Permalänk
Medlem

xlr mixer till USB?

Hej

Köpte en xlr mixer to usb som bara ha strul. efter tre veckor med support så ska jag skicka tillbaka den. Jag har funderat på bara ta pengarna och köpa något annat.

Någon här som använder mixer med xlr koppling som stramar eller sitter mycket på program som Ts, skype osv? jag vill bara få till bra ljud för lyssnaren och samtidigt inte göra det så jäklar dyrt.

Det hela börja med att jag hitta en blog "get better sound then a blue yeti mic for less"

Permalänk

vad har du för mic?

krävs fantommatning? isf vilket spänning (vanligast 48V men vet att det finns vissa som får på 15V eller något åt hållet)

själv använder jag det inbyggda ljudkortet i moderkortet med en Behringer MIC100 Tube Ultragain preamp mellan micen och ljudkortet.

preampen köpte jag mest för fantommatningsfunktionen och tycker det fungerar riktigt bra.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

kolla runt bland Behringer, de har ganska gott rykte så känns mycke bättre att köpa deras billiga grejer än något random märke ( https://www.amazon.co.uk/Behringer-U-PHORIA-UM2-Computer-Inte... ) Har du nu köpt en ny "billig" mikrofon (nw-800? ) har jag svår att se att du skulle behöva köpa något kraftfullare än så.
(För mig blev det en ESI U22 XT nu under rean men den enda anledningen att jag valde den framför t.ex. modellen jag tipsa om tidigare är att RCA ingångarna är viktiga för mig)

Visa signatur

Phenom II x 4 925 - Gigabyte 5750 - Asus M4A78T-E - 2x2GB Crucial BallistiX 1333 MHz 7-7-7-24 - OCZ Fatal1ty Series 550W PSU - WD Caviar black 640GB