Kontorsprojekt: Studio och spelhörna / "Mancave".

Permalänk
Medlem

Kontorsprojekt: Studio och spelhörna / "Mancave".

Hej Sweclockers,

Jag håller för tillfället på med ett projekt involverande mitt nya hemmakontor som nu under kommande månader även ska bli min nya basic hemmastudio och spelhörna.

För att ge er lite kontext är det nämligen så att jag nyligen gifte mig med världens mest underbara tjej (utifall att hon läser) och vi gjorde dealen, på skämt, att om hon vart nöjd med vigselringen skulle jag få fria tyglar att göra om vårt tredje rum till vad JAG VILL. Som ni kanske förstår var ringen mycket uppskattad då jag idag sitter och planerar detta kommande projekt som ska utföras under 2017. I år händer det grejer!

Eftersom projektet både involverar en makeover av rummet i sig och även ett datorbygge tänkte jag att det kanske skulle uppskattas om jag delade en logg här på Sweclockers. Jag har inte varit så involverad eller aktiv här senaste 2 åren av diverse anledningar, men det ska det bli ändring på! Det som ska göras är:

1. Fixa själva kontoret:

  • Tapetsera fondvägg - tegel.

  • Restaurera mitt gamla trogna skrivbord (slipa, betsa och lacka- mörkt (kanske byter skiva till något lite större - ca 150x75cm)).

2. Beställa och bygga datorn till spelhörnan:

  • Sleeva nätaggregatet för att passa färgschemat jag har valt.

  • Bygga ihop datorn.

  • Ljussätta chassit med NZXT HUE+ och RGB-slingor/fläktar.

3. Bygga hemmastudion:

  • Montera mikrofonen i skrivbordet med bomstativ.

  • Placera monitorer och ljudkort.

4. Införskaffa möbler och övriga föremål:

  • Skrivbordsstol till skrivbordet.

  • Fåtölj med tillhörande fotpall för rummets lite mer avslappnade hörna.

  • Vägghyllsystem till fondväggen.

  • Tavlor.

  • Specialbeställda Jack Daniel’s-lampor.

  • Läslampa till fåtöljen.

  • Matta.

5. Inreda kontoret.

Dessa SketchUps visar rätt bra hur jag har tänkt mig rummet i sin helhet. Lite mer fintouching med inredningen och sen en trevlig beslyning som bär upp det hela - speciellt på kvällarna. Har lite LED-slingor på väg hem och sen har jag även några custom JD-lampor som kommer att ge vissa delar ett lyft. Som ni kanske ser så har jag inte planerat hur musikgrejerna ska stå, men det kommer! Kommer även att posta lite bilder på hur rummet är just nu.

Datorn:

När det kommer till själva datorn så kommer jag att köra på det senaste med bland annat Kaby Lake 7700K och GTX 1080/kommande 1080Ti, möjligtvis båda med AIO-kylare. Bygget kommer att vara väldigt cleant i vitt med inslag av svart och ytterst diskret RGB i form av NZXT HUE+ med tillhörande LED-slingor samt fläktar. Det kommer att bli skitsnyggt!

NZXT SOURCE S340 ELITE WHITE
INTEL CORE i7 7700K
NZXT KRAKEN X62 280MM (redan införskaffad)
ASUS ROG STRIX Z270E GAMING
EVGA GTX 1080 FTW HYBRID 8GB eller EVGA GTX 1080 SC ACX 3.0 8GB
CORSAIR VENGEANCE DDR4 3000MHZ WHITE LED (4X8GB)
EVGA SUPERNOVA G2 850W (kan hända att jag behåller mitt Corsair AX850W)
SAMSUNG SSD 850 EVO 500GB
HDD 2-3TB (inte bestämt vilken än)
NZXT HUE+
NZXT AER RGB PWM 120MM LED
NZXT AER RGB PWM 140MM LED
CORSAIR K70 RGB RAPIDFIRE (möjligtvis)

Tack på förhand och tack för att Ni tog er tiden att läsa. Uppdateringar kommer att ske löpande under 2017. Kan hända att jag har missat något då jag fick skriva detta i etapper under dagen. Ber isåfall om ursäkt, men hoppas trots det att detta kan intressera någon!

Nu kör vi!
/ Crazy

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

Det här kommer följas!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av mmarks:

Det här kommer följas!

Skickades från m.sweclockers.com

Kul att det intresserar! Tack!

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

Har inte riktigt hunnit att fixa några bilder än, men ska försöka att få fram det ASAP.

Som det är just nu är de två väggarna som möter skrivbordet så gott som färdiga. Allt som ska upp på väggarna har kommit upp och jag är helnöjd. Några små touches till så är den delen nog klar. Gitarrerna fick jag upp med ett par rejäla gitarrhängare och förhoppningsvis får de sitta kvar där på väggen.

Nästa del som jag ska ta itu med är skrivbordet och tapetsering av fondväggen. Har dock inte riktigt bestämt mig ifall jag ska införskaffa ny skiva till skrivbordet eller om jag ska fixa till det jag har nu. Jag tar nog dock och snyggar till denna jag har och om jag inte är nöjd byter jag ut den mot en skiva på 140-150 x 70-80 cm, mörkare träslag. Har kikat lite löst på nätet efter ett bra alternativ, men har inte riktigt prickat rätt så att säga!

Har även beställt en kontorsstol, men det blev en hel del strul med leverantören, så får se hur det slutar. Har beställt en Chesterfield från VidaXL, men om det strular får det bli en mörkgrå Markus från IKEA.

En kort liten uppdatering!

Slarviga stavfel som gjorde ont i själen.
Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!