grafikkortet blir för varmt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RollBolt:

UPDATE: Nu började det lukta bränt igen men ingen grön skärm. Denna dator kostar 13000kr och har haft i 3 år. Borde jag gå med den till webhallen där jag köpte den?

Skickades från m.sweclockers.com

Får kolla om du har nån garanti kvar för verkar vara nått knas med gpu´n men om den luktar och har problem som är grafikrelaterade är det något som går varmt och med tanke på det är grafikkorts relaterat tänker jag kärnan normalt då du haft rätt höga temps ...

vad har du för temp nu under spelande eller ännu bättre furmark Tanka och kör en runda och kolla temps ?
snurrar fläkten som den ska utan att kärva ?
ligger du på rätt höga temps kan även vrm bli bra varma som är strömatningen till grafikkortet som sitter på kortet och kan ställa till problem men är lite konstigt att du bara får grönfärg för vad jag tänker är kass gpu när man hör färg men brukar oftast inte fastna i en färg utan bli flimmer med svarta streck o.s.v så behöver inte vara så utan kan vara relaterat till värme

Men kan vara enkla saker som gpu´n sitter i dåligt en kontakt sitter dåligt som ström till kortet eller skärmkabel som sitter kast har du nån adapter till skärmen för dom kan med orsaka konstigheter om dom är kass så kan vara en massa saker

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Problem löst: Bytte grafikkort och whips allt funkar som det ska. Tack för all hjälp!

Visa signatur

Varför inte?

[Citera för svar]