Permalänk

AV/S till...

Tjena!

Köpte en retrokonsol till fästmön, men när vi skulle igång så kunde vi inte koppla in AV/S kabeln till tvn.
RCA kablarna kan jag ju koppla in... men S-video hade vi ingen ingång för... finnns det någon enkel lösning?
HDMI, usb och komponent ingångar är det som finns att tillgå

Tack

// Johan

Visa signatur

alla som vet att dom e bra .. skryt .. men dom som tror .. gå till kyrkan. :D

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av roxafella:

Tjena!

Köpte en retrokonsol till fästmön, men när vi skulle igång så kunde vi inte koppla in AV/S kabeln till tvn.
RCA kablarna kan jag ju koppla in... men S-video hade vi ingen ingång för... finnns det någon enkel lösning?
HDMI, usb och komponent ingångar är det som finns att tillgå

Tack

// Johan

Har den någon SCART-ingång ni missat? Kan ta S-video om den följer specen, finns säkert Mini DIN - SCART-adaptrar att köpa.

Vad är det för konsol i övrigt? Kanske gå att göra något på den sidan, om det inte är en N64, vilket man ju kan misstänka om bästa möjligheten är S-video.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Den länkade adaptern är billig, men förvänta er ingen vidare spelupplevelse om ni köper något i samma prisklass. Det låter kanske tråkigt, men i den stenhårda retrospelsvärlden är det många som gjort tester och konstaterat att man verkligen får vad man betalar för, och ännu finns det ingen adapter för kompositvideo, S-Video eller RGB till HDMI under 1000 kr som inte har mer eller mindre problem med eftersläpning, trasig bild, dåliga färger osv.

Frågan är om det finns ytterligare en TV av något äldre modell som kanske passar bättre för ändamålet?

Permalänk
Medlem

Du kan inte få ut komposit ur konsollen då ?

Det är väl lite som VGA på projektorer, de allra flesta apparater kan svälja komposit..

Annars är ju det överlägset bästa att ha en CRT-TV för gamla konsoller

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Skrivet av Karaff:

Du kan inte få ut komposit ur konsollen då ?

Det är väl lite som VGA på projektorer, de allra flesta apparater kan svälja komposit..

Annars är ju det överlägset bästa att ha en CRT-TV för gamla konsoller

tror du tänkter på komponent.

komposit är ju den gula man brukade få med gammla spelenheter medans komponent (röd, grön, blå) oftast var tillköp.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Nej, tänkte på komposit.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.