Streama Netflix från Sverige till Tyskland?

Permalänk

Streama Netflix från Sverige till Tyskland?

Som ni säkert vet så varierar utbudet av filmer på Netflix beroende på vilket land man bor i, och det är inte bara mellan USA och Europa, utan även mellan enskilda länder, i mitt fall Sverige och Tyskland. När jag var hemma i Sverige över julen så loggade jag in på Netflix och upptäckte en jäkla massa filmer som jag inte har tillgång till här nere, och jag sitter nu och funderar på om det inte rimligen borde finnas något sätt att låta morsan i Linköping logga in på mitt konto och trycka igång en rulle som sedan streamas hit till Leipzig på något sätt, gärna direkt till min Samsung Smart TV om det är möjligt.

Finns det några metoder som är lämpliga för detta ändamål? Jag är medveten om att detta är lite av en gråzon, men då Netflix trots allt är en laglig tjänst och jag har ett eget konto som jag betalar för så gjorde jag bedömningen att det hela är mer av ett "fulhax" som åtminstone inte bryter mot forumets regler.

Tack på förhand!

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800X3D CPU-KYLARE: Arctic Liquid Freezer II 420 MODERMODEM: MAG X670E Tomahawk WIFI GPU: Sapphire Radeon RX 7900 XTX Nitro+ Vapor-X RAM: 64GB Kingston FURY Beast DDR5-6000 DIMM CL36 PSU: 1000 Watt be quiet! Straight Power 12 CHASSI: Fractal Design Meshify 2 XL HDD: Crucial T700 2TB Gen5 NVMe OS: Win 11 64bit

Permalänk
Medlem

VPN är väll det smidigaste alternativet. Dock har Netflix börjat spärra konton som använder det.

Visa signatur

Dator 1: i7 5960X | ASUS X99-E WS | EVGA Titan X + MSI Titan X SLI | 3x Qnix 2710| 1.2TB PCI-E SSD+120gb SSD | 64gb RAM | Seasonic X-1250
Dator 2: i5 4670k | 1x 780 | 256gb SSD | 16gb RAM | BeQuiet L8 650w
Laptop: Asus G551jm | GTX 860m | i7 4710HQ | 8gb RAM

Permalänk
Skrivet av Tommty:

VPN är väll det smidigaste alternativet. Dock har Netflix börjat spärra konton som använder det.

VPN är nog enda alternativet, men bör användas på egen risk precis som du säger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommty:

Osäker på om kontot verkligen spärras. Allt jag mött är en sida som säger att jag använder en VPN, och för att få tillgång till tjänsten måste jag stänga av denna.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk

VPN var ett ypperligt tips, tack för det!

Lyckades inte få Windows inbyggda VPN-funktion att fungera (kräver ingrepp i routern, kanske kikar på det igen vid senare tillfälle), men till slut så hittade jag en guide där man kunde sätta upp en VPN-server med Hamachi och Privoxy, och det funkade galant! Installerade alltihop på mammas dator via Teamviewer, och nu har jag tillgång till svenska Netflix (och SVT Play!). Det var inga problem att ansluta, men jag gissar att det beror på att Netflix har en "black list" över IP-ranges från kända VPN-leverantörer, vilket då inte drabbar mig eftersom jag nu har en "egen" server hos morsan.

Enda jag nojar lite över är att jag inte behövde ange några inloggningsuppgifter härifrån klientsidan, så egentligen kan ju vem som helst ansluta så länge de har rätt IP och portnummer. Är det riskabelt, måntro? Tänkte ifall man bör oroa sig för såna där portscanners och allt vad det heter, då jag har ganska dålig koll på nätverkssäkerhet.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800X3D CPU-KYLARE: Arctic Liquid Freezer II 420 MODERMODEM: MAG X670E Tomahawk WIFI GPU: Sapphire Radeon RX 7900 XTX Nitro+ Vapor-X RAM: 64GB Kingston FURY Beast DDR5-6000 DIMM CL36 PSU: 1000 Watt be quiet! Straight Power 12 CHASSI: Fractal Design Meshify 2 XL HDD: Crucial T700 2TB Gen5 NVMe OS: Win 11 64bit