Det här med Blocket...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Bara jag som tycker det är värt att anmäla de annonser som uppenbart ljuger om sin prestanda? T.ex. den som skrev att man med de högsta inställningarna får 400fps i gta5 etc.
Tycker synd om de mindre kunniga personerna som går på det.

Helt klart. Har anmält flera stycken och fått besked om att de blivit nedtagna efteråt.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

i5 7600k för 1800...

känns lite suspekt, verkligen suspekt

Permalänk
Avstängd

@Trunk: well, jag jobbade på Blocket under en utlandsperiod 2014. Jag påpekade det flertal gånger då de ibland ifrågasatte hur jag "reffade" en del såna annonser. Blocket menar på att de inte kunde hantera sådant då de var för okunniga för vad de datorer klarade eller inte. Var många fall då annonserna lovade mer än vad hårdvara kunde leverera.

Dvs, att anmäla till blocket, kan förvisso vara bra, då de får något att göra, men annars lär d vara väldigt lönlöst. Jag anmäler väl 10-tal annonser i veckan, men de är uppe ändå, tråkigt nog.

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Avstängd

@Quon: typ 3e gången han annonserar på 1 vecka. Första gången var det en 7700k för 2400kr typ och en 6900k för 2800kr.

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Avstängd

Och som grädde på moset, bjuder jag nu på Denna härliga annons. Enjoy!

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genx031:

@Quon: typ 3e gången han annonserar på 1 vecka. Första gången var det en 7700k för 2400kr typ och en 6900k för 2800kr.

stöldgods eller något annat i den stilen gissar jag på

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Quon:

i5 7600k för 1800...

känns lite suspekt, verkligen suspekt

Ny vadå? 7600K? Ny 7700K? Ny villa i Thailand? Dessutom vem tusan säljer sprillans nya processorer för 1000:- under nypris? Detta med "För bra för att vara sant.." bara klingar i huvudet..

Skrivet av Quon:

stöldgods eller något annat i den stilen gissar jag på

Eller så får du en plastklump i paketet? Typ en sådan här... https://www.extremetech.com/computing/85286-fake-intel-core-i...

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Avstängd

@Quon: tror inte riktigt det är legit heller. Förstår inte varför man köper nya prylar för att sedan direkt sälja med förlust.. Förstår ju när det gäller mobiltelefoner, men andra saker liksom? Tjänar ju mer på att lämna tbx det liksom..

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genx031:

@Quon: tror inte riktigt det är legit heller. Förstår inte varför man köper nya prylar för att sedan direkt sälja med förlust.. Förstår ju när det gäller mobiltelefoner, men andra saker liksom? Tjänar ju mer på att lämna tbx det liksom..

gillar när man skrev "vad är haken?" så verkade han upprörd av att jag frågade och ville ha några frågor eller behöva svara på frågor. det intrycket fick man

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Skrivet av Kilrah:

Moaaaahahahaaaha... 275 fps i Battlefield 1 med högsta inställningarna? Ja det var roligt

Jag som har en 3770K i 4,4 Ghz samt ett GTX 1080 kommer inte överhuvudtaget upp i de nivåerna.

vad jag vet är battlefield spelen gräns 200fps inte mer.

Visa signatur

cm HAF 922|x6 1090t @3.7ghz|noctua NH-C12P SE14|8gb xms3 1600 cl9|asus M4A89TD pro|HIS 7970|240gb SSD|samsung 840 500gb avlastar C:\|2x2tb till annat|HX 750watt|AOC U2868PQU|TTbord MX svart mus mx518. MammaPappaLådda overkill :D >>>P8H77-I> i5 3450-S @2.8>XMS3 8gb>HIS 7850 2gb<overkill.>CX430watt>noctua NH-L9i>intel 320 80gb>Bitfenix liten.

Permalänk
Avstängd

@pollisoong: men han har ju en specialdator vetu! =p

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Avstängd

Tycke priset på denna var lite väl högt... =0

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

haha

Citat:

Säljer PC:n i och med att jag har inte ens kunnat använda upp till 50% av dess kapacitet. Blev för extremt för mig att utnyttja då jag har arbete, med mer, pågående i mitt liv....

Permalänk
Avstängd

@Viochee: bättre upp! setupen går endast på 32,5k nu efter prissänkning..

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Medlem

Wut?

Det var då den konstigaste processorn jag sett.

https://www.blocket.se/goteborg/Processor_71268275.htm?ca=6&w...

Visa signatur

[ i7 3930k @ 4,1GHz. Asrock x79 Extreme4. Team Group Red 16gb DDR3 2133MHz. EVGA GTX 1070 Hybrid. Adata 120gb SSD. Corsair AX850. Be Quiet! Dark Base Pro 900. Asus ROG Swift PG279Q. Harman Kardon 730. Fostex T20RP. Technics SL-1200MK3D]

Permalänk
Skrivet av Lucce11:

Wut?

Det var då den konstigaste processorn jag sett.

https://www.blocket.se/goteborg/Processor_71268275.htm?ca=6&w...

Ja den måste vara sällsynt och inte var den liten heller

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator
Nzxt H440w black,Msi Z170 Gaming M5, I7 6700k, Noctua Nhd15,Corsair vengence lpx 2x4 gig,Corsair force le 240 gig, wd 1tb, evga g2 750w,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genx031:

@Quon: typ 3e gången han annonserar på 1 vecka. Första gången var det en 7700k för 2400kr typ och en 6900k för 2800kr.

Skrivet av Quon:

stöldgods eller något annat i den stilen gissar jag på

Skrivet av Tumnus:

Ny vadå? 7600K? Ny 7700K? Ny villa i Thailand? Dessutom vem tusan säljer sprillans nya processorer för 1000:- under nypris? Detta med "För bra för att vara sant.." bara klingar i huvudet..

Eller så får du en plastklump i paketet? Typ en sådan här... https://www.extremetech.com/computing/85286-fake-intel-core-i...

Han i Malmö är inte den enda som sysslar med detta! Det finns en i Stockholm (kista närmare bestämt) och någon i Smålandsstenar. Han i Stockholm har sålt här på forumet under flertalet nick i omgångar och är även registrerad ägare på ett företag som heter något med data/it om jag inte missminner mig. Om jag förstått deras tillvägagångssätt rätt så gråimporteras produkterna och säljs sedan vidare i Sverige.

Om ni söker på exempelvis GTX 1080, 6960X eller vilken high-end komponent som helst (alltid den fetaste modellen) på tradera och väljer privat och avslutade annonser så får ni fram vilka dessa tre är ganska fort.

Notera länge och väl att jag inte på något sätt rekommenderar er att köpa från dessa, jag vet som sagt inte exakt hur dom kommer över komponenterna.

Permalänk
Avstängd

@willeykk: Jotack, han i kista har man ju sett annonsera under olika namn, men med samma tfn-nr. Frågar man av kvitto är det från hans polares företag, men jag ser inte varför man ska köpa in så mkt nya prylar och sen sälja med förlust..

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Genx031:

@willeykk: Jotack, han i kista har man ju sett annonsera under olika namn, men med samma tfn-nr. Frågar man av kvitto är det från hans polares företag, men jag ser inte varför man ska köpa in så mkt nya prylar och sen sälja med förlust..

Ser det ut att vara för bra för att vara sant så...

Sedan är det ju en gammal klassiker att "Polaren" är involverad i saker och ting.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av BabaYaga85:

Ja den måste vara sällsynt och inte var den liten heller

Skickades från m.sweclockers.com

Det var dock ett jäkligt billigt rackskåp 😀

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tumnus:

Ser det ut att vara för bra för att vara sant så...

Sedan är det ju en gammal klassiker att "Polaren" är involverad i saker och ting.

Visst är det så. Jag har anmält till blocket flertal gånger så att dom kan göra UAK (utökad annons kontroll) där de oftast brukar genera kvitto på sakerna för att se att det är legit. Vet att när jag granskade på Blocket uak-ade jag en hel del billiga "flaggskepp" när d kom till telefoner.

La även fram förslag om att de kunde börja begära IEMI-nr på alla telefoner, varpå polis/försäkringsbolag/operatörer kan slå mot registret för att hitta stulna telefoner... Det var ingen idé de tyckte om..

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Bara jag som tycker det är värt att anmäla de annonser som uppenbart ljuger om sin prestanda? T.ex. den som skrev att man med de högsta inställningarna får 400fps i gta5 etc.
Tycker synd om de mindre kunniga personerna som går på det.

Shiiieeet, vad för det för värsting spec på den`?

Permalänk
Medlem
Skrivet av willeykk:

Han i Malmö är inte den enda som sysslar med detta! Det finns en i Stockholm (kista närmare bestämt) och någon i Smålandsstenar. Han i Stockholm har sålt här på forumet under flertalet nick i omgångar och är även registrerad ägare på ett företag som heter något med data/it om jag inte missminner mig. Om jag förstått deras tillvägagångssätt rätt så gråimporteras produkterna och säljs sedan vidare i Sverige.

Om ni söker på exempelvis GTX 1080, 6960X eller vilken high-end komponent som helst (alltid den fetaste modellen) på tradera och väljer privat och avslutade annonser så får ni fram vilka dessa tre är ganska fort.

Notera länge och väl att jag inte på något sätt rekommenderar er att köpa från dessa, jag vet som sagt inte exakt hur dom kommer över komponenterna.

Var hittar du alternativet "avslutade annonser"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ruzikx:

Var hittar du alternativet "avslutade annonser"?

Om du kollar på datorn så är det alternativet längst ner till vänster Du bör kunna se ett mönster på vilken säljare som lagt upp vilket grafikkort (på denna bilden har 'samma' grafikkort sålts två gånger t.ex.)
Alternativet finns även om du går in på en annons och klickar vidare till säljare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Genx031:

Visst är det så. Jag har anmält till blocket flertal gånger så att dom kan göra UAK (utökad annons kontroll) där de oftast brukar genera kvitto på sakerna för att se att det är legit. Vet att när jag granskade på Blocket uak-ade jag en hel del billiga "flaggskepp" när d kom till telefoner.

La även fram förslag om att de kunde börja begära IEMI-nr på alla telefoner, varpå polis/försäkringsbolag/operatörer kan slå mot registret för att hitta stulna telefoner... Det var ingen idé de tyckte om..

Självfallet inte.. Det är ju en kundkrets som de vill ha kvar även om de försöker ge sken av annat.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Avstängd

@Tumnus: tycker bara dom borde kunna ha makten att göra vad de vill ändå. Folk kommer ju inte sluta sälja mobiler för att de kräver IMEI.

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Medlem

Tumnus: Det kan känns sån, väldigt tråkigt.

Permalänk
Avstängd

@Tumnus: la Tom fram det som förslag att försäkringsbolag kunde betala en månadsavgift för att få slå mot registret jag tänkt mig. Det hade blivit väldigt mycket billigare för försäkringsbolagen att betala kanske 30-40k/mnd än att betala ut nya telefoner till allt och alla. Hade kunnat funka likadant för exklusivare laptop (såsom Apple ex) där de hade sparat en jävla massa pengar..

Blocket hade alltså fått in sin deg ändå

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genx031:

@Quon: tror inte riktigt det är legit heller. Förstår inte varför man köper nya prylar för att sedan direkt sälja med förlust.. Förstår ju när det gäller mobiltelefoner, men andra saker liksom? Tjänar ju mer på att lämna tbx det liksom..

Finns ju väldigt skuldsatta personer som tycker det är en bra ide att köpa på sig massa saker på avbetalning innan man går helt i konkurs och sälja av snabbt och billigt för lite snabba pengar.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB