Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Vilket är det sämsta spelet någonsin?

Permalänk
Medlem

Dayz Standalone. Största ripoffen ever. Även H1Z1.

Visa signatur

Ryzen 1700 @3,8Ghz 1,342V | Corsair Vengeance LPX 2x8Gb (CMK16GX4M2B3000C15) | Asus Prime x370 Pro | KFA2 GTX 1080 Ti

Permalänk
Medlem

No Man's Sky!

Permalänk
Medlem

Får väll bidra med MIN åsikt då
WOW - Att göra samma sak om och om och om och om igen (tror det heter "att grinda") är inte min grej helt enkelt, blir som en 5 åring - gnällig, irriterad och till slut förbannad till den grad att folk blir tvungna att evakuera huset. Ersätt "folk" med flickvän, bröder, systrar, vänner, föräldrar, kollegor, chef. Specifikt är det dom repetetiva delarna i questandet som jag inte klarar av "gå och döda 100 av x gubbe" "samla 3000 av blablablääää" "spring till B och hämta/lämna/hitta blablablää kom tillbaka till A/C" 400 gånger. Det är ju som att att betala för att se samma reklam film 100 gånger - Ytterligare en sak jag inte klarar av.
DOTA,LOL,Linage,Diablo 3 osv osv - se WOW.

FIFA - NEJ! Fotboll är inte roligt att spela som spel eller titta på matcher. Köp en boll och gå ut!
Fotboll/Ishockey med VR - Oändligt KUL!

Usla spel jag köpt på steam:
The witcher 1 & 2
Left 4 Dead 1 & 2

Allting sämre än det verkar jag ha raderat från minnet.

Visa signatur

Cogito ergo sum ego, vos non

Permalänk

Röstar för Rock n Wrestle till C64, jag luskade aldrig ut kontrollerna utan började som barn till slut att grina framför TVn. Inte blev det bättre att man var tvungen att trycka ordentligt HÅRT på joystickens enda knapp för att något överhuvudtaget skulle hända (TAC2). (Nåja, det fanns två knappar, men de fyllde samma funktion och var lika tröga)

https://youtu.be/tCz4VNI6ghA

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Inaktiv

Förstår inte riktigt problemet med Star Trek spelet från 2013. Jag har aldrig sett några av dom buggarna på PS3, men handlingen och grafiken kunde ha varit lite bättre.

Permalänk
Avstängd

Åtta sidor och ingen har nämnt Ride To Hell Retribution! Spelet kan jämföras med en bottenfilm men som får en att skratta på sättet den är gjord. Ni som har missat det kan ta en titt och få er ett gott skratt:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Србо:

Åtta sidor och ingen har nämnt Ride To Hell Retribution! Spelet kan jämföras med en bottenfilm men som får en att skratta på sättet den är gjord. Ni som har missat det kan ta en titt och få er ett gott skratt:
https://www.youtube.com/watch?v=Zo2k7nm-4nc

Tackar för dagens asgarv!

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk

Nån gång när jag var mellan 8-10 år kom jag över ett pirat-Pokémonspel till Playstation, vilket länge hade varit min barndoms stora dröm. "Pokémon Crazy Hit!" hette det, kostade 145kr, och innehöll kassa teckningar av främst Pikachu som tittade upp ur hål vilka man skulle dänga till med pokébollar. Det var alltså inte mer än ett whack-a-mole nån knåpat ihop som nån slags långfinger till Nintendo (eller hela världen?) från piratscenen och inte alls ett grafikuppdaterat Pokémon Red som jag hade fantiserat fram.

EDIT: Herrejisses, nu googlade jag det för första gången på flera år och fick faktiskt flera träffar. Här är i alla fall en wiki om nån är intresserad, där man kan beskåda den fina framsidan till spelet där Lugia säger "Hit me". http://bootleggames.wikia.com/wiki/Pokémon_Crazy_Hit

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Warioland till wii

Permalänk

Uncharted

Permalänk
Medlem

I och för sig webbaserat, men MovieStarPlanet. Motivering överflödig.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Role_Model:

Röstar för Rock n Wrestle till C64, jag luskade aldrig ut kontrollerna utan började som barn till slut att grina framför TVn. Inte blev det bättre att man var tvungen att trycka ordentligt HÅRT på joystickens enda knapp för att något överhuvudtaget skulle hända (TAC2). (Nåja, det fanns två knappar, men de fyllde samma funktion och var lika tröga)

https://youtu.be/tCz4VNI6ghA

Haha det där kommer jag också ihåg
Kompisen köpte det till sin C64. (som jag köpte av honom senare)
Riktigt bökiga kontroller och omöjligt att få nån slags känsla för tyckte även jag. Många svordomar blev det innan man gav upp det spelet.
Håller även med om att TAC2 hade för hårda knappar. (Jag föredrog Wico:s joystickar av bland annat den anledningen)

Skrivet av gluon:

Det sämsta spelet jag har testat är nog Miami Vice till C64. Det är ett uppifrån & ner bilspel samt sidoscroll action. Det är näst intill omöjligt att styra bilen pga att kontrollerna är superkrångliga och spretiga. För att göra det hela värre: så fort man nuddar i något objekt så sprängs bilen! Hittade en review här som beskriver min åsikt: https://www.youtube.com/watch?v=kaKU_X1zues

Ah, ett till härligt frustrerande C64 spel. Turligen ägde jag inte det spelet själv, så har knappt provat det. Gissar det skulle kunna hamna på min topp 10 det med

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Digital fyndjägare

Absolut sämsta spelet som verkligen inte förtjänar sitt namn är Alone in the Dark: Illumination (2015). Allt, verkligen allt är dåligt i spelet, förutom kanske trailern spelet fick. För den som är intresserad ändå så finns den att få för så lite som €20, och ja ni "hörde" rätt. Usch vilket B-spel.

Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=J-6BVnUGbuU

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Avstängd

Andras livspussel är nog det sämsta spelet jag någonsin spelat lol

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem

No Man's Sky

Permalänk
Medlem
Skrivet av Србо:

Åtta sidor och ingen har nämnt Ride To Hell Retribution! Spelet kan jämföras med en bottenfilm men som får en att skratta på sättet den är gjord. Ni som har missat det kan ta en titt och få er ett gott skratt:
https://www.youtube.com/watch?v=Zo2k7nm-4nc

DET! ...och FIFA!

Permalänk
Medlem

diablo 3

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av skatesftw:

Ja, ett spel som är typ Blizzards mest sålda är ju så värdelöst alltså. Inte har dom släppt några patcher till det heller...

Permalänk

E.T. the Extra-Terrestria, källa: youtube

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

MS-röj är riktigt tråkigt... Så tråkigt att jag aldrig lärt mig reglerna. En slags slumpgenerator som kallar sig för spel?

ms-röj är nog det spel jag spelat mest, kul när man kan det!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon34034:

Witcher 3

ok?
det är det spel jag tycker är ett av de bästa sedan 10 år tillbaka.
det blev tom. game of the year. Av ren nyfikenhet undrar jag hur många timmar du lade ner på det spelet för jag förstår dig inte.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Inaktiv

Zelda-spelen till Philips CD-I
Jag tror detta räcker som bevis för att man inte vill gräva vidare:

Permalänk
Avstängd

Custer's Revenge. Finns inget bra med det även om man bortser från temat/handlingen som är att man ska våldta en indiankvinna...

Permalänk
Medlem

Rise of the Robots ligger riktigt lågt nere i gyttjan hos mig och är det första jag kommer att tänka på, men det finns många titlar som genom ett under blivit utvecklade och publicerade som aldrig borde fått göra anspråk på lagringsutrymme på någon form av media.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av griid:

ok?
det är det spel jag tycker är ett av de bästa sedan 10 år tillbaka.
det blev tom. game of the year. Av ren nyfikenhet undrar jag hur många timmar du lade ner på det spelet för jag förstår dig inte.

50 Minuter

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon34034:

50 Minuter

det tog mig 3h att komma in i spelet, ge det en chans som jag gjorde...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

The last of us, kunde lika gärna dragit på en film istället. AIn var ruskigt kass.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av griid:

det tog mig 3h att komma in i spelet, ge det en chans som jag gjorde...

Så är det med de flesta, ska försöka nån dag, tack

Permalänk
Medlem

Det sämsta jag har spelat är Assassin's Creed: Unity när det begav sig, det spel jag har spelat som är sämst genom åren är fortfarande Daikatana. ICO är inte långt ifrån pga AIn.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch