Huvudsaken är att man tar bra beslut.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tycker det är kul att SD är rädda för att bli kallade för rasister samtidigt som de har gång på gång kallat ALLA flyktingar för potentiella våldtäktsmän, sen ska vi väl inte börja att snacka om vad de tycker om homosexuella och vill klassa det som en sjukdom igen..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Clint Eastwood:

..och detta ständiga kastande av rasistkortet. Man blir så jäkla less! Ni som tror att ni gör en 'god gärning' när ni slänger upp det numera såååååå sletna och urvattnade kortet; för varje gång ni använder ordet fel så minskar dess värdefulla uppmärksamhet. För varje gång ni vräker ur er 'rasist' bara för att ni inte har bättre argument så minskar uppmärksamheten till de som verkligen lider av det. Invandrare, flykting, migrant, asylsöknade eller 'nysvensk' (jäkla hittepå-ord det med) är inte en ras, etnisk grupp eller för övrigt delar något gemensamt som kan argumenteras i rastermer!!

Islam och andra religioner är inte heller det någon ras och avighet mot dem kan således inte heller benämnas 'rasism'. Det finns en fundamental skillnad på religion och ras; en religion är frivillig och du kan lämna den när du vill. En ras inte. Att då använda och 'tvätta ur' rasistbegreppet gör då inget annat än att förminska uppmärksamheten för de som VERKLIGEN lider av rasism i en situation de har fötts i och inte kan välja bort.

Men detta är inget nytt. Min erfarenhet är att 99% av de jag argumenterat med i dessa termer bara har intresse av att visa sig själva i bättre ljus. Mycket liten kunskap om t.ex. vissa folkslag i Afrika eller Asien som lever under grymma förhållanden helt baserat på just etnicitet eller rastillhörighet. Jävla hycklare den absloluta majoriteten som glatt förbrukar folkets förtroendekapital för dessa folks lidande bara för att få visa sig själva i god dager med hjälp av något 'hitte-på' argument!

Har du missat att ordet rasist har fått en ny betydelse de senaste tio åren? Det var längesedan det hade med ren ras att göra och innefattar nu mer.
Så egentligen bryr du dig om folk i Asien o Afrika som får utsättas för gammal god rasism istället för "nyrasism"? check!

Tldr: 2016 är hat mot andra beroende på ras, religion eller sexuell tillhörighet = rasism.
Nu vet du. Men kul att du kämpar som sann antirasist för folken i Asien och Afrika!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Tänk om jag skulle påstå att t ex Liberalernas representanter är de ärligaste. Hur ska du motbevisa mig och hur ska du bevisa att SD:s representanter är de ärligaste istället?

Jag behöver varken bevisa att SD eller liberaler är ärligast men tycker det är uppenbart vilka det är som törs ta frågor som är känsliga utan att vara rädda för politiska efterföljder och en ärlig politik är inte att vända kappan efter vinden och har utgångs punkten röster före allt där SD faktiskt försöker styra upp problemen

Skrivet av vrmlnd:

När man läser dina inlägg blir man ju lite orolig.. Har du bara låtit dig attraheras av SD-propaganda de senaste året, eller har du bara levt under en sten?

I dagsläget är det endast V och MP som man ur ditt perspektiv skulle kunna kalla 'ryggradslösa'. Kom ned på jorden.

v - Mp är ryggradslösa utan verklighets uppfattning och KD försöker rida på SD´s framgångar och S + M är inte bättre och enda orsaken dom ändrat sin flykting politik är att SD gått fram starkt så dom blivit tvingade att kovända och göra som SD sagt hela tiden för vi inte ska nå ekonomisk ruin och är fortfarande så fega att prata om invandring som är ett stort problem p.g.a mängden som kommer in att det måste tas på största allvar och rösta på sånna ...nä aldrig

Skrivet av anon4992:

Ärligast? Varför ljugs det då om vad som sagts o gjort när media knackar på dörren? Att Åke säger "det är olämpligt" gör det inte till hederligt. Kolla upp lite brottsmisstankar o annat på de folkvalda innan du snackar om hederligt. Infon finns där i klartext, om du vågar inse att du har fel?

Du kan kolla brott som folkvalda i andra partier begått som värre än i SD som städar ur leden medans dom andra döljer dom och vi kan ta V som exempel och är samma i hela klövern

Vänsterpartiet
Urban Blomster, Tierp, olaga hot och flera fall av misshandel 2004, misshandel 2008
Håkan Bruman, Kramfors, sexuellt ofredande mot minderåriga 2008
Hugo Diaz de Filippi, Malmö, stöld 2011
Zana Hussan, Järfälla, förtal 2011
Awara Ibrahim, Kristianstad, tio fall av våldtäkt 2011
Torbjörn Johansson, Mönsterås, misshandel 2010
Daniel Kihl, Svenljunga, dubbelmord och mordförsök 2004
Victor Lagercrantz, Göteborg, förskingring och urkundsförfalskning 2010
Andreas Lifvenskiöld,Västerås, trolöshet mot huvudman, grovt brott 2013
Rune-Andreas Lundsholt, Ransäter, grov kvinnofridskränkning 2010
Leif Mellberg, Tibro, förskingring 2011
Daniel Nilsson, Mariestad, narkotikabrott 2011
Agneta Norberg, Stockholm, störande av förrättning 2005
Jackie Nylander, Stockholm, misshandel och olaga hot 2010
Lilly Näslund (numera Svahn), Stockholm, våldsamt upplopp och skadegörelse 2009
Sasa Sacipovic, Laholm, misshandel 2009
Roger Strömberg, Vara, förargelseväckande beteende 2012
Annette Ternstedt, Bengtsfors, rattfylla och fortkörning 2009, rattfylla 2013
Nestor Vega, Skaraborg, grovt bedrägeri och rattfylleri 2009
Kaisa Westerholm, Heby, grovt bedrägeri 2011
Leena Vuckic, Oskarshamn, häleri 2009
Kit Zenboia Andersson, Tibro, bedrägeri och bedrägligt beteende 2008, förskingring 2011

Skrivet av anon4992:

Först var det inte sant eftersom det kom från interasistmen.se, därefter när du inser atr der var sant, och att tom Åke själv kallat det för olämpligt så blir det en petitess? Hur tänker du när toppolitiker hänger ut BARN som därefter självklart blir hotade?

Dom som stöder SD fortfarandr efter alla avslöjanden stödjer sånt här beteende och är medskyldiga.

Det mesta från interasistmen.se är skitsnack så var inte ett konstigt men kollade och såg att det fanns sanning bakom och då får man förhålla sig till den och som jag sa det är inte konstigt att anta nån invandrare är äldre än dom är när det är ett vanligt problem idag och tråkigt att någon kommer i kläm men är fortfarande en så liten grej att det är en petitess

Och med din logik så är alla som röstar på V medskyldiga till människor som begått folkmord och terrorister får fritt uppehälle i vårat land men antar en bild på Facebook är värre problem

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Digital fyndjägare

Om SD skulle regera i Sverige.
Hur skulle SD och de andra partierna samarbeta? Skulle detta ens fungera utan att vi får en "clown"riksdag?
Jag undrar hur folk väljer och varför de väljer SD framför andra partier. Enda svaret jag får fram är att man är mer främlighetsfientlig eller rädd för vad som sker runt om i världen och här hemma och därmed lägger sin röst på dem. Alla partier vill förbättra men på olika sätt, men med SD i makten så kommer mycket om inte allt bara att försämras. Sluta drömma om ett Sverige där alla har arbeten, går till kyrkan och sjunger nationalsången och lever i frid utan problem för att polisen står runt varje hörn. Detta är en dröm som inte ens existerar i landet "Nangijala" om inte man griper tag i allt och alla med järnrör. Tyvärr.

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Swedman18:

Tycker det är kul att SD är rädda för att bli kallade för rasister samtidigt som de har gång på gång kallat ALLA flyktingar för potentiella våldtäktsmän, sen ska vi väl inte börja att snacka om vad de tycker om homosexuella och vill klassa det som en sjukdom igen..

Du blandar ihop SD med Fi och liknade, för att citera några fina citat.
https://genusnytt.wordpress.com/2010/08/29/oh-vilka-harliga-f...
Jag skulle ha sagt att män är värre än djur. En del våldsamma män kan till och med njuta av kvinnors lidande. Det gör inte djuren”
– ”Män har en kollektiv skuld. Det vill säga, alla män lever ett liv där man, bara genom att man är man, deltar i ett kvinnoförtryck. Oberoende av om man vill och tycker sig vara en del i ett könsförtryck.”
– ”Du är nämligen en del i en våldtäktskultur. Om du inte inser det – att den manliga kulturen, med all sexism, allt förakt för svaghet, all rädsla för motstånd och allt hat mot kvinnors kamp – faktiskt är grunden för våldtäkterna – om du INTE ser din del – så är du en aktiv part i det fortsatta förtrycket.”

SD klumpar dock inte ihop grupper på detta extrema sätt, däremot finns det många som kommer med extremt dumma påståenden och generaliserar. De tar dock inte lika stora kliv som Fi etc och kallar alla män för potentiella våldtäktsmän.
*edit*
Ja självklart finns det många med extrema åsikter inom sd, där jag förespråkar att andra partier ska sluta vägra ta ansvar, så kommer snart sd hamna där de hör hemma. -Nej det är inte Rosenbad.

Permalänk
Medlem

Röstade på SD redan 2014
Bor i Mariefred och hit flyttar folk i mängder från städer runt omkring för dom känner sig inte trygga längre i sina gamla städer.Mötte en tjej senast idag som flyttade hit för 1 år sedan och vi snackade lite om Mariefred som om den vore den sista utposten för det gamla Svenska samhället där folk vågar gå ut med sin hund efter mörkrets intrång..
Här bor många av den PK eliten som skrek sig hesa att vi måste hjälpa..Sen skulle det bli ett asylboende här..Jävlar vilket liv det blev ibland kultur folket i denna by..Så det stoppades snabbt som fan med anledningen att det var för nära skolan och förskolorna ...

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_vasagos:

Jag behöver varken bevisa att SD eller liberaler är ärligast men tycker det är uppenbart vilka det är som törs ta frågor som är känsliga utan att vara rädda för politiska efterföljder och en ärlig politik är inte att vända kappan efter vinden och har utgångs punkten röster före allt där SD faktiskt försöker styra upp problemen
v - Mp är ryggradslösa utan verklighets uppfattning och KD försöker rida på SD´s framgångar och S + M är inte bättre och enda orsaken dom ändrat sin flykting politik är att SD gått fram starkt så dom blivit tvingade att kovända och göra som SD sagt hela tiden för vi inte ska nå ekonomisk ruin och är fortfarande så fega att prata om invandring som är ett stort problem p.g.a mängden som kommer in att det måste tas på största allvar och rösta på sånna ...nä aldrig
Du kan kolla brott som folkvalda i andra partier begått som värre än i SD som städar ur leden medans dom andra döljer dom och vi kan ta V som exempel och är samma i hela klövern

Vänsterpartiet
Urban Blomster, Tierp, olaga hot och flera fall av misshandel 2004, misshandel 2008
Kit Zenboia Andersson, Tibro, bedrägeri och bedrägligt beteende 2008, förskingring 2011

Det mesta från interasistmen.se är skitsnack så var inte ett konstigt men kollade och såg att det fanns sanning bakom och då får man förhålla sig till den och som jag sa det är inte konstigt att anta nån invandrare är äldre än dom är när det är ett vanligt problem idag och tråkigt att någon kommer i kläm men är fortfarande en så liten grej att det är en petitess

Och med din logik så är alla som röstar på V medskyldiga till människor som begått folkmord och terrorister får fritt uppehälle i vårat land men antar en bild på Facebook är värre problem

Om du har följt SD's politik på annat än just invandringsfrågan så är de ett av de partier som "vänt kappan efter vinden" allra mest. Så det är ju uppenbart att du inte är speciellt påläst. Om du mot förmodan skulle vara öppen för lite fakta kan du ju kika på deras olika budgetförslag under två mandatperioder t ex och se hur det ser ut.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Lagt min röst både 2010 och 2014 på SD i riksdagen och röstat på annat i kommunala och landstinget eftersom jag anser att alliansen eller S + MP är pest eller kolera...

Invandringen har varit en viktig fråga som ignorerats fram tills i år när de helt enkelt blev för mycket men nu är det ganska kört redan och från och med nu handlar det om att organisera upp kaoset, det första steget vi börjar se just nu är att alla privata HVB hem och asylboenden stängs ner en efter en och går över till kommunal drift som i långa loppet ska få ner kostnaderna samt att t.ex. här i halmstad har de byggt om ett gammalt sjukhus där de finns plats för 650 asylsökande samt att migrationsverket ska sitta i samma lokaler vilket förhoppningsvis kommer minska handläggningstiderna så det slipper vara flera års väntetid..

Fortsatta gränskontroller är ett måste nu när ännu en flyktingström närmar sig efter att de större asylstäderna nere i europa stängs en efter en samt det som hänt i Mosul på sistone så man kan minska trycket någorlunda och mota tillbaka majoriteten för man söker väl ändå asyl i de första landet man kommer till Europa och det kan väl omöjligt vara Sverige och sen ska Sverige ta emot sin del kvotflyktingar givetvis i kontrollerade former och det ser jag absolut inga fel med.

Tillfälliga uppehållstillstånd är väldigt bra men har skötts illa eftersom vissa har fått det och andra inte inom samma familj och så vidare vilket är hemskt, allt borde vara tillfälligt från första början för nu när närmare 100.000 syrier kommit till Sverige och de flesta högutbildade med pengar vilka ska nu hjälpa till att bygga upp Syrien efter krigets slut? Vi har sett just detta hända Irak som väldigt sakta återhämtar sig efter varje bakslag som t.ex. ISIS härjande i norra delarna just nu och att USA fortfarande är där och rotar runt vilket är absurt, USA har varit på plats i Irak sen början av 90 talet nu??

Sverige behöver invandring dock inte 180.000 om året utan identitetshandlingar som har nystartsbidrag på 10.800kr skattefritt, mat och trygghet är något vi kan erbjuda utan problem i Sverige och inga pengar borde någonsin delas ut eftersom de lockar en hel annan skara folk som söker bättre levnadsstandard på bekostnad av oss Svenskar som måste arbeta mer för mindre betalt för att betala för detta kalaset.

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Du blandar ihop SD med Fi och liknade, för att citera några fina citat.
https://genusnytt.wordpress.com/2010/08/29/oh-vilka-harliga-f...
Jag skulle ha sagt att män är värre än djur. En del våldsamma män kan till och med njuta av kvinnors lidande. Det gör inte djuren”
– ”Män har en kollektiv skuld. Det vill säga, alla män lever ett liv där man, bara genom att man är man, deltar i ett kvinnoförtryck. Oberoende av om man vill och tycker sig vara en del i ett könsförtryck.”
– ”Du är nämligen en del i en våldtäktskultur. Om du inte inser det – att den manliga kulturen, med all sexism, allt förakt för svaghet, all rädsla för motstånd och allt hat mot kvinnors kamp – faktiskt är grunden för våldtäkterna – om du INTE ser din del – så är du en aktiv part i det fortsatta förtrycket.”

SD klumpar dock inte ihop grupper på detta extrema sätt, däremot finns det många som kommer med extremt dumma påståenden och generaliserar. De tar dock inte lika stora kliv som Fi etc och kallar alla män för potentiella våldtäktsmän.

Ett fel ursäktas med andras fel. Det är absolut ingen sund inställning till reella problem.

Fi är inte bättre än SD, men det börjar bli uttjatat detta med att sopa saker under mattan bara för att andra inte är mkt bättre.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av anon4992:

Har du missat att ordet rasist har fått en ny betydelse de senaste tio åren? Det var längesedan det hade med ren ras att göra och innefattar nu mer.
Så egentligen bryr du dig om folk i Asien o Afrika som får utsättas för gammal god rasism istället för "nyrasism"? check!

Tldr: 2016 är hat mot andra beroende på ras, religion eller sexuell tillhörighet = rasism.
Nu vet du. Men kul att du kämpar som sann antirasist för folken i Asien och Afrika!

Sorry, jag håller mig till etablerade definitioner. Jag har aldrig lärt mig feminist-klingon och dess tillhörande definitionstraverseringar och kommer aldrig bevärdiga det heller.

För övrigt har även andra definitioner fått sig en slev av feminist-klingon behandlingen:
Åsikter har blivit -> Kritik
Kritik har blivit -> Hat
Hat har blivit -> 'NyRasism'

Så åsikter om sexuell läggning är 'rasism' alltså... Hahahahahaha.., ja jösses!

Nu vet jag? Nej, ditt inlägg gav inte mig någon kunskap. Möjligtvis anti-kunskap.

No-check på allt du säger m.a.o.!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Min åsikt kring flyktingkrisen, ja vi ska skicka soldater till plats som aktivt är med och krigar, detta kommer kosta skjortan och leda till fler terrordåd i vårt land, men på lång sikt blir detta det bästa.
Sedan personer som har vandrat genom +10 säkra länder för att ta sig hit kallar jag ej längre för flyktingar, inte därmed sagt att de ej vill ha mat eller tak över huvudet. Se det som nödvärn inom överfall, hur många länder får man som mest ha flytt ifrån förövaren innan man inte kan hävda att man slog tillbaka i nödvärn?

Precis som den situation USA står inför just nu, får man helt enkelt göra det bästa av situationen. Man får välja mellan dåligt, eller mindre dåligt. SD är helt klart mindre dåligt.

Skrivet av Bl4ckIce:

Hur skulle SD och de andra partierna samarbeta? Skulle detta ens fungera utan att vi får en "clown"riksdag?
Jag undrar hur folk väljer och varför de väljer SD framför andra partier. Enda svaret jag får fram är att man är mer främlighetsfientlig eller rädd för vad som sker runt om i världen och här hemma och därmed lägger sin röst på dem. Alla partier vill förbättra men på olika sätt, men med SD i makten så kommer mycket om inte allt bara att försämras. Sluta drömma om ett Sverige där alla har arbeten, går till kyrkan och sjunger nationalsången och lever i frid utan problem för att polisen står runt varje hörn. Detta är en dröm som inte ens existerar i landet "Nangijala" om inte man griper tag i allt och alla med järnrör. Tyvärr.

Vad är det för jävla inställning? Man får väl ändå kämpa för det man vill och inte bara ge upp. Du har ju ingen aning om hur bra eller dåligt SD skulle sköta Sverige. Med tanke på hur de övriga partier skött Sverige de senaste åren och om man ser till de förslag som kommit från SD hittills, så är det helt klart värt att ge SD en chans.

Skrivet av Ozzed:

Sen är det klart att man kanske vill rösta på SD ändå för att "de var först" eller för att man gillar vissa personer i partiet, men då har det inte så mycket med politik att göra längre.

Tycker helt klart man ska rösta på SD på de frågor dom varit först med, enl mig vill bara de andra partierna fiska nya röster genom att också "tycka som SD", när de i slutändan nästan garanterat INTE kommer fullfölja det som sagts. Det är klart att man kan säga såhär om SD också, i och med deras utökade program, IOF.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify Skärm: LG C2 oled GPU: 6950XT CPU: 5800X3D SSD: 480GB, M2 3TB PSU: Dark Power Pro 1,5KW Mobo: TUF GAMING X570-PLUS RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy Tbord: Logitech MX Mech Mini Lurar: DT1990 Pro OS: Win10Pro AI: Tascam 20x20 Monitorer: Yamaha HS7 Router: Wyse 5070 @ opnsense WIFI: Ubiquiti U7 Pro Switch: Zyxel 2.5Gbit. Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Lagt min röst både 2010 och 2014 på SD i riksdagen och röstat på annat i kommunala och landstinget eftersom jag anser att alliansen eller S + MP är pest eller kolera...

Invandringen har varit en viktig fråga som ignorerats fram tills i år när de helt enkelt blev för mycket men nu är det ganska kört redan och från och med nu handlar det om att organisera upp kaoset, det första steget vi börjar se just nu är att alla privata HVB hem och asylboenden stängs ner en efter en och går över till kommunal drift som i långa loppet ska få ner kostnaderna samt att t.ex. här i halmstad har de byggt om ett gammalt sjukhus där de finns plats för 650 asylsökande samt att migrationsverket ska sitta i samma lokaler vilket förhoppningsvis kommer minska handläggningstiderna så det slipper vara flera års väntetid..

Fortsatta gränskontroller är ett måste nu när ännu en flyktingström närmar sig efter att de större asylstäderna nere i europa stängs en efter en samt det som hänt i Mosul på sistone så man kan minska trycket någorlunda och mota tillbaka majoriteten för man söker väl ändå asyl i de första landet man kommer till Europa och det kan väl omöjligt vara Sverige och sen ska Sverige ta emot sin del kvotflyktingar givetvis i kontrollerade former och det ser jag absolut inga fel med.

Tillfälliga uppehållstillstånd är väldigt bra men har skötts illa eftersom vissa har fått det och andra inte inom samma familj och så vidare vilket är hemskt, allt borde vara tillfälligt från första början för nu när närmare 100.000 syrier kommit till Sverige och de flesta högutbildade med pengar vilka ska nu hjälpa till att bygga upp Syrien efter krigets slut? Vi har sett just detta hända Irak som väldigt sakta återhämtar sig efter varje bakslag som t.ex. ISIS härjande i norra delarna just nu och att USA fortfarande är där och rotar runt vilket är absurt, USA har varit på plats i Irak sen början av 90 talet nu??

Sverige behöver invandring dock inte 180.000 om året utan identitetshandlingar som har nystartsbidrag på 10.800kr skattefritt, mat och trygghet är något vi kan erbjuda utan problem i Sverige och inga pengar borde någonsin delas ut eftersom de lockar en hel annan skara folk som söker bättre levnadsstandard på bekostnad av oss Svenskar som måste arbeta mer för mindre betalt för att betala för detta kalaset.

Hyffsat balanserat. Håller med om att flyktingboenden måste drivas i kommunal regi.

Dock är det faktiskt så att de flesta lever på etableringsersättning som är långt under den summan du använde dig av. Alla former av bidrag dras sedan av på försörjningsstödet, så mkt mer än existensminimum blir det inte.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Vilka har inte stulit SD's politik när det kommer till invandringen?

Skrev det i ett inlägg längre ner. V och MP är ju de enda partierna som vill tillbaks till hur det var innan. De andra partierna är ju nu överens om att vi ska ha gränskontroller och EU's lägsta nivå på försörjningsstöd och kraftigt minskade möjligheter till annhåriginvandring, så jag skulle nog säga att de ligger rätt nära SD numera.

Sen är det klart att man kanske vill rösta på SD ändå för att "de var först" eller för att man gillar vissa personer i partiet, men då har det inte så mycket med politik att göra längre.

Lägg därtill att santliga övriga partier sagt att de vägrar sammarbeta med dem. Det innebär ju att de måste få 51% av rösterna om de faktiskt skall kunna göra något rent sakpolitiskt, och det är inget bra utgångsläge för ett parti.

Möjligen kanske M sammarbetar med dem tids nog, men då måste AKB bort, och jag tror inte det kommer hända då det verkar finnas ett starkt stöd för henne inom partiet.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bl4ckIce:

Det handlar om att vi inte ska anpassa oss efter invandrare utan dom efter våra seder och handlar inte om att hata någon annan ras utan ta ansvar för landet som äldre generationer byggt upp så ekonomin inte urholkas och sociala skyddsnät håller där så vi kan hålla en bra standard på vård skola och äldrevård och tror ingen vill sitta och äta sill och potatis hela dagarna och gå i kyrkan men vill ha ett land som har en svensk karaktär och arvet kvar och jag tycker samma om andra länder och skulle jag åka till italien gör jag inte det för att gå på mcdonalds

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lord_vasagos:

Vänsterpartiet

Du plockar som vanligt russinen ur din lilla kaka. Givetvis är dom andra partierna inte perfekta. Och det dom gör är verkligen inte ok. Men inte det vi pratar om heller. Du vägrar ju kolla utanför ditt eget synfält så känner att vi är klara här. En förnekare till i tråden bara.
Sluta ignorera probelem inom rasist-SD bara för att det finns andra idioter i andra partier. Då kan vi fan lägga ner allt i samhället om alla skyller på alla andra hela tiden.

Herregud.

En tröst är att se till historien. WW2 förlorades, apartheid besegrades, slaveriet försvann. Vi gör framsteg. Men när vi är mitt i soppan är det fan svårt att se.