Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Ny telefon inköpes (Galaxy S7, Huawei P9 och Honor 8)

Permalänk

Ny telefon inköpes (Galaxy S7, Huawei P9 och Honor 8)

Hejsan, så min kompis slängde sönder min telefon och har nu gett mig 5000kr för att köpa en ny och nu behöver jag hjälp med att välja vilken som är rätt för mig. De telefonerna jag har kollat på är Samsung Galaxy S7(4800kr), Huawei P9(3840kr) och Huawei Honor 8(2400kr).

Det jag använder min telefon till är samtal, sms, spotify, podcasts och google. Det viktigaste för mig är att ljudet med headphones är ok när man lyssnar på musik/podcasts och att det inte är allt för seg när man googlar och gör liknande saker. Grejen är ju nu att jag har fått 5000kr och att bara köpa en Galaxy S7 skulle ju funka men samtidigt skulle jag kunna köpa en Honor 8 och ge tillbaka pengarna som blir över.

Av den informationen som jag har lyckats fått fram så verkar Huawei P9 och Honor 8 mycket lika är detta korrekt? Jag undrar också om Huaweis operativsystem är bra och inte krånglar när de släpper nya uppdateringar(Läste på ett ställe att det krånglade ibland när de släppte nya uppdateringar) Också vad är det som göra Galayx S7 bättre än Huawei telefonerna, är det bara märket Samsung som gör att telefonen är dyrare?

Smartphones som jag har haft innan är Iphone 4 och Iphone 6, Jag vill testa något nytt nu.

Permalänk
Medlem

Bytte från S7E till Honor 8 och har nog aldrig varit så nöjd med en lur. Snabb som satan och os flyter som rinnande vatten. Stark rekommendation

Visa signatur

7700K - 16GB - 1080ti FE

Permalänk
Hedersmedlem

Som @LadyAlva säger, även min Honor 8 är blixtsnabb och fortfarande exakt som när jag startade den första gången i november. Inte behövt starta om på mer än en månad, aldrig kraschat trots att jag använder den dagligen till allt möjligen, inklusive en mängd olika appar.

Väldigt välbyggd och värd varenda krona upp till de 4000 som är cirkapriset. Många har hittat den betydligt billigare och jag fick den gratis med ett abb på Telia (och lämnade in en gammal telefon som man fick 1000kr+ för oavsett vad det är).

Första stora uppdateringen åkte in felfritt, tog ungefär 15 minuter. Snart ska den också få Nougat och EMUI (som jag älskar) 5.

Köpte ett ipaky-skal från Ebay, kostade under 40kr med frakt. Passar prefekt, riktigt snyggt och telefonen är inte hal längre.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Om du inte har krav på massa lull lull måste jag erkänna att Honor 8 är en intressant telefon har själv S7 som ligger och skräpar min gamla Note 3 fungera bättre för mig.
Har jag inte haft den kvar så har jag kollat in Honor 8 stadig enkel smartfon har det en vanlig användare behöver.

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megapotato:

Av den informationen som jag har lyckats fått fram så verkar Huawei P9 och Honor 8 mycket lika är detta korrekt?

En skillnad man bör veta om är att P9 stödjer klart fler frekvensband för 4G och även fler band för 3G jämfört med Honor 8. Honor 8 är tänkt att användas i Europa medan P9 är tänkt att användas i hela världen.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem

Sitter med en S7E och jag tror allt är bättre än den skiten iaf, sämre telefon har jag nog aldrig haft.

SKall byta snart och var lite inne på att gå tillbaka till Iphone, men P9 verkar rätt så intressant så kan nog bli en sådan och sen kasta samsung skiten i sjön och hoppas på att den aldrig hittas igen

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk

Du har inte kollat på oneplus 3t?

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Medlem

Jag har en P9, är väldigt nöjd. Ville testa något annat än något av de dyra flaggskeppen och märker inte alls av att den kostar halva priset.

Permalänk
Medlem

P9 är den bästa telefon jag har haft. Jämför med främst med LG G4 och HTC M8, båda riktigt bra telefoner. Ljudmässigt så är P9 helt ok, minst lika bra som G4, men inte riktigt lika bra som M8, men det är få telefoner som når upp till M8. Så om inte ljudkvaliteten är den viktigaste faktorn så är det tillräckligt bra.
Jag vet också att EMUI4 brukar framhållas i recensioner som "det som håller telefonen tillbaka", men jag måste säga att graden av möjliga inställningar är på en helt annan nivå än med G4 och M8 (båda på Android 6) så jag hoppas att de inte tar bort någon funktionalitet. Jag kan leva med att behöva leta i en undermeny för att hitta batteriinställningarna, bara jag får ha kvar möjligheten att tala om vilka appar som får vara igång när jag inte tittar på telefonen. Jag tycker EMUI4 är minst lika bra som HTCs gränssnitt, men kanske inte riktigt lika polerat som LGs.