Vilket är det sämsta spelet någonsin?

Permalänk
Medlem

Bugs... tror jag det hette.

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RVX:

Minns att jag spelade det till nes, upplevelsen var hemsk verkligen.

Skickades från m.sweclockers.com

Har för mig att angry videogame nerd spelade spelet i någon video på youtube. NES versionen hade lika dålig spelmekanik som C64.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipw00t:

Har för mig att angry videogame nerd spelade spelet i någon video på youtube. NES versionen hade lika dålig spelmekanik som C64.

Nu kan jag inte jämföra mot C64, faktiskt aldrig använt en... I KNOW: Shame on me.
Men jag har hört jämförelsen förut.
Finns en amatörmässig video på Youtube som får mig att garva hårt varje gång jag ser den, ta innehållet med en nypa salt.
https://m.youtube.com/watch?v=yJosEn-B-Bg

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Måste vara "The House of the Dead". Obefintligt gameplay, lökig story, oengagerade röstskådespelare och bedrövlig grafik, även för sin tid.

Då har du inte kört typing of the Dead antar jag?
En diger special-variant till dreamcast med tillhörande keyboard

som jag haft äran att testa. Inte ens värt ett betyg.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Ganska meningslös tråd? kommer ju alltid finnas något som man älskar som någon annan hatar, därav får man inget bra svar på vad som egentligen är bra eller dåligt imo.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Svårt då de flesta föredrar olika typer av spel.

Största besvikelse för mig var dock MK2, efter all hypning och att det skulle vara bättre än sf2, totalt magplask.

Permalänk
Föredetting
Skrivet av naxm:

Sett till cringe-ig story? Definitivt. Annars inte så fasligt illa i mitt tycke, även om jag aldrig orkade plugga in ratten för att köra det (precis som jag föredrog TDU/TDU2 med handkontroller). Sämre än TDU/TDU2, klart bättre än valfritt Need For Speed.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Jag har alltid varit ganska kräsen i mina val av spel att spendera pengar på. Första 20 åren (från "Pong", som min morbror köpte runt 1975) hade jag inte ens en egen plattform att spela på utan snyltade hos kompisar.
De dryga 20 år som gått sedan jag fick min första dator har jag köpt relativt få spel, oftast minst ett år efter att de släppts, och som regel lagt ner många timmar på vart och ett av dessa.

Några bakslag har jag dock stött på:

  1. Sim Golf, i lågprisutgåva. Jag såg fram emot att kunna konstruera egna banor, men fick aldrig editorn att fungera.

  2. Sim City 4. Jag älskade Sim City 2000 och hoppade över trean, men när jag körde fyran efter att ha köpt den på rea så gav jag upp av leda efter mindre än en timme.

  3. Elder Scrolls IV: Oblivion. Borde inte finnas på den här listan, men blev i mitt fall ett offer för dålig timing. Jag har inte provat någon av föregångarna i Elder Scrolls-serien, men läste en del recensioner när Oblivion släpptes och tänkte då att det borde passa mig, men det blev inte av att jag köpte det. För ungefär två år sedan passade jag i stället på att köpa uppföljaren Skyrim när det var rea på Steam. Av olika skäl dröjde det till i våras innan jag så för första gången provade Skyrim, och fastnade direkt. Nu under hösten köpte jag så Skyrim Special Edition och passade då även på att köpa Oblivion, med förväntningen att det innehållsmässigt skulle vara i princip lika bra (men med något daterad grafik).
    När jag så äntligen för första gången startade Oblivion insåg jag snabbt att såväl upplägg som berättelse och grafik motsvarade mina ganska högt ställda förväntningar. Däremot kändes användargränssnittet, alltså hur jag kontrollerar min rollperson, alltför klumpigt och begränsande (jämfört med Skyrim). Därför gav jag ganska snabbt upp. Om jag spelat Oblivion före Skyrim så skulle jag älskat båda.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av chipw00t:

Dragon's Lair till C64.

Blev så satans jävla besviken som 6-åring. Man hade sett lite tecknat och en arkadversion av det och kartongen är ju jättefin. Spelet är en enda lång QTE med helt omöjliga begränsningar.

C64:

https://www.youtube.com/watch?v=gXWsyXRMCQI

Laserdisc:

https://www.youtube.com/watch?v=i6em4GRiRY0

C64 foto:

http://i.imgur.com/mn9qbfd.jpg

Ja, instruktioner! Kom sällan förbi andra sekvensen i spelet och musiken hemsöker mig fortfarande.

Hm, måste nästan kika igenom Laserdisc-videon, ypperligt tillfälle när den nu är länkad med.
Det jag tycker mig minnas från Nintendo Power/Super Power eller vad det var under tidigt 90-tal var att spelet, i Laserdisc-versionen i bästa fall fungerat bra som en film. Och hur spelet marknadsfördes minns man ju rätt väl med hehe.

Skrivet av Navicula:

Du har många inlägg att citera om du följer ditt eget råd. Alla personer i tråden kan ha fel och alla spel kan vara bra - Alla personer kan ha rätt och alla spel kan vara dåliga.

Du får acceptera att vi inte kommer att lovorda de spel som du anser bra, av den anledningen har jag låtit bli att citera alla spel-åsikter i denna tråd och framföra min egen som trots allt är sanningsbaserad. Spelen vi talar om baserar sig på "samma stuk" om och om igen. Det är tyvärr bara så spelen är designade, folk får tycka om det om de vill men jag kommer inte att göra det.

Skrivet av morotis:

@Navicula: Det kanske är det som gör den här tråden lite rolig, man kan diskutera lite också. Det finns ju spel som är easy to learn och hard to master, de flesta moba faller dock under kategorin hard to learn och hard to master.

ONT så tyckte mitt 4 åriga jag att flight simulator 98 var uselt.

Skrivet av Kevlarheart:

Ganska meningslös tråd? kommer ju alltid finnas något som man älskar som någon annan hatar, därav får man inget bra svar på vad som egentligen är bra eller dåligt imo.

Så länge man faktiskt motiverar vad man nu ogillar med ett spel så är det ju inget direkt problem. Alla har vi ju varierande smak. Men då det är en diskussionstråd så bör ju inläggen helst vara lite mer utförliga. Är ju faktiskt rätt intressant att se varför någon ogillar ett spel som de flesta anser vara bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Ganska meningslös tråd? kommer ju alltid finnas något som man älskar som någon annan hatar, därav får man inget bra svar på vad som egentligen är bra eller dåligt imo.

Om tanken med tråden var att utse det absolut sämsta spelet någonsin, ja. Det här är inte rätt ställe för det då folk bara är intresserade av att skrika ut sina hatobject utan att se till spelens kvaliteter (eller brist därav) i stort.

Annars är den väl inte mer meningslös än andra diskussionstrådar.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem

Starwars Starfighter till PS2. Fick aldrig till det och tyckte det var kass..

Bild på omslaget

Visa signatur

|MB: MSI X570 GAMING PLUS |CPU: Ryzen 5600X @ 4800Mhz |GPU: ASUS RTX 2070 SUPER ROG Strix |RAM:Corsair Vengeance RGB PRO @ 3600Mhz|SSD Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem

En sådan utmärkelse bör nog ges relativt vad man kunde förvänta sig av spel på den tiden det släpptes och på det formatet, annars är det bara att plocka nästan vilket spel som helst till PC XT från 80-talet.

Jag vill nominera Teenage Mutant Hero Turtles 2 till NES. Det var jäkligt hypat. Det var av någon anledning klart dyrare än alla andra NES-spel när det släpptes. Och det var, menar jag, uselt. Grafiken flimrade (man kan läsa om det på nätet, hinner/ids inte leta upp en länk precis nu). Banorna var väsentligen likadana, och man gick framåt och gjorde sina eländiga hoppsparkar, likadana hela tiden.
Vilket jävla mörker.
Det enda positiva är att jag faktiskt inte köpte spelet.

Visa signatur

Stationär dator: Ryzen 9 7950X3D | Asus ROG Strix B650E-F | 64 GB DDR5-6000
MSI RTX 4090 | 4+8 TB SSD | 8 TB WD Red
NZXT H7 Flow Vit | Arctic Liquid Freezer II 360
Phanteks AMP 1000 W v2 | Win11
Skärm: Dell U3011 2560x1600 | HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Kom på lite till PC: Att köpa Dayz i Alpha
Titanfall var pengar i sjön.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Har E.T för Atari 2600 original i obruten förpackning (tack till en vän som gav mig det i julklapp till min Atari 2600 samling) men självklart har jag spelat det, det är absolut inte det sämsta spelet jag har spelat och all respekt till Warshaw för vad han gjorde under förutsättningarna han hade.

Men till det sämsta spelet, då endast spel som sålts i butik som jag faktiskt både äger och har spelat
Vinnaren är: Graeme Souness Vector Soccer
Lockar med flashig vectorgrafik men föll helt platt.
(hoppa fram till 00:45)

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av insane88:

Spel och spel... Största besvikelsen måste ändå ha varit när man på 80-talet sparade ihop slantarna, pantade burkar mm för att kunna hyra ett Vectrex ibland.
Minns än idag hur jag och en polare hyrde hem en burk tillsammans med ljuspennan med förhoppning att man kunde "rita" egna spel det enda man typ kunde göra var att rita streck på skärmen. Hade letat burkar i ett par dagar för detta...

jag satt å funderade å kom inte på något spel som jag kunde nominera, men du såg till att starta mitt minne!

Hyrde på Shell tror de var SEGA Mega Drive å nå jävla Basket spel.... såååå sjukt besviken.... ingen aning om när de begav sig.. tidig 90tal kanske..

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk

Tyckte Fahrenheit var ganska dåligt. Någon/några sekvens(er) var nämligen i princip omöjlig(a) att klara. Kanske inte sämst, men otroligt överskattat i alla fall.

Superman64 var verkligen skräp rakt igenom. Flyga genom ringar på tid och med jättedryga checkpoints. Omdefinierade ordet långtråkig.

Visa signatur

Nuvarande system 2016-:
Intel i5-4570S | ASUS H97M-E | Corsair RM550X | 16 GB DDR3 Ballistix Sport | BeQuiet Pure Rock | Samsung EVO 850 250 GB | Temjin TJ08-E | Samsung Writemaster DVD-RW | Dell S2216 21,5" @1920x1080 | Windows 7

Gamla system: https://anotepad.com/notes/kt55k5

Permalänk
Medlem

Har som tur var förträngt alla skitspel, men något som ploppar upp i skallen är Duke Nukem Forever. Vill även minnas att någon Carmageddon-uppföljare var en riktigt grotesk besvikelse (samtliga?).

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Kantarell:

Kom på lite till PC: Att köpa Dayz i Alpha
Titanfall var pengar i sjön.

klockrent exempel på att spel upplevelser är högst personliga. jag gillar Titanfall, men tittar man på antalet spelare när man loggar in så inser man att vi är inte så många som gillar Titanfall

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Då har du inte kört typing of the Dead antar jag?
En diger special-variant till dreamcast med tillhörande keyboard http://i.imgur.com/ZqdNPVH.jpg som jag haft äran att testa. Inte ens värt ett betyg.

Skickades från m.sweclockers.com

Dåligt som spel kanske, men roligare tangetbordsträning är svårt att hitta

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad (ordklyveri/missförstånd)*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av CynXen:

Dåligt som spel kanske, men roligare tangetbordsträning är svårt att hitta

Onekligen, dock kul att ha i sin samling

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Meningslösa repetitiva overwatch. På samma nivå som Sexgames till C64.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define S | Fans: 4x Noctua NF-a14 PWM140mm | Motherboard: Asus ROG Maximus XI Hero | CPU: i9-9900K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15S dual fan | PSU: Corsair AX1500i | GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3060Ti OC V2 8GB | RAM: 32 GB DDR4 Kingston HyperX Fury Black 2666mhz Cl15 | Storage: 1x Kingston Fury Renegade M.2 2TB SSD 1x OCZ Vector 180 480GB SSD, 1x OCZ Vector 512GB SSD | Screen: 24" Acer Predator XB240HA G-Sync 144hz | Sound Card: Asus Xonar Essence STX II | Aux: Cherry MX 3.0S Gaming Keyboard. EVGA X10 Carbon

Permalänk
Medlem

Beror helt på hur man definierar ett dåligt spel.

Command & Conquer 4 och Supreme Commander 2 är mer eller mindre fungerande spel, men dom lever inte alls upp till sina respektive serier.

Halo 2 till PC som är i grunden ett kul spel; men som är totalt förstört av DRM.

Sedan finns det ju "värre" spel, sådana som är helt trasiga och lågbudget, men dessa finns det så otroligt många av. Är lite som att jämföra vem som kan säga det största talet/siffran...

En viktig skillnad är att tänka på vilket spel som har en ursäkt att vara dåligt (valfri pytteliten indie-studio) jämfört med ett spel som inte har en ursäkt att vara kasst (valfri studio backad av en stor publisher med mångmiljon budget).

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kjellkritisk:

Tyckte Fahrenheit var ganska dåligt. Någon/några sekvens(er) var nämligen i princip omöjlig(a) att klara. Kanske inte sämst, men otroligt överskattat i alla fall.

Superman64 var verkligen skräp rakt igenom. Flyga genom ringar på tid och med jättedryga checkpoints. Omdefinierade ordet långtråkig.

Hehe, äntligen någon som nämner Superman 64.

Skrivet av drwlz:

Har som tur var förträngt alla skitspel, men något som ploppar upp i skallen är Duke Nukem Forever. Vill även minnas att någon Carmageddon-uppföljare var en riktigt grotesk besvikelse (samtliga?).

Carmageddon TDR 2000 kan vara en möjlig kandidat.

Skrivet av WDac:

klockrent exempel på att spel upplevelser är högst personliga. jag gillar Titanfall, men tittar man på antalet spelare när man loggar in så inser man att vi är inte så många som gillar Titanfall

Behöver inte vara att folk inte gillar spelet utan att annat upptar tid. Vi är nog många som har högar av spel vi vill återvända till, eller för den delen få tid att starta upp för första gången.

Att "free2play" och liknande som DOTA och andra liknande titlar ligger så högt upp har nog att göra med att många unga spelar dessa och att de i grunden oftast är gratis att spela. Exempelvis Titanfall måste man köpa för även om spelet idag är rätt billigt. Men MP hänger ju mycket på spelarbasen med, har funnits en del intressanta fall där spelarbasen själva försökt återväcka intresset för ett spel som många kommit ifrån på ett eller annat vis. Titanfall 2 ser ut att ha lyckats riktigt bra, med lite tur kanske folk börjar blicka bakåt mot första spelet i serien om de suktar efter mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

MS-röj är riktigt tråkigt... Så tråkigt att jag aldrig lärt mig reglerna. En slags slumpgenerator som kallar sig för spel?

Skojar du? Bästa spelet som MS har gjort ju! Jag spelar det än idag.

Permalänk
Permalänk
Medlem

@anon5930:

Ser ut att stämma

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

Vet inte om det här kan klassas som ett dåligt spel då jag lagt många timmar på det och inte direkt förrens på senare år funderat på vad man sysslade med men pitstop till c64 kan väl kanske inte räknas som ett riktigt bra spel.

Det värsta spel jag antagligen spelat till en "modern" dator som jag inte minns namnet på men som jag blir mest förbannad på när jag tänker på det gick ut på att gå omkring i en större herrgård i jakten på spöken som gömt sig på olika ställen och med olika ställen kunde ha olika spöken från gång till gång, problemet uppstod i att för att fånga något av dessa spöken så var man tvungen att använda en speciell sak för att fånga spöket i annars dog man. Tänk då att du första gången till exempel klickar på en öppen eldplats och det hoppar ut ett spöke, när man då nästa gång klickar på den öppna eldstaden så hoppar det ut en annan typ av spöke. Det är i alla fall så jag minns det eller så var det något jag inte förstod i spelupplägget, måste varit i slutet på 90-talet, någon som vet vad jag menar? Olika rum målades upp med en enda bild tror jag.

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Då har du inte kört typing of the Dead antar jag?
En diger special-variant till dreamcast med tillhörande keyboard http://i.imgur.com/ZqdNPVH.jpg som jag haft äran att testa. Inte ens värt ett betyg.

Skickades från m.sweclockers.com

Låter som något jag ska vara glad för att ha missat

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Alley Cat från IBM. Besvikelse redan på 80-talet.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Alley_Cat_(video_game)

Skickades från m.sweclockers.com