Crossfire funkar ej i BF1?

Permalänk
Medlem

Crossfire funkar ej i BF1?

Tjena!
Jag har spelat BF1 sedan de kom ut men crossfire funkar ej. Jag har väntat till stöd ska släppas men nu börjar jag fundera på om de är något annat jag gör fel???
Har två r9 290 kort.
Uppskattar svar

Permalänk
Medlem

Kan väl börja med att fråga om du kör i fullscreen och inte windowed.

SLI fungerade redan i betan iaf och det lär väl CF också ha gjort.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Kan väl börja med att fråga om du kör i fullscreen och inte windowed.

SLI fungerade redan i betan iaf och det lär väl CF också ha gjort.

Ja de körs i fullscreen. Fullscreen device står de 0.

Permalänk
Avstängd

Fungerar heller inte för mig. Massa flickering & sämre prestanda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwagcoRe:

Fungerar heller inte för mig. Massa flickering & sämre prestanda.

Jag tycker mest de suger för att jag har två grafikkort samt en fps på tråkiga 60-80 fps istället för 144. Sänker jag grafiken upplever jag inte att jag får bättre fps. Mer än "vanliga" lagg märker jag inte av. Däremot så blir de diretex fel ibland så BF1 stängs ner. BF3,BF4 och Hardline där funkar allt skitbra. Visst nu är BF1 nytt men hur lång tid ska de ta innan AMD får tummen ur och fixar detta. Kan ju inte vara bara vi som stör sig på det!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av B0llA:

Jag tycker mest de suger för att jag har två grafikkort samt en fps på tråkiga 60-80 fps istället för 144. Sänker jag grafiken upplever jag inte att jag får bättre fps. Mer än "vanliga" lagg märker jag inte av. Däremot så blir de diretex fel ibland så BF1 stängs ner. BF3,BF4 och Hardline där funkar allt skitbra. Visst nu är BF1 nytt men hur lång tid ska de ta innan AMD får tummen ur och fixar detta. Kan ju inte vara bara vi som stör sig på det!

Mjo:P Lite löjligt att de inte fungerar direkt. Nä, olika grafikinställningar märks knappt förutom ULTRA>LOW.. Lazy devs..

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwagcoRe:

Mjo:P Lite löjligt att de inte fungerar direkt. Nä, olika grafikinställningar märks knappt förutom ULTRA>LOW.. Lazy devs..

Kommer ihåg när jag köpte farcry 4 dagen de släpptes. Var så sjukt sugen på att spela! Installerade å märkte att crossfire inte funkade. Fick köra på låga inställningar vilket jag vägrade så fick vänta/tjura i 8 veckor till AMD fick tummen ur å släpte stöd för crossfire

Permalänk
Avstängd
Skrivet av B0llA:

Kommer ihåg när jag köpte farcry 4 dagen de släpptes. Var så sjukt sugen på att spela! Installerade å märkte att crossfire inte funkade. Fick köra på låga inställningar vilket jag vägrade så fick vänta/tjura i 8 veckor till AMD fick tummen ur å släpte stöd för crossfire

Haha! Vet hur det är

Permalänk
Medlem
Skrivet av B0llA:

Kommer ihåg när jag köpte farcry 4 dagen de släpptes. Var så sjukt sugen på att spela! Installerade å märkte att crossfire inte funkade. Fick köra på låga inställningar vilket jag vägrade så fick vänta/tjura i 8 veckor till AMD fick tummen ur å släpte stöd för crossfire

Samma här , tröttna på det till sist och köpte ett singel kort.
Har inte ångrat mig sen dess.
Mvh / Mange

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange75:

Samma här , tröttna på det till sist och köpte ett singel kort.
Har inte ångrat mig sen dess.
Mvh / Mange

Asso korten är bra när skiten väl funkar. Men något som är säkert är att det blir Nvidia nästa gång EXTREMT säkert. Det verkar alltid funka bättre med SLI.

Permalänk
Medlem
Skrivet av B0llA:

Asso korten är bra när skiten väl funkar. Men något som är säkert är att det blir Nvidia nästa gång EXTREMT säkert. Det verkar alltid funka bättre med SLI.

Finns många som har strul med SLI också , finns många trådar om detta.
Jag har alltid kört med ATI/AMD så det fortsätter jag med.
Men ett kraftigt Ati/Nvidia kort är så mycket bättre än CF/SLI , men det är vad jag tycker.
Mvh/Mange

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Entusiast
Skrivet av B0llA:

Asso korten är bra när skiten väl funkar. Men något som är säkert är att det blir Nvidia nästa gång EXTREMT säkert. Det verkar alltid funka bättre med SLI.

SLI verkar tyvärr inte fungera särskilt mycket bättre.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

SLI fungerar ej, finns en stor tråd om det på deras forum. Fortfarande inget officiellt svar från Dice/EA.
Nvidia har släppt någon hot fix driver men den löser inte problemet.

Permalänk
Medlem

Dat logik. Att man ska köpa fler kort för att få bättre prestanda men man kan bara köra med ett för det funkar aldrig köra mad fler!

Permalänk
Entusiast

Senaste patchen som strular... visst händer det ibland att vi med SLI/CF får nåt bekymmer. Men överlag tycker jag att två kort är klockrent. Har kört CF och SLI sen jag köpte mitt andra 5850 för herrans många år sen.

Det man kanske bör undersöka innan man slår till är hur skalningen fungerar och SLI-stödet är i spel man vanligtvis spelar. Historiskt sett har BF alltid haft extremt bra skalning och 95% av alla spel jag spelat har funkar väldigt bra med SLI/CF.

Permalänk
Medlem

Med den öppna betan fick jag BSOD direkt när jag hade CFX på. Tråkigt om det fortfarande inte fungerar i den skarpa versionen.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Entusiast

SLI har då funkat totalt problemfritt för mig i BF3, BF4 och BF1... fram tills denna patch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

SLI har då funkat totalt problemfritt för mig i BF3, BF4 och BF1... fram tills denna patch

Konstigt nog så hade jag flickering innan Bf patchen med dom dåvarande två senaste Nvidia driversen men jag fick det att fungera med 373.06 versionen. Dock så var man tvungen att ha dom två senare driversen efter patchen.