Permalänk
Medlem
Skrivet av andenn91:

Ligger runt 60 fps på första uppdraget, kör 1440p med 6700k och gtx 1070 och kör på very high preset på grafiken, dåligt optimerat eller bara tungt spel?

Klockat något?

Har samma setup.

Känns som de är samma som Primal i prestandaväg

Permalänk
Medlem

Osd kom inte fram av nån anledning när jag provade i morse men jag tycker det flöt på ganska bra under den korta tid jag provade. Körde ultra preset, 100 fov i 4k.

Kul att eye trackingen funkar så bra. Väldigt smidigt att hoppa från cover to cover och siktet känns mer ackurat än vad det gjorde i the division när jag spelade det sist.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Värdelöst optimerat, krävs ett Titan för att få 60fps i 1440p på Ultra vilket är skrattretande.

http://www.guru3d.com/articles-pages/watch-dog-2-pc-graphics-...

Skrivet av Storage Jar:

Osd kom inte fram av nån anledning när jag provade i morse men jag tycker det flöt på ganska bra under den korta tid jag provade. Körde ultra preset, 100 fov i 4k.

Kul att eye trackingen funkar så bra. Väldigt smidigt att hoppa från cover to cover och siktet känns mer ackurat än vad det gjorde i the division när jag spelade det sist.

Det beror tydligen på ett AntiCheat system som blockerar RTSS.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Värdelöst optimerat, krävs ett Titan för att få 60fps i 1440p på Ultra vilket är skrattretande.

http://www.guru3d.com/articles-pages/watch-dog-2-pc-graphics-...

Det beror tydligen på ett AntiCheat system som blockerar RTSS.

Läste lite steam recensioner många sa att det var det bästa pc optimerade på länge medan en liten del hade problem, verkar vara väldigt olika hur spelet presterar beroende på generation gpu osv...

Permalänk
Medlem

Gamer Nexus är förstående till att det är krävande. Är det dåligt optimerat eller kräver grafiken bara mycket?

Jag har inte spelet själv så vet inte, men man läser alltid om dålig optimering ifall ett spel är tungt så därför jag frågar.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Jag har spelat ett litet tag och tycker det är riktigt kul. Ställer man upp svårighetsgraden till "hard" blir det hyfsat svårt också, man tål inte mycket och vakter/poliser är rätt alerta. Det är lättsamt "over the top" och ska inte tas på allvar. Sättet att kunna angripa uppdrag (inte alla dock) på olika sätt är bra, men önskar de gjort så man hade "non-lethal" på sitt klot-snöre-vapen också. (dvs att vakter blir knockade ett tag).

Permalänk
Medlem
Skrivet av DozeN:

Läste lite steam recensioner många sa att det var det bästa pc optimerade på länge medan en liten del hade problem, verkar vara väldigt olika hur spelet presterar beroende på generation gpu osv...

Intressant, undrar vad de kör för inställningar och hårdvara.
En sak är säker, jag kan enligt Guru3D inte hålla 60fps på Ultra i 1440p med mitt kort vilket gör att jag måste sänka inställningarna till High då antar jag. Lite trist att behöva göra det tycker jag.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Någon som fått det att flyta? Tycker inte jag känner någon skillnad när jag ändrar till olika inställningar.

Jag startar alltid om när spelet säger att jag ska göra det när jag byter inställningar.

Visa signatur

Spelar Just Nu: Planet Crafter Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI, Borderlands 4
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

En rolig bug jag och brorsan hittade idag!

Märkte även att både jag och brorsan spelat med endast 1333mhz i 2år istället för 1600mhz som våra minnen klarar.
Fick bättre FPS efter det!

Visa signatur

Spelar Just Nu: Planet Crafter Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI, Borderlands 4
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaks:

Någon som fått det att flyta? Tycker inte jag känner någon skillnad när jag ändrar till olika inställningar.

Jag startar alltid om när spelet säger att jag ska göra det när jag byter inställningar.

Det finns en del bra jämförelsebilder och prestandasiffror på Nvidias guide för inställningar i spelet.
http://www.geforce.com/whats-new/guides/watch-dogs-2-graphics...

T.ex. en sån sak som "Screen Space Reflections" tar rätt mycket prestanda och behöver man inte se reflektioner i vattenpölar så stäng av.

Permalänk
Medlem

Någon av er som spelet inte startar för? För mig fungerade det igår, men idag kraschar spelet innan det startar. Har provat lite olika saker men får det inte att fungera. Det är fler på Ubisofts supportforum som har samma problem. Surt att inte kunna spela

EDIT:
Detta kan vara det jag är drabbad av:
Nvidia/Mirror mode [In progress]
Players may experience the game not booting if their video card is connected in mirror mode to certain AV systems and video capture cards.
More info in the FAQ here: https://support.ubi.com/en-US/Error/...th-Mirror-Mode
Workaround: While we are investigating the issue, please try: disconnecting your system from any secondary device it is currently connected to and/or disabling mirror mode.

Permalänk
Skrivet av delete_home_end:

Japp och lika tråkigt suddigt 1:a person i bilarna
http://content.screencast.com/users/LuRad3873/folders/Default/media/1117ccdc-4a53-48bd-affd-3774370de19e/wd-1person.JPG

Watchdog 2 är endast en upphottning av Watchdog som var en upphottning av Driver SF. Hoppas det slutar vid 2 tråkiga spel och inte 3.

Köpt och småtestat spelet några dagar nu (Måste spela färdigt Maffia 3 först) och 2:an kan inte jämföras med Watchdogs 1. Mycket bättre spel på alla punkter.

Så, ännu en gång, så fel jag hade!

Permalänk
Medlem

postade detta tidigare idag på steam men nån som har ett liknande fel och vet hur man fixa det?

http://steamcommunity.com/app/447040/discussions/0/1523906480...

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/ASUS PRIME Radeon RX 9070 OC 16GB/Corsair SF750 Platinum/Kingston Fury Beast 2x16GB 3600MHz CL18/

Permalänk
Medlem

måste säga att jag är positivt förvånad över spelet. dock tyckte jag inte orginal watchdogs var dåligt heller. tyckte storyn var bättre i ettan.
jag kör på medium och får stabila 60+fps i 2560x1080 med orginal gtx titan och 4.2ghz 3570k

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Inaktiv

Uuuuurgh....vill verkligen gilla spelet. Och det ÄR roligt när det fungerar. Men återkommande buggar förstör hela spelupplevelsen...

T ex har jag varit med om TRE gånger nu att man fastnat när man försökt gå ur en bil (alltid var nån större bil/lastbil) och förardörren varit blockerad. Då ska han ju gå över till andra sätet och sen gå ur.
Buggen är att han sätter sig i andra sättet, och sen fastnar där!

Vid ett annat tillfälle kunde jag inte gå in i en bil av nån anledning. Den blippade bara som när man öppnar den, sen hände det inget mer.

Permalänk
Medlem

Har kört 30 minuter på det, vet inte om jag kommer röra det igen. inget jag fastnade för, töntiga karaktärer. Tvingade mig igenom ettan även om 2an är förbättrat på många sätt, så känns just denna formen av spel ändå en ny upprepning på något jag aldrig gillade från början. Vill hellre ha ett nytt GTA och njuta av 30 timmars perfektion.

Permalänk
Inaktiv

Uff. Jag gillar gameplayet, men bristerna gör att det tyvärr blir tråkigt. Besviken.

Permalänk
Medlem

Dålig optimering, dålig optimering, dålig optimering....Verkar vara den nya klyschan som tas nuförtiden.

OT
Jag spelade 1:an och diggade det skarpt. jag märkte aldrig av några buggar eller så och hade the best time rätt igenom. 2:an kan jag knappt vänta på att börja spela den. Redan köpt på steam fast inte nerladdad ännu. Så under hela min ledighet kommer det bli Watch dogs2 för hela slanten

Tror inte jag kommer bli besviken heller

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - Asus TUF RTX 4090
OC24 Gaming - SAMSUNG 960 EVO 250GB - SAMSUNG 980 PRO 1TB - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 64GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: Samsung S24plus

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Don_Tool:

Dålig optimering, dålig optimering, dålig optimering....Verkar vara den nya klyschan som tas nuförtiden.

OT
Jag spelade 1:an och diggade det skarpt. jag märkte aldrig av några buggar eller så och hade the best time rätt igenom. 2:an kan jag knappt vänta på att börja spela den. Redan köpt på steam fast inte nerladdad ännu. Så under hela min ledighet kommer det bli Watch dogs2 för hela slanten

Tror inte jag kommer bli besviken heller

När spelet funkar som det ska så är det roligt. Får hoppas du har bättre tur än mig

För övrigt så flöt inte spelet på lika bra nu när jag kör 1440p istället för 1080p...

Permalänk
Medlem

En fråga om någon annan hittat lösningen, hur i hela jävla helvete startar man Ambush missionen när man satt ut fällor etc?

Knappen för kontroller är håll ned A för att starta.
För PC med mus och tangentbord? Står inte vilken knapp, googlar man hittar man bara konsol-skit. Måste man ha en kontroller för att köra missions som det finns ambushes på?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av str8forthakill:

En fråga om någon annan hittat lösningen, hur i hela jävla helvete startar man Ambush missionen när man satt ut fällor etc?

För PC med mus och tangentbord? Står inte vilken knapp, googlar man hittar man bara konsol-skit. Måste man ha en kontroller för att köra missions som det finns ambushes på?

Kommer inte ihåg...det stod för mig vilken det var.

Permalänk
Medlem

@anon42512:
Jag har tips&hints påslaget men det står inte, hittade hursom ett youtube klipp som spelar med tangentbord som visade Enter vilket fungerade. Finns en del buggar i watch dogs 2.

Permalänk
Medlem

Spelet kraschar när det är konflikt mellan gäng när första personen dör
Spelet kraschar när det är konflikt mellan gäng och polis och när första personen dör
Spelet kraschar alltid när jag dödar folk med vapen som har silencer
Spelet kraschar när jag dödar targets(orange'a) med vapen
Spelet kraschar när jag sitter i "hacker view" för länge (3-4 minuter) och skiftar tillbaka till normalt
Ibland går det inte att hoppa in i bilar, trycker E och den omedelbart avbryter
osv.

Har verifierat integritet på steam, gjort en hel ren ominstallation och börjat om från början. Men samma resultat halvvägs igenom kampanjen. Via google hittar jag enbart, japp, problem. Ubisoft har inga lösningar och det har ingen annan heller. Steam kommer nog acceptera en sen refund med alla dessa problem, är ett rätt roligt spel när det väl fungerar dock.

Permalänk
Avstängd

Vad gör A?

Håll ned den knapp som har samma funktion, på ditt TB?

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem

Spelet kraschar när det är konflikt mellan gäng när första personen dör
Spelet kraschar när det är konflikt mellan gäng och polis och när första personen dör
Spelet kraschar alltid när jag dödar folk med vapen som har silencer
Spelet kraschar när jag dödar targets(orange'a) med vapen
Spelet kraschar när jag sitter i "hacker view" för länge (3-4 minuter) och skiftar tillbaka till normalt
Ibland går det inte att hoppa in i bilar, trycker E och den omedelbart avbryter
osv.

Har verifierat integritet på steam, gjort en hel ren ominstallation och börjat om från början. Men samma resultat halvvägs igenom kampanjen. Via google hittar jag enbart, japp, problem. Ubisoft har inga lösningar och det har ingen annan heller. Steam kommer nog acceptera en sen refund med alla dessa problem, är ett rätt roligt spel när det väl fungerar dock.

Verkar vara väldigt olika då. Har inte haft några som helst problem på 2 datorer och med 50 timmar spelade.

Visa signatur

Dator 1: Thermaltake Core P5 | Asus z97-Pro Gamer | i7 4770K | A-Data 16GB 1600MHz | Evga 980 Ti Classified | Samsung 840 EVO 250 GB | Seagate 2 TB | Evga Supernova G2 750W | Custom Waterloop
Dator 2: NZXT H230 | Asus Z87-A | i5 4690k | CM 212 EVO | Corsair 8GB 1600MHz | Gigabyte 1660 Ti | Samsung 850 EVO 250 GB | Be Quiet Pure Power 630W

Permalänk
Medlem

@albin153:
Spelet fungerar som det ska i början, någonstans går det fel och ett antal main story missions in börjar spelen krascha vid dessa tillfällen. En gradvis ökning tills det är varje gång från 20% in i storyn till 50% in i storyn ungefär.

Det känns snarare som ett felaktigt triggande DRM designat för att förstöra spelupplevelsen för pirater. Ett annat Ubisoft spel jag har genom steam lider av samma sak, Silent Hunter 5. DRM tjänsten i det spelet fungerar inte alls vilket gör kampanjen ospelbar.

Permalänk
Medlem

@albin153:
Spelet fungerar som det ska i början, någonstans går det fel och ett antal main story missions in börjar spelen krascha vid dessa tillfällen. En gradvis ökning tills det är varje gång från 20% in i storyn till 50% in i storyn ungefär.

Det känns snarare som ett felaktigt triggande DRM designat för att förstöra spelupplevelsen för pirater. Ett annat Ubisoft spel jag har genom steam lider av samma sak, Silent Hunter 5. DRM tjänsten i det spelet fungerar inte alls vilket gör kampanjen ospelbar.

Jag har klarat alla "main missions" och inte stött på några krascher under flera timmar spelande i sträck. Det har dock hänt att det kraschat under uppstart men det är inget jag bryr mig om. Ibland har man otur och spelet vill inte funka på sin dator.
Hade väldiga problem med GTA V när det kom ut på PC. Det kraschade efter 5 minuter av spelande oavsett vad jag gjorde. Tittade runt på nätet och hittade precis som i ditt fall, bara problem. Testade massvis med "fixar" men inget funkade för mig. Till slut fick jag det att funka men det hände ändå att det kunde krascha men väldigt sällan.

Visa signatur

Dator 1: Thermaltake Core P5 | Asus z97-Pro Gamer | i7 4770K | A-Data 16GB 1600MHz | Evga 980 Ti Classified | Samsung 840 EVO 250 GB | Seagate 2 TB | Evga Supernova G2 750W | Custom Waterloop
Dator 2: NZXT H230 | Asus Z87-A | i5 4690k | CM 212 EVO | Corsair 8GB 1600MHz | Gigabyte 1660 Ti | Samsung 850 EVO 250 GB | Be Quiet Pure Power 630W

Permalänk
Medlem

ok nu har jag spelat detta en hel del och jag äääälskar spelet Det är lätt bättre än första. Kvalitets mässigt bättre också men å andra sidan så spelade jag detta på PS4 senast så det är klart det är snyggare nu.
Inställningsmässigt kör jag allt på Ultra i 3440x1440 och ligger då runt 55fps, ibland hägre och iblanmd lägre men zinte under 50 iallafall så det funkar bra

Kartan är ju superstor med en hel del att göra också så jag har att göra med detta spel ett tag fram över

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - Asus TUF RTX 4090
OC24 Gaming - SAMSUNG 960 EVO 250GB - SAMSUNG 980 PRO 1TB - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 64GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: Samsung S24plus

Permalänk
Medlem

Är det någon som har fått watch dogs 2 på sitt konto än efter ubisoft forward?

Visa signatur

Windows 10 Define Nano S I ROG Strix B450 ITX I Ryzen 5 3600 I Sapphire HD 4870 Crossfire I Corsair SF600W Platinum I HyperX Fury 16GB 2993MHz CL17 I SSD 840EVO 500GB I Asus MG28UQ, 4K, 60Hz, 1ms, Freesync
Annat I Lenovo Y50-70 I Acer 5739G I Razer Imperator I Logitech Z623 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zibbit:

Är det någon som har fått watch dogs 2 på sitt konto än efter ubisoft forward?

Jag har det, men är inte 100% säker på om jag hade det innan eller inte.. signade upp mig på sidan man skulle iaf