Black Friday 2016 – Tips, butiker och erbjudanden

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SUMITOMO:

Trodde inte BF kunde bli sämre än förra året, men det kunde det visst.

Butikerna har aldrig haft så svårt att pressa priserna p.g.a. dollarn och den låga räntan vi har i Sverige. De går verkligen på marginalerna. Men jag hade inte själv några förhoppningar på några suveräna priser så jag är inte ledsen.

Ni som letar ett GTX 1080 för bra pris finns denna deal fortfarande kvar för 6490kr.

https://www.netonnet.se/art/justnu/black-friday/datorkomponen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asterion:

Men problemet är det att jag kommer inte att behöva den förrän om ett halvt år. Är det bättre då att vänta med detta för priserna kanske sjunker även ännu mer om ett halvt år? Vad hade ni gjort om ni varit min situation?

Varför köpa nu? Det finns säkert bra erbjudanden om ett halvår, dessutom tickar garantin iväg utan att du ens använder produkten.

Skrivet av onezerotwo:

WOW

Xperia XZ ligger på 3990:- nu

Alltså du sparar 3000:-

Ja, det är en riktigt bra deal med tanke på att det är Sonys flaggskeppsmodell och att den nyligen lanserades. Samma pris på både Tele2 och CDON.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av tommieboy:

@Icte: Eventuellt! Som ett tillägg vill jag säga att jag köpte till denna skärm Asus Rog PG279Q.

Vill köpa en dator som håller i ett par år framöver, med några enkla uppgraderingar då och då

Taurus borde vara bra isf, tycker personligen att Vinterdatorn är lite dyr (blir nog någon/några tusenlappar billigare att bygga själv). Men Taurus datorn är prisvärd! Kör på den, den kommer klara av din skärm utan problem

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Inaktiv

@saigon: såg att någon skrev innan att netonets rea inte börjar på allvar förräns på morgondagen. Kanske den återfinns i lager då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Audioslave:

400kr mer och du hade kunnat köpa ett gtx1070..

1070 för 3200?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asterion:

Snabb fråga:

Jag är intresserad av denna:
https://www.netonnet.se/art/komponenter/harddisk/ssdsata2a5tu...

Men problemet är det att jag kommer inte att behöva den förrän om ett halvt år.

Är det bättre då att vänta med detta för priserna kanske sjunker även ännu mer om ett halvt år? Vad hade ni gjort om ni varit min situation?

Vänta. Det kommer fler bra deals, t.ex. under Kompletts weekend reor eller andra reor som dyker upp varje månad. Om du skulle behöva den nu så vore det bra, men varför ligga ute med pengar + förlora 6 månader garanti?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Avstängd
Skrivet av gojtan:

tele2.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Caniii:

@fujitsus: Jag har ägt 2015 års toppmodel, (20k i pris). Skräp, mega input lag, konstanta omstart, blinkande ambilight, tröga menyer och artefakter i bilden vid panoreringar etc. Fick den utbytt (de ska ha cred för detta) mot årets topmodell som kostar runt 30k, 65pus8601. Skitnygg TV och riktigt häftigt med ambilight men resten är skräp jämfört med Samsung/LG/Sony 7/8/9 serien..

Vad skulle du säga om http://www.lg.com/se/tv/lg-50UH635V

?

6-serien, men verkar rätt bra

Visa signatur

Ryzen 5600x || 16GB RAM || Gigabyte B550 || Asus STRIX GTX 1080 Gaming || RM850x || Laptop: Dell XPS 13 9370

Permalänk
Skrivet av saigon:

Nu är 6700k slut hos netonnet, men sibas lagerstatus är lite konstig, står slut i alla butiker, men inget alls om "internetlagret"..

SIBA och netonnet är väl samma saldo vad gäller webbförsäljning?

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk

Inte en enda vettig REA på Asus ROG laptops... 6% från CDON var största sänkningen

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Vänta. Det kommer fler bra deals, t.ex. under Kompletts weekend reor eller andra reor som dyker upp varje månad. Om du skulle behöva den nu så vore det bra, men varför ligga ute med pengar + förlora 6 månader garanti?

Tackar för tipset! Blir väl för mig att uppdatera prisjakt lite då och då isf.

Permalänk
Medlem

@banana12345: Ok. Så det chassit, detta grafikkort http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/ovriga-dat... och sen vadå?? jag är urkass på datorer.. vad mer behövs för att den ska bli komplett och stabil? titta mitt förra inlägg för att se vad jag kör med atm..

Permalänk
Inaktiv

Dålig BF i år tyvärr ;(, men den höga dollarn slår verkligen igenom på allt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Audioslave:

400kr mer och du hade kunnat köpa ett gtx1070..

Vad snackar du om?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av zelxi:

@Feemic: Troligen inte...

Skrivet av Kent:
Skrivet av cosplay:

Rean är väl fram till kl 00 antar jag, men bara "så länge lagret räcker"? Varorna kan ta slut även om de ligger i varukorgen.

Tack för svaret, lade in en beställning för att vara på den säkra sidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av planta:

Produkt: HTC Vive
Länk: http://www.elgiganten.se/cms/htc-vive-virtual-reality/htc-viv...
Prisjakt: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3471133
Pris: 7879:- + 10% Rabatt på utvalda kategorier = 7091:-

Hur bär man sig åt för att få den extra rabatten på 10%?

Visa signatur

Ryzen 3600 | ASUS X470-F | 16GB B-die | GTX 1070

Permalänk
Medlem

Blue Yeti ligger på 899kr hos Inet och 1090kr hos Webhallen, det sorgliga är att jag mest sitter och tänker på att det blir drygt 4000XP om jag köper den hos Webhallen.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av ProVista:

Tack för tipset! Räddade lite av denna BF.

Visa signatur

4790K@4.5ghz, 16GB DDR3, GTX 1060 6GB.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av zorre1:

@Uikutoru: Ok. Så det chassit, detta grafikkort http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/ovriga-dat... och sen vadå?? jag är urkass på datorer.. vad mer behövs för att den ska bli komplett och stabil? titta mitt förra inlägg för att se vad jag kör med atm..

Avboka och ta 1070 för 200 kr mer på Inet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragande:

Hur bär man sig åt för att få den extra rabatten på 10%?

Lägg den i kundvagnen?

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Homie:

Jag försökte beställa fort som tusan men köpet har inte gått igenom än. Fungerar det för er andra?

hållt på i 20 min.... laddas bara när ja försöker göra konto..

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZman:

Blue Yeti ligger på 899kr hos Inet och 1090kr hos Webhallen, det sorgliga är att jag mest sitter och tänker på att det blir drygt 4000XP om jag köper den hos Webhallen.

Pengar > XP. 'Nuff said, kör på den på Inet! XP kan du alltid tjäna när Webhallen faktiskt har något du vill ha till ett bästa pris.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

@anon2110: Vilket menar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

Avboka och ta 1070 för 200 kr mer på Inet.

Skickades från m.sweclockers.com

Hittar inget 1070 för 3000 på inet, länka gärna

Permalänk
Medlem

Hur bär man sig åt för att ta del av mobilerbjudandena på Tele2 utan att vara kund?
Abonnemang är ju värdelöst/inget jag vill ta. Antar att det bara är att hålla tummarna att någon annan går ut med en bra deal på en mobil runt 3000 kr. Tips?

Permalänk

Om man köper 6700K hos inet för 3290:- så får man:

-Rainbow Six | Siege (Fullversion)
-Warhammer : End Times - Vermintide (Fullversion)

Hur mycket kan man sälja båda två spelen för?

~§9-formulering raderad. // MOD
Permalänk
Avstängd

Hjälp !!

Jag såg förut att ett gtx 1060 3GB låg på 1795:-

Kommer inte ihåg dock vilken affär. Någon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZman:

Blue Yeti ligger på 899kr hos Inet och 1090kr hos Webhallen, det sorgliga är att jag mest sitter och tänker på att det blir drygt 4000XP om jag köper den hos Webhallen.

vad har man XP till ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av onezerotwo:

Hjälp !!

Jag såg förut att ett gtx 1060 3GB låg på 1795:-

Kommer inte ihåg dock vilken affär. Någon?

inet.se

Visa signatur

Ryzen 5600x || 16GB RAM || Gigabyte B550 || Asus STRIX GTX 1080 Gaming || RM850x || Laptop: Dell XPS 13 9370